Emner > Stamceller
Stamceller - behandling, erfaringer, links, debat m.m.
Bjarne Fonnesbech:
Hej Anders,
Tak for svar :-)
Og tillykke med familieforøgelsen til dig og konen.
Ja, det er nok mest fornuftigt med ccsvi-beh. og så stamcelle-beh. Og ja, der laves godtnok mange skader i en krop med ms. Der er vel ingen områder, der er fredet ...
Venter med spænding på at høre nærmere, når du har været i Kina - nu er der efterhånden kun lidt over 3 uger til ;). Men synes da, at en operation til 300.000 kr. er mange penge for noget der med dine ord "virker lidt bedre" end de beh. til 100.000 kr.
Men OK, helbreddet kan ikke gøres op i penge.
Hilsen
Bjarne
Bjarne Fonnesbech:
Der er et foredrag om stamceller d. 29.3.11 kl. 19.30 i Holte.
Har desværre ikke mulighed for at komme selv ...
Se mere her:
Stamcelle foredrag i Mindsteps.
Lotte Nielsen patientrådgiver fra Emcell holder foredrag i Mindsteps;
Tirsdag den 29 Marts kl 19:30.
Foredraget vil tage udgangspunkt i stamceller og stamcellebehandling i forhold til hjerneskade og kromosomfejl. Hele arrangementet er sat til knap 2 timer, mit oplæg vare ca 50 min. og vil indeholde:
• Hvad er stamceller?
• Hvordan virker de?
• Hvordan forgår en behandling?
• Min opdaterede viden om Stamceller og: epilepsi, metoder, celleintelligens og kromosom fejl.
• Eksempler fra de over 40 danske patienter, der allerede har modtaget behandling.
Entrén på 100kr. betales ved indgangen og går ubeskåret til Mindsteps fonden.
Mindsteps Fonden er et videnscenter der skaber viden og gode træningsrammer, for forældre og deres hjerneskadede børn.
Foredraget er åbent, så der kan inviteres venner og bekendte med.
Man må gerne melde tilbage, hvis man regner med at komme, så vi har en fornemmelse af hvor mange stole der skal stilles op.
Foredraget vil finde sted hos;
Mindsteps
Røjelskær 11, 2. sal
2840 Holte
kl. 19:30
Entré 100 kr.
Denne mail må gerne videresendes til andre der kunne have interesse i emnet.
--
Med venlig hilsen
Lotte Nielsen
Patient Rådgiver Stamceller
Tesdorpfsvej 45, 2000 Frederiksberg
Tlf. 38108200 Mobil. +4520210030
www.emcell.com www.EmCell.dk www.AniQo.com
Anders:
det jeg mener med at de virker "lidt bedre" end dem til 100.00 er at de virker... dem til 100.000 virker kort og godt ikke.. jeg vil personligt mene at de behandlinger til 100.000 ikke virker bedre end en hgh kur (den virker måske ligefrem bedre) men skal virkelig passe på med stamcelle behandlinger.. men et fordrag om stamceller er ikke dårligt.. bare man ikke føler sig alt for godt tilpas så man kommer til at købe noget for ens sidste penge og det så ikke virker.. det er virkeligt vigtigt at man sætter sig bedre end godt ind i de forskelige behandlinger... hvor tager de cellerne fra.. dyrker de dem..?? hvor mange celler regner de med at kunne sætte ind igen... hvilken type celler får man... bliver de splejset med andre celler (foster stamceller) hvilke punkter skyder de dem ind via... (hvor sprøjter de dem ind) hvor lang tid tager behandlingen.. er det med eller uden kemo... skal man i isolator... og der er mange flere vigtige spørgsmål som man skal ha styr på før man kaster sig ud i hele stamcelle turen
bitte Mormor:
Hej Anders
Det er godt nok en kur for 'skrappe drenge', det du skal ud i........
men det lyder fantastisk spændende, og jeg håber du får langt bedre bevægelseskontinuitet og balance i din dagligdag.
Jeg har kikket lidt på forskellige tilfælde af MS stemcell treathment på YOUtube, og igen som for CCSVI, måske bliver du meget bedre, måske mindre.
Læste også om hRPE stamceller fra øjets nethinde, som bl.a. er blevet brugt til Parkinsons med lovende resultat.
Så rigtig go' tur
Bjarne Fonnesbech:
Hej Anders,
Lyder til du er godt inde i sagerne ;). Som du så rigtigt skriver, det er vigtigt at sætte sig ind i de forskellige behandingsformer udi stamcelle-verdenen, for der er flere spørgsmål end svar ... Endnu flere end ved ccsvi !
Selv er jeg nok kun en ren begynder hvad angår stamceller. Men har dog været til et enkelt foredrag (i januar 2009)med en læge ang dette emne. Han hedder Mustafa Kassem og er ansat på Odense Universitetshospital. Det var et godt foredrag erindrer jeg, han frarådede dog "stamcelle-turisme", som han kaldte det, indtil der var mere styr på dette emne. Men det er jo også 2 år siden nu.
Bitte Mormor: Du kan da evt. oplyse de der links, du har fundet på YouTube ;)
PS! Er der mon andre med ms her i DK, som udover Kenneth, har gennemgået både en ccsvi-opr. og en stamcellebehandling ???
God week-end.
Hilsen Bjarne
Navigering
[0] Emneindeks
[#] Næste side
[*] Forrige side
Skift til fuld version