Forfatter Emne: Tungmetaller  (Læst 58692 gange)

Offline cab

• Full Member
    • Vis profil
Tungmetaller
« Dato: 04 Februar 2010, 15:25:26 »
Denne tråd er at ændre sig fra det oprindelige emne ;)

Jeg kan ikke længere afholde mig fra at rose den ihærdige indsats som ydes på CCSVI scanningen - rigtig flot arbejde!!

Lige et hint omkring Søren Hancke: Jeg tror at han har en bror Claus Hancke, som også er kendt i MS (eller autoimmume sygdomme generelt) sammenhæng som arbejdende ud en holistisk tankegang.
Hvis de er brødre så kan det jo være de tager en lille snak over familiesammenkomsten...
54 år SPMS - diagnose dec 2003 - første symptom 1991 - EDSS 5.5

Offline Anders

• Hero Member
    • Vis profil
Tungmetaller
« Svar #1 Dato: 04 Februar 2010, 18:00:45 »
det er sandt at han har en bror som også er dygtig ...han arbejder ud fra en klinik i lyngby og tester bla for tung metal forgiftning.. og tilbyder også en afgiftnings kur...
ms type : ved ikke ::: diagnose juni 2007. EDSS ca 4 (måske) har fået liberation operation

Offline Leif

• Hero Member
    • Vis profil
Tungmetaller
« Svar #2 Dato: 04 Februar 2010, 20:14:19 »
Hejsa....

Tungmetalforgiftning!!!!   

Tjaa. venner er jo lidt væk fra denne tråd.... Jeg blev testet for kviksølv for 16 år siden..... Den var helt galt og jeg blev udrenset, bange for jeg idag havde været død havde jeg ikke fået det gjort, og jeg mener de!!t var bare så dårlig og troede det var sclerosen alene, kan det måske passe med teorien om for meget jern i hjernen ??.

Gør lige jer selv den tjeneste at få målt jeres tungmetal indhold, det koster ikke mange basse ører, og så kan i jo tage den derfra, findes en dygtig fyr i Århus Bruce Philip Kyle, han er læge og kan give ham mine varmeste anbefalinger, jeg har arbejdet som håndværker nu i 16 år efter jeg startede hos ham, da jeg startede der kunne jeg dårligt gå..........

Desværre har jeg hørt hans søde kone Elisabeth har fået sclerose i årene der er gået, tænker på hvad han mener om ccsvi........

Lyst til at høre mere om denne del siger i bare til..... ;-))  Endelig noget vi kan klare her og nu.......

Hilsen Leif......
spms. diagnose i 92. Rimelig mobil og arbejder..

Per West

• Gæst
Tungmetaller
« Svar #3 Dato: 04 Februar 2010, 21:51:53 »
Hej Leif

Hvordan foregik udrensningen. Jeg kan tælle 7 amalganplomber inde i min mund, og de skal vel så udskiftes til noget mere menneskevenligt? |c:
Nå dette har heller ikke meget med rejse til Polen at gøre, så måske emnet skal flyttes over i ?

Offline hag

• Administrator
  • Hero Member
    • Vis profil
Sv: Tungmetaller
« Svar #4 Dato: 04 Februar 2010, 22:13:43 »
Jeg har flyttet jeres indlæg over i denne nye tråd  ;)
47 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. Liberation hos Ameds i Polen.
FMT behandling hos Taymount i England.
Nu på Gilenya.

Offline Leif

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: 05 Februar 2010, 17:43:58 »
Hej Per....... Og alle andre der læser dette.....  ;)

Min udrensning foregik hovedsalig med intravanøs c-vitamin drops og div vitaminer, og ja du skal have skiftet dine plumper, og mener ikke du kan få gjort det hurtigt nok, du er så heldig at vi har en ekspert i Horsens Bent Christansen i Tobaks gården, faktisk valgfarter folk fra hele landet for at besøge hans klinik og bare så vigtigt at de gl. bliver fjernet med en helt speciel teknik. (Kofferdam) sikkert stavet forkert.... Griner.... Ellers er det ligesom aspest plader, bedre at lade dem hænge i fred, frem for bare at rykke dem ned, forskellen er blot at du hale tiden aktiverer dine plomber i munden, noget så simpelt som et stykke tygge gummi prøv at regne ud hvor mange gange det rammer dine plomber og med hvor mange kg. tryk..... Jeg holdte op med at ryge og begyndte at spise tyggegummi..... (meget) fra at kunne løbe 10km. kunne jeg 14dage efter ikke gå 500m..... Forunderligt sammentræf ikke...... Nu er de store kindtands plomber blevet forbudt da det sviner for meget når vi bliver brændt på krematoriet, men skidt pyt med at vi har dem i munden...... Er den holdbar ??.   Kviksølv er så farligt at der ikke kan fastsættes nogen nedre grænse for dens farlighed..... Men i munden..... Skidt pyt.... Grr.

