Forfatter Emne: Helle liberated ved Dr. Vogl 15.10.10  (Læst 49333 gange)

Offline Bjarne Fonnesbech

• Hero Member
    • Vis profil
Sv: Helle liberated ved Dr. Vogl 15.10.10
« Svar #45 Dato: 05 Oktober 2011, 11:31:59 »
Hej Helle,

Hvordan går det med dig ? Havde du et godt ophold i Ry ?

Kh Bjarne
ms-diagnose i 2002. SPMS / PPMS ? Liberated 13.1.2011 i Indien. F/U i Indien d. 11.9.11.
HSCT behandling i Mexico juni/juli 2016.

Offline helleho

• Sr. Member
  • Lærer nyt hver eneste dag
    • Vis profil
« Svar #46 Dato: 05 Oktober 2011, 19:01:43 »
Hej Bjarne  :) tja, hvordan går det ... hmmm op og ned må jeg konstatere..

Snart årsdag . . . et år med masser af fremgang og så med et attak startende i fredags.

Er lige på på 5-dages kur - kan overhovedet ikke mærke medicinen... endnu ihvertfald. Var en tur i subakut afsnit på OUH i dag og kom hjem med en overraskende positiv oplevelse. Ingen ventetid, empatisk neurolog uden "fordomme" og med forståelse ligefrem. Ud fra mine symptomer mener hun at attak sidder kritisk i ryggen, og jeg skal skannes, de finder tid til mig.  Som altid hos mig koncenterer symptomerne sig så venstre ben og balancen - nu må vi se, hvordan det går.

Overvejer at gå på forebyggende medicin, tør ikke rigtig andet. En udvidelse af halsvenen hjælper åbenbart ikke nederst i ryggen jo - kan man sige sig selv måske...

Mit indtag af højdosis C-vitamin kan være en bjørnetjeneste, det booster jo immunforsvaret. Nogen kommentarer? hvad mener I om det?
Er stoppet med det under kuren ihvertfald - præparaterne modarbejder hinanden.

Og så en god nyhed, jeg har idag modtaget indkaldelsen fra Ry og skal derop fra den 24. oktober og 2 uger frem. Det ser jeg frem til, håber de kan hjælpe mig videre  ;) så Bjarne, jeg har ikke været der endnu.

Kh Helle
MSRR - EDSS 5,5 (Riget maj 14)

Offline sheri

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #47 Dato: 05 Oktober 2011, 21:03:09 »
Kære Helle

Det er rigtigt godt med Ry. Det var ærgerligt med attak.

Jeg har mareridt  nogle nætter om det ;)

Jeg har taget en periode for længe siden C vitamin, Men nu tager jeg ikke noget.
Har fortalt om min ophold på sklerose center som var helt fantastisk, men det var længe siden sidst :).
Glæder mig til a høre om din fremgang i Ry
Held og Lykke
Sheri
40 år, Diagnose 1996, attakvis ms. kan gå uden hjælp 300m. Blæreproblemer og træthed er min største problem med MS..Skal til Amed den 9. dec.

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #48 Dato: 07 Oktober 2011, 23:54:50 »
Hej Helle,

Surt med attak  >:(
Er det en binyrebarkhormon-kur du er på ???

Ved ikke rigtigt mht. C-vitaminer - der er jo noget om, at netop C-vitaminer er godt for immunforsvaret og det gode spørgsmål er så om det er godt, når man har sclerose.

Jeg ved det ikke - jeg tager blot en multivitaminpille (Maximum) året rundt.

Hils i Ry, når du skal dertil. Jeg ønsker dig et rigtigt godt ophold - det skal nok blive kanon  :)

Kh Bjarne
ms-diagnose i 2002. SPMS / PPMS ? Liberated 13.1.2011 i Indien. F/U i Indien d. 11.9.11.

Offline helleho

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #49 Dato: 08 Oktober 2011, 10:57:18 »
Hej Bjarne!

Ja, det er Medrol, og det har haft en god effekt. Ingen bivirkninger til mig. Da jeg ikke har prøvet det før, er jeg meget spændt på om effekten holder,når medicinen er ude af kroppen. Også vildt så helende effekt det har haft på mit brandsår (fra ovnen), smårifter, urenheder i huden osv. Der er kun småting til genoptræning på balancen og så er mine ben lidt usikre endnu. Trapper ned fra i dag og håber det bedste.

