Forfatter Emne: EDTA-behandling ved MS  (Læst 56936 gange)

Lis

• Gæst
EDTA-behandling ved MS
« Dato: 05 Maj 2011, 10:16:48 »
Hej alle!

Så fandt jeg langt om længe en metode til at få det ophobede jern ud af hjernen.

Jeg er i går startet på EDTA-behandling hos en læge i Odense. Jeg skal have 40 behandlinger, 2 om ugen, og scannes efterfølgende.

Behandlingen foregår som infusion over 3,5 time pr. gang, og molekylerne i medicinen er små nok til at passere blod-/hjernebarrieren.

En herlig "bivirkning" af behandlingerne er, at også forkalkninger forsvinder i ioniserings-processen.

Lægen har behandlet flere sclerosepatienter, som alle har kunnet fremvise enten meget færre plaks eller ingen, med betydelig bedring af symptomer til følge.

Sygeforsikringen "danmark" giver tilskud til 50% af udgiften til medicinen, når man er gruppe 1 eller 2 i sygesikringen. 25% hvis man er gruppe 5 i "danmark".

Er man ikke medlem af "danmark" kan man melde sig ind i EDTA-foreningen og opnå rabat på denne måde.

Behandlingen kan fås følgende steder:

Læge Claus Hancke, København

Læge Irene Hage, København

Læge Ole Købke, København

Læge Per Andersen, København

Læge Bruce Kyle, Århus

Læge Knut Flytlie, Vejle

Læge Birgit Aalborg Funch, Odense

Læge Aa. Winther Nielsen, København

Læge Villy Lade, Hjørring

Læge Gunner Ødum, Løkken

Jeg lover at holde jer opdaterede, når jeg begynder at mærke forbedringer.

Mange hilsner

Lis
« Senest Redigeret: 05 Maj 2011, 11:19:00 af Lis »

Offline Nina Ansbjørn

• Full Member
    • Vis profil
Sv: EDTA-behandling ved MS
« Svar #1 Dato: 05 Maj 2011, 11:47:49 »
Det lyder meget spændende. Glæder mig til at høre mere fra dig :)

Kh Nina
CCSVI procedure 11/11-10 i Indien ~ follow up rejse i august 2011

Offline Sønderjyde

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: 05 Maj 2011, 12:08:13 »
Hej Lis..

Ja det lyder da meget spænde.. Glæder mig også til at høre mere..
Hvad koster det at for lavt 40 behandlinger..? Hvis man må spørge..

Mvh Søren
Lige lidt info om mig..:-) Jeg er 28 år og fra det Sønderjyske.. Fik konstateret ms i 2002 og har været på rebief og er nu på tysabri og det har hjulpet og har bremset det.. Er blevet undersøgt for ccsvi og har ca 40 % forsnærving på højre side og ca 70% på venstre side.

Offline Nina Ansbjørn

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: 05 Maj 2011, 12:54:25 »
Hej Søren,

Jeg søgte på google, fordi jeg var også nysgerrig om prisen  :P, og det ser ud som om de i Århus tager kr. 850,00 pr. behandling + kr. 2.000,00 for indledende undersøgelser.

Kh Nina
CCSVI procedure 11/11-10 i Indien ~ follow up rejse i august 2011

Lis

• Gæst
« Svar #4 Dato: 05 Maj 2011, 14:25:36 »
Hej!

Ja, det ER spændende, - og noget jeg har besluttet at gøre, før jeg gør alvor af Stamcellebehandling. Så er der ryddet op i de indre organer, jernophobninger og plak i hjernen, og forkalkninger i kredsløbet er også væk.

Jeg gav kr. 1.000,00 i går for den indledende grundige undersøgelse med EKG, måling af blodtryk på begge arme, Dopplerscanning af mine ben samt trykmåling af fodpulse, blodprøver samt optagelse af journal. I alt 1,5 times undersøgelse.

Derudover gav jeg kr. 100,00 for udstedelse af recept på medikamenterne, som er receptpligtige, og bliver tilsendt til mig fra Skanderborg Apotek.

Selve behandlingen, som jeg starter med på mandag koster (uden refusion fra "danmark") kr. 900,00 pr. gang.

Da jeg er gruppe 1 medlem i Sygeforsikringen "danmark" - så skal jeg kun betale 50% af medicinen samt 680 kr. til læge Birgit Aalborg Funch pr. behandlingsgang.