Mine symtomer var vand i øjnene, gigt i mine hænder, alt for meget mundvand, metalsmag, tinitus, voldsomme smerte jag i hjertet, nedsat appetit, sovende fornemelse i mine fødder, meget hurtig udmattelse af mine ben langt de fleste symtomer har jeg ikke haft siden, dog er mine symtomer i mine ben med træthed aldrig blevet godt på trods af at det var være før......

Er du interesseret per har jeg en bog du skal prøve at læse...... Sikker på du vil finde den spændende men også på samme tid rystende læsning, og til alle andre evt. intereserede hedder den.. Er du forgiftet af dine tandfyldninger ?    Og den er udgivet af Foreningen mod skadeligt dentalmateriale..... For 10 siden mener jeg den kostede ca. 60kr...... Per måske du stadig har mit tlf. nr. så kan du sende sms med din adr. og jeg dumper den i din postkasse..... Vil gerne her benytte lej. til alle der læser dette....... Prøv dog at få målt jeres Indhold af tungmetaller....... Jeg er sikker på at havde jeg ikke haft denne forgiftning, havde jeg ikke haft ms idag...
Hilsen Leif....

Per West

• Gæst
« Svar #6 Dato: 05 Februar 2010, 20:05:38 »
Hej Leif

Det er måske på tide, at jeg kommer videre til fase 2, og så begynder at gøre noget konstruktivt ved alle de symptomer som kommer og går. Da jeg fik diagnosen og mistede job og kolleger i løbet af en uge, besluttede jeg at give mig selv ro på, og lige få akkumuleret den ladning jeg blev udsat for.

Det er nu et lille år siden, marts 09, jeg fik diagnosen, og mit nytår med fortsætter kommer så pr. 14 marts, hvor det er lige et år siden.

Jeg behøves ikke låne bogen, da jeg fuldt ud ved, hvor farligt og invaliderende det er at fylde det skidt i munden, så der er vel bare at følge dine råd, og kontakte Bent Christansen, og se hvad han kan hjælpe mig med. Desværre har min tandlæge, konsekvent insisteret på at bruge amalgan, og stoppede først da det blev forbudt.

Også med hensyn til rygning, har jeg givet mig selv fri, selv om jeg ved det er usundt for fysikken og måske udviklingen i min sygdom. Sådan lidt positivt set, får jeg da så ikke kviksølvforgiftning af at tygge nikotintyggegummi, men bakker stadig på piben, selv om jeg har lidt dårlig samvittighed over for mig selv.

Jeg kan ikke lade være med at tænke, at rygere, med eller uden MS, får følelsesforstyrrelser i benene, og kolde tæer på grund af tilstopninger i blodomløbet, så måske hjælper diverse kure ikke lige på det fænomen?

Jeg vil kontakte tandlægen på mandag, og nu hopper linierne alligevel, selv om jeg har fulgt opskriftwen du gav, om internet, så nu er det spændende at se hvad jeg har skrevet, når nu jeg trykker "gem" :D

Offline Anders

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: 05 Februar 2010, 22:17:37 »
jeg var så dum eller måske mindre videne om hvor vigtigt det var at få sine plumber fjernet på den rigtige måde... fik skaftet i 3 eller 4 tænder og 3 mdr senere... ms.... tak for en gor behandling... eller... siden har jeg så fudet ud af hvor farligt det er..lige så farligt at tage ud som at sætte i.. derfor SKAL det gøres rigtigt

http://www.holistic-medicine.dk/artikler/kvik.htm

http://www.alun.dk/helse/goer-dine-tandfyldninger-dig-syg.html

og den rigtig grimme

http://www.fmsd.dk/video.html
ms type : ved ikke ::: diagnose juni 2007. EDSS ca 4 (måske) har fået liberation operation

Offline christian

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: 05 Februar 2010, 23:03:25 »
Hvor "sjovt" - 3 mdr efter jeg fik fjernet en fyldning uden sikkerhed fik jeg mit første MS-attak....

christian
Atakvis Sklerose, diagnose juni 2009.

Offline Leif

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: 06 Februar 2010, 09:52:22 »
Håber så Christian at du har fået fjernet evt. andre fyldninger med beskytelse, har du overvejet evt. at få målt dit indhold af kviksølv ??  Har du en forgiftning kan en stor del af den sikkert fjernes, jeg har hele tiden tænkt den tanke at kviksølv er lidt som at ryge, nogen kan tåle det og andre kan ikke, måske forklaringen i at nogle ikke tåler det er forsnævrede vener fra hjernen, så metallerne ophober sig mere end normalt