Kan godt være at medicinalindustrien har al for megen magt, men i denne uge har jeg været glad for hjælpen  :)

Jeg holder en pause med c-vitaminerne. Min zoneterapeut har arbejdet koncenteret om et punkt nederst i ryggen på mig, da jeg har en større knold på det punkt på foden, jeg kan også selv mærke den. I torsdags sidste uge fik jeg en ordentlig tur, dagen efter startede attakket... gad vide  ??? man kommer helt i tvivl, om det kan have sat gang i noget. Normalt når jeg går fra hende har jeg det bedre, sidste uge havde jeg det mærkbart dårligere...gid nogen ville forske i det... man er jo helt på herrens mark med, hvad man skal gøre...

Glæder mig til Ry  ;)

Kh Helle

Offline bitte Mormor

• Sr. Member
    • Vis profil
    • PODMORMORs tænkeTank
« Svar #50 Dato: 08 Oktober 2011, 11:36:13 »
Hej Helle
Jeg tror ikke du skal være så ked af dit attack.
For mig lyder det , som om du er blevet lidt overbehandlet i zoneterapien. Grænsen er sikkert sværd at finde.
Gå forsigtigt videre med det punkt på foden, som åbenbart har connect til sclerosen. Vær glad for den erfaring, og tak lægerne for medicinsk hjælp.
Birte
64 år, SPMS 2003, selvhjulpen på 'helsekost',  CCSVI-Indien hold 7a, 16. aug. 2011
Lad os finde 'det stakkels bæst', og lodse det ud.

Maack

• Gæst
« Svar #51 Dato: 08 Oktober 2011, 13:24:52 »
Hej Helle

Trist og høre, at du skal så meget igennem efter en ellers målrettet indsats, du har min dybeste medfølelse.

Zoneterapi indgår i det etablerese system, du ved der forekommer fejl og misforståelser, og ikke mindst mangles der viden om årsag og sammenhæng i de kredse.

Du skriver:  ...gid nogen ville forske i det... man er jo helt på herrens mark med, hvad man skal gøre...

Ved du hvad helleho !!!  Jeg har forsket i disse spørgsmål i 33 år.

Se hvad der er muligt her: http://www.volmacmedia.com/HTw53FKzgq69258346Yjkft/eksempler/ms%20eksempler.htm

Venlig hilsen
Freddy Maack

Maack

• Gæst
« Svar #52 Dato: 08 Oktober 2011, 15:25:10 »

Kære bitte Mormor

Trøst til Helle er altid godt, men at være tilfreds med et attack, synes lidt svært, hvis man ikke ved hvad det ender med.

Overbehandlet med Zoneterapi, er det det samme som fejlbehandlet?
Connect til sklerosen: Hvor har du hørt sådan et udtryk, og hvad betyder det?

Hvad er egentlig din holdning til, at jeg har i sinde, at lancere et behandlingsprogram til frit brug for dem, der ikke har haft succes med bl.a. liberation.
Min behandling "Terapién", kan legende let udføres hjemme på køkkenstolen af alle, der følger instruktionerne i programmet.
Programmet kommer snart her i Beta version, specielt koncentreret til behandling af MS
Venlig Hilsen
Freddy Maack

Offline bitte Mormor

• Sr. Member
    • Vis profil
    • PODMORMORs tænkeTank
« Svar #53 Dato: 08 Oktober 2011, 19:15:40 »
Kære Helle og Freddy
Jeg ville trøste med mine ord: ikke så ked af det. Skaden, attacket er jo sket, og en kur med Medrol lærer os, hvad binyrebark-hormon umiddelbart kan gøre for kroppen. Helle, du er nu spændt på, om virkningen holder, hvad jeg godt kan følge dig i.
Jeg er selv som progressiv blevet tilbudt Medrol, det var før min CCSVI-behandling. Jeg takkede pænt nej indtil videre, da jeg vidste jeg ville prøve ballonudvidelsen. Jeg er da stadig nysgerrig for, hvad Medrol kan gøre af gode ting efter CCSVI, så jeg er selvfølgelig spændt på Helles længerevarende resultat. Spørgsmålet for mig er, hvor meget Medrol kan vi tåle, før det er for negativt for kroppen, hvilket vel er relativt.? Min ex-mand og en af mine veninder har klaret sig igennem henholdsvis borrellia og en eller anden autoimmun sygdom ved brug af binyrebarkhormon.
Det er da en oplevelse at ta' med, når nu det skulle være, at se brandsår, smårifter og uren hud forbedres kraftigt.
Jeg vælger at mene overbehandling, som jeg skrev. Jeg tror ikke zoneterapi kan give fejlbehandling, men kroppen bliver sart, hvis der løsnes mere op, end patienten kan klare. Med connect mente jeg, til et sted belastet af sclerosen. Du skrev selv Helle, en knold på foden, siddende i rygområdet ifølge zoneterapi. Kom knolden så før eller efter sclerosen, hvilket er et godt spørgsmål?

