Forfatter Emne: Sheri liberated i Polen  (Læst 18057 gange)

Offline helleho

• Sr. Member
  • Lærer nyt hver eneste dag
    • Vis profil
Sv: Sheri liberated i Polen
« Svar #30 Dato: 09 Juni 2011, 20:49:09 »
Hej Sheri  :) glæder mig for dig... der er så meget lægerne ikke kan forklare  ;D - tillykke med det  :D
MSRR - EDSS 5,5 (Riget maj 14)

Offline Bjarne Fonnesbech

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #31 Dato: 10 Juni 2011, 13:01:20 »
Hej Sheri,

Fedt for dig at det går fremad - omend langsomt kan jeg fornemme - men dog fremad  :)
Sejt du vil til at arbejde mere. Respekt ! Det burde de høre om inde på "Borgen". Der har alle - og nu generaliserer jeg nok en del - så travlt med, at de handicappede har "snuden" i de offentlige kasser.

Ja, der er meget lægerne ikke kan forklare. Selv ved jeg ikke helt om jeg skal prøve at stoppe med medicinen jeg får (Tysabri). Har vist også (haft) den sekundære progessive variant, som nu imo er hoppet over i PPMS  :(

All the best  :D

Kh Bjarne
ms-diagnose i 2002. SPMS / PPMS ? Liberated 13.1.2011 i Indien. F/U i Indien d. 11.9.11.
HSCT behandling i Mexico juni/juli 2016.

Offline sheri

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #32 Dato: 10 Juni 2011, 16:06:40 »
Hej Bjarne

Tak :), jeg synes også selv,  det er sejt. Håber jeg vil klare det ;).

Jeg synes det er rigtigt svært at man ser som en ung menneske, at man ikke kan arbejde meget.

Dem i borgen kan tænke , hvad de vil. Vores diagnose er i hvert fald meget klar og det er ingen ting at tage fejl angående sklerose :).

Jeg har selv sagt nej til Tysaberi, men har prøvet næsten alle andre sklerose mediciner.
Kan bare sige om mig selv, har bedre uden dem ;)

Men hvis man får tit attaker, bør man tage medicin, synes jeg.

Håber det vil gå godt for dig i Juli, skal du ikke til et land sport med svømning? og held og lykke :D

Mange hilsner
Sheri
40 år, Diagnose 1996, attakvis ms. kan gå uden hjælp 300m. Blæreproblemer og træthed er min største problem med MS..Skal til Amed den 9. dec.

Offline sheri

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #33 Dato: 10 Juni 2011, 16:10:39 »
Tusind tak Helle

Jeg var misundelig da jeg læste du arbejder næsten fuld tid ;D

Så tænkte om jeg vil også prøve...
Hvis jeg får de dårligere, kan igen gå tilbage ti 15 timer ;)

KH Sheri

40 år, Diagnose 1996, attakvis ms. kan gå uden hjælp 300m. Blæreproblemer og træthed er min største problem med MS..Skal til Amed den 9. dec.

Offline TinaB

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #34 Dato: 10 Juni 2011, 18:46:30 »
Hej Sheri

Hvor er det dejligt, at læse om din fremgang.
Pøj pøj med mere arbejdstid. Krydser fingre for at du klare det.

:) :) :) :)

Kh

Tina

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #35 Dato: 10 Juni 2011, 19:46:14 »
Hej Sheri,

Det er nok overordnet set med dem på offentlig forsørgelse som f.eks. fodboldfans. Det er de få som ødelægger det for de mange.
Altså, når den dømte gangster fis-fis kan beholde sin førtidspension og være dømt til 8 års fængsel, eller hvad det nu var, så kan jeg godt forstå, at øvrigheden er forarget. Det er jeg da også selv. Men derfor har alle jo ikke snablen nede i de offentlige kasser. Der skal nok bare være lidt mere kontrol, forståelse, ja, hvad ved jeg.
En ting er da sikkert, os scleroseramte imellem, der er ingen af os, der decideret gør os ringere end vi er... Det håber jeg da ikke.

Og mange tak, jo jeg skal faktisk svømme 1900 m til Aarhus Challange. Det bliver sgú lidt hårdt og er spændt på om jeg "overlever". Det er kun 3. gang jeg skal svømme i åbent vand på 8 år !

Tjek: http://stiften.dk/sport/stiller-op-til-triatlon-med-sklerose

Kh Bjarne
ms-diagnose i 2002. SPMS / PPMS ? Liberated 13.1.2011 i Indien. F/U i Indien d. 11.9.11.

Offline sheri

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #36 Dato: 14 Juni 2011, 21:41:18 »
Hej Bjarne

Jeg synes det er meget modigt at du vil svømme så langt! Jeg var aldrig en god svømmer, men efter sklerose tør jeg overhovedet ikke at svømme mere end 200 meter ;D. er bange for kramper og at drukne ::).

Jeg har læst om det i skleroseforeningen hjemmeside . Det er rigtigt imponerende :).

