Forfatter Emne: Borrelia?  (Læst 18110 gange)

Offline Jesob

• Hero Member
  • Jessie og Jacob
    • Vis profil
Sv: Borrelia?
« Svar #15 Dato: 03 April 2015, 22:03:41 »
Her en lille historie sakset fra facebook om vores "fantastiske" sundhedssystem

(Navn fjernet)

HJÆLP - til livsnødvendig IV-behandling i Danmark !!

Har I nogensinde prøvet, at have Jeres store drøm lige indenfor rækkevidde, men at der så er en enkelt ting, der står i vejen for, at det kan lade sig gøre i praksis!?... Jeg har været kritisk syg i mere end 9 år og står nu for første gang og kan røre ved muligheden for, at blive helt rask og få mit liv tilbage!...

Jeg har kronisk borrelia som lægerne herhjemme ikke anerkender - I stedet har de tilknyttet mig 9 forskellige afd. på 6 forskellige hospitaler, hvor jeg er kommet fast igennem 9 år, uden at de har kunne finde endelige diagnoser, hjælp eller forklaringer på min krops forværrede tilstand. Udover at kæmpe med alvorlig sygdom, så kæmper jeg derfor tilmed mod et system, der på trods af beviselige viden og erfaring indenfor området fra udlandet, ikke mener, at tilstanden er eksisterende!

Jeg er testet positiv for kronisk borrelia af den test, der anses for at være den mest pålidelige på verdensplan (Western Blot) der også herhjemme af overlæge Kåre Mølbak (SSI) præciseres for at være den bedste test.
http://www.information.dk/231920
 Men i Danmark har vi vores egne retningslinier for behandling og test af borrelia. Manden i front for det område i DK, har SELV udviklet den test (ELISA), der alene anvendes herhjemme til diagnosticering. Han har patent og tjener derfor på salget af testen.- Den har en fejlmargin på 50 % ved start af infektion - når man har været syg så længe som jeg har, kan den ikke længere anvendes som brugbar test. Der er ikke blevet forsket indenfor området i Danmark i mere end 14 år, testen der bruges hertil er håbløs forældet og interessekonflikten er tydelig! Alligevel har forholdene ikke ændret sig herhjemme ! - vi syge, må alene står for vores behandling, for at have chance for blive raske!

Alle mine symptomer er klassiske for borrelia, i det sene stadie. Den seneste måned var jeg alene indlagt 8 gange med alvorlige hjerte- og neurologiske problemer! Jeg blev blot tilknyttet flere afdelinger! Mine nerveanfald og -skader var blevet i så alvorlig grad at mine reflekser i højre arm var væk og vågnede op med et lamt højre ben! De danske læger kunne intet stille op - sendte mig til epileptisk afd. selvom de med det samme kunne afvise, at det ikke kunne være det!

For at redde mit liv, har jeg nu lånt penge og søgt min livsnødvendige behandling i Tyskland hos en læge, der har mere end 25 års erfaring indenfor behandling af borreliose.
 Før jeg tog afsted kunne jeg ikke spise alm. mad eller optage næring uden at få alvorlige hjerteproblemer! Jeg fik høje doser hjertemedicin, havde store kognitive vanskeligheder, 'myoclonic attacks' og mine nerveskader blev dagligt forværret.

Jeg har nu været under hård intravenøs antibiotikabehandling hernede i 14 dage. De resultater, der er sket havde jeg aldrig selv turde drømme om! Jeg har for første gang i lang tid kunne løbe og spille fodbold, tager ikke længere hjertemedicin og har undgået indlæggelser fuldstændigt! Mine lever og nyretal er blevet normaliseret og jeg kan optage næring af det; nu helt alm. mad jeg indtager!
 Det er så tæt på, at lykkedes for mig, at kunne få mit liv tilbage! MEN HVIS DET SKAL KUNNE LADE SIG GØRE - Må jeg fortsætte min intravenøse antibiotika behandling herhjemme!! Derfor MANGLER jeg en, der kan lægge et venflon drop (PVK) ved min fortsatte medicinske behandling DK! Den tyske læge, der har mig i behandling, står for alt tilbehør, medicin og det FULDE ANSVAR - jeg mangler blot en, der i praksis kan hjælpe mig ved selve medicineringen! Lægen kan ikke få armene ned over mine GODE resultater og mener, at jeg efter 4 måneders behandling, burde kunne gå over til en oral behandling af min borrelia.

Hvis jeg ikke fortsætter min behandling, vil jeg atter få tilbagefald og IKKE kunne blive rask! Jeg deler derfor
 min historie med Jer i det håb, at I enten selv vil og kan hjælpe mig med min livsnødvendige IV behandling i Danmark eller om I kender nogle som kan ??

Jacob
« Senest Redigeret: 04 Januar 2016, 22:29:13 af Jesob »
Jessie: MS diagnose jan. 11, har nok haft MS i mange år... og Fibromyalgi.
Liberatet på Medanta i Delhi, Indien d. 20.4.11
Tungmetalforgiftning, EDTA og Demoval behandling.
Jacob: Jessie´s mand, rask.

