Forfatter Emne: bivirkninger ved skrå seng....?  (Læst 22684 gange)

Offline BR

• Full Member
    • Vis profil
bivirkninger ved skrå seng....?
« Dato: 21 Juni 2010, 18:16:19 »
Hejsa!

Er der bivirkninger ved skrå seng...? Jeg har været på den skrå seng on/off siden starten af 2010. Min brystkasse og omkring hjertet bliver varmt og ømt. Når jeg sætter sengen på 7 cm forsvinder det . jeg er tjekket af min hus læge og har ikke problemer med hjertet/lunger osv... Min konklusionen er det må have noget med sengen står 15 cm skrå eller hvá ? Eller er det en bivirkning ved skrå seng?

hilsen skrå Brian
diagnose november 2003 - EDSS ½ og selvbedømt -  liberated i Indien november 2010

per west

• Gæst
Sv: bivirkninger ved skrå seng....?
« Svar #1 Dato: 21 Juni 2010, 19:30:23 »
Jeg er nået til den konklusion, at vi er individuelt opbygget. Så jeg har sænket indtil jeg skulle ud og tisse 2 gange på en nat, og så hævet den lidt igen til ca. 11 cm = 1 tisning.

Til gengæld giver det så ikke hovedpine.  :)

Offline christian

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: 21 Juni 2010, 20:13:28 »
Jeg tror du har helt ret Per.

Min egen teori er, at det er Azygous-venen som er i brug når man ligger i skrå seng. Da mange MS'ere har forsnævring netop i Azygous-venen, ja så virker det nok ikke på dem. Selv har jeg fået ord for (i Polen hos dr Simka) at jeg har fint flow i Azygous-venen.

Azygous-venen er spiralformet, og kræver derfor tyngdekraftens påvirkning for at virke - når man ligger helt vandret er Azygous-venen derfor ikke aktiv, men bliver det når man ligger i skrå seng. Den hjælper således med til at dræne hjernen - også når vi sover.

christian
Atakvis Sklerose, diagnose juni 2009.

Offline Ann

• Sr. Member
  • ;-)
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: 30 Juli 2010, 19:43:48 »
Har sovet i en skrå seng i lidt mere end 1 uge og er fint tilfreds..lige bortset fra at den nederste del af ryggen (lige over ballerne) gør meget ondt..også meget når jeg bagefter sidder ned.
Er der andre i samme båd? Og kan det være fordi tryk fra kroppen bliver koncentreret dér, når sengen er skrå på den måde?
Overvejer kraftigt at ændre det..

Ann
Diagnostiseret i med RRMS i 2001..efter en 7 år lang kamp.
Får Tysabri siden '07..ingen attakker siden.
Bivirkninger af al medicin UNDTAGET Tysabri :-) CCSVI indgreb d. 15/3 2011 Ameds, polen..og får stadig Tysabri.

EDSS 6..gangdistance er steget fra 10 meter til 100 meter :-D

per west

• Gæst
« Svar #4 Dato: 30 Juli 2010, 19:50:48 »
Da jeg lå med 5 grader, fik jeg en fornemmelse af at synke sammen i ryggen, som om jeg havde stået op hele døgnet. Måske det var en ide at tage et målebånd og måle om du faktisk synker sammen som Dronning Ingrid jo gjorde til sidst?

Og så sænke sengen igen, indtil du ikke synker mere..  ;D

Offline Ann

• Sr. Member
  • ;-)
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: 30 Juli 2010, 20:02:07 »
Det er ikke hele ryggen..kun ved lænden. Det skal så også nævnes, at jeg i forvejen kan have lettere problemer med lænden.
Men det her gør konstant ondt..

Regner bestemt ikke med at komme til at ligne Dr. Ingrid..hun var jo pukkelrygget  ;)

Bivirkninger af al medicin UNDTAGET Tysabri :-) CCSVI indgreb d. 15/3 2011 Ameds, polen..og får stadig Tysabri.

per west

• Gæst
« Svar #6 Dato: 30 Juli 2010, 20:58:20 »
Kan være du skulle masseres lidt på den lænd. Hvis ikke du er i besiddelse af en lændemassør, så kan du købe sådan en fidus som jeg har købt. En Omrom E 2 Elite elektronisk nervestimulator som er et apparat med 2 puder forbundet med ledninger til en betjening, og så kan der ellers skrues op og ned for strømmen og så elektromasseres der ellers til den store guldmedalje ved at der sendes strøm igennem nervebanerne i lange eller korte pulser alt efter indstilling.

