Forfatter Emne: Tungmetaller  (Læst 58761 gange)

Offline christian

• Sr. Member
    • Vis profil
Sv: Tungmetaller
« Svar #15 Dato: 06 Februar 2010, 18:02:16 »
Leif - kan ikke huske om du har skrevet det før - hvor kan man blive testet for kviksølv? Hvordan gør de det - er det bare en blodprøve? Hvad hvis man har spist noget laks aftenen før - får man så høje værdier?  ???  ???  :)

christian
Atakvis Sklerose, diagnose juni 2009.

Offline Leif

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #16 Dato: 06 Februar 2010, 18:43:17 »
Neh Christian jeg har ikke omtalt det, men kaldes en Dimaval test du får indsprøjtet en væske og afgiver en time efter en urinprøve...... Sender dig lige et link fra lægen jeg brugte der står meget mere, sikker på du vil finde det værende spændende læsning...... :-)  Leder du videre på hans hjemmeside finder du navnet Henrik Lichtenberg, han er fra sjælland (København) er tandlæge og mener at han også laver testen, også har han styr på udskiftning af plumber, (tror jeg) ellers kender jeg kun til Århus privat klinik.......

http://www.holistic-medicine.dk/artikler/amalgam.htm

Leif.....
spms. diagnose i 92. Rimelig mobil og arbejder..

Offline Anders

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #17 Dato: 06 Februar 2010, 19:53:26 »
ellers er der claus hancke i lyngby... han sender dig hjem med 2 glas som du skal fylde med urin og så nogle piller som skal frigive kvik sølv hvis du har noget... ganske smerte frit

http://iom.dk/da/laeger/claus-hancke-er-instituttets-leder-og-praktiserende-laege.html
ms type : ved ikke ::: diagnose juni 2007. EDSS ca 4 (måske) har fået liberation operation

Offline Leif

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #18 Dato: 06 Februar 2010, 20:14:49 »
Hey Anders.....

Jeg har lige en kommentar til dine piller...... :)     Du har sikkert ret det er måske en okay metode, men jeg kan huske fra snart en del år siden da jeg stod midt i det hele, at det var meget vigtigt at målingen blev lavet ved hjælp af denne indsprøjtning, kan huske at der var flere måder at gøre det på, men VIGTIGT at den bliver lavet rigtig så der ikke kommer et forkert svar enten positivt eller negativt, jeg tænkte lidt på det da alle de kære klinik assistenter blev undersøgt, og fik beskeden at der ikke var noget unormalt, tænk sig hvis de ikke brugte den rigtige metode ?? Tvivler på at arbejds medisinsk insistut sender en masse prøver af sted til en dyr undersøgelse i Tyskland, og har de prøvet at finde vand på månen med en alm. stjerne kikkert var det jo givet at de ikke fandt noget, men at få det etablerede system til at indrømme problemerne med amalgam fyldninger, er sikkert endnu sværrere end at få dem til at tro på ccsvi...... :-))

Anyway ville jeg lige prøve at spørge mig for hos de der bruger Dimaval indspøjtningen, for at høre deres mening om at bruge piller........ :-))   Håber ikke jeg lyder som om at jeg tror at kun det jeg kender dur........ :-)) Men det er vores heldbred det handler om, og koster ikke noget lige at spørge sig for...... Griner..

Leif....

Offline Leif

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #19 Dato: 06 Februar 2010, 20:45:44 »
Hej Brian......

Tjaa.... Brian nu skal jeg ikke gøre mig til ekspert men lidt har jeg samlet op i årenes løb..... :-))  Mener du er kommet et pænt stykke af vejen, men har du en forgiftning er det vigtigt at få den fjernet ikk...... Kviksølv ophobes i kroppen og forsvinder ikke af sig selv, så tilfældigvis lidt om kviksølv i tv idag....... Vægtfylden af bly er at en klump på en liter vejer 11kg. de brækkede en klump på 200g. af og kom det i et glas med kviksølv, og de 200g. bly flød ovenpå......... Skræmmende!!

