Forfatter Emne: Liberated - Betty - Katowice 12/05-2010  (Læst 54042 gange)

Offline helleho

• Sr. Member
  • Lærer nyt hver eneste dag
    • Vis profil
Sv: Liberated - Betty - Katowice 12/05-2010
« Svar #75 Dato: 12 Maj 2011, 17:21:18 »
Hej Betty - hjertelig tillykke med 1-års dagen  :D - dejligt at fremskridtene holder. Hilsen Helle
MSRR - EDSS 5,5 (Riget maj 14)

Offline sheri

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #76 Dato: 13 Maj 2011, 04:09:09 »
Hej Betty

Det er dejligt at høre om din fremskridt efter et år.   Jeg fejrer 5 måneder i dag,  og jeg kan bare sige at jeg er meget tilfreds  :).

Jeg kan også bare sige til dem som overvejer, kom afsted  :)

Kh
Sheri
40 år, Diagnose 1996, attakvis ms. kan gå uden hjælp 300m. Blæreproblemer og træthed er min største problem med MS..Skal til Amed den 9. dec.

Offline Anette

• Jr. Member
  • **
  • PPMS 2007
    • Vis profil
« Svar #77 Dato: 16 Maj 2011, 15:28:26 »
Hej Betty

Ja, hvor er det dejligt at læse din positive historie, mens jeg har vandet høns. Jeg ville ønske, at jeg havde været afsted, for nej hvor har jeg ikke lyst til det.

Og til Sheri - tak for at du giver et lille spark, men spark bare noget mere, det har jeg brug for, for hvor er det svært at beslutte, om jeg skal til Vogl eller Katowice eller Ameds (jeg har lige læst rapporten derfra i dag).

Jeg er rigtig glad for alle de ting I fortæller, f.eks. fra operationen, om at jeg skal træne i at holde vejret i 1½ minut, og om hoteller i Frankfurt og priser o.s.v.

Hilsen Solveig
PPMS - var hos Vogl 12. juli 2011 og har små forbedringer.
2 måneder efter ccsvi fortsætter progression

Offline Betty

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #78 Dato: 16 Maj 2011, 17:11:42 »
Hej Annette
Jeg kan ikke hjælpe dig med at træffe beslutningen, det skal være DIN, men hvis der er noget andet jeg kan hjælpe med, skal du bare spørge, så skal jeg forsøge at hjælpe dig. Jeg ved at de hos dr. Simka er ved at bygge et nyt hospital, men hvornår det er færdigt ved jeg ikke.
Det med at sprke er jeg ikke så god til, men jeg har en stok så hvis du ellers står stille, kan jeg sikkert godt give dig et dask eller to med den hvis du trænger.  ;D

mange hilsner Betty

SPMS. diagnose i 2004. Liberated hos Euromedic Poland (Dr. Simka) 12. maj 2010
Tungmetaller udrenset med EDTA efterår 2011
På TW diæt fra 1-1-2012

Offline Anette

• Jr. Member
  • **
  • PPMS 2007
    • Vis profil
« Svar #79 Dato: 16 Maj 2011, 19:21:55 »
Hej Betty

Din beretning er en god hjælp til at træffe beslutningen, men ellers er det du siger næsten det samme, som jeg hører herhjemme, at det er op til mig. Men jeg står stille nu.

Hilsen Solveig
PPMS - var hos Vogl 12. juli 2011 og har små forbedringer.
2 måneder efter ccsvi fortsætter progression

Offline sheri

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #80 Dato: 17 Maj 2011, 14:52:44 »
Hej Anette, Solveig

Vi kan bare fortælle om vores historie. Ingen kan anbefale eller sige med sikkerhed ,hvad det vil ske for dig. Det er dig som betaler :)

Hvis det var gratis og hvis man kunne her i Danmark med sin sygesikring lave det, så var jeg overhovedet ikke i tvivl om det: Tag den bare så hurtigt som muligt ;D

Men det er ikke sagen og derfor, det er dig som bestemmer...

Kh Sheri
40 år, Diagnose 1996, attakvis ms. kan gå uden hjælp 300m. Blæreproblemer og træthed er min største problem med MS..Skal til Amed den 9. dec.

Offline helleho

• Sr. Member
  • Lærer nyt hver eneste dag
    • Vis profil
« Svar #81 Dato: 17 Maj 2011, 17:21:04 »
Hej Solveig! ... det er en stor beslutning  :)

Jeg forstår godt, at du tøver... Det danske system bifalder ikke indgrebet - bakker end ikke op overhovedet, evt. bivirkninger og effekt er ikke  dokumenteret... ikke alle har indsnævringerne, og det virker ikke på alle... - om ikke bivirkninger, så er pengene tabt, men det er jo "bare" penge,og så er indgrebet ret ukompliceret faktisk...

