Forfatter Emne: Liberated - Betty - Katowice 12/05-2010  (Læst 39232 gange)

Offline Betty

• Full Member
    • Vis profil
Liberated - Betty - Katowice 12/05-2010
« Dato: 14 Maj 2010, 10:54:43 »
Efter 15 timer uden mad, de sidste 6 også uden drikke og de 4 i en polsk hospitalsseng, blev jeg kørt mod operationsstuen, men halvvejs blev vi sendt tilbage, lægen kom ind til mig og sagde I'll be back in 1 1/5 hours and you be next !!! og så måtte jeg vente lidt mere, øv. Omkring halv fem var jeg færdig og lidt over ti blev jeg befriet for drop, kateder og den store forbinding, og fik lov at gå lidt rundt med et plaster og mit eget tøj. !! stort !!. Så sov jeg videre, jeg sov som en sten og da jeg vågnede kunne jeg ikke forstå det var mørkt udenfor, jeg synes jeg havde sovet i flere dage, men klokken var kun fire. Jeg var fuldstændig frisk og klar i hovedet, ingen hovedpine, ingen trykken bag øjne eller i ører, bare en utrolig lettelse inde i hovedet. Jeg kunne ikke sove mere, og turde ikke røre mig, af frygt for at ødelægge det hele. Hele dagen svævede jeg rundt med mit lette hoved, men hvilte også rigtig meget. I nat har jeg ikke sovet så godt, men har det stadig godt i hovedet.

Kald det bare placebo-effekt, eller måske er lufttrykket hernede anderledes, eller måske er det fordi jeg ikke har lavet ret meget et par dage, eller har det noget med en ballon at gøre .... Jeg er ligeglad hvad du kalder det, jeg nyder det bare  :D  :D :D :D

PS. Jeg skriver videre når jeg kommer hjem. Inden jeg tog afsted har jeg skrevet ned om mit udgangspunkt, mine forventninger og mit håb.
SPMS. diagnose i 2004. Liberated hos Euromedic Poland (Dr. Simka) 12. maj 2010
Tungmetaller udrenset med EDTA efterår 2011
På TW diæt fra 1-1-2012

tip

• Gæst
RE: Liberated - Betty - Katowice 12/05-2010
« Svar #1 Dato: 14 Maj 2010, 13:31:26 »
det er spændende at høre mere

Offline Anders

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: 14 Maj 2010, 14:40:20 »
det er rigtigt lækkert at høre... og netop det med at det letter i hover og mere energi er noget jeg kan være med på.. hold dig nu bare i ro de næste par dage selvom de siger at du bare kan gøre alt som du vil... både kenneth og jeg selv har holdt os i ro i ca 15 dage... bare for ikke at gøre noget forkert...
ms type : ved ikke ::: diagnose juni 2007. EDSS ca 4 (måske) har fået liberation operation

Offline Leif

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: 14 Maj 2010, 16:36:28 »
Hvor dejligt Betty........

Spændende at høre nyt fra dig, og kæmpe tillykke og håber du må få stor glæde af din operatioen........  :)

Hilsen Leif......
spms. diagnose i 92. Rimelig mobil og arbejder..

Offline christian

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: 14 Maj 2010, 18:48:03 »
Hej Betty

Tillykke med din Liberation! Jeg glæder mig meget til at høre mere fra dig når du får tid/ro til det.

Hvorfor skulle du faste så længe før? Var det et krav fra Simka og de andre?

christian
Atakvis Sklerose, diagnose juni 2009.

Offline Anders

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: 14 Maj 2010, 19:20:25 »
det er nok det samme som mig... man spiser aftensmad og da man bliver hentet kl 7.50 næste morgen og har fået af vide at man ikke må ha spist morgenmad så bliver det til en god lang faste... og så får man noget mad på hosp. som bare ikke er særlig ms venligt.... med både pølse smør og andet fedt... så man glæder sig til at komme hjem til hotetellet og deres med som er ret godt
ms type : ved ikke ::: diagnose juni 2007. EDSS ca 4 (måske) har fået liberation operation

Offline Cathrine

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: 15 Maj 2010, 13:10:44 »
Kære Betty,

stort TIL LYKKE til dig. Det er jo fantastisk med det vellykkede resultat. Jeg har tænkt meget på dig og glæder mig til at høre alt om operationen og din fortsatte fremgang.

Stort knus fra Cathrine

Offline danfin

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: 15 Maj 2010, 14:41:39 »
Hvor er det utrolig dejligt at læse jeres beretninger og jeres fremgang og positiv afventen ... jeg venter selv på meget snart at få at vide hvornår der er tid til mig i AMEDS.

Jeg er sikker på at vi er mange der læser hvad I skriver - tak for alt tasteriet! Det gir håb for mange af os  :D og stof til eftertanke blandt endnu flere  ???, håber jeg.