Så gør jeg i det mindste "noget" - for at forbedre mit liv og mit helbred. Og det er jo ikke så ringe endda ;-)

Jeg vil holde alle opdaterede med resultatet.

Grunden til jeg skal have 40 behandlinger er, at jeg jo ikke længere er nogen vårhøne, - så jeg har forkalkninger rundt omkring i systemet og i organerne. Behandlingerne deles op i 20 behandlinger af gangen, som et forløb, - og som for nogen er nok, specielt, hvis man er yngre.

Jeg har bestilt Dopplerscanning og MRI-scanning i Indien, når vi skal derned i august igen. Det bliver meget spændende at se forskellen, selv om jeg ikke kan nå alle 40 behandlinger inden afrejse til New Delhi.

Mange hilsner

Lis
« Senest Redigeret: 05 Maj 2011, 16:01:30 af Lis »

Offline Jesob

• Hero Member
  • Jessie og Jacob
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: 05 Maj 2011, 14:39:33 »
Kære Lis!
Hvor er det bare super spændende for dig! Og måske også noget jeg og andre kan få god gavn af;o) Glæder mig på dine vegne!
Ringer til dig en af dagene;)
Knus Jessie
Jessie: MS diagnose jan. 11, har nok haft MS i mange år... og Fibromyalgi.
Liberatet på Medanta i Delhi, Indien d. 20.4.11
Tungmetalforgiftning, EDTA og Demoval behandling.
Jacob: Jessie´s mand, rask.

Offline Vibeke

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: 06 Maj 2011, 11:41:57 »
Hej alle
Efter at at fået udskiftet alle mine amalganfyldninger ud med plastik hos tandlægen, fik jeg ca. 20 EDTA behandlinger hos Bruce Kyle i Århus primært for at fjerne ophobet kviksølv.(Det var før man hørte om ccsvi og jern).Bruce er en super dygtig og tillidsvækende læge, som stort set kun arbejder med naturmedicin.Man får ved første konsultation lagt et individuelt skræddersyet program for, hvad man skal indtage af div. vitaminer og kost tilskud. Og jeg siger jer, det er rigtig mange piller, man skal indtage hver dag.
Behandlingen virkede især i starten rigtig godt, og gav masser af energi.
Jeg har lige pt aftalt, at jeg skal have nogle enkelte behandlinger igen, grundet min for længst overståede lungebetændelse som stadig tærer på energien.
Men men men-----Det er altså dyrt. Det kostede mig dengang(for to år siden) 800 pr gang + udgifter til kosttilskud. Den gang var der ikke noget tilskud fra Danmark, og hvis de kun nu giver tilskud til den intravenøse medicin, er det stadig ikke ret meget.
Men det har en god virkning, og kan kun anbefales.
Hilsen Vibeke
SPMS, diagnostiseret 2004, selvbedømt EDSS 5,5 , liberated 12 august 2010, godt resultat

Lis

• Gæst
« Svar #7 Dato: 06 Maj 2011, 15:04:05 »
Kære Vibeke!

Jeg bliver stadig dybt taknemmelig, når jeg ser dit navn figurere her på forum, - det er takket være dig, at vi nu har været 129 mennesker i Indien og på Medanta Hospital, og snart skal derned igen.

Dejligt at læse, at du har det så godt. Og tak for dit indlæg om EDTA også!

Jeg var på en tur i USA I 1983, hvor jeg faldt over en bog - "The Yeast Connection", som anbefalede sanering af kviksølv i mundhulen.

Jeg skyndte mig hjem til Danmark, og her kendte ingen til farligheden af kviksølv i mundhulen eller til sanering af tænder, så jeg endte op hos en helt ung og nyuddannet tandlæge, som tog det som en udfordring, men rystede på hovedet af mig, - men skiftede alle (jeg havde mange) mine amalgam plumber og guldkroner ud på ca. 14 dage. Han kendte ikke noget til sanerings-rækkefølge, vitaminparaply, cofferdam, snaps eller aktivt kul.

Resultat: En svær kviksølvforgiftning med en Hashimoto's thyreoidit til følge, som jeg skal leve med og behandles for resten af livet.

Er senere skiftet til holistisk tandlæge, hvor alle forskrifter følges til punkt og prikke.