Nu ved jeg ikke, hvordan din MS udvikler sig. For mig var valget let, det gik bare tilbage, og jeg havde alt at vinde, følte jeg. Og det havde jeg ;D Jeg er ovenud lykkelig for, at jeg gjorde det. Var min udvikling forsat i det negative spor, havde jeg mistet førlighed og frihed - som er uvurderligt.

Men som Sheri og Betty skriver, du skal tage beslutningen. Ingen kan rådgive dig, for når alt kommer til alt, så er effekt og evt. bivirkninger endnu ikke dokumenteret. Desværre. Og ingen kan sige dig, om du får glæde af et indgreb.

Måske har du set siden anbefalet herinde - tag et kig på www.ccsvi-tracking.com, hvor du kan se en række statistikker over indgrebets effekt på, så vidt jeg husker, over 800 liberatede MS patienter.

Vh Helle
MSRR - EDSS 5,5 (Riget maj 14)

Offline Betty

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #82 Dato: 12 Juli 2011, 13:17:42 »
Så er der gået 14 måneder !!
Jeg føler at jeg nu er stabil. Langt bedre end for 14 måneder siden, bare det at jeg ikke er blevet dårligere er et stort fremskridt for mig. Mit hoved er stadig let dvs. lige i øjeblikket er jeg træt og tung i hovedet, men det har andre årsager. Jeg er i øjeblikket i arbejdsprøvning, og selvom jeg får noget let at lave og kun er der kort tid, påvirker uroen meget.

Men jeg stopper ikke her, Nu er lavinen sat i gang, så spændende hvad det ender med. Jeg er i øjeblikket igang med at læse "slørede signaler" om signalstoffer. Jeg har også fået lavet en tungmetal-test og resultatet ligger i Lyngby, men nu har Ole Købke ferie, så jeg må vente et par uger med at høre svaret. Måske jeg blander for meget sammen, men nu skal der altså ske noget mere.

Betty

På TW diæt fra 1-1-2012

Offline Bjarne Fonnesbech

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #83 Dato: 19 Juli 2011, 16:23:29 »
Kære Betty,

Tak for up-date. Dejligt at du nu er stabil - efter eget udsagn  ;).

Og fedt at du ikke er blevet dårligere. Krydser fingre for at det varer ved. Andet kan vi jo ikke gøre, nåååh jo kaste salt over venstre skulder ...  ;) - for som Helle så rigtigt skriver længere nede, så kender ingen langtidseffekterne af operationen.

Held og lykke med arbejdsprøvningen.

Hilsen
Bjarne
ms-diagnose i 2002. SPMS / PPMS ? Liberated 13.1.2011 i Indien. F/U i Indien d. 11.9.11.
HSCT behandling i Mexico juni/juli 2016.

Offline Betty

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #84 Dato: 13 ſeptember 2011, 09:54:06 »
Så gik der 16 mdr !

Ja jeg ved godt det var i går, men da glemte jeg det, jeg var optaget om formiddagen og over middag var jeg til svømning, puha, det er ved at tage livet af mig !! Ikke noget med at tage 4 baner af det og så lidt af noget andet, nej, der er hjælpere med i vandet, og i går var vi ikke så mange, så jeg havde min egen hjælper/træner hele tiden og da hun også er fysioterapeut, så fik jeg rørt alle de muskler jeg har i kroppen, og dem jeg ikke selv kan bruge, dem ordnede hun for mig, så det blev sofaen resten af dagen.

Ellers har jeg det godt, glad og frisk i hovedet, får lavet lidt mere end jeg plejer og føler mig ikke så træt. Men mit venstre ben vil altså stadig ikke det samme som jeg. Jeg er nået næsten en trediedel af min udrensning af tungmetaller. Ved ikke lige helt hvor meget det har gjort, men jeg nogle underlige fornemmelser indeni og føler at jeg nogen gange gør nogle ting bedre end før, så måske der alligevel er en ændring, jeg prøver at være tålmodig. Glæder mig til jeg også er befriet for tungmetaller. Ja, inden jul burde jeg kunne kalde mig dobbelt-liberated !!

