Forfatter Emne: Kontakt til medierne  (Læst 62703 gange)

Offline hag

• Administrator
  • Hero Member
    • Vis profil
Sv: Kontakt til medierne
« Svar #30 Dato: 03 Oktober 2010, 14:58:22 »
Flot Lis!

Christian
47 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. Liberation hos Ameds i Polen.
FMT behandling hos Taymount i England.
Nu på Gilenya.

Offline Vibeke

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #31 Dato: 03 Oktober 2010, 16:51:23 »
Hej Lis
SÅDAN skal det bare gøres.
Knus og tillykke her fra
Ole og vibeke
SPMS, diagnostiseret 2004, selvbedømt EDSS 5,5 , liberated 12 august 2010, godt resultat

Lis

• Gæst
« Svar #32 Dato: 03 Oktober 2010, 21:49:45 »
Kære Alle!

Også tusind tak her på siden for alle gode tilkendegivelser af dagens medie-begivenheder  :D

Ben og knæ er endelig blevet mine igen - det er ikke sådan at blive Rock Star igen på sine gamle dage  ::)

Knus

Lis

Offline hck

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #33 Dato: 03 Oktober 2010, 23:50:54 »
Fantastisk indsats, Lis.
Tak for det  ;)
  :) Hanne
Attakvis sc. 1999. Nu måske sp.
Nej til medicin og "kontrol" på sc.klinikken (=nonsens). Ja til humor og et godt grin :-D
Er gående på kortere strækninger, bruger hjælpemidler på længere distancer - meget varierende.

Offline Anders

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #34 Dato: 08 Oktober 2010, 08:38:08 »
så er der vist kommet hul til danmarks radio....
ms type : ved ikke ::: diagnose juni 2007. EDSS ca 4 (måske) har fået liberation operation

Lis

• Gæst
« Svar #35 Dato: 08 Oktober 2010, 08:50:09 »
Jeg har haft DR i telefonen hele ugen - så ja, der sker noget!!

Knus

Lis

Offline Nina Ansbjørn

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #36 Dato: 08 Oktober 2010, 09:53:20 »
Så kom ”vores” artikel i Dagens Medicin:

http://www.dagensmedicin.dk/nyheder/2010/10/08/laeger-presset-af-kontrove/

http://www.dagensmedicin.dk/nyheder/2010/10/08/det-siger-patienterne/index.xml

Godt skrevet Anders!

Endvidere er der indlæg i DRupdate idag under ”Øvrige nyheder” http://www.dr.dk/nettv/update#

Jeg har lige talt Anders Heissel i dag fra Dagens Medicin på at lave en opfølgning til artiklen, når vi kommer hjem fra Indien.

Hvor er det fedt!!  ;D

« Senest Redigeret: 08 Oktober 2010, 11:16:07 af Nina Ansbjørn »
CCSVI procedure 11/11-10 i Indien ~ follow up rejse i august 2011

per west

• Gæst
« Svar #37 Dato: 08 Oktober 2010, 11:12:44 »
Ja. Der er lidt "Voldsom Volvo" over denne kvinde....

Medanta bliver nok aldrig det samme igen, efter Lis's besøg der.

Husk at vikle det fine tørklæde om hovedet, for det gør de dernede i Indien.

Og sætte en prik i panden, for ellers så tror folk at man har menstruation..

Siger, Lis.  ::)

Offline Anders

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #38 Dato: 08 Oktober 2010, 11:19:42 »
skal vi ikke sende nogle glade tanker til min mand hos dr "jonas" ... tak.. og tak til søs som har samlet bolden op og har sat gang i nogle gode ting hos dr... 
ms type : ved ikke ::: diagnose juni 2007. EDSS ca 4 (måske) har fået liberation operation

Offline danfin

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #39 Dato: 08 Oktober 2010, 12:04:01 »
Dagens medicin i dag 8.10.

