Forfatter Emne: Tungmetaller  (Læst 58439 gange)

Offline Leif

• Hero Member
    • Vis profil
Sv: Tungmetaller
« Svar #30 Dato: 10 April 2010, 13:35:06 »
Njet..... Så skal du en tur til Århus privat klinik....... Bruce Philp Kyle....... Jamen ccsvi eller ej er jeg overbevist om at vores plumber har en indflydelse, ellers lidt sjovt at samtidigt med mine første symtomer på sclerose, kom også en masse symtomer på kviksølvs forgiftning, som forsvandt igen efter sanering og udrensning........ Så bare smut forbi Ingrid Per...... :-))  Jeg var der lige i Torsdags og hun er stadig lige sød....... Smil....
spms. diagnose i 92. Rimelig mobil og arbejder..

Offline Leif

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #31 Dato: 10 April 2010, 13:52:23 »
Hej Bernt........ Det var pokkers...... Griner. Så din far er Paul Møller......... Hils ham og sig at han med hans artikel har ramt sømmet lige på hovedet så stor respekt for ham, måske du skulle fortælle ham om denne tråd og evt. få ham til at læse den, jeg er ikke det mindste i tvivl om hvorvidt min kviksølv forgiftning og min sclerose hænger sammen, og har talt irl. med så mange patienter der har fortalt om hvordan deres liv er blevet ødelagt af amalgan fyldninger, så til alle tvivlerne I ER BARE SÅ MEGET FORKERT PÅ DEN, TRO MIG JEG HAR VÆRRET DER/ER DER OG HAR FØLT PÅ EGEN KROP HVAD DET KAN GØRE VED OS.......... Så Bernt mangler din far opbakning til interwiev eller lignende siger du bare til........ Stiller gerne op.......
Og ja jeg har nu også tænkt tanken om dette jern ikke evt. hænger sammen med tungmetaller og nu er jeg så bekræftiget, fantastisk nyt måske jeg skulle begynde at fikse med lidt åreladninger, nogen der har et grov køkken, har prøvet og det er et pokkers svineri....... Grr.....   Griner..... Måske vi kan lave en klub........

Leif.....

Offline Leif

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #32 Dato: 10 April 2010, 14:00:41 »
Så den jern Zamboni taler om FE er et tungmetal.......... Virkelig en nyhed der giver stof til efter tanke hos mig, som jeg tidligere har omtalt er jeg sikker på at sclerose skyldes flere faktorer, jeg har haft en kviksølv forgiftning, og lægen konstaterede også dengang et forhøjet indhold af jern, sjovt han ikke nævnte det var et tungmetal........ Hmm.....  Det skal jeg have styr på...... Smil...

Per West

• Gæst
« Svar #33 Dato: 10 April 2010, 14:05:30 »
Vi kan jo melde os som bloddonor. En bloddonorklub. De vil nok lure lidt inde på sygehuset, men hvis vi nu lader en klausul følge med donationen, at blodet må kun bruges til livredning af folk med aggressiv adfærd, så burde det være OK.

De kunne godt ha brug for et skud Rebif uanset.  ::)

Offline Lisa.T

• Global Moderator
  • Hero Member
  • I'm not perfect, but my dog loves me!
    • Vis profil
« Svar #34 Dato: 10 April 2010, 14:57:02 »
Jeg har også i flere år spekuleret i Hg, men har hver gang droppet det, da det vil blive ret så temmelig dyrt, og penge har jeg ikke til overflod. Jeg har en gang snakket med min daglige lokale tandlæge, og hun siger, at hun da også godt kan fjerne dem, og bruge det der kupferdug eller hvad det hedder. Skal det være en tandlæge i Århus - kan andre tandlæger ikke gøre det, hvis de bruger den rigtige beskyttelse??
SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Siden 1.1.2012 på TW's diæt - 100%. 1. juni 2013 startet D-vit. kur.

Offline Anders

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #35 Dato: 10 April 2010, 15:10:58 »
jo andre kan også gøre det.... men.... da kviksølv udlader lige så mange giftige dampe når det fjernes som når det sættes i skal der være lidt udstyr udover det sædvanlige... der er nogle holistiske tandlæger der gør det på den rigtige måde...  lidt skidt at få det fjernet og så blive mere syg...
ms type : ved ikke ::: diagnose juni 2007. EDSS ca 4 (måske) har fået liberation operation

Offline Leif

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #36 Dato: 10 April 2010, 15:59:59 »
Hmm.... Per jeg har spurgt om jeg kan blive blod donor....... Men prøv at gætte svaret...... Smil.
Vedr. valg af tandlæge Lisa er det vigtigt at det er en der er uddannet til at fjerne dem på fornuftig vis og har det fornødne udstyr, kofferdam og kraftig udsugning.......
Leif....

Offline mchlbk

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #37 Dato: 10 April 2010, 17:16:18 »
Lidt info om tungmetaller:

http://da.wikipedia.org/wiki/Tungmetal

Så vidt jeg husker er Svenskerne ret gode til amalgamsanering. Og derudover er de svenske tandlæger jo også billigere end de danske. Man kan finde en svensk tandlæge her: http://www.avmintand.dk/

Når man bare får en kvittering yder både de danske myndigheder og sygeforsikringen Danmark det sædvanlige tilskud, selvom behandlingen sker i udlandet.
« Senest Redigeret: 10 April 2010, 17:21:13 af Michael B. »
RRMS. Første attak '95. Dx '00. Rebif 7 år. Tysabri 5 år. Gilenya siden nov. 12. Påbegynder Tecfidera snart.

