Forfatter Emne: EDTA-behandling ved MS  (Læst 59265 gange)

Offline bitte Mormor

• Sr. Member
    • Vis profil
    • PODMORMORs tænkeTank
Sv: EDTA-behandling ved MS
« Svar #15 Dato: 09 Maj 2011, 10:13:48 »
Kære Lis
Hvor er det godt at du bare leder og leder som enhver aspirant til Nobell-prisen. Løsningen viser sig oftest at komme som en sidegevinst- og du er godt på vej.
Jeg selv leder også i alle mulige retninger,
Har tid hos alternativ læge Ole Købke i Hanche-klinikken i Lyngby i morgen, ang. undersøgelse til EDTA, som du og andre tidl. har nævnt.
Desuden er jeg i gang med speciel undersøgelse af mit blod i Mørkefeldtmikroskopi og Immuno Terrain Analysis, evt.  med  bloddråbetest sendt til USA for yderligere analyse. Dette på Viktoria-klinikken i Herlev i udkanten af Kbh.
Mit håb er at finde ’BÆSTET’, og sætte hårdt ind med en eller anden form for antibiotika.
Jeg ved ikke så meget endnu, men det er spændende at se på sygdommen med andre øjne end neurologernes.
Jeg er især spændt på Lis’ behandling i EDTA, da du har scanning både før og efter.
Go for it/ Birte

« Senest Redigeret: 09 Maj 2011, 10:17:57 af bitte Mormor »
64 år, SPMS 2003, selvhjulpen på 'helsekost',  CCSVI-Indien hold 7a, 16. aug. 2011
Lad os finde 'det stakkels bæst', og lodse det ud.

Offline Sønderjyde

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #16 Dato: 09 Maj 2011, 18:37:52 »
Hej Birte..

Lyder også meget spænde det du har gang i.. Jeg har også lidt gang i noget.. Er ved at se om jeg kan få sendt en blodprøve sendt til tyskland..
Det er et sted hvor de blandt andet undersøger for borrelia på en anden måde en i danmark og så for mange andre viruser og bakterier også..
Men ved jo aldrig om der er noget så det skal prøves..

Mvh Søren
Lige lidt info om mig..:-) Jeg er 28 år og fra det Sønderjyske.. Fik konstateret ms i 2002 og har været på rebief og er nu på tysabri og det har hjulpet og har bremset det.. Er blevet undersøgt for ccsvi og har ca 40 % forsnærving på højre side og ca 70% på venstre side.

Offline jano

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #17 Dato: 09 Maj 2011, 20:08:40 »
Hej,

Lyder rigtigt spændende, og glæder mig til at høre om dine forhåbentlige gode erfaringer. Jeg går selv hos Ole Købke fra Hancke klinikken i Lyngby, jeg har der fået fortaget en urin test som viste at jeg havde for meget kviksølv og bly i mig, jeg har derfor fået fortaget nogen c-vitamin transfusioner hver 14 dag, samtidigt dermed har jeg taget nogle piller der hedder atamir som skal drive de her stoffer ud af mine celler, derudover har jeg taget en bunke af vitaminer og olier. Jeg er nu halvvejs i forløbet med Atamir'en og jeg må desværre sige at jeg ikke rigtig mærker nogen forskel. Men jeg er lidt nysgerrig med det her EDTA, for det tilbyder de også i Lyngby, men det er ikke blevet nævnt overfor mig med så meget som et ord, hvilket jo selvfølgelig undre mig.
Er der nogen der har en forklaring?

Jan

Offline Leif

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #18 Dato: 09 Maj 2011, 20:44:16 »
Hej Jan.....

Jeg har været i ca. samme sitiuatioen som dig, og tror du skal have toldmodighed..... :-)  Anyway hjalp det mig rigtigt meget, tror faktisk ikke jeg havde været her i dag, havde jeg ikke fået udrenset mit kviksølv, men det var en langsomlig affære.......... :-)

Synes du skal spørge på klinikken om de mener at edta behandling evt. kan hjælpe dig yderligere, og kunne da være spændende at høre deres svar.

Hilsen Leif.
spms. diagnose i 92. Rimelig mobil og arbejder..

