Forfatter Emne: bivirkninger ved skrå seng....?  (Læst 22568 gange)

Offline Lisa.T

• Global Moderator
  • Hero Member
  • I'm not perfect, but my dog loves me!
    • Vis profil
Sv: bivirkninger ved skrå seng....?
« Svar #15 Dato: 18 ſeptember 2010, 17:46:25 »
Er du helt sikker på at det er nødvendigt?? Jeg får meget svært ved det, da benene er savet af min seng..... Christian, har du nogen kommentarer?

Jeg æææææææælsker min skrå seng, og havde da  regnet med at beholde den skrå efter Indien turen.....
« Senest Redigeret: 18 ſeptember 2010, 17:49:22 af Lisa.T »
SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Siden 1.1.2012 på TW's diæt - 100%. 1. juni 2013 startet D-vit. kur.

Lis

• Gæst
« Svar #16 Dato: 18 ſeptember 2010, 20:08:14 »
Hej min blomst!

Intet problem, - du skal bare save de sidste 2 ben af også - så er der nivelleret i soveværelset igen!! ;D

Knus

Lis

P.S. Vil du låne en god fucksvans?? Eller skal jeg lige komme og save de resterende ben af??

Offline hag

• Administrator
  • Hero Member
    • Vis profil
« Svar #17 Dato: 18 ſeptember 2010, 21:20:05 »
Hej Anders og andre

Tja -det er muligt I har ret!

Jeg sover godtnok stadig i skrå seng, og jeg må indrømme, at jeg har det stadig ikke godt med at ligge vandret.

Måske er min venstre jugular-vene blevet smal igen - og måske skulle jeg ligge vandret efter Liberation også...  :P

Under alle omstændigheder har jeg det stadig fint efter operationen, så jeg gætter på at ihverfald min defekte veneklap er væk.

Jeg fik jo ellers det råd at blive ved med at sove på skrå (af lægen der opererede mig), men om det var et godt råd ved jeg ikke  :o

Christian
47 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. Liberation hos Ameds i Polen.
FMT behandling hos Taymount i England.
Nu på Gilenya.

Offline Lisa.T

• Global Moderator
  • Hero Member
    • Vis profil
« Svar #18 Dato: 18 ſeptember 2010, 21:42:08 »
Ja, det blev  jeg jo ikke meget klogere af, skal/skal ikke save...  :-X

Men jeg sover så godt, og skal ikke op om natten (ikke så tit i hvert fald), Christian, kan du ikke prøve at spørge Andrew hvad han mener??
SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.

Offline Anders

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #19 Dato: 19 ſeptember 2010, 11:34:09 »
lisa.. om ikke andet er det først efter din operation... og hvis vi der lidt logisk på det så.. du sover på skrå fordi dine jug. vener ikke virker korekt.... når de virker så skal du nok også bruge dem... hvis du bliver ved med at sove på skrå bruger du ikke jug. vener og så bliver de mindre... jeg kan se det helt vildt tydeligt på mine scanninger at både højre og især venstre side er blevet mindre... og det er der nok en grund til...
ms type : ved ikke ::: diagnose juni 2007. EDSS ca 4 (måske) har fået liberation operation

Offline Lisa.T

• Global Moderator
  • Hero Member
    • Vis profil
« Svar #20 Dato: 19 ſeptember 2010, 22:07:21 »
Anders, nu har jeg lige mailet Andew Fletcher, ham, der har fundet frem til IBT. Han er iøvrigt englænder fandt jeg ud af, jeg troede han var amerikaner. Nu må vi/jeg se om han svarer, og hvad han siger.

Jeg kan ikke helt få teorien til at passe, at jug- venerne skulle klappe sammen igen, og jeg vil være forfærdelig ked af at opgive min gode nattesøvn og næsten tissefri nætter, men lad os nu se.

Offline Anders

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #21 Dato: 19 ſeptember 2010, 22:12:42 »
det er jo først EFTER operation... ikke før... og så skulle effekten gerne være den samme som når man sover på skrå... det virker ret logisk for mig at hvis noget ikke bliver brugt.. så geare det ned og retter sig til efter det behov der er for at blive brugt... sådan er kroppen jo...
ms type : ved ikke ::: diagnose juni 2007. EDSS ca 4 (måske) har fået liberation operation

Offline Benedikte

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #22 Dato: 20 ſeptember 2010, 05:49:25 »
God morgen

Jeg sidder først nu og læser om det her med skrå seng før og efter, mine ben fik det så dårligt da jeg kom hjem fra Polen, de hævede mere end før jeg lå i skrå seng og det siger ikke så lidt, derfor fik jeg klodserne væk under sengen, næste morgen var hævelsen væk, jeg er derfor sikker på, at jeg ikke skal sove i skrå seng mere.