Pøj pøj med det.
kh Sheri

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #37 Dato: 05 Juli 2011, 11:55:25 »
Hej Sheri,

Tak for roserne  :)

Nu har jeg så sundet mig et par dage efter søndagens strabadser. Svømningen i Århus Bugt blev, pga. lav vandtemperatur (under 15 grader - den blev målt til max. 13,6 gr.), afkortet fra 1900 meter til 1000 meter. Det var jeg sådan set godt tilfreds med, da det var en mega kold svømmetur. Min tid blev på 20:13 min. for de 1000 meter. Det er jeg - som gammel og uforbederlig (!) konkurrencemenneske meget godt tilfreds med - min sygdom og tilstand iøvrigt taget i betragtning.

Desværre døde der en deltager igår (mandag formiddag ved 10-tiden). Han fik et ildebefindende på slutningen af svømmeturen i søndags, fik dog hurtig hjælp fra en ledsagebåd. Men meget trist at han ikke overlevede. Har også fået flere opkald, da nogen frygtede, at det var mig - men da hans alder blev nævnt - en mand i 30`erne - så var det fleste godt klar over, at det ikke var mig ... Heldigvis da. Men går nu aldrig uforberedt ind til noget, det være sig sport eller andre ting i livet ... Dog må jeg også sande, at jeg ikke får det bedre, ikke bliver yngre, så de her udfordringer, som nogen nok vil kalde at være på grænsen til det fornuftige, dem skal jo nok til at begrænse i fremtiden. Desværre  :(.

Svømning er nok den sundeste form for sport, så synes da ikke du skal være bange, når bare det sker i en svømmehal. Der er jo livreddere. Og vær ikke flot ved at gå hen og bede dem om at holde specielt øje med dig. Hvis du bare kan svømme 25 meter, så er det flot og en overvindelse. Så kan du måske klare 50 meter senere etc. etc.
Mange svømmehaller har jo også spa-bade m.m., så der er også noget velvære og forkælelse for en selv ved at tage i svømmehal  ;)

Good luck med det.

Kh Bjarne

Offline helleho

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #38 Dato: 05 Juli 2011, 19:56:52 »
Hold da op, Bjarne, hvor er du sej  ;)

... det er da også helt vildt, det du præsterer der, så nok meget fornuftigt at skrue lidt ned for ambitionerne, bare en lille smule  ;D

.. og ja, sørgeligt han ikke kunne reddes...

Hilsen Helle

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #39 Dato: 07 Juli 2011, 15:39:09 »
Hej Helle,

Takker  :)

Yes, korrekt, det er nok ikke så dumt at skrue ned for ambitionerne. Men på en måde vil jeg nok også helst herfra "med støvlerne på". For mig er sportslig udfoldelse en uomtvistelig del af mit liv; "it`s a drug" så at sige ... Med sygdommen som medpassager, så kommer begrænsningerne af sig selv. Og det er noget mentalt inde i hovedet, der skal omstilles... Svært at forklare. Men jeg skal selvfølgelig være glad for at jeg stadig kan svømme, cykle 5 - 10 km. Som alle MS´ere også ved, så er der gode og dårlige dage. De er bare så svære at forudsige, så derfor er det så svært at planlægge mange ting - herunder også træning, samt at sætte sig op til konkurrence...

Håber ikke jeg fik skrevet for meget vrøvl  ;).

Kh Bjarne

Offline sheri

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #40 Dato: 27 ſeptember 2011, 19:04:28 »
Hej alle sammen

En lille opdatering, 9 måneder efter CCSVI behandling.

Det gik rigtigt godt for mig, og det blev kun bedre  og bedre efterhånden. Jeg blev aldrig så træt som jeg kunne blive før indgrebet.
Træner stadig væk i fitness center flere gange om ugen.
Tager ikke nogle mediciner, nogle gange bliver jeg stolt over hvor meget kan klare ;D
Jeg har læst resultaterne af forskning i det område. Og er fuldstændig lig glad.

Er helt sikker på at det har hjulpet mig og kan klare meget mere nu end før.

Mange hilsner
Sheri

Offline helleho

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #41 Dato: 27 ſeptember 2011, 20:13:13 »
Dejligt, Sheri  ;) - det glæder mig, at du stadig har det så godt og er glad - og rart at høre fra dig herinde  ;D Hilsen Helle

Offline TinaB

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #42 Dato: 29 ſeptember 2011, 17:40:29 »
Hej Sheri

Jeg bliver så glad, når jeg læser det du skriver  :)
Håber at det fortsat vil gå godt for dig.  :)

Du har tidligere skrevet, at du ville fordoble din arbejdstid til 30 timer pr. 1. august.
Det er, synes jeg, et stort spring. Har det ikke været hårdt?

Mvh
Tina

Offline sheri

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #43 Dato: 30 ſeptember 2011, 12:26:55 »
Hej søde Hele

Tak oi lige måde, Håber det går godt også for dig :).

Offline sheri

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #44 Dato: 30 ſeptember 2011, 12:32:02 »
Hej Tina

Desværre fik jeg ikke mulighed, da jeg blev fyret lige kort efter det.

Det var ikke pga mig eller min sygdom, jeg blev fyret sammen med mange andre.
Det var en del af økonomisk krise.

Men nu hvis jeg får tilbud for job, kan det være fuldtid :).

Kh
Sheri