Offline bitte Mormor

• Sr. Member
    • Vis profil
    • PODMORMORs tænkeTank
« Svar #19 Dato: 11 Maj 2011, 13:40:39 »
Hej ALLE
Jeg er bare så glad, efter at have haft en virkelig god oplevelse hos Læge Ole Købke på Hancke klinikken i Lyngby.
Jeg var præcis til tiden og afleverede urinprøve.  En sygeplejerske tog en blodprøve,  OG Ole Købke var parat til 1½ times konsultation.  Klinikken var fuld af mennesker til transfusioner  i hyggelige lokaler.
Ligesom Jan har jeg valgt at få foretaget en tungmetalstest via urinprøve.  I 24 timer samles urin, blandes, og mindre prøve udtages. Dernæst  samles urin igen i 24 tim., men samtidig indtages  6 atamir tabletter over dagen for at udfælde eventuelle ’løsbare’ tungmetaller . De to urinprøver, i mindre portion, sendes til Tyskland til undersøgelse, betales over nettet, ca. 1200 kr. incl. Kobbertest.  Ca. 14 dg. senere har Ole Købke svar fra Tyskland, og du betaler ½ times konsultation, vistnok 450 kr.
Dernæst vurderes om der er basis for behandling. Ved kviksølv er det C-vitamin fusioner, ved kobber Atamir, og ved bly, kadmium, alluminium osv. EDTA.
Erfaring har vist at det er den måde det virker bedst.
Blodtrykket blev målt på begge arme og begge ben, der var ingen antydning af blokeringer. Iltmængden  blev målt via en ’klemme’ på pegefinger, og var 97 udaf 100. Blodprøven viste ingen infektion, MÅLER SIKKERT IKKE NANO-PARTIKLER…..
Jeg har for 15 år siden fået en tungmetalstest via håret, men den viste ingenting. Denne test menes at måle tungmetaller i vævet, og er derfor meget mere interessant.
Jeg spurgte også til borrelia-test, men da skulle jeg selv ta’ til Tyskland, da Købke ikke havde hørt om mulighed for at sende.  Prøven skal sikkert være rimelig frisk.
EN GOD PROFESSIONEL OPLEVELSE, hvor ’bæstet’ måske viser sig i tungmetalform?   Betalte 1200 kr. for konsultation.
Birte

« Senest Redigeret: 11 Maj 2011, 13:56:20 af bitte Mormor »
64 år, SPMS 2003, selvhjulpen på 'helsekost',  CCSVI-Indien hold 7a, 16. aug. 2011

Offline jano

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #20 Dato: 11 Maj 2011, 14:06:21 »
Hej

Ja tålmodighed, det prøver jeg også, og har da også tænkt mig at fuldføre hele forløbet hos Købke, men havde nu alligevel håbet på lidt forbedringer. Ser dog frem til at få fortaget en ny test om  2 måneders tid for at se om tallene har ændret sig. Jeg skal dog ikke klage da jeg indtil videre kun er ramt af føleforstyrrelser.

Efter hvad Birte skriver må jeg vist heller høre om EDTA da jeg både havde kviksølv og bly i mig.

Ser også frem til at høre om dine erfaringer Birte

Offline bitte Mormor

• Sr. Member
    • Vis profil
    • PODMORMORs tænkeTank
« Svar #21 Dato: 11 Maj 2011, 15:19:28 »
Hej Jan
Spørg, om du kan ta' de næste 10 behandlinger som EDTA, eller mix  efter din egen mavefornemmelse. Uden at gøre mig klog på det, så burde du da kunne mærke noget. Du skrev, du tog en masse vitaminer og olier ved siden af. Måske er det for meget, hvis du ikke er vant, så drop noget af det for en periode.
Ved den urin-test,  jeg skal gøre, må jeg ikke ta' mineraler, da de kan binde tungmetallet, så det ikke udskilles så let.
Birte

Offline Sønderjyde

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #22 Dato: 11 Maj 2011, 19:22:55 »
Hej Birte.

Så vidt jeg har forstårt på det jeg har fået tilsendt fra dem i tyskland kan det godt sendes.. Men det skal være i deres hænder inde for 48 timer efter blodprøve er taget for at de kan bruge det.. Så det skal være planlagt lidt for at det kan lykkes..
Men har snakket med dem på det lægehus hvor jeg er om de kunne hjælpe mig med at få dem tagte og sendt.. jeg får en pakke tilsendt med rør og det hele i fra tyskland, som så skal sendes afsted igen..

Mvh Søren
Lige lidt info om mig..:-) Jeg er 28 år og fra det Sønderjyske.. Fik konstateret ms i 2002 og har været på rebief og er nu på tysabri og det har hjulpet og har bremset det.. Er blevet undersøgt for ccsvi og har ca 40 % forsnærving på højre side og ca 70% på venstre side.

Offline Leif

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #23 Dato: 11 Maj 2011, 21:06:05 »
Næææ Neeeejjj!!!

Jeg kunne intet mærke efter 10 behandlinger...... ;-) Men et år senere og 30 behandlinger "Fattigere" var gevinsten der........