I forbindelse med forgiftningen forsøgte jeg EDTA-behandling, men det kunne ikke lade sig gøre at fjerne kviksølv ophobet i kroppen med EDTA. Kviksølv er det eneste metal, der ikkke lader sig fjerne af stoffet.

Men så kan jeg få jernet ud af hjernen, og det er lige så godt!

Ha' det fortsat rigtigt godt Vibeke, - det er en solstrålehistorie, du har at berette med dit forbedrede helbred.

Håber du får det bedre med følgerne af lungebetændelsen.

Mange hilsner fra

Lis

P.S. Mit indlæg må endelig ikke skræmme nogen fra at få saneret amalgam ud af tænderne.

Gå ind på:

www.fmsd.dk

(Foreningen mod skadeligt Dental Materiale) og læs, hvor du kan finde holistiske tandlæger, som er specialuddannede til at fjerne amalgam og erstatte med plast, keramik eller porcelæn.

Gør det IKKE hos en almindelig tandlæge!
« Senest Redigeret: 08 Maj 2011, 10:10:48 af Lis »

Offline PiaB

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: 06 Maj 2011, 23:17:30 »
HEJ.

Der er lige en ting man skal være opmærksom på. Hvis man er på tysabri må man ikke behandles med EDTA, men ellers synes jeg det lyder vildt spændende og glæder mig til at høre mere.

K.h Pia
Attackvis MS siden 2005 - Blære, balance, føleforstyrelser i benene og gangdistanceproblemer, Mulig EDSS på 4,5. Tysabri i 2 år uden attacker -Ameds den 29/10

Lis

• Gæst
« Svar #9 Dato: 07 Maj 2011, 09:35:13 »
Kære alle!

Lidt interessant oplysning fra læge Knut Flytlies hjemmeside (tilsendt af Per West) om EDTA-behandling og CCSVI-operationer.

EDTA-behandling er lige så ugleset blandt karkirurger i Danmark, som CCSVI-operation er blandt neurologer.

Nedenstående er et forunderligt sammentræf, som giver stof til eftertanke.

Godt vi patienter kan tænke og handle selv!

Mange hilsner

Lis

Fra Per:

Her lige til info

http://www.vitamindoktor.com/cm98/

Især interessant fordi  Torben Scrøder blev brugt som ekspert, da EDTA skulle vurderes af et ekspertpanel.

Nu er han så eksperten som skal vurdere om CCSVI faktisk er reel eller….

Det tegner meget dårligt for erkendelse af CCSVI i Danmark, når rockerne samles for at forhindre konkurrence i distrikterne..

God weekend

Per

« Senest Redigeret: 07 Maj 2011, 13:47:42 af Lis »

Offline hag

• Administrator
  • Hero Member
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: 07 Maj 2011, 20:28:35 »
Puha det er nedtrykkende læsning... Jeg håber ikke at historien er ved at gentage sig med CCSVI og Per Solberg Sørensens forsøg...... men det er den sgu nok  :'(

Christian
47 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. Liberation hos Ameds i Polen.
FMT behandling hos Taymount i England.
Nu på Gilenya.

Lis

• Gæst
« Svar #11 Dato: 07 Maj 2011, 21:15:13 »
Hej Christian!

Ja, du/vi kan være helt sikre på, at forsøgene vil falde ud til Per S. Sørensen fulde tilfredshed, fordi procedurerne ikke bliver fulgt - som vanligt, når det, der skal testes, er noget, der ikke passer ind i det etablerede system.

Ingen danske læger har den fornødne ekspertise eller det rette udstyr til at udføre, hverken undersøgelser eller CCSVI-operationer korrekt.

Tænk, hvis patienterne skulle få det bedre, - det kunne betyde, at lægerne skulle trække snablerne op af medicinalindistriens pengetanke.

Jeg anbefaler stadig, at man nærlæser og hører:

www.laegerudensponsor.dk

Det er så foruroligende, at der bliver løjet om resultaterne af tests og "videnskabelige afhandlinger", der betales og udføres af lægemiddelfabrikanterne.

Og det er foruroligende, at der kun findes en eneste læge fra Odense og ned til Svendborg, som ikke er på lønningslisten hos lægemiddelindustrien.

Det er rystende.