Jeg testede lige uhyret lidt forsigtigt på højre underben igår, og den er lidt voldsom hvis ikke man passer på. Det var nærmest som at opleve alle de elektrotests jeg fik på scleroseklinikken på en gang, indtil jeg fik skruet ned igen. Tror man skal passe lidt på, ikke at få sat den til hjertet, for så tager det nok mange timer før hjertet kommer ned i puls igen.

Men sikkert effektivt til at få lændemuskler til at pumpe blod ind og ud.  :P

Offline Ann

• Sr. Member
  • ;-)
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: 30 Juli 2010, 22:53:59 »
 :)
Lyder lidt rigeligt voldsomt.
Har et apparat til massage..det må jeg hellere prøve. Og ellers er jeg storforbruger af Voltaren Gel i øjeblikket  :-\

Offline wagner

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: 31 Juli 2010, 10:17:27 »
Er dette en mangelvare hvis man sover i skrå seng??   http://www.dr.dk/Sundhed/Peters_blog/visblog.htm?id=255
Så er det måske derfor du får ondt i lænden??

Bent
SPMS Diagnose 2005. Nu: Medicinfri efter fuldt Novantrone forløb.
EDSS, blanding mellem 5,5 - 7,5. Kan fuldt udhvilet gå 100 meter, uden hjælpe midler. Det meste af tiden, 10-20 meter, mest mindre. Balance, og dropfod på grund af spasticitet i lægmusklen.

Offline Ann

• Sr. Member
  • ;-)
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: 31 Juli 2010, 11:06:43 »
Det kan da godt være  :)

Tror på at trykket på den underste del af ryggen er større, når man ligger skråt.
Men nu har jeg ændret med ca. 3 cm, og hældningen er ikke længere så voldsom..så det prøver jeg med i aften.

Kryds fingre ;)

Ann

per west

• Gæst
« Svar #10 Dato: 31 Juli 2010, 11:38:29 »
Hvis vi imorgen ikke kan se dine øjne på dit billede, så har det hjulpet..  ;)

Offline Ann

• Sr. Member
  • ;-)
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: 31 Juli 2010, 13:32:21 »
 ??? ??? ??? ???
Hvorfor skal mine øjne nu blandes ind i det?  :o  ;)

per west

• Gæst
« Svar #12 Dato: 31 Juli 2010, 13:44:14 »
Logisk. Så er du blevet højere, og rager ovenud af rammen. Det da klart..  ::)

Offline hag

• Administrator
  • Hero Member
    • Vis profil
« Svar #13 Dato: 01 August 2010, 20:33:11 »
Her er nogle af de bivirkninger, som Andre K. Fletcher har rapporteret ved Skrå Seng:

(engelsk)

Side effects of IBT in healthy people.

Increases hair growth, finger nail growth, helps develop a more upright posture by stretching the spine, usually causes aches and pain and a stiff neck, these normally resolve quickly though may remain for some time if a person has some damage to the spine, scoliosis etc.

Another side effect is early morning erection, now reported by several people who had a problem with erectile dysfuction.

Hands and feet feeling too warm in bed has been reported from people who had cold hands and cold feet in bed.

Muscle tone improves significantly over several months along with increased bone and muscle density.

Skin conditions also respond well to I.T.

Blood pressure should be monitored carefully.Most people find that high blood pressure is reduced, but some have found low blood pressure is increased. Have no answers for why low and high blood pressure should go in two different directions yet.

Dreams become more vivid.

Trips to the bathroom at night become less frequent even stopping.

A lighter sleep pattern develops and although not certain, I think REM sleep is avoided more.

Your wife will be delighted by when looking in the mirror in the mornings. Women especially have reported looking as much as 20 years younger in I.T. No more bags under eyes, puffy swollen face that looks like it has spread out over the pillow on one side. This again relates to the improved muscle tone on I.T.

I have already proven that IBT works for ms, long before Zamboni and the CCSVI theory arrived. The facts were presented to the UK and US ms charities, the myelin project and so many I have lost count, but all succesfully repelled the invasion of common sense!

Andrew
47 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. Liberation hos Ameds i Polen.
FMT behandling hos Taymount i England.
Nu på Gilenya.

Offline Anders

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #14 Dato: 18 ſeptember 2010, 17:28:52 »
nu har jeg jo så fundet en anden bivirkning som jeg slet ikke havde tænkt over... når nu man får sin ccsvi operation så er det lidt vigtigt at sengen ryger ned fra den skrå stilling da det ellers er Azygous-venen  der tager alt "læsset" og ens vener i halsen slet ikke får lov til at lave nok... det har jeg jo desværre selv måtte sande
ms type : ved ikke ::: diagnose juni 2007. EDSS ca 4 (måske) har fået liberation operation