Forfatter Emne: TinaB CCSVI - Center Frankfurt  (Læst 13154 gange)

Offline TinaB

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
TinaB CCSVI - Center Frankfurt
« Dato: 07 April 2011, 16:36:51 »
Hej

Så har jeg fået og bekræftet tid hos CCSVI - Center i Frankfurt. Mandag den 30. maj til undersøgelser og 31. maj til indgreb (forhåbentlig).  :)
Håber på forsnævringer. Hvis ikke, tager det mig nok lige et par dage at sluge den kamel  :-\
Men nu tager jeg lige den positive hat på og venter spændt  :)

Kh

TinaB

Offline Nina Ansbjørn

• Full Member
    • Vis profil
Sv: TinaB CCSVI - Center Frankfurt
« Svar #1 Dato: 07 April 2011, 17:52:41 »
Tillykke med din beslutning Tina, og pøj pøj med det videre forløb ;)

Kh Nina
CCSVI procedure 11/11-10 i Indien ~ follow up rejse i august 2011

Offline lars m

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: 08 April 2011, 00:16:19 »
Tillykke med din beslutning og  Held og lykke med det
ms-diagnose 1993
"Liberated" 16.6.2011 CCSVI-Center Frankfurt http://www.ccsvi-center.com/
EDSS 1.5-2.5 efter liberation 0.0

Offline TinaB

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: 15 April 2011, 15:43:50 »
Var til ½-årlig kontrol på sclerose-klinikken i Århus i dag.

Deres holdning til CCSVi havde ikke ændret sig meget på det sidste halve år.

De så dog med fra sidelinien  :-\

Det var selvfølgelig ens egen beslutning/for egen regning af tage afsted.
Giver det forbedringer er det jo godt. Men går det skidt kunne de jo ikke reparerer én igen.
Hmm.

Offline MS

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: 18 April 2011, 20:07:19 »
Tillykke med din beslutning og  Held og lykke med det

MS

Offline TinaB

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: 07 Juni 2011, 15:30:40 »
Så blev det min tur  :D
Fantastisk! Forstår det ikke helt endnu.
Det er nu en uge siden jeg fik indgrebet på CCSVI – Center i Frankfurt. Personalet er rigtig venlige, dygtige og effektive. De fleste kan snakke engelsk.
Jeg fik ballonudvidelse i venstre side. Indgrebet gik godt. Kunne godt mærke ”hvor de var” hele tiden og  selve udvidelsen spændte en  del.  Men det var ok.
Så skulle jeg ligge stille, stille , stille……………….. Efter 3 timer kom Mrs De Lucca og gav mig lov til at tage tøj på. Hun ville ringe efter en taxa til os.  Jeg ville gå på toilettet og mærkede så, at det blev varmt ned ad mit ben. Jeg blødte stadig og skyndte mig ind på briksen (nåede ikke toilettet). Der gik 2 timer mere og jeg blødte stadig. Ikke noget dybt og alvorligt, kun overfladisk.  Men der blev skiftet plaster og forbinding en gang til. Spurgte om jeg måtte gå på toilettet  :) Nej, det måtte jeg ikke  :-\. Havde efterhånden også ret ondt i ryggen……….. Efter endnu en time besluttede de at bestille en sygetransport til mig, som kunne fragte mig til hotellet og helt op i min seng. Men efter kontakt med hotellet fandt de ud af, at syge-sengen ikke kunne være i elavatoren (vi boede på 5. etage. Ibis Hotel, kan anbefales). Så varede det ikke længe før end de meddelte os at jeg skulle overnatte på Ketler Hospital………… Åh nej, tænkte jeg. Så skal jeg på en seks-mands-stue og får ikke lukket et øje…………. Men det var luksus. Jeg blev kørt ind på en en-mands-stue med eget toilet og bad. En sygeplejerske tog i mod mig og i løbet af 5 min. var der serveret aftensmad  :) Jeg måtte også begynde at bevæge mig lidt rundt og kunne endelig komme på toilettet  ;D ……………….. Alle var venlige og imødekommende. Jeg begyndte ikke at bløde mere og kunne egentlig godt have overnattet på hotellet. Men som Dr. Simon sagde, ”hvis du var tysker, havde vi sendt dig hjem. Men da du står som fremmed i vores land vælger vi denne løsning.” Vi skulle føle os trygge og sikre  :)……………… Dagen efter blev jeg hentet af en taxa og kørt ind på klinikken.
Allerede dagen efter kunne jeg mærke forbedringer og de er her endnu  :D :D :D Smerter, stivhed og slaphed i mine fingre, hænder og arme er væk. Føleforstyrrelserne er der dog endnu. I min pande og under mine øjne er der noget som er ”lettet”. Jeg har ikke den konstante  tunge og trætte fornemmelse i hovedet længere. Føler mig meget mere frisk og oplagt. Jeg bliver stadig træt og hviler hovedet midt på dagen. Men jeg har ikke sovet ”rigtig” middagslur siden  :) …………… Jeg er rigtig glad for at jeg har gennemført dette og vil anbefale det til andre.
I morgen starter jeg igen på arbejde. Det bliver spændende at se, hvordan det kommer til at gå i den almindelige dagligdag. Håber, at forbedringerne holder ved  :)