Offline wagner

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #38 Dato: 10 April 2010, 19:00:13 »
Jeg fik fjernet mine 7 Plomber for 3 år siden, af min alm. tandlæge. Hun købte udstyr, så der hvor hun arbejdede, var helt isoleret fra mig.
Det lignede et kæmpe "pessar" hvor tanden kom ud igennem et hul i midten.
Vi havde på forhånd aftalt at det kostede 5000 Kr. totalt. så det var det jeg betalte for det. Under et par af plomberne var der revner i tanden (Amalgam udvider sig). så det blev jo lappet i samme ombæring, det havde nok været en krone, efter nogle år, så det sparede jeg i første omgang. Måske 10000 Kr.
Så til det spændende: Havde det nogen virkning?
Nej, ikke det fjerneste. Men nu er der en måske årsag mindre.

Vh
Bent
SPMS Diagnose 2005. Nu: Medicinfri efter fuldt Novantrone forløb.
EDSS, blanding mellem 5,5 - 7,5. Kan fuldt udhvilet gå 100 meter, uden hjælpe midler. Det meste af tiden, 10-20 meter, mest mindre. Balance, og dropfod på grund af spasticitet i lægmusklen.

Offline danfin

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #39 Dato: 10 April 2010, 21:44:40 »
Jeg - og de fleste i min nærmeste familie - har fået udskiftet al amalgam og erstattet med plastik for 10-25 år siden (de ældste typer plastik gav 'burning mouth'-symptomer), oftest hos tandlæge Bent Christensen, Horsens. Min egen tandlæge i Århus (Schlütter) har vist også alt udstyret (kofferdam, udluftning, kultabletter...) - de arbejder alle efter orthomolekylære principper.
Måske kan min far skaffe en liste over sådanne (danske) tandlæger.

Bernt
MS siden 1991; SPMS siden ca. 2007. Aldrig taget neurologordineret medicin. EDSS ca. 4

Offline Leif

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #40 Dato: 10 April 2010, 22:26:06 »
Bernt lige til orientering kan jeg fortælle at den før omtalte Ingrid som Per vil besøge inden for nær fremtid er Bents kone som også er tandlæge og arbejder på samme klinik..... :-))  Danmark er lille....

Leif...... ps: Kender du også læge Bruce Philip Kyle ?

Per West

• Gæst
« Svar #41 Dato: 11 April 2010, 07:05:54 »
Spørgsmålet er om man overhovedet overlever en sådan behandling. Heldigvis tilrådes det at tage et par genstande før og efter hver plombudrensning, så vidt jeg kan forstå??? ;D

http://www.overgangsalderen.net/forum/showthread.php?t=8115

Offline Leif

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #42 Dato: 11 April 2010, 09:03:44 »
Jaa.... Per kan godt læse at spørgsmålet er om nogen overhovedet overlever at få fjernet sine kviksølvsplomber...... Men sker det på rette vis tror jeg chansen for at dø af dem er større så længe du har dem inde i munden........ Hæftede mig lige ved denne sætning...... I Tandlægeforeningens egen håndbog er det anført, at fjernede tænder med amalgam ikke må ligge i fri luft af hensyn til de skadelige dampe fra amalgamfyldningen...........   Men at vi har dem badet i spyt og udsat for gnidninger og tonsvis af tryk, hver eneste sekund dagen lang, mener de ikke er farligt..... Det er så misvisende at det er til at få det dårligt af........ (Hvad jeg bogstaveligt også fik/har)      Grrrrr.....    Hvem mon jeg skal sende regningen til.........   Grrrrr.....

Leif.......

Per West

• Gæst
« Svar #43 Dato: 11 April 2010, 11:50:48 »
Ja. Det er egentlig lidt af en opvågnen nu hvor man pludselig er syg, at opdage alt det som velfærdssystemet nøder os til selv at finansiere, hvis vi skal ha en mulighed for at blive raske, og hvor lidt vi selv har at skulle have sagt, hvis vi ikke passer ind i standardbehandlingen.

Tror jeg løbende vil sende ændrede forskudsopgørelser ind til skat, i takt med regningerne jeg modtager for sygebehandling, og når skat så står og banker på døren, og siger jeg skylder i skat, så kan de få regningerne til at fange fisk for. ::)

Offline BR

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #44 Dato: 11 April 2010, 13:34:20 »
Du har ret Per - det danske velfærdssystem har spillede fallit. Der er for mange pamper der går rundt om den varme grød.  

I dagens Danmark kan det bedre betale sig og betale en masse mennesker og industri en masser skattepenge istedet for og helbrede folk. Det er der jo ikke penge i.

Det er ret frustrerende vi har det højeste skattetryk i verden og folk valfarter til andre lande, fordi velfærd Danmark ikke vil hjælpe, eller har råd...?

Brian        
« Senest Redigeret: 11 April 2010, 20:51:44 af BR »
diagnose november 2003 - EDSS ½ og selvbedømt -  liberated i Indien november 2010