Offline bitte Mormor

• Sr. Member
    • Vis profil
    • PODMORMORs tænkeTank
« Svar #16 Dato: 04 April 2015, 07:59:54 »
Historien om Anne Kathrine Dreisigs tilfælde er ikke enestående, vi kender alle vores stive sundhedssystem, hvor meget få vil gå ud over det vedtagne.
Jeg hører ikke noget om sideløbende genopbygning af krop og hjerne, og min erfaring er, at antibiotika også kan blive for meget.
Jeg ville selv købe en test på antioxidantniveauet og en fedtsyreprofil og arbejde videre udfra disse tal. Når sygdommen har stået på så mange år, må der tilføres byggestene, for at kroppen igen kan helbrede sig selv. Infektioner slås ned med IV antibiotika, men healingsevnen må som oftest forsigtigt hjælpes fremad. Det er det sidste stykke, der er sværest, bare et erfarent råd fra mig.
Birte
64 år, SPMS 2003, selvhjulpen på 'helsekost',  CCSVI-Indien hold 7a, 16. aug. 2011
Lad os finde 'det stakkels bæst', og lodse det ud.

Offline Jesob

• Hero Member
  • Jessie og Jacob
    • Vis profil
« Svar #17 Dato: 04 Maj 2015, 20:25:46 »
Alternativ behandling mod borreliose
 Dr. Rath Health Foundation har forsket i naturbehandling af borreliainfektionen fra flåter.

http://www.mayday-info.dk/UserFiles/PDF/Borreliose.pdf

Jacob

Offline tbonde1972

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #18 Dato: 04 Januar 2016, 19:00:00 »
hej trådstarter.

Jeg skriver på vegne af ---navn fjernet---   (tak til admin)
Hun ønsker venligst, at du fjerner hendes navn fra dit udklip. Du må meget gerne lade artiklen bliver, men venligst fjerne navnet.

Mvh Thomas
« Senest Redigeret: 04 Februar 2016, 18:38:29 af tbonde1972 »

Offline Jesob

• Hero Member
  • Jessie og Jacob
    • Vis profil
« Svar #19 Dato: 04 Januar 2016, 22:32:54 »
Hej Thomas

Hermed fjernet, hvis du så sletter din post igen, skulle det være på plads.

Vh. Jacob

Offline Jesob

• Hero Member
  • Jessie og Jacob
    • Vis profil
« Svar #20 Dato: 18 November 2016, 22:56:08 »
Cannabis kicks Lyme disease to the curb

(NaturalNews) Lyme disease has been controversial for some years. Many medical practitioners misdiagnose it, while several think that it's mental. With Lyme disease, there are so many symptoms, so many debilitating, agonizing manifestations, that it's often misdiagnosed as multiple sclerosis, chronic fatigue, lupus or a mental issue.

Lyme disease is caused by a spirochetal bacteria of the Borrelia genus. Spirochetes are composed of about 40% DNA and have double-membrane envelopes that make them difficult to trace and kill. They're apparently able to hide in deep tissue and change shapes to disguise their identities.

They're somewhat similar to the bacteria behind syphilis, as Lyme disease affects the nervous system and brain also.

Going through the medical system with Lyme disease is like being a ball in an old fashioned pinball game machine. Being on antibiotics forever is risking serious adverse events or at least reducing one's immunity to invite all sorts of other complications.

All this without a complete cure. But now there is considerable hope with cannabis.

Learn more: http://www.naturalnews.com/043834_cannabis_Lyme_disease_medical_marijuana.html#ixzz4QOr316NF

Cannabis Lyme successes

There are two levels of handling Lyme with cannabis: managing symptoms well by smoking marijuana, or completely reversing the disease with cannabis oil. Not many are aware of cannabis oil pioneered by Rick Simpson a few years ago. Rick has said that most of the healing qualities of cannabis are lost in the smoke.

Alexis, diagnosed with late-stage Lyme disease, is an example of someone handling symptoms without pharmaceuticals by smoking marijuana. She was on antibiotics long enough for her gastrointestinal tract to be damaged and to be hospitalized with hemorrhagic colitis.

She was taken off antibiotics and put on several strong pain prescriptions that were barely effective while putting her into lower emotional states. Then she tried smoking marijuana.

That routine handled most of her nausea, enabled her to eat well enough to avoid wasting away, helped her sleep better and eased her pain while elevating her mood. She maintains that marijuana has been the best thing for her Lyme disease.

Alexis wrote, "In the hospital, I have needed to have morphine or lorazepam through an IV to accomplish what smoking two grams of cannabis does on the comfort of my couch, in a fraction of the time." [1] But Alexis is looking for a long-term solution.

Some have discovered that solution using cannabis oil for Lyme disease. Cannabis oil is a highly concentrated substance that's extracted and reduced from large amounts of cannabis with a good balance of THC and other cannabinoids.

Learn more: http://www.naturalnews.com/043834_cannabis_Lyme_disease_medical_marijuana.html#ixzz4QOrOGUZJ

/Jacob