Kh Tina

Offline MS

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: 07 Juni 2011, 17:17:18 »
Hej Tina

Tillykke med din operation! Det er godt at du kan mærke forbedringer  ;)

Offline helleho

• Sr. Member
  • Lærer nyt hver eneste dag
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: 07 Juni 2011, 20:46:41 »
Hej Tina! Det var en dejlig historie, du har at fortælle  :D  også rart at høre, at du fik så god behandling dernede. Tillykke med din liberation og de tidlige fremskridt. Der skal nok komme mange flere med tiden. Det er jo fantastisk.  ;) kh Helle
MSRR - EDSS 5,5 (Riget maj 14)

Offline aw

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: 07 Juni 2011, 22:49:07 »
Hej Tina.
Det lyder som en fantastisk rejse, du har været på og dejligt at høre, at du bare er blevet behandlet så godt. Tysk grundighed.
Det glæder mig at du mærker forbedringer allerede.
Jeg havde jo allerede hørt de gode nyheder igennem J.

Held og lykke fremover.

K
AW
Mit navn er Anne-Wiebke. Jeg har ikke MS, men det har min veninde. Jeg vil gerne vide alt der er værd at vide om sygdommen, så jeg kan være en god støtte. Dette her forum er bare bedst til det. Min veninde er i nov 2010 blevet ccsvi - opereret på CCSVI-Center i Frankfurt med et rigtig godt resultat.

Offline lars m

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: 08 Juni 2011, 16:58:11 »
Hej Tina

Godt at høre at det er gået godt, og at du har fået en god behandling dernede, for jeg tager selv derned i næste uge til liberation. Har været til undersøgelse dernede i sidste måned og har en del forsnævring i venstre side og defekt veneklap i højre.
Har sendt dig en privat besked.

Hilsen
Lars
ms-diagnose 1993
"Liberated" 16.6.2011 CCSVI-Center Frankfurt http://www.ccsvi-center.com/
EDSS 1.5-2.5 efter liberation 0.0

Offline sheri

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: 08 Juni 2011, 19:37:56 »
Hej Tina

Stor tillykke :D, dejligt at læse din historie.
Håber du får det bedre og bedre.
Hilsen
sheri
40 år, Diagnose 1996, attakvis ms. kan gå uden hjælp 300m. Blæreproblemer og træthed er min største problem med MS..Skal til Amed den 9. dec.

Offline TinaB

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: 10 Juni 2011, 18:54:32 »
Hej og tak for jeres hilsner  :)

Til Lars, endnu engang pøj pøj i næste uge. Jeg glæder mig til at høre fra dig  :)

Har lige fået brev ang.min sundhedsforsikring (Danica Pension) i dag. De vil betale for min behandling, jubi  ;D
Ikke for forundersøgelse, kørsel, hotel og forplejning. Men jeg havde slet ikke regnet med at få noget  :D :D
Sikke en pinse jeg nu får  ;)
Til alle andre (med sundhedssikring), husk at søge om udbetaling. Kan aller-højest få et afslag  :)

God pinse

Kh

Tina

Offline Bjarne Fonnesbech

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #12 Dato: 10 Juni 2011, 19:34:47 »
Hey,

Lækkert med en sundhedsforsikring og dejligt, at du nåede at få den tegnet inden diagnosen. Og fedt at Danica støtter op omkring det. (Det gør "Danmark" også, så måske du også skal høre dem, hvis du ikke ved det).

Også godt at læse om dine forbedringer.  :)

Pøj-pøj

Bjarne
ms-diagnose i 2002. SPMS / PPMS ? Liberated 13.1.2011 i Indien. F/U i Indien d. 11.9.11.
HSCT behandling i Mexico juni/juli 2016.

Offline hag

• Administrator
  • Hero Member
    • Vis profil
« Svar #13 Dato: 11 Juni 2011, 09:14:49 »
Tillykke Tina!

Det er godt at høre at Danica stadig dækker CCSVI-operationen.

Christian
47 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. Liberation hos Ameds i Polen.
FMT behandling hos Taymount i England.
Nu på Gilenya.

Offline helleho

• Sr. Member
  • Lærer nyt hver eneste dag
    • Vis profil
« Svar #14 Dato: 11 Juni 2011, 17:33:12 »
Ja - fedt - god Pinse til dig  :D -bare til almen info; Min sundhedsforsikring ved Skandia dækkede ikke indgrebet, da det ikke er anerkendt ved Sundhedsstyrelsen. VH Helle
MSRR - EDSS 5,5 (Riget maj 14)