Forfatter Emne: Liberated - Betty - Katowice 12/05-2010  (Læst 39197 gange)

Offline Mlrm

• Full Member
  • Marie
    • Vis profil
RE: Liberated - Betty - Katowice 12/05-2010
« Svar #15 Dato: 18 Maj 2010, 20:47:23 »
Stort tillykke fra mig også Betty!

Hold dig nu i ro og lad venerne fylde;-)

Hvor mange er vi nu som har fået konstateret ccsvi i danmark -7 stykker?

Indtil nu ser det stadig ud til at 100% har ccsvi - tag dén Sellebjerg!!!

Kæmpe knus og varme tanker fra'

Marie Louise

p.s.: Tjek lige Ude og Hjemme i morgen -her kan I læse min historie. Og se også lige Lisbeths historie på skleroseforeningens hjemmeside! Godt gået Leif:-)

Offline Betty

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #16 Dato: 22 Maj 2010, 10:02:35 »
Jeg keder mig!! det med at tage den med ro er altså ikke lige mig, men her er da lidt flere kanaler på TV end i Polen, og her snakker de så jeg kan forstå det. Der er nu gået 10 dage og jeg har det stadig fint. Har haft lidt hovedpine, men ingen trykken i hovedet. Og så skal jeg love for at jeg har fået varmen, jeg plejer altid at fryse også selvom jeg er pakket godt ind, først når der er 25-30 grader har jeg det godt, men nu har jeg fundet sommertøjet frem, og om natten sover jeg uden dyne! pyha hvad skal jeg gøre når det bliver rigtig varmt. Nyder livet og min frihed  :)

mange hilsner Betty
SPMS. diagnose i 2004. Liberated hos Euromedic Poland (Dr. Simka) 12. maj 2010
Tungmetaller udrenset med EDTA efterår 2011
På TW diæt fra 1-1-2012

Offline christian

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #17 Dato: 23 Maj 2010, 13:23:14 »
For fan Betty - det lyder som om du er blevet et nyt menneske! Hvor er jeg glad på dine vegne!

:) :) :) :) :) :) :) :) :)

christian
Atakvis Sklerose, diagnose juni 2009.

Offline Betty

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #18 Dato: 23 Maj 2010, 16:54:31 »
Nej, jeg er ikke blevet et nyt menneske, jeg er bare ved at være mig selv igen.

Har været en masse ude i haven i dag, har bare nydt det.  :D
På TW diæt fra 1-1-2012

Offline BR

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #19 Dato: 23 Maj 2010, 17:02:33 »
Super godt og læse - tillykke med din nye fremtid :)

Brian

« Senest Redigeret: 23 Maj 2010, 17:06:03 af BR »
diagnose november 2003 - EDSS ½ og selvbedømt -  liberated i Indien november 2010

Offline Anders

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #20 Dato: 23 Maj 2010, 22:12:00 »
og det bliver bare bedre og bedre...
ms type : ved ikke ::: diagnose juni 2007. EDSS ca 4 (måske) har fået liberation operation

Offline Betty

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #21 Dato: 30 Maj 2010, 11:02:51 »
Hej
Bare lige for at sige at jeg har det godt. Jeg kan stadig mærke forskel om det er højtryk eller lavtryk, men hvor det før var lidt hovedpine ved højtryk og meget hovedpine ved lavtryk, så er det nu ingen hovedpine ved højtryk og lidt hovedpine ved lavtryk. Så jeg håber på en god sommer med masser af højtryk  ;)

Jeg synes der sker en masse ting, men det er små ting, og måske kun noget jeg og mine nærmeste bemærker. Det hele foregår stadig i etaper, men de er blevet lidt længere, der er flere i løbet af en dag, og de er meget mere effektive end før. Jeg har nu været havens bede igennem på to dage, før skulle jeg bruge en uges tid. Dejligt at det hele er pænt samtidig, og ikke at de første er fyldt med ukrudt igen inden de sidste er færdig. Det lyder måske som om min have er kæmpestor men det er den altså ikke og de fleste bede er højbede så jeg kan sidde på en stol og ordne dem. 

Derudover er det små ting som at kunne lukke øjnene i brusebadet uden at holde ved noget !! holde mig vågen om aftenen, kunne klø mig med venstre hånd, er meget mere glad (det er også lettere når man ikke hele tiden skal passe på), og jeg synes jeg går hurtigere, men det er måske ønsketænkning.

Rigtig god dag til jer alle fra Betty
På TW diæt fra 1-1-2012

Offline Anders

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #22 Dato: 30 Maj 2010, 11:31:50 »
jeg tror ikke at det er ønske tænkning.. jeg løb i går... sådan rigtigt.. ikke som før hvor jeg løb med 1 og ½ træ ben.. for første gang i 3½ år.. jeg går også bedre på træpper og generalt bare bedre gåendne.. jeg har også lige som du mere energi og det med at lukke øjene er vist kun på vej hos mig... men det kommer.. måske langsomt... men det kommer...
ms type : ved ikke ::: diagnose juni 2007. EDSS ca 4 (måske) har fået liberation operation

Offline Betty

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #23 Dato: 13 Juni 2010, 09:44:42 »
Status efter en måned:

Jeg har det rigtig godt, og nyder at kunne følge med i så meget. Jeg føler mig meget mere lettet og afklaret, og føler jeg har mere kontrol over en masse ting, jeg føler ikke længere at jeg kun er  tilskuer til livet, men deltager aktivt. Jeg ved godt at jeg ikke er helbredt, jeg har stadig MS og vil altid have det, og nu er jeg i gang med det hårde slid med at prøve at få noget af min førerlighed igen.

