Forfatter Emne: Præsentations-tråd  (Læst 132308 gange)

Offline Bjarne Fonnesbech

• Hero Member
    • Vis profil
Sv: Præsentations-tråd
« Svar #285 Dato: 19 ſeptember 2013, 17:12:30 »
Men er det så en god idé, eller ikke så god en idé, at starte op med medicin, hvis man ´"kun" er cis ?

Der tales vist meget om, at jo før man får medicin, desto bedre ??? Det er jo meget individuelt.

Mvh Bjarne
ms-diagnose i 2002. SPMS / PPMS ? Liberated 13.1.2011 i Indien. F/U i Indien d. 11.9.11.
HSCT behandling i Mexico juni/juli 2016.

Offline per west

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #286 Dato: 19 ſeptember 2013, 18:01:15 »
Det kræver jo så, at medicinen ikke blot konsoliderer sclerose, og ethvert produkt som koster mere end 100.000 kr. om året, bør betragtes med mistænksonhed, især når der ikke findes kliniske undersøgelser som indikerer positiv effekt ud over grænsen for placebo.

*Den væsentligste årsag til, at vi indtager så mange lægemidler er, at medicinalfirmaerne ikke sælger lægemidler men løgne om lægemidler. Åbenlyse løgne, der - i alle tilfælde jeg har studeret - er blevet gentaget, selv efter at det var blevet påvist at det var løgn."

Citat fra Peter C. Gøtzsche's bog: Dødelig medicin og organiseret kriminalitet.

Jeg kan huske at jeg i 2009 lagde et par undersøgelser ind på Scleroseforeningens hjemmeside, hvor det engelske sundhedsvæsen havde ladet foretage undersøgelser om effekten af de såkaldte CRAB-mediciner, som alle ikke viste bevis på positiv effekt, men alligevel fortsatte den engelske sundhedsstyrelse, lige som den danske, med at godkende og yde tilskud til disse medikamenter. Og denne løgn fortsætter tilsyneladende uhindret, på trods af at medicinering er den 3. største dræber i USA. Et eller andet sted her, har Olga N vist skrevet lidt om samme, i DK.

Man kan ikke sige sikkert at medicin er godt eller skidt for ens sclerose, desværre, og argumentet vil altid være, fra de hvide kitler, at tænk hvordan det var gået, hvis ikke du havde taget medicin.

Stadigvæk er den bedste opskrift, at få checket blodomløbet i sin hjerne!
RR/SP ? Synsnervebet. 2001, diagnose 2009. Ballonudvidelse 2010. Ingen medicin. EDDS 2010 3. 1 år efter Vogl - 2,5 uden medicin, 2 år efter Indien 4,5! Kan medicin være placebo, og kan det være farligt at lade sig CCSVI behandle efter FDA har lukket ned?

Offline Søren P

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #287 Dato: 19 Juli 2015, 16:44:53 »
   Hej
 Jeg hedder Søren og er 48 År
 Bor med kæreste Stor søn og kat. I Frederiksværk.
 Fik et attack i benet, i 2011 Og konstteret CIC der. Har næsten ingen symtomer i dag. Bruger copaxone.
arbejder som reperatør. Og skyder med langbue i fritiden.
    Mange ønsker om Bedre heldbred til jer alle.

Offline bitte Mormor

• Sr. Member
    • Vis profil
    • PODMORMORs tænkeTank
« Svar #288 Dato: 19 Juli 2015, 19:50:04 »
Kære Søren P.
Super at du klarer dig så godt.
At skyde med langbue kan vel være en form for meditation.  Er sikkert med til at holde sygdommen nede, så rigtig meget tillykke med din positive udmelding.
Birte
64 år, SPMS 2003, selvhjulpen på 'helsekost',  CCSVI-Indien hold 7a, 16. aug. 2011
Lad os finde 'det stakkels bæst', og lodse det ud.

Offline JeanetteW

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #289 Dato: 26 Januar 2016, 14:33:20 »
Hej alle!
Jeg er ny bruger herinde. Jeg har ikke diagnosen sclerose endnu. Men har været i udredning i 2 års helvede. Derfor fik jeg anbefalet dette forum, da jeg er så tyndslidt efterhånden og kunne bruge lidt opmuntring fra andre med præcis samme symptomer som jeg 😃 Udover dem, har jeg også 7 diskusprolaps.

Jeg er 43 år. Har 2 drenge på 14 og 17 år og er gift. Vi bor i et kæmpe hus i udkanten af en lille skov mellem Ringsted og Sorø. Jeg har arbejdet som veterinærsygeplejerske i 8 år, inden jeg blev syg. Har arbejdet i SAS, arbejdet med kriminelle unge og har været udøvende billedkunstner+voksenunderviser i billedkunst. Så jeg har prøvet lidt af hvert i mit liv. Er nu på rehabiliteringsydelse.
Tak for medlemsskab 😃

Offline Lisa.T

• Global Moderator
  • Hero Member
  • I'm not perfect, but my dog loves me!
    • Vis profil
« Svar #290 Dato: 29 Januar 2016, 11:43:29 »
Hej Jeanette, og 'velkommen' til.  '' fordi, at komme her betyder, at man har fået, eller venter på, en grim diagnose. 

Men jeg håber at du vil kigge dig omkring, der er info i mange retninger. Og bare spørg. Forum er ikke helt så aktivt mere, som det var i starten, men vi skal gøre vores bedste for at svare hvis ikke du kan finde svar i en tråd. Bare skriv løs!!
SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Siden 1.1.2012 på TW's diæt - 100%. 1. juni 2013 startet D-vit. kur.