Det er hovedrystende at Per Solberg harcelerer over at skulle bruge sin tid på at påvise at CCSVI ikke virker. Nogen ville måske kalde det perverst. Fordi:

1. Neurologer har ikke den faglige viden til at bedømme blodkredsløb - det er ikke deres bord at be- eller afkræfte CCSVI
2. Alle læger er først og fremmest til for at hjælpe syge, ikke til for at gøre hvad de kan for ud fra deres faglige eller måske selvcentrerede synsvinkel at tage håb og selvtillid fra dem, der vover springet, især hvor der måske ikke er godkendte alternativer eller hvor troværdigheden til autoriteterne kan være på et meget lille sted
3. Per Solberg må forstå, at tiderne skifter - hans erfaringsverden må være fra før internet, videndelingsfora worldwide og nutidens krav fra 'almindelige mennesker' om at tage egne beslutninger om valg af afhjælpning af sygdomme og lidelser

Jeg længes efter at skillevæggene mellem de lægefaglige grupperinger blødes op så læger trækker på samme hammel - ønsket om i ord og gerning at hjælpe dem der har behov.

Jeg længes også efter at 'almindelige mennesker' får mod og indsigt nok til at tage deres liv i egne hænder og følge deres intuition og de veje, der åbner sig.
MS siden 1991; SPMS siden ca. 2007. Aldrig taget neurologordineret medicin. EDSS ca. 4

Offline Anders

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #40 Dato: 08 Oktober 2010, 12:07:20 »
Hvor kunne jeg ikke sige det bedre selv danfin...

per west

• Gæst
« Svar #41 Dato: 08 Oktober 2010, 12:38:24 »
Bernt. Rigtig godt beskrevet. Kunne ikke dy mig, men skrev en kommentar til artiklen i Dagens Medicin. Måske er der flere der har lyst til at give deres besyv med, for der er det vel et meget relevant publikum som læser hvad patienterne synes, så et godt talerør.

Offline Lotte_elise

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #42 Dato: 08 Oktober 2010, 19:54:40 »
Enig Per -og forøvrigt er det en god kommentar du har skrevet.

Jeg har lige skrevet en lille kommentar.

Det kunne være godt at se et par komentarer mere -gerne fra nogle der kan fortælle om effekt/egen erfaring!

Per Soelberg erkender jo at "aggresiv markedsføring" fra vores side virke. Han føler sig presset til at igangsætte en undersøgelse. Mon han har været inde og læse i forumet? Han føler sig i hvert tilfælde anklaget for at være i medicianindustriens lomme.....

Offline Ann

• Sr. Member
  • ;-)
    • Vis profil
« Svar #43 Dato: 08 Oktober 2010, 19:59:44 »
Dagens medicin i dag 8.10.

Det er hovedrystende at Per Solberg harcelerer over at skulle bruge sin tid på at påvise at CCSVI ikke virker. Nogen ville måske kalde det perverst. Fordi:

1. Neurologer har ikke den faglige viden til at bedømme blodkredsløb - det er ikke deres bord at be- eller afkræfte CCSVI
2. Alle læger er først og fremmest til for at hjælpe syge, ikke til for at gøre hvad de kan for ud fra deres faglige eller måske selvcentrerede synsvinkel at tage håb og selvtillid fra dem, der vover springet, især hvor der måske ikke er godkendte alternativer eller hvor troværdigheden til autoriteterne kan være på et meget lille sted
3. Per Solberg må forstå, at tiderne skifter - hans erfaringsverden må være fra før internet, videndelingsfora worldwide og nutidens krav fra 'almindelige mennesker' om at tage egne beslutninger om valg af afhjælpning af sygdomme og lidelser

Jeg længes efter at skillevæggene mellem de lægefaglige grupperinger blødes op så læger trækker på samme hammel - ønsket om i ord og gerning at hjælpe dem der har behov.

Jeg længes også efter at 'almindelige mennesker' får mod og indsigt nok til at tage deres liv i egne hænder og følge deres intuition og de veje, der åbner sig.

Det menneske er så ufattelig arrogant.. >:( :o

Og hvor jeg giver dig ret Danfin :)
Diagnostiseret i med RRMS i 2001..efter en 7 år lang kamp.
Får Tysabri siden '07..ingen attakker siden.
Bivirkninger af al medicin UNDTAGET Tysabri :-) CCSVI indgreb d. 15/3 2011 Ameds, polen..og får stadig Tysabri.

EDSS 6..gangdistance er steget fra 10 meter til 100 meter :-D

Lis

• Gæst
« Svar #44 Dato: 08 Oktober 2010, 22:27:30 »
Altså Per!  ::)

Knus

Lis