Forfatter Emne: D-Vitamin  (Læst 36212 gange)

Offline per west

• Hero Member
    • Vis profil
Sv: D-Vitamin
« Svar #75 Dato: 31 Marts 2015, 22:50:39 »
Arne skriver (skælder ud) OL is a steroid-like hormone that interacts with its nuclear VDR (Vitamin D Receptor) in target tissues:

including the small intestine (to increase calcium resorption)
    osteoblasts in bone (to increase bone calcium absorption)
    in the renal tubular cells in the kidneys (to increase their calcium resorption).

BUT ALL of those transactions can O*N*L*Y happen WHEN MAGNESIUM IS PRESENT in proper amounts! That means the storage Vitamin-DCALCIDIOL-blood test is actually a pretty good Magnesium-body tissue test too!

Vitamin-D is a Hormone and all Hormones have a Target Mission & Target Tissue. One of Vitamin-D’s Target Tissues are the Intestines, and the Intestines have the Target Mission to absorb MORE CALCIUM, which inevitably leads to further loss of Magnesium and that’s what the Vitamin-D blood test is ACTUALLY showing us.

Why? Because the body knows exactly that its Mg : Ca ratio is already out of balance and that there is far too much Calcium and far too less Magnesium in the blood stream. That means the body HAS to keep the Vitamin-D level that low because without enough Magnesium the body CAN’T convert CALCIDIOL into the Hormonal, ACTIVE form of D called CALCITRIOL.

So, what happens when the Storage Vitamin-D level (CALCIDIOL) get measured in studies and the same “experts” who are in charge for these “studies” give later the advice to treat this Vitamin-D “deficiency” (caused by Magnesium deficiency) with a synthetically derived (sheep-skin oil exposed to UV-B light) ACTIVE form of Hormone D (CALCITRIOL)?

What happens when those “experts” want to be smarter as mother nature, which already had rejected to produce more CALCITRIOL because the body did know that the IMPORTANT Mg : Ca ratio was out of balance and that it is EXTREME DANGEROUS to make this imbalance more worse!?

What will happen is, the active form of D (CALCITRIOL) eats up even more Magnesium. So, sooner or later the body will become a complete "Magnesium-Dessert" and unfortunately Magnesium is the only mineral which would be able to break this vicious circle of body tissue calcification (causing disease & death) by acting as natural Calcium Channel blocker and at the end the cells, the human body will die poisoned by Calcium overload.

On the other hand with a sufficient amount of Magnesium the body will be able to absorb enough natural Vitamin-D from the sun as human beings have absorbed it for thousands of years.

Go out in the sun, exercise, swim in the ocean or if not possible get your daily body rub with a Magnesium-Chloride salt solution and eat real food infused not just with this mineral but also with Vitamin-A & K, which are important co-factors for the proper Vitamin-D metabolism and not just your Cholesterol-, Hormone D-, Calcium- & Magnesium level will be fine!

References: Morley Robbins http://gotmag.org/,Dr. Mildred Seelig http://www.mgwater.com/Seelig/Magnesium-Deficiency-in-the-Pathogenesis-of-Disease/index.shtml
RR/SP ? Synsnervebet. 2001, diagnose 2009. Ballonudvidelse 2010. Ingen medicin. EDDS 2010 3. 1 år efter Vogl - 2,5 uden medicin, 2 år efter Indien 4,5! Kan medicin være placebo, og kan det være farligt at lade sig CCSVI behandle efter FDA har lukket ned?

Offline Lisa.T

• Global Moderator
  • Hero Member
  • I'm not perfect, but my dog loves me!
    • Vis profil
« Svar #76 Dato: 01 April 2015, 21:22:26 »
Jeg tillader mig så at være uenig, og fortsætter med mine D-vitaminer. Jeg tager også pænt meget magnesium. Og B12. Og selen. Og zink. Og....
SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Siden 1.1.2012 på TW's diæt - 100%. 1. juni 2013 startet D-vit. kur.