Bernt (danfin)
MS siden 1991; SPMS siden ca. 2007. Aldrig taget neurologordineret medicin. EDSS ca. 4

Offline Lisa.T

• Global Moderator
  • Hero Member
  • I'm not perfect, but my dog loves me!
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: 16 Maj 2010, 07:22:09 »
Jo, men jeg kan se at AMED prisen er for 2 nætter. Og Simka prisen er så vidt jeg ved for en uge. Desuden er der vistnok en forsikring inkluderet hos Simka. Det er det jeg mener - det er svært at sammenligne de 50K med noget, når det ikke står præcist hvad de dækker.

Jeg har aldrig fået mail fra AMEDS.
SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Siden 1.1.2012 på TW's diæt - 100%. 1. juni 2013 startet D-vit. kur.

Offline Anders

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: 17 Maj 2010, 22:33:38 »
nu må betty da snart være kommet tilbage på hotellet

Offline Betty

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: 18 Maj 2010, 10:10:15 »
Jojo jeg er kommet helt hjem, tak for alle hilsner og søde ord.

Her er lidt om mit udgangspunkt, mine forventninger og mit håb:

Jeg har meget tit kraftig hovedpine og altid et voldsomt tryk inde i hovedet, bag øjnene og i venstre øre. Mit venstre ben er ret sløvt, jeg har dropfod, og bliver meget hurtigt træt i knæet så jeg går med næsten stift knæ. Om aftenen har jeg ondt i venstre fod og ben. I perioder har jeg en del kramper og spasmer i venstre ben (et par dage om ugen). Jeg går med armstok, går ikke ret meget, på løbebåndet (med meget lav fart) hos fysioterapeuten går jeg mellem 250 og 300 meter. Sammenlagt går jeg ca. 2000 skridt om dagen.  Jeg har nedsat kraft i venstre arm, og mine fingre på venstre håne vil ikke altid det samme som jeg vil. Jeg bliver meget hurtig træt (alting forgår i etaper på 20-30 min). Har dårlig balance, manglende hukommelse og koncentration og sover dårligt (er blevet meget bedre med skrå seng).
Tror det var det meste, det er i hvert fald hvad jeg har skrevet ned som hovedpunkter før jeg tog afsted.

Forventninger: At trykket letter i hovedet, at jeg får min energi (eller bare noget af den ) tilbage.

Håb: at et bedre hoved og mere energi vil give mig overskud til at træne mere, så jeg får noget af min førerlighed tilbage.
På TW diæt fra 1-1-2012

Offline Betty

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: 18 Maj 2010, 10:25:59 »
Og så lige min nuværende status:
Jeg har det rigtig godt, har haft en lille smule hovedpine i går men er ellers ok, jeg føler mig frisk og klar i hovedet og synes jeg kan mærke der sker små ting rundt omkring i mig, f.eks. er jeg nu blevet supergodt til at binde snørrebånd !!! har ellers været et problem, og i går kunne jeg nå at læse underteksterne på TV (tidligere var det mellem halvdelen og trefjerdedele, og så er der ikke så meget ved en film) Der er en som har sagt til mig, at jeg lyder bedre, det er ligesom at snakke med den gamle Betty, og min zoneterapeut kommenterede straks mine varme fødder. Selvom jeg prøver at holde mig i ro, kan jeg mærke jeg har fået mere energi, før skulle jeg nærmest tvinge mig selv til at lave noget, nu skal jeg tvinge mig selv til at lade være og tage det roligt.

Er bare superglad, og nyder det.Haven og blomsterne er så flotte, fuglene synger og solen skinner, kan jeg næsten ønske mere ??

Mange knus til jer alle

PS. kan godt forstå hvis i andre er misundelige, desværre har jeg ikke en pengetank som Onkel Joakim, ellers sendte jeg jer alle afsted.
På TW diæt fra 1-1-2012

Offline Lisa.T

• Global Moderator
  • Hero Member
  • I'm not perfect, but my dog loves me!
    • Vis profil
« Svar #12 Dato: 18 Maj 2010, 11:25:54 »
Årh Betty, det lyder super godt. Tillykke med dit gode resultat. Det må være enormt dejligt med den fremgang, og at føle sig næsten som menneske igen.

Og hvordan kan "fagfolket" blive ved med at se bort fra, at der sker bedringer??

Jeg sender også alle afsted når jeg vinder i lotto!!!
SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Siden 1.1.2012 på TW's diæt - 100%. 1. juni 2013 startet D-vit. kur.

tip

• Gæst
« Svar #13 Dato: 18 Maj 2010, 12:49:42 »
Kære Betty, fantastisk læsning på sådan en kold forårsdag. Jeg er supergæad på dine vegne

Offline danfin

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #14 Dato: 18 Maj 2010, 13:34:44 »
 :D :D :D endnu en blandt mangre sejre blandt os. Kæmpe tillykke!

Lyt og se, fagfolk, anerkend at der er tale om det vigtigste, en klart forbedret livskvalitet igen ved et CCSVI-indgreb. Hvis det så alligevel skulle være placebo nogle gange så er det ikke det væsentligste! The proof of the pudding is in the eating!
MS siden 1991; SPMS siden ca. 2007. Aldrig taget neurologordineret medicin. EDSS ca. 4