MVH Benedikte
PPMS. 2001. Kørestol /10 m rollator 2010.EDSS 7.0

Offline Anders

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #23 Dato: 20 ſeptember 2010, 07:30:32 »
helt det samme oplevede jeg... har det meget bedre i mine ben når jeg ikke sover på skrå..efter operationen....

Lis

• Gæst
« Svar #24 Dato: 20 ſeptember 2010, 07:36:49 »
Kære alle skrå-liggere!

Nu er min seng placeret vandret for sidste gang, dvs. den bliver ikke skråtstillet mere.

Jeg er færdig med at prøve til, - har forsøgt mig i 3 måneder.

i begyndelsen fik jeg virkelig mange smerter i en stor trekant fra baghovet og ned til under skulderbladene, så meget, at jeg måtte på apotek og købe Panodil, noget jeg ellers aldrig indtager. Var stædig og holdt ved den skrå seng og satte den ned i højden. Det hjalp heller ikke.

Ved næste forsøg på 14 cm fik jeg dundrende hovedpine, noget jeg heller ikke kender til ellers. Holdt ud fordi jeg havde læst, at det kunne man få i begyndelsen. Men den persisterede!

Her ved sidste forsøg har jeg fået så hævede og brændende fødder, - det har jeg heller aldrig haft før.

Og nu er sengen definitivt sat i normal position - flad - og jeg skal ikke prøve til mere.

Mine fødder er stadig lidt hævede nu 5 dage efter, - den brændende fornemmelse er endelig væk, - og nu afventer jeg at kunne iføre mig dameskoene igen, når jeg ikke længere har samme omfang fødder som lår!

Knus Lis

Jeg er ikke i tvivl om, det er godt for nogen, - men nok ikke for alle!
« Senest Redigeret: 20 ſeptember 2010, 07:40:29 af Lis »

Offline wagner

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #25 Dato: 20 ſeptember 2010, 08:23:54 »
Hvis jeres selv opfundne teorier omkring at venerne trækker sig sammen, hvis de ikke bliver brugt¿
Så skulle vores forfædre, være så fulde af vene forsnævringer, at de alle måtte have MS.

http://www.dr.dk/Sundhed/dinsundhed/Vinter/20081125104104_1.htm

Bent
SPMS Diagnose 2005. Nu: Medicinfri efter fuldt Novantrone forløb.
EDSS, blanding mellem 5,5 - 7,5. Kan fuldt udhvilet gå 100 meter, uden hjælpe midler. Det meste af tiden, 10-20 meter, mest mindre. Balance, og dropfod på grund af spasticitet i lægmusklen.

Offline Anders

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #26 Dato: 20 ſeptember 2010, 12:39:46 »
jeg deler bare mine tanker.. jeg kan ikke se hvordan en vene kan gå fra 1.5 cm bred til 0.05 bred på 6 måneder...??? jeg har også haft de vilde fødder og ben... nu prøver jeg vandret i et stykke tid... men jeg må da indrømme at det ellers hjalp meget på wc ture om natten...

Offline wagner

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #27 Dato: 20 ſeptember 2010, 13:45:51 »
Det lyder da også uhyggeligt, at der kan ske så stor forandring. Tror du ikke at du er udsat for et eller "andet"som får årene til at trække sig sammen?? Der er f.eks svampe der har de egenskaber. Kemi på din arbejdsplads?

Bent
SPMS Diagnose 2005. Nu: Medicinfri efter fuldt Novantrone forløb.
EDSS, blanding mellem 5,5 - 7,5. Kan fuldt udhvilet gå 100 meter, uden hjælpe midler. Det meste af tiden, 10-20 meter, mest mindre. Balance, og dropfod på grund af spasticitet i lægmusklen.

Offline Anders

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #28 Dato: 20 ſeptember 2010, 18:35:59 »
det burde ikke ha noget at sige om man sover på skrå siger simka... Azygous-venen dræner kun fra halsen og ned og har ikke forbindelse med jugular vener.. så det at mine vener er blevet mindre er ikke fordi jeg sover på skrå

Offline danfin

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #29 Dato: 20 ſeptember 2010, 22:38:11 »
Skrå eller lige? For mig efter flere måneder med begge dele på skift, men mest skrå, mærker jeg stort set überhaupt ingen forskel... befinder mig dog så fint også på skrå, at jeg ikke mere kan føle om jeg er i water eller ej ...  8). Så ingen forskel mht nattisseri osv. - jeg sover helsigvis næsten altid godt uanset... gad vide hvad det tyder på mht stenosislokalisering og blodcirkulation  ...  ???

Bernt
MS siden 1991; SPMS siden ca. 2007. Aldrig taget neurologordineret medicin. EDSS ca. 4