Mange hilsner og god week-end

Lis

« Senest Redigeret: 08 Maj 2011, 10:06:07 af Lis »

Offline Leif

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #12 Dato: 08 Maj 2011, 09:59:01 »
Go for it Lis...... :-)

Spændende om du kommer til at kunne mærke dine 40 behandlinger....... Ønsker dig det bedste.......

Knus Leif....
spms. diagnose i 92. Rimelig mobil og arbejder..

Lis

• Gæst
« Svar #13 Dato: 08 Maj 2011, 19:16:36 »
Kære Leif

Taaak min ven for de gode ord :-)

Hvordan har du det? Håber du har det rigtigt rigtigt godt, og trives i alle ender og kanter!

Jeg skal nok holde jer opdaterede med virkningen af EDTA, - jeg vil allerede kunne mærke "noget" efter 10 behandlinger, så det må være i morgen om 5 uger.

Læs endelig mit næste indlæg, - det er endnu mere stof til eftertanke!

Hvor er det dog godt at kunne og ville - selv . . .

Knus fra

Lis

Lis

• Gæst
« Svar #14 Dato: 08 Maj 2011, 19:22:54 »
Hej alle!

Så faldt jeg over noget i "Dagens Medicin" om kobber i hjernen hos neurologiske patienter.

Det er vi vist aldrig blevet oplyst om, hverken af neurologer eller andre læger, vel??

Forurening med kobber kan give resistente bakterier

04-11-2010

Tungmetallet kobber, der anvendes som vækstfremmer i svineproduktionen, kan forårsage spredning af antibiotikaresistente bakterier i landbrugsjord

Her springer jeg lige noget om landbrug over . . . . og så kommer dette:

Da vores miljø således belastes ekstremt med kobber, så bør læger også være opmærksomme på mulige konsekvenser af denne forurening med kobber.

Ved akut kobberforgiftning ses symptomer som mavesmerter, diarre, utilpashed, kvalme, opkastning, smerter i leverområdet, gulsot.
Akut kobberforgiftning kan let diagnosticeres ved test af blod- eller urin-prøve.

Ved den kronisk kumulative kobberforgiftning er patienten over en lang periode blevet eksponeret for en større mængder kobber i sig end organismen klarer at udskille.
Kobber vil typisk deponere sig i lever, nyrer, hjerte, øjet og hjernen, hvilket giver symptomer som forskellige neurologiske symptomer, uro, depression, søvnforstyrrelser, hovedpine samt øjenproblemer, problemer med leverens afgiftende funktion m.v.

Kronisk kobberforgiftning er ikke let at diagnosticere, da der, i sagens natur, ikke kan anvendes almindelige blod- eller urin-prøve. Der kan tages leverbiopsi eller der kan foretages en provokationstest også kaldet kelerings-test.
Kelerings-test (med EDTA) har for ca. 30 år siden været brugt til diagnosticering af blyforgiftning hos minearbejdere på Grønland, så metoden burde være kendt af danske læger.
Ved en kelerings-test injiceres patienten enten med det kelaterende lægemiddel DMPS eller medicineres per os med midler som Atamir eller DMSA.
Det kelaterende lægemiddel flytter kobber fra depoterne og over i blodet koblet til lægemidlet, til udskillelse i urinen, hvor kobberet herefter kan måles.
Hvis kobberindholdet ligger indenfor normalområdet i urinprøven i pre-testen (almindelig urinprøve), så er der en ”tommelfingerregel” blandt speciallæger med erfaring i emnet, som siger, at niveauet højst må stige med en faktor 10 i post-testen (test af urin efter indtagelse af kelaterende lægemiddel).
Niveauer over dette betegnes som kobberbelastning eller kronisk kobberforgiftning.
Kobberforgiftning kan behandles dels ved indtagelse af kelaterende lægemidler (eks. DMPS, DMSA, Atamir samt EDTA) samt zink.

Den sidste neurologiske patient, som jeg har kopi af kelerings-test fra (foretaget af speciallæge) lå på et niveau på 1,5 my-gram kobber / mg creatinine, hvilket er en kraftig kobberforgiftning.

Foretages keleringstest af danske neurologiske patienter, så er det snarere reglen end undtagelsen, at der diagnosticeres kronisk kumulativ kobberforgiftning eller kobberbelastning.

Tja, det vidste vi vist ikke noget om, vel??

Mange hilsner

Lis

« Senest Redigeret: 08 Maj 2011, 22:18:08 af Lis »