Jeg nyder at mine omgivelser også bemærker den ændring der er sket med mig, og alle de kommentarer jeg får:  Jeg ser lettere og gladere ud, farve i kinderne, liv i øjnene, går hurtigere og mere sikkert, bruger stokken mindre inden døre, ja jeg suger alt positivt til mig.

I går deltog jeg i første del af min datters polterabend!! før operationen, ville jeg overhovedet ikke have overvejet at deltage, men nu var jeg med ud gennem en græsmark (selvfølgelig støttet af stokken og en ekstra arm et par gange), jeg var godt nok kun tilskuer til løjerne, men jeg var der, og jeg nød det !!!!!

Konklusion efter en måned: jeg havde slet ikke forestillet mig at jeg igen kunne få denne følelse indeni, nu føler jeg at der igen er liv i den gamle dame. Det er ikke noget som kan måles eller vejes, det er LIVSKVALITET og det har været hver eneste krone værd. 

Mange knus fra Betty
På TW diæt fra 1-1-2012

Offline Leif

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #24 Dato: 13 Juni 2010, 09:54:26 »
Hej Betty........

Hvor er det bare dejligt for dig Betty...... Og dejligt at høre lidt positivt om ccsvi af og til, for de kære neurologer har da travlt nok med at neglisere begrebet...... :-)

Fortsat pøj pøj til dig..........

Hilsner fra Leif.....
spms. diagnose i 92. Rimelig mobil og arbejder..

per west

• Gæst
« Svar #25 Dato: 13 Juni 2010, 10:44:02 »
Hvorfor får jeg knugen i brystet og klump i halsen, når du skriver som du gør, Betty?

Kan du ikke holde op med det?  :)

Offline danfin

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #26 Dato: 13 Juni 2010, 13:59:28 »
Også jeg blir rørt og poetisk ... en glædeståre af det pureste blod drypper fra mit hjerte  :)
MS siden 1991; SPMS siden ca. 2007. Aldrig taget neurologordineret medicin. EDSS ca. 4

Offline Anders

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #27 Dato: 13 Juni 2010, 14:14:37 »
det er det det hele handler om.. livskvalitet... og det kan ikke måles i penge... det går langsomt fremad og det bliver kun bedre og bedre.. men der kommer et punkt hvor du ikke føler at der er sket noget længe... og det er fedt.. for det er der hvor ting bare begynder at ske uden man tænker over det...men alle omkring dig ser det... nu handler det så bare om at træne og spise rigtigt.. 

Offline 4kløver

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #28 Dato: 13 Juni 2010, 14:26:58 »
Hurra fra Norge ;) Håper du bare blir bedre og bedre

Offline Betty

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #29 Dato: 12 August 2010, 10:25:33 »
Endnu en milepæl: det er i dag 3 måneder siden jeg blev liberated, og jeg har det bare dejligt og nyder det.  :)

Inden operationen håbede jeg at slippe af med trykket i hovedet og evt. få lidt mere energi. Trykket er væk og jeg har også fået mere energi, men ikke så meget som jeg havde håbet på, men nok mere end jeg tænker over, jeg bruger den bare uden at tænke over det tror jeg. Jeg går mere, træner mere og gør en masse ting jeg tidligere opgav på forhånd. Den største forandring er nok mit humør, glæden ved igen at kunne vippe med tæerne på venstre fod kan ikke beskrives, ja en masse små ting som normale mennesker ikke bemærker at de gør masser af gange om dagen, dem sidder jeg og jubler over  :)
Føler mig nogen gange som en jubelidiot, hvem andre kan sidde og glæde sig over at kunne klippe sine negle!
Det svære er at blive ved med at tænke på hvad der var mit udgangspunkt for 3 mdr. siden, det bliver nemt noget med at dette kunne jeg i går og for en uge siden, så nu skal jeg kunne lidt mere i dag og så øv, det kan jeg ikke, men så er det med at huske hvor jeg startede. Øv, jeg vil kunne det hele igen, og jeg vil kunne det NU, men hvis det fortsætter med at gå langsom fremad som nu, hvordan skal det så ikke ende.

Nu inden det hele bliver for lyserødt, så har jeg da også haft dage hvor jeg har haft hovedpine og er træt, så ligger jeg der under dynen og frygter at det nu er slut, at venen er ved at lukke sig, men hver gang er jeg heldigvis kommet ovenpå igen.
Nu vil jeg gå en tur ud i min dejlige have og nyde solen, fuglesangen, blomsterne og alle de andre gratis glæder. (jeg glemte at jeg nu er begyndt at kunne lugte meget bedre !! dejligt når jeg er i nærheden af roserne, ikke så rart når der er sure sokker i nærheden)
Rigtig dejlig dag til jer alle. Knus fra Betty

På TW diæt fra 1-1-2012