Leif......

Offline christian

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #20 Dato: 06 Februar 2010, 23:02:32 »
Hej Leif

Jeg tror du har ret - jeg må nok lige få lavet sådan en kviksølvs-test snart - uanset hva fruen siger.

Tak for links'ene,

christian

Offline Anders

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #21 Dato: 06 Februar 2010, 23:32:00 »
har en masse link til tungmetal ting hvis du vil ha det
ms type : ved ikke ::: diagnose juni 2007. EDSS ca 4 (måske) har fået liberation operation

Offline christian

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #22 Dato: 06 Februar 2010, 23:51:26 »
Anders - jeg vil gerne have linksene tak.

Leif - Dimaval testen er som jeg læser det en insprøjtning med det stof der hedder DMPS. Hvis jeg slår det op på nettet er første hit dette link, som hævder at det bestemt ikke er ufarligt:

http://www.dmpsbackfire.com/default.shtml

...har du en mening om det?

christian

Offline Leif

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #23 Dato: 07 Februar 2010, 08:49:09 »
Puu Christian.

Hør det var ikke spændende læsning, og nej det var jeg ikke klar over, jeg har fået dimaval ca. 5 gange og har aldrig haft bivirkninger, nej jeg har ingen mening, men skal jeg have dimaval igen vil jeg klart spørge ind til hvad det er for et stof, og om mulige bivirkninger, hvorfor pokker skal alting have en bagside....... Grr....

Hilsen Leif.......

Per West

• Gæst
« Svar #24 Dato: 08 Februar 2010, 15:53:46 »
Nu har jeg fået en tid til den 19 dm. og så skal kviksølvet ryddes. Ca. pris 1.100 til 1.200 kr. pr. plomb var hendes overslag fra hoften. Det var ikke mester selv som jeg skal i behandling ved, men en dame som hedder Ingrid Sommer. Håber hun er den fyldige type, for det er det mest behagelige i den slags situationer.  ::)

Offline Leif

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #25 Dato: 08 Februar 2010, 17:14:56 »
Sådan Per...... :)

Ingrid sommer er hende jeg kommer ved, men tror altså du er kommet ret tæt på bossen selv....... Griner.   Ingrid er hans kone og mener de har værret sammen adskellige år, hun er ikke den fyldige type...... Ha Ha.... Men bare rolig du er i gode hænder, hun er sød, kompetent og sørger for at forklare og sørge for at du ikke har smerter....... Men hun er ikke fra Polen hvis du forstår...... Griner.....

Per West

• Gæst
« Svar #26 Dato: 09 Februar 2010, 17:22:30 »
Så så, Leif....

Det er min Katazinka, som ser godt ud, set ud fra en neurologisk betragtning.. ::)

Offline Leif

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #27 Dato: 10 April 2010, 10:58:56 »

Offline danfin

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #28 Dato: 10 April 2010, 13:23:05 »
Efter kort snak med min far (Poul Møller, jf forrige indlæg her på tråden) kan jeg forstå, at jern (Fe) er et tungmetal ligesom kviksølv (Hg). Det må betyde, at vi  vi er tungmetalforgiftede, enten af Hg eller Fe, eller begge dele. Det er mildt sagt tankevækkende og i tråd med Zambonis teori og udsagn.

Bernt
MS siden 1991; SPMS siden ca. 2007. Aldrig taget neurologordineret medicin. EDSS ca. 4

Per West

• Gæst
« Svar #29 Dato: 10 April 2010, 13:26:40 »
Ja. Der er vist ingen vej uden om. Nu aflyste jeg plombudskiftningen sidst, da jeg skulle have en menisk relumineret, men den undskyldning kan jeg ikke blive ved med at bruge.

Gad vide om hende Ingrid også kan tungmetalafgifte?