Forfatter Emne: Liberated - Betty - Katowice 12/05-2010  (Læst 40231 gange)

Lone

• Gæst
RE: Liberated - Betty - Katowice 12/05-2010
« Svar #30 Dato: 12 August 2010, 11:32:03 »
Hej Betty

Hvilken form for sclerose er det nu du har?

Bare så utrolig dejligt at du har fået det godt.

Lone

Offline Lisa.T

• Global Moderator
  • Hero Member
  • I'm not perfect, but my dog loves me!
    • Vis profil
« Svar #31 Dato: 12 August 2010, 11:33:01 »
Åh, hvor det alt sammen lyder godt, Betty, din historie giver håb for fremgang. Håbe du kommer med en ny opdatering om et par måneder - så spæner du nok afsted.....
SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Siden 1.1.2012 på TW's diæt - 100%. 1. juni 2013 startet D-vit. kur.

per west

• Gæst
« Svar #32 Dato: 12 August 2010, 12:36:13 »
Dejligt at høre nyt fra dig Betty. Jeg har ofte tænkt på, hvordan det egentlig går dig. Du var jo den første som var skrevet ind hos Simka.. Er der nogle neurologer som har været inde og måle din tilstand efter liberationen?

Besse

• Gæst
« Svar #33 Dato: 12 August 2010, 20:33:51 »
Ej hvor er det SKØNT at læse..Hvor jeg glæder mig med dig..Det er små ting i tilværelsen som giver de store glæder--Og at du "bare"har opnået fremgang..det er fantastisk nyt..   Med MS diagnosen har det at blive beder ikke ligefrem stået i kø..Gid det må fortsætte med fremgangen..

Offline Betty

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #34 Dato: 14 August 2010, 16:44:45 »
Til Lone
Jeg er spmser

til Per
nej har jeg har ikke været hos neurolog efter indgrebet, jeg har en tid om en måned, men hun ved at  jeg tog afsted, hun kendte både MSforum og CCSVI. Hun var ret skeptisk overfor det, men synes alligevel det lød interessant, så jeg er spændt på hvad hun siger.

og i skal nok høre mere fra mig, også hvis det skulle være dårligt nyt. Jeg har lige fået mail fra den engelske dame som blev opereret samme dag som mig, hun havde det godt i to måneder, men nu er hun tilbage hvor hun startede. Den anden af pigerne var fra Finland, og hun har det stadig godt.

mange hilsner Betty 
SPMS. diagnose i 2004. Liberated hos Euromedic Poland (Dr. Simka) 12. maj 2010
Tungmetaller udrenset med EDTA efterår 2011
På TW diæt fra 1-1-2012

per west

• Gæst
« Svar #35 Dato: 14 August 2010, 17:02:11 »
Det er da rigtig dejligt at angio også virker på SPMS. Det er så vidt jeg kan overskue næsten den største del af sclerosepatienter. Dr. Sclafani sagde i sit Hubbard foundation indlæg, at sclerosepatienter nok må påregne at skulle genbehandles løbende, hvilket jo ikke ville være noget problem, hvis ellers neurologerne ville give slip på os.

Kunne være godt hvis du igen blev interviewet på www.rixpod.dk, Betty... Betty før :( og Betty efter... ;D

Offline Betty

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #36 Dato: 15 August 2010, 10:35:58 »
hej Per

jeg har en aftale med rix om en ugestid, så bare vent  :)
På TW diæt fra 1-1-2012

per west

• Gæst
« Svar #37 Dato: 15 August 2010, 14:08:00 »
Det glæder jeg mig til at høre.. Du må hellere tage det helt roligt indtil da, bare for en sikkerheds skyld ;)

Offline Yvonne

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Sv: Liberated - Betty - Katowice 12/05-2010
« Svar #38 Dato: 11 ſeptember 2010, 16:52:16 »
Hej Betty :D 
Det er super dejligt at læse om alle jer der er blevet liberatet.
jeg har ikke været på dette forum før MEN er jeg glad for at
læse jeres beretninger, jeg er blevet optaget på klinik i polen
som hedder Euromedic Poland og nu venter bare på at de ringer
og give mig en tid. Jeg kan næsten ikke vente........................