Jeg er 100% sikker på forbindelsen imellem min ms og kviksølv (tandfyldninger)  Jeg har åbentbart dårlige enzymer i mit spyt så har altid haft en del huller, fik skiftet 20 plumper.... Jeg begyndte at træne til at løbe et marathon mener det var i 90. Jeg faldte da jeg havde løbet 2okm. Da min fysik o løbet af et par år var blevet så dårlig at jeg blev ekstrem træt efter 5km løb holdte jeg med at ryge og begyndte på tyggegummi...... Jeg har altid dyrket meget sport og mener at jeg kender min krop af dens tilstand rimelig godt... Derfor blev jeg vildt frustreret da mit rygestop ikke gjorde det bedre, men tværtimod efter 3 uger kunne jeg slet ikke løbe.... Jeg spekulerede og undrede mig meget og gik igen til lægen og bankede i bordet....... Blev sent direkte til en neurolog som sendte mig videre til sygehuset, og kort tid efter stod der ms i mit cv. Kendte ikke sygdommen så læste div. bøger osv. Eneste der umildbart var at gøre var at spise masser af fisk og indvolde..... Jubii mere kviksølv... 2 uger efter jeg havde startet denne kost ændring kunne jeg ikke gå 200m...... Og jeg fik pludselig alle de før omtalte symtomer..... Så jeg er slet ikke i tvivl om hvad mine fyldninger har gjort ved mit liv..........

Så igen igen for jeres egen skyld, jeres familie osv. Prøv at få målt jeres indhold af tungmetaller og kom af med jeres gl. fyldninger på en sikker måde.......

Og Per har du set den rygende tand fra Anders link ? Jeg ville stå og vente uden for tandlægens dør mandad morgen og vente på at han åbnede såfremt jeg var dig... Smiler....

Hilsen Leif....

Per West

• Gæst
« Svar #10 Dato: 06 Februar 2010, 11:19:38 »
Hej Leif

Jeg er lidt kylling, og har slet ikke åbnet noven links. Til gengæld kan jeg så sove om natten, og jeg ved godt at det kan ikke gøres for hurtigt. Det med at plombere plomberne. Hvad koster sådan en plombrenovering mon. Budgettet er jo lidt begrænset, med alt det støtteri til forskning i CCSVI og små børn i Afrika og så en fredelig natur. ;)

Offline christian

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: 06 Februar 2010, 15:45:17 »
Hej Leif

Ja jeg har også overvejet det her med fyldningerne - og ja jeg har hele munden fuld af dem. Jeg har været hos en hollistisk tandlæge i Lyngby og fået et tilbud på at få dem alle skiftet ud til plast. Jeg må indrømme, at mine indre alarmklokker begyndte at bimle da hun begyndte at pendulere over min hånd for at finde ud af hvad for noget plast jeg kunne tåle...  ;D ;D

Men nu da jeg har læst og set de links tror jeg at jeg lige vil overveje det igen.

Min kone mener dog at jeg skal klappe hesten - jeg har lidt mange projekter igang på en gang mener hun. Jeg er jo som nævnt ved at undersøge muligheden for at blive opereret mod CCSVI'en.

christian

Offline Leif

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #12 Dato: 06 Februar 2010, 17:02:44 »
Hejsa Christian.....

jeg kan sagtens forstå din kone.... :-))  Men husk der er ingen hokus pokus her det er rene facts, du kunne evt. starte med at få målt dit indhold af kviksølv og så tage den derfra, det vigtigste må være at få stoppet yderlige forgiftninger, altså ud med plumberne og så kan udrensningen jo foregå over tid når der er midler til det, betragt det som en investering i fremtiden, måske de penge du bruger kommer mange gange ind igen, og ikke mindst sikre et liv uden yderlige større symtomer med ms....... Og forhåbentlig kan vi blive behandlet for ccsvi for nogle af de skattepenge vi har betalt her i landet......... Men noget at tænke over håber du er medlem af sygeforsikringen danmark, de skærer lige det værste af regningen til tandlægen, husk at vælge en der kender til at bruge (kofferdam) metoden VIGTIGT!!

Om den med at pendulere over din hånd ville jeg også få det lidt mærkeligt over....... Griner......

Offline BR

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #13 Dato: 06 Februar 2010, 17:28:32 »
Hej alle sammen

Kanon debat her på siden og dejlige nyheder "ccsvi", som tikker ind.

Jeg har været hos en alm-tandlæge og fået taget alle plumper ud. Ikke på en gang men løbende. I dag med plastfyldinger  ;D Skal jeg stadig få målt mit indhold af kviksølv..?   
Brian       
diagnose november 2003 - EDSS ½ og selvbedømt -  liberated i Indien november 2010

Offline christian

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #14 Dato: 06 Februar 2010, 17:33:25 »
Hej Leif

Det var hende her jeg var hos: http://www.svanetand.dk/holistisk_tandpleje.html - jeg tror at hun har fint styr på sikkerheden - med kofferdam og det hele. Så jeg tror at jeg vil bruge hende igen. Det er bare den hollistiske del som virker lidt hokuspokus-agtig  :D

christian