Freddy, bare kort, for det er Helles tråd.
Hvis du vil ud med Terapién, så gør det absolut. Vi ved ikke hvad der hjælper bedst og på hvem. Hovedsagen er, at vi får tilbudet - og så kan vi selv vælge. Min erfaring er synergi, det er for det meste ikke til at finde ud af, hvad der hjælper og sammen med hvad. Vores sygdom er så kompleks, jeg fylder på, af det, der føles godt.   Helle, du må bestemme, om dette skal flyttes til tråd om Terapién?
Birte
« Senest Redigeret: 08 Oktober 2011, 19:42:02 af bitte Mormor »
64 år, SPMS 2003, selvhjulpen på 'helsekost',  CCSVI-Indien hold 7a, 16. aug. 2011
Lad os finde 'det stakkels bæst', og lodse det ud.

Offline helleho

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #54 Dato: 08 Oktober 2011, 22:13:41 »
Hej Freddie  Hej Birte!

Tak for trøstende ord, kommentarer og link  :) Det sætter jeg stor pris på! Der er interessant, meget at lære, og jeg er meget nysgerrig  ;)

Jeg har ikke besøgt linket, vil jeg gøre i ro i morgen.

Lad bare svarene forblive, hvor de er, er fint med mig  :)

Godnat herfra, har haft en lang dag...

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #55 Dato: 08 Oktober 2011, 23:14:20 »
Hej Bjarne!

Ja, det er Medrol, og det har haft en god effekt. Ingen bivirkninger til mig. Da jeg ikke har prøvet det før, er jeg meget spændt på om effekten holder,når medicinen er ude af kroppen. Også vildt så helende effekt det har haft på mit brandsår (fra ovnen), smårifter, urenheder i huden osv. Der er kun småting til genoptræning på balancen og så er mine ben lidt usikre endnu. Trapper ned fra i dag og håber det bedste.

Kan godt være at medicinalindustrien har al for megen magt, men i denne uge har jeg været glad for hjælpen  :)

Jeg holder en pause med c-vitaminerne. Min zoneterapeut har arbejdet koncenteret om et punkt nederst i ryggen på mig, da jeg har en større knold på det punkt på foden, jeg kan også selv mærke den. I torsdags sidste uge fik jeg en ordentlig tur, dagen efter startede attakket... gad vide  ??? man kommer helt i tvivl, om det kan have sat gang i noget. Normalt når jeg går fra hende har jeg det bedre, sidste uge havde jeg det mærkbart dårligere...gid nogen ville forske i det... man er jo helt på herrens mark med, hvad man skal gøre...

Glæder mig til Ry  ;)

Kh Helle

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #56 Dato: 08 Oktober 2011, 23:18:30 »
Undskyld - der gik lidt ged i det jeg ville citere fra i Helle´s indlæg ... sorry ...

Men det var det der med at være "på Herrens mark" jeg hæftede mig ved. Damn, der er mange der har ms, der føler sådan - ja, det er min erfaring, at vi selv skal være egen læge så at sige.