Stort hilsen Yvonne

Offline Anders

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #39 Dato: 12 ſeptember 2010, 09:17:40 »
euromedic er der hvor simka er... det er også der jeg sel v bliver "lavet" godt sted.. søde mennesker... og alle taler engelsk
ms type : ved ikke ::: diagnose juni 2007. EDSS ca 4 (måske) har fået liberation operation

Offline Betty

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #40 Dato: 12 ſeptember 2010, 10:46:27 »
 :) :) :)   4 måneder    :) :) :)   og jeg nyder det stadig    :) :) :)

Det er ved at blive hverdag, jo, jeg nyder det stadig, men det er svært at blive ved med at tænke på hvordan jeg havde det før. Jeg synes jeg går bedre og hurtigere, men den største forandring er i hovedet, tænk at vågne om morgenen uden at have hovedpine !!! jo, det sker da jeg har hovedpine men heldigvis ikke så tit mere. Jeg synes jeg snakker meget bedre nu, skal ikke lede efter ordene, har fået en hel del (eller måske det hele) af mit ordforråd tilbage. Kan følge med i hvad der sker omkring mig som i gamle dage, har fået mere energi, ikke så meget, måske er det bare det jeg plejer at bruge på at gå, at holde balancen, tænke, og alt muligt andet, der nu er blevet ledig til andre ting. Jeg bliver stadig træt, men nu er det fordi jeg har lavet noget, og den der totale udmattelse har jeg ikke mere. Måske har mine oplevelser med sygdommen gjort at jeg nu tænker mere over hvad jeg kan og ikke kan, og glæder mig mere over de ting jeg kan.

Mange knus og dejlige tanker til jer alle sammen
fra Betty 
På TW diæt fra 1-1-2012

Offline Yvonne

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #41 Dato: 12 ſeptember 2010, 18:10:34 »
 :D
euromedic er der hvor simka er... det er også der jeg sel v bliver "lavet" godt sted.. søde mennesker... og alle taler engelsk

Super fedt at høre Anders, jeg må vente i spænding og forventning :D :D :D

Offline Vibeke

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #42 Dato: 12 ſeptember 2010, 20:13:28 »
Hej Betty
Dejligt at du stadig nyder det i fulde drag, selv om der er gået 4 måneder. Håber du vil blive ved med det, og aldrig vil komme til at tage det som en selvfølge. Det er i hvert fald et mål, jeg har sat for mig selv. Ønsker alt godt for dig frem over.
KH Vieke
SPMS, diagnostiseret 2004, selvbedømt EDSS 5,5 , liberated 12 august 2010, godt resultat

Offline Betty

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #43 Dato: 12 Oktober 2010, 11:06:57 »
Så gik de første 5 måneder

og det er svært at få armene ned, solen skinner og jeg har det bare dejligt, kan man snart ønske sig mere ???

Min status i øjeblikket er at jeg går meget pænere end før operationen, ja jeg synes tit at 'i dag er det bedre end det har været længe', i sidste uge gik jeg 400 m på løbebåndet hos fyssen !! mine fingre på venstre hånd virker bedre, men mest forandring er der nok i mit hoved, stadig ingen trykken, lidt hovedpine ind imellem men ikke noget der er at sammenligne med før, og mit ordforråd er vendt tilbage, nogle gange bruger jeg pludselig nogle ord som jeg helt havde glemt eksisterede !! og det er sjældent at jeg leder efter ord, nu kommer de bare igen, så jeg snakker hurtigere og mere end for 5 mdr. siden, ja nogen vil nok mene at jeg snakker for meget.

Energien er lidt op og ned, men måske hænger det sammen med at så snart der er lidt, så bruger jeg den, så der er nok mere end jeg synes, jeg når i hvert fald mere end før, og der er mere kvalitet i det jeg laver af træning.

Mange knus til jer allesammen
Betty 
På TW diæt fra 1-1-2012

Offline Tut

• Full Member
  • ..og så siger man, at jeg har pip i kasketten !
    • Vis profil
« Svar #44 Dato: 12 Oktober 2010, 16:30:44 »
Hej Betty.

Hvor er det bare super god læsning! Jeg kan da næsten heller ikke få armene ned på dine vegne...  :)

Kh. Tut
42 år. MS i 12 år. SPMS de seneste 5-6 år. EDSS 6,5. Er frivilligt stoppet halvvejs i Novantrone-forløb. Liberated hos AMEDS i December 2010.