Offline per west

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #77 Dato: 02 April 2015, 00:37:35 »
Jeg gør det samme, men vil prøve at få målt nmol/ltr, og så vurdere hvor højt jeg tør gå op.. Efter testen som viser 98 nmol, og variation ad EDSS på - 23 synes jeg det er værd at hæve nmolene lidt mere..Det jeg synes der mangler i Arne Kaminskis overvejelser, er at MS er mest udbredt på den nordlige halvkugle, hvor D-vitamin ligger lavt i befolkningen, og tydeligt indikerer en sammenhæng, og at patienter lider af en sygdom, opstået af ukendte årsager.

Så det ville være rart hvis læger som Morley Robbins beskrev ud fra typiske værdier for MS-patienter, da det forhåbentlig viser sig, at de ligger lavere i D, end hvad der er gældende for gennemsnittet af raske mennesker, og derfor bør indtage mere D vitamin. Og Magnesium og A og K osv.
RR/SP ? Synsnervebet. 2001, diagnose 2009. Ballonudvidelse 2010. Ingen medicin. EDDS 2010 3. 1 år efter Vogl - 2,5 uden medicin, 2 år efter Indien 4,5! Kan medicin være placebo, og kan det være farligt at lade sig CCSVI behandle efter FDA har lukket ned?

Offline per west

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #78 Dato: 04 April 2015, 10:33:33 »
Der er intet der er nemt. Heller ikke at gennemskue det med kalk. http://www.greenmedinfo.com/blog/taking-calcium-supplements-causes-brain-lesions

Offline Jesob

• Hero Member
  • Jessie og Jacob
    • Vis profil
« Svar #79 Dato: 08 April 2015, 22:08:14 »
Meget detaljeret side om Vit-D

Sunlight & Vitamin D

The MS vitamin D connection is at last being taken seriously in mainstream medicine. There is a striking geographical variation in the incidence of MS from country to country. This is in part related to saturated fat consumption, and the ratio of polyunsaturated fats to saturated fats, but also relates to another independent variable, latitude.1  Esparza and co-workers listed countries in order of mortality rates from MS and compared this with latitude, that is distance from the equator. With a few exceptions, the exceptions being where fish consumption is very high, it was very nearly a direct correlation. This has also been shown within countries.2,3

http://www.overcomingmultiplesclerosis.org/Recovery-Program/Sunlight-and-Vitamin-D/
Jessie: MS diagnose jan. 11, har nok haft MS i mange år... og Fibromyalgi.
Liberatet på Medanta i Delhi, Indien d. 20.4.11
Tungmetalforgiftning, EDTA og Demoval behandling.
Jacob: Jessie´s mand, rask.

Offline Lisa.T

• Global Moderator
  • Hero Member
    • Vis profil
« Svar #80 Dato: 13 Maj 2015, 08:21:37 »
Jeg var ved lægen i går, og skulle have taget en udvidet blodprøve i forbindelse med mit stofskifte, som er ude af tur.

Med i prøverne var også resultatet for D-vit, og jeg ligger på 176 nmol! Så højt har jeg aldrig været før, og er godt tilfreds. Lægen har tilknyttet en kommentar, at jeg får for meget D-vit, nu vil jeg skrive til hende med nogle links, at jeg ligger fint.

WOW!
SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.

Offline Lisa.T

• Global Moderator
  • Hero Member
    • Vis profil
« Svar #81 Dato: 06 Juni 2015, 09:44:27 »
En spændende artikel og video om D-vit. Jeg har indtil nu ikke været opmærksom på vit. K2 i sammenhæng med vit. D - jeg skal omgående ud og købe!!!

http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2015/02/01/daily-vitamin-d.aspx

Offline Frankyy

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #82 Dato: I dag ved 07:48:06 »
Hej

Jeg er ny herinde og har desværre lige fået konstateret den lorte sygdom som desværre ligger til vores familie.

Tager D vitaminer hver dag men skal desværre tage mange for at komme op på f.eks 5-10.000 units. D vitaminer i forretninger er desværre ikke på så mange UNITS
Har fundet nogle på nettet 5000UI på danske hjemmesider PURE og BIOVEA.

Hvad og hvor køber i det henne, der er f.eks desværre soja i BIOVEA så de er måske ikke det bedste at købe.

Er der forskel hvis man køber det flydende form