Forfatter Emne: Fampyra  (Læst 38442 gange)

Offline helleho

• Sr. Member
  • Lærer nyt hver eneste dag
    • Vis profil
Sv: Fampyra
« Svar #45 Dato: 07 Juni 2013, 07:24:08 »
Hej Leif  :) .. Det er jeg blevet oplyst, hvis jeg kommer over 17000 kr. - håber jeg da  ;)
MSRR - EDSS 5,5 (Riget maj 14)

Offline PiaB

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #46 Dato: 09 Juni 2013, 15:27:01 »
Hej.

Jeg kender flere som syntes de ikke har fået så meget effekt  af  fampyra når de har holdt pause, det er jo rigtig ærgerligt, hvis det skal ødelægge noget blot fordi man holder pause, så til dem som har råd til at fortsætte, kan jeg kun anbefale det.

K.h Pia
Attackvis MS siden 2005 - Blære, balance, føleforstyrelser i benene og gangdistanceproblemer, Mulig EDSS på 4,5. Tysabri i 2 år uden attacker -Ameds den 29/10

Offline helleho

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #47 Dato: 09 Juni 2013, 16:32:02 »
Tak for info Pia, jeg tør slet ikke holde pause  ;) håber effekten holder fremad. VH Helle

Offline helleho

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #48 Dato: 16 Juni 2013, 10:27:10 »
Hej igen!

Blev testet i fredags i Vejle - min gang er forbedret med 35 % - også forskellige test på tid hjemme, samt videoer viser tydeligt! effekten. Mine omgivelser kan se det og bemærker det. Vejle havde recepten klar til mig og søger nu bevillingen. Skal heldigvis "kun" lægge ud til 14 dages behandling - svarende til 2100 kr. Så det har jeg gjort  ;D Det er som at få sit liv tilbage, et par skridt mere eller mindre betyder intet, min venstre hånd er normal igen, balancen bedre...

Pengemaskinen bag konventionel medicin bifalder jeg heller ikke!!!... Men Fampyra virker, og en ting jeg godt kan lide, ved den konventionelle måde at gribe tingene an på, er dokumentationen. Det er dokumenteret, at det virker, hvad bivirkning og virkning er. At der så er nogen som tjener kassen og er motiveret af mammon, skal ikke afholde mig fra at fungere så meget bedre i hverdagen  :D

CCSVI hjalp og stabiliserede min udvikling, Fampyra lindrer mine symptomer med 35%. HURRA  ;D

Ved hvordan flere her på forum har det med medicinalindustrien, men jeg håber ikke nogen afholder sig fra at prøve f.eks. Fampyra af den grund - det ændrer alligevel ikke på verdensordenen, men kan gøre en stor forskel i hverdagen.

God søndag allesammen  :D
Kh. Helle

Offline maja

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #49 Dato: 16 Juni 2013, 15:03:11 »
Hej Helle,

hvor lyder det bare godt!! tillykke med det gode resultat. Jeg skal helt sikkert også prøve det, hvis det ikke bliver for dyrt. Det kan jo være at reglerne i Århus er strammere end i resten af landet.

Når du siger din balance er blevet bedre, er det så inklusiv en svimmelhed, eller er det ikke dit issue?

Mvh Maja

Offline helleho

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #50 Dato: 16 Juni 2013, 16:14:40 »
Hej Maja!

Svimmelhed er også mindre, dvs. det blev værre de første dage jeg tog pillerne, det er en normal bivirkning i starten.

Priserne burde være de samme. Til testperioden ventede jeg på enkeltbevillingen, så koster de "kun" 1.100 kr. for 14 dage. Når min nye bevilling kommer, får jeg penge tilbage i forhold til de udgifter jeg har til medicin, og forventer at få hver en kr. retur. Hvis du er bevilliget kronikertilskud, så mener jeg ikke det koster dig noget overhovedet.

Held og lykke med det, når du når så langt  ;)

Hilsen Helle

Offline Leif

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #51 Dato: 16 Juni 2013, 19:34:10 »
Heysa....

Kronikertilskud giver 100% tilskud til tilskuds berettiget medicin når din ctr når over godt 17t. kr. det medfører så at du har en egenbetaling på godt 3700..... Har goglet det men det står så ikke så det giver mening for almindelige mennesker, nåå neej jeg er jo syg...... Griner..   Nej det kan nu godt gøre mig lidt vred når eksperter ikke kan finde ud af at reglerne så alm. uvidende kan finde ud af dem.....

Hilsen Leif..
spms. diagnose i 92. Rimelig mobil og arbejder..

Offline helleho

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #52 Dato: 17 Juni 2013, 09:12:06 »
Hej Leif!

Okay, så er reglerne for kroniskertilskud tilsvarende enkeltbevillingen.

Vojens Apotek sagde til mig, at når jeg kom over de 17 tkr. (totalen fremgår af min bon fra Apoteket og vil svare til knap 4 tkr. reelt lagt ud), så får jeg mine udlæg refunderet og får en 0 udgift. Det bliver spændende, om jeg får dem, - er nu alligevel en god slat  :)

Vh Helle

Offline Betty

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #53 Dato: 15 November 2013, 10:30:53 »
Jeg er også begyndt at tage Fampyra. Jeg startede for knap halvanden måned siden, og hold da op en god effekt det har på mig. efter den første uge var jeg blevet 24% hurtigere til at gå. Jeg har lige fået bevilget medicintilskud til det til det næste år.
Men selvom det virker på mig, er der også nogle minusser. det første stykke tid havde jeg en del hovedpine og svært ved at sove og så har jeg haft problemer med balancen. heldigvis er det hele væk igen, jeg sover bedre end før men er dog stadig oppe et par gange hver nat. 
Jeg har fået mere energi og det havde jeg ikke forventet, men det er formentligt den energi jeg før brugte på at gå jeg nu kan bruge på andet. Jeg føler mig også mere frisk og klar i hovedet og humøret er også blevet bedre.
Alt i alt en positiv oplevelse for mig. Tak til jer som har skrevet om det herinde og givet mig mod til at prøve.

Mange hilsner
Betty
SPMS. diagnose i 2004. Liberated hos Euromedic Poland (Dr. Simka) 12. maj 2010
Tungmetaller udrenset med EDTA efterår 2011
På TW diæt fra 1-1-2012