mange hilsner Betty
På TW diæt fra 1-1-2012

Offline Betty

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #85 Dato: 12 November 2011, 14:08:09 »
Har lige kørt en tur på min el-scooter og nydt solskinnet og de flotte efterårsfarver - nåja og så at det er halvandet år siden at jeg var i Polen.
Jeg kan næsten ikke huske hvordan jeg havde det før, der hvor jeg er nu, er blevet en vane. Nogen gange tager jeg mig selv i at tænke "var det nu så slemt?" men for mig har det været en stor lettelse. Mit hoved har det fint, jeg går bedre (ja altså ikke lige i øjeblikket, styrtede i sidste uge så min fod har været dobbelt størrelse og mange flotte farver) i det hele taget bevæger jeg mig bedre synes jeg. Men mere vil have mere som man siger, så jeg er i fuld gang med udrensning af tungmetaller, det har foreløbig givet mig mere energi.

Lige nu nyder jeg bare det hele og ønsker mig mere bevægelighed i julegave  :)

Mange hilsner
Betty
På TW diæt fra 1-1-2012

Offline Betty

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #86 Dato: 13 Februar 2012, 09:10:21 »
I går var det 21 mdr siden jeg blev opereret.
Det hele er ved at være hverdag , men når jeg tænker over det, vil. Jeg sige at det har ændret det hele utroligt. Min hovedpine og trykket i mit hoved er væk.... fantastisk. Og så har det givet mig mod på at komme videre, det har lært mig at det er alt for tidligt at give op, jeg kan selv gøre en masse !! Og så har jeg her fået gode ideer til hvad jeg kan prøve og har fundet ligestillede.

Aktuelt er jeg i gang med min kost. Både TW og kost efter blodtype bliver brugt.

Betty
På TW diæt fra 1-1-2012

Offline danfin

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #87 Dato: 13 Februar 2012, 12:40:14 »
Herligt, herligt, Betty.

Jeg fik næppe gavn af min 'liberation' (16 mdr. siden - men troede heller ikke på det) men er gået på kostvognen (TWs) og fortsætter på vitaminvognen (Dvit + påbegyndt B12) i store doser.

Min healer der kun henter sine informationer via astral intelligens siger at TW og andre, der føler sig helbredt, ikke skyldes fx kostomlægning men det totale engagement ved at gå en HELT ny vej i sit liv - det er kroppens sprog når man blir syg for at sige at man er/har været underlagt andre menneskers magt i for høj grad - man pleaser i stedet for at gå sin egen vej. Det gir mening for mig, placebo eller ej.

Men jeg må prøve TW-metoden uanset om dette er helt ny vej eller ej.

Er der ingen her der har læst/følger Ann Boroch, der også har lagt MS bag sig via en ret streng, detaljeret og brugervenlig diæt?
"HEALING Multiple Sclerosis. Diet, Detox & Nutritional Makeover for Total Recovery"

Bernt
MS siden 1991; SPMS siden ca. 2007. Aldrig taget neurologordineret medicin. EDSS ca. 4

Offline sheri

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #88 Dato: 06 Marts 2012, 17:37:22 »
Hej Betty

Dejligt at høre du har det godt efter 21 måneder :)
Jeg har det også meget bedre efter 16 måneder. Tror ikke kan få igen som før min behandling.
Vil så gerne at nogle læger undersøger sagen og kan fortælle , hvorfor nogle får godt men ikke alle.

Jeg tager ingen medicin ,

Kh
Sheri

Offline Betty

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #89 Dato: 12 Maj 2012, 16:07:12 »

2 år !!!

Jeg har det godt, kan slet ikke forstå hvor tiden er blevet af. Har lært en masse nyt i de 2 år og må nok erkende at jeg inden jeg tog afsted nok var meget dårligere end jeg selv har erkendt, men nu synes jeg det hele ser lyst ud.
Den fremgang jeg har fået har jeg stadig, ingen tilbagefald, nogle sløve dage ind imellem når det er lavtryk, men på trods af det er energiniveauet langt højere end for 2 år siden. F.eks. er jeg i øjeblikket ved at højtryksspule terassen og fliser udenfor, det ville jeg ikke tidligere have troet muligt.

Jeg er færdig med min udrensning og følger TW diæt. Drivhuset er fyldt med grønkål og palmekål som snart skal plantes ud, ja jeg har fejret dagen ved at prøvesmage den hjemmedyrkede grønkål, rigtig, rigtig god årgang  :D

Tusind tak til alle jer herinde som har givet mig gode råd og ideer til nye ting at prøve, det er bare superdejligt at kunne dele med jer.

Mange hilsner
Betty
På TW diæt fra 1-1-2012