Forfatter Emne: bivirkninger ved skrå seng....?  (Læst 22684 gange)

Offline BR

• Full Member
    • Vis profil
bivirkninger ved skrå seng....?
« Dato: 21 Juni 2010, 18:16:19 »
Hejsa!

Er der bivirkninger ved skrå seng...? Jeg har været på den skrå seng on/off siden starten af 2010. Min brystkasse og omkring hjertet bliver varmt og ømt. Når jeg sætter sengen på 7 cm forsvinder det . jeg er tjekket af min hus læge og har ikke problemer med hjertet/lunger osv... Min konklusionen er det må have noget med sengen står 15 cm skrå eller hvá ? Eller er det en bivirkning ved skrå seng?

hilsen skrå Brian
diagnose november 2003 - EDSS ½ og selvbedømt -  liberated i Indien november 2010

per west

• Gæst
Sv: bivirkninger ved skrå seng....?
« Svar #1 Dato: 21 Juni 2010, 19:30:23 »
Jeg er nået til den konklusion, at vi er individuelt opbygget. Så jeg har sænket indtil jeg skulle ud og tisse 2 gange på en nat, og så hævet den lidt igen til ca. 11 cm = 1 tisning.

Til gengæld giver det så ikke hovedpine.  :)

Offline christian

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: 21 Juni 2010, 20:13:28 »
Jeg tror du har helt ret Per.

Min egen teori er, at det er Azygous-venen som er i brug når man ligger i skrå seng. Da mange MS'ere har forsnævring netop i Azygous-venen, ja så virker det nok ikke på dem. Selv har jeg fået ord for (i Polen hos dr Simka) at jeg har fint flow i Azygous-venen.

Azygous-venen er spiralformet, og kræver derfor tyngdekraftens påvirkning for at virke - når man ligger helt vandret er Azygous-venen derfor ikke aktiv, men bliver det når man ligger i skrå seng. Den hjælper således med til at dræne hjernen - også når vi sover.

christian
Atakvis Sklerose, diagnose juni 2009.

Offline Ann

• Sr. Member
  • ;-)
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: 30 Juli 2010, 19:43:48 »
Har sovet i en skrå seng i lidt mere end 1 uge og er fint tilfreds..lige bortset fra at den nederste del af ryggen (lige over ballerne) gør meget ondt..også meget når jeg bagefter sidder ned.