Håber medrol´en hjælper dig - ellers kan du glæde dig til at komme til Ry, hvor det gode er, at du kun skal tænke på dig selv  :)
Og husk at tage til Himmelbjerget (jeg cyklede derud, da jeg var på Ry i maj i år) og så kan jeg anbefale pølsevognen ved jernbaneoverskæringen, grill-baren i hovedgaden og den italienske restaurant, når humus, kikærter og lign. bliver too much  ;)

Bedste hilsner
Bjarne

Offline helleho

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #57 Dato: 09 Oktober 2011, 10:56:18 »
Hej Bjarne  :) tak for tippet - går aldrig af vejen for en hotdog  ;D

Hej Freddy - synes ikke jeg kan komme ind og læse om, hvad selve "terapien" handler om? Har du noget liggende her på Forum et sted?

Offline Jesob

• Hero Member
  • Jessie og Jacob
    • Vis profil
« Svar #58 Dato: 09 Oktober 2011, 21:01:23 »
Hej Helle :)
Et helt år uden attak er også en succes i MS-livet! Det har jo været et dejligt år for dig med store succes-oplevelser og fremgang :) Det er vigtigt at huske de gode ting på de sorte dage - selv om det kan være svært ::)
Et attak er godt nok træls og jeg føler virkelig med dig - det er jo det vi alle frygter og kæmper imod :-[ 
Håber snart du får det bedre og at attakket ikke hæmmer dig yderligere? Med alle de ting du har gjort, håber jeg det værste er overstået og du hurtigt vil opnå positiv fremgang igen :)
Er selv i gang med en stor (4 g dgl.) C-vitamin- og mineralkur i forbindelse med EDTA. Normalt vil jeg helst ikke stopfodres med piller, så det er kun i den forbindelse... Ellers plejer jeg at nøjes med en simpel multivitamin fra apoteket :)
Syntes lige der har været så meget positivt om D-vitaminerne i medierne, måske man sku kaste sig over dem :o
Kærlig hilsen
Jessie
Jessie: MS diagnose jan. 11, har nok haft MS i mange år... og Fibromyalgi.
Liberatet på Medanta i Delhi, Indien d. 20.4.11
Tungmetalforgiftning, EDTA og Demoval behandling.
Jacob: Jessie´s mand, rask.

Offline helleho

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #59 Dato: 17 Oktober 2011, 17:14:36 »
Så er årsdagen for min liberation passeret  :)

Som Jessie skriver ;) har jeg haft stor fremgang det sidste år. 30.9. havde jeg det så godt, at jeg kunne danse til et sølvbryllup (tja, et kønt syn var det nok ikke... - men 10-12 svingomer blev det til)

Der har været fremgang over hele linjen. Længere gangdistance og udholdenhed idet hele taget, bedre balance, ingen tryk i hovedet, ingen blære problemer, drømmer igen omm.  ;D

Året igennem har jeg været bange for sammenklappede vener flere gange, perioden har været præget af op- og nedture, og min dagsform har været meget varierende, men hele tiden, er jeg blevet lidt bedre, to skridt frem og et tilbage, og de sidste måneder har været præget af stabilitet  :)

Indtil for 2 uger siden, hvor et attak ramte mig. Neurologen vurderede, at attakket sidder i ryggen, og at mit hovede slap. Om det er pga. liberationen er jo svært at sige  :)  det tror jeg .. nuvel, jeg har været på min første Medrol kur, og jeg må sige, at effekten har været god  ;) Fra ikke at kunne gå uden balancepunkt (støtte/stok), venstre ben ville ikke med, højre ben svagt, og ikke at kunne holde sig, er alt nu stort set som før.

Under kuren var bivirkningerne minimale, lidt opkørt i hovedet de første 2 nætter, muskelsmerter på 6.-7. dagen. I dag føler jeg, at jeg er helt tilbage som før attakket. Jeg har lige været inde og træne. Total gangdistance nok ikke mere end 500 m, men ellers.. begge ben fungerer igen  :D top nice! Balancen er som før, og min blære igen normal  ;) Det synes jeg er fantastisk!

Nu glæder jeg mig til næste uge, hvor jeg skal til Ry på et to uger MSmanager forløb. Det forventer jeg mig meget af.

Jeg vil genoptage min zoneterapi, når jeg kommer hjem deroppefra, samt lægger jeg min kost om som næste skridt  ;D Slut med mega doser vitaminer. En Multivitamin dagligt, D-vitamin og fiskeolie, thats it fra nu af. Og så målrettet og vedholdende træning. Ikke mere sjusk  ;D Så ser vi hvad det bringer.

Hilsen Helle