Forfatter Emne: LDN brugere  (Læst 7709 gange)

Offline John

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
LDN brugere
« Dato: 19 April 2011, 20:08:45 »
Hej
Nu da jeg har gennemgået stoffet på LDMinfo siden, må jeg sige at jeg syntes at det lyder ret spændende.
Har været hos lægen og fået en recept til LDN, men jeg kunne rigtigt godt tænke mig at høre fra andre der har prøvet at indtage dette stof.
Har det hjulpet eller hva ??  Hvilke bivirkninger osv..  er det her ret nyt for os skleroseramte eller ??  kan det give bedre ben mv..??
Det skal sku næsten prøves, Tænk nu hvis det gjorde den store forskel, eller hva...     :o

mvh John

SPMS

Offline hag

• Administrator
  • Hero Member
    • Vis profil
Sv: LDN brugere
« Svar #1 Dato: 20 April 2011, 06:45:18 »
Hej John

Rix fra http://rixpod.dk/interview/ er i gang med at prøve LDN - han melde tilbage på youtube om sin fremgang: http://www.youtube.com/watch?v=cT9ai_zrDj0  :)

Christian
« Senest Redigeret: 20 April 2011, 10:01:09 af hag »
47 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. Liberation hos Ameds i Polen.
FMT behandling hos Taymount i England.
Nu på Gilenya.

Offline John

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: 20 April 2011, 20:26:48 »
Ja- det lyder sku spændende og må helt sikkert prøves.
Skal nok holde jer opdateret med hvordan det skrider frem ( eller tilbage ).
 ;)
Men igen er der ikke flere der ved noget eller har prøvet LDN ??

Mvh john
SPMS

Offline bitte Mormor

• Sr. Member
    • Vis profil
    • PODMORMORs tænkeTank
« Svar #3 Dato: 21 April 2011, 12:54:26 »
Kære John
Du efterlyser erfaringer med LDN.
Som jeg tidl. har skrevet, har jeg ikke mærket nogen forandring ved brug af 4,5 mg LDN. Har forsøgt med mindre dosis, dvs. ½ tablet ved sengetid, men har opgivet, da jeg heller ikke her fik response.
Min tålmodighed er ikke til at dosere 0.2 mg frem og tilbage, da min fornemmelse for om det vil hjælpe mig er minimal.
Jeg føler mig for det meste frisk og klar i hovedet, undtagen når jeg har brugt mit batteri for dagen, 'eller jeg keder mig'.
64 år, SPMS 2003, selvhjulpen på 'helsekost',  CCSVI-Indien hold 7a, 16. aug. 2011
Lad os finde 'det stakkels bæst', og lodse det ud.

Offline John

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: 27 April 2011, 20:00:54 »
Har undersøgt lidt om hvor man skaffer piller på 3 mg LDN.
Glostrup apotek har kun 4,5 mg, men de laver dem selv i Skanderborg og har det som regel på lager, hvis ikke producerer de nogle igen.
Jeg har bestilt et glas med 3 mg LDN, 90 stk. , til 3 måneders forbrug..pris 595,-
Afventer nu posten og efterfølgende opstart..

mvh John

::)
SPMS

Offline Bjarne Fonnesbech

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: 07 Juli 2011, 16:04:59 »
Hej John,

Er du kommet i gang med LDN ? Og i så fald how goes ?

Mvh Bjarne
ms-diagnose i 2002. SPMS / PPMS ? Liberated 13.1.2011 i Indien. F/U i Indien d. 11.9.11.
HSCT behandling i Mexico juni/juli 2016.

Offline John

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: 07 Juli 2011, 20:16:28 »
Hmm. 
Jeg startede op lige før vi skulle en tur til Mallorca uden at mærke det helt store de første par dage, men efter ca 14 dage og 4 dage inde i ferien syntes jeg at jeg ligesom ikke var mig selv, nærmest ved siden af mig selv, og så lidt alla dynen over hovedet samt lettere fraværende.
Jeg valgte at stoppe med pillerne for ikke at ødelægge ferien og fik det også bedre allerede dagen efter.
Jeg har dog tænkt mig at starte op igen om ikke så længe for at se om det er LDN der får mig til at få det værrer eller om det bare har været en tilfældighed.
Skal lige en tur på camping først.
Kunne ellers godt bruge lidt fremgang, specielt i bentøjet.

Mvh John

???
SPMS

Offline Bjarne Fonnesbech

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: 12 Juli 2011, 14:58:10 »
Hej John,

Tak for up-date. Ja, man er lidt sin egen forsøgs-person og læge i et  :-\. Good luck med næste omgang LDN  :).

Er du blevet "liberated" ? Tænker på, at du skriver det med bentøjet. Ellers kunne det være, at det var værd at prøve. Ikke 2 ms´ere er som bekendt ens.

Mange hilsner
Bjarne
ms-diagnose i 2002. SPMS / PPMS ? Liberated 13.1.2011 i Indien. F/U i Indien d. 11.9.11.
HSCT behandling i Mexico juni/juli 2016.

Offline John

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: 12 Juli 2011, 17:25:38 »
Jepper jeg er blevet liberated hos Vogl i Frankfurt, det hjalp på en masse ting, bare ikke bentøjet ,Desværre...     ???

Hej John,

Tak for up-date. Ja, man er lidt sin egen forsøgs-person og læge i et  :-\. Good luck med næste omgang LDN  :).

Er du blevet "liberated" ? Tænker på, at du skriver det med bentøjet. Ellers kunne det være, at det var værd at prøve. Ikke 2 ms´ere er som bekendt ens.

Mange hilsner
Bjarne
SPMS

Offline cab

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: 26 Juli 2011, 15:54:34 »
Faldt lige over denne - og jeg er en af de der har prøvet LDN.
Jeg har taget 3/4,5 mg over en periode på et halvt år. I starten syntes jeg mine ben blev lidt tungere end normalt - men fortsatte dette til trods, det kunne jo også bare være almindelig tilbagegang. Ellers ingen symptomer hverken positiv eller negativ retning - så jeg stoppede forsøget.

Som I kan se er jeg SPMS - måske det kan have en virkning for RRMS'ere?
54 år SPMS - diagnose dec 2003 - første symptom 1991 - EDSS 5.5