Leif...

Offline bitte Mormor

• Sr. Member
    • Vis profil
    • PODMORMORs tænkeTank
« Svar #24 Dato: 11 Maj 2011, 23:21:28 »
Hej Søren og Leif
Super godt at høre, at det kan lade sig gøre med 'tysk' borrelia-test, uden man behøver at rejse derned, det vil jeg gi' videre.
Ok, så har jeg lært udfra din bemærkning Leif, at tungmetaller kan være helt utroligt standhaftige.

Jeg kommer lige fra et informationsmøde i Birkerød:  CCSVI- erfaringer og effekt oplevet af opererede....
Det var Bjarne Fonnesbech, headhuntet fra Jylland, og Christian, headhuntet af Bjarne, der tilsammen holdt et inspirerende foredrag om CCSVI og følgevirkninger efter operation.
Jeg tror alle gik hjem med noget at tænke over. Godt at I 'orker', så Tak for en givende aften.
Birte
« Senest Redigeret: 11 Maj 2011, 23:44:04 af bitte Mormor »

Offline jano

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #25 Dato: 12 Maj 2011, 08:06:46 »
Hej Leif

De 30 behandlinger du fik, var det så C-vitamin eller var det EDTA eller var det et mix?

Lægen sagde til mig at jeg kun skulle have 5-6 behandlinger med C-vitamin.

Jan

Offline bitte Mormor

• Sr. Member
    • Vis profil
    • PODMORMORs tænkeTank
« Svar #26 Dato: 12 Maj 2011, 19:27:34 »
Hej Leif
Jeg gik lige tilbage i dine kommentarer, og kan jo se at du har skrevet om alt dette for over et år siden.
Som du skriver, skal der tålmodighed til, og så kommer belønningen.
Du fik CCSVI operation i Indien først på året.
Har du lyst til at fortælle, hvad det 'rykkede', når kviksølvet var renset ud tidligere. Jeg spørger fordi jeg også forventer en positiv prøve på 'sølv'. Og så kan jeg nå en del c-vitamin og EDTA-fusioner inden jeg skal til Indien i aug. Jeg har jo haft MS i godt 8 år, så sporene er godt cementeret, og jeg går dårligt.
Så vidt jeg husker har Pia B. gjort behandling i samme rækkefølge, eller er det omvendt?
Birte

Offline Leif

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #27 Dato: 13 Maj 2011, 17:26:41 »
Hejsa Jan Og Birthe.....

Tror jeg i alt har fået 40 til 50 behandlinger med c-vitamin drops........

Da jeg tog afsted til første undersøgelse havde jeg følgende problemer, som næsten alle forsvandt helt eller delvis, efter min behandling for kviksølvforgiftning....

1. meget mundvand...
2. metalisk smag i munden...
3. sovende fornemmelse under fødder....
4. Tinnitus....
5. manglende appetit...
6. kraftige korte smerter i hjete regionen...
7. mine øjne sved og løb i vand...

Og så er der derudover alle mine symtomer på min sclerose, som næsten alle blev klart meget meget bedre....
Gang distance, balance osv.

NU er det ca 15 år siden og var på et tidspunkt sygemeldt inden jeg kom igang med behandling, har siden arbejdet fuldtids som håndværker, og har indtil videre ikke haft sygedage pga. sclerose eller kviksølvsforgiftning, mener stadig at alle med diagnosen ms. burde testes for deres indhold af kviksølv og andre tungmetaller.......

Husk kviksølv er så farligt at nu er de blevet forbudt som fyldninger i vores kind tænder pga. størelsen, og at de derfor vil svine for meget i naturen når vi går bort, men at vi render rundt med dem i munden, og bruger dem til at tygge med hver eneste dag, menes der paradoksalt nok ikke er sundheds skadeligt............. Hmmm...

Hilsen Leif...

Offline helleho

• Sr. Member
  • Lærer nyt hver eneste dag
    • Vis profil
« Svar #28 Dato: 13 Maj 2011, 22:37:08 »
Hej Leif ! Interessant læsning - jeg har haft hele munden fuld af amalgan fyldninger, som jeg har skiftet løbende - har dog stadig nogle stykker. Ved du, om der er nogen, der udfører testem herhjemme og i givet fald hvor? Vil jeg have undersøgt  ;) vi kan ligeså godt sætte ind på alle fronter, hvis vi kan.
VH helle
MSRR - EDSS 5,5 (Riget maj 14)

Offline bitte Mormor

• Sr. Member
    • Vis profil
    • PODMORMORs tænkeTank
« Svar #29 Dato: 13 Maj 2011, 22:55:00 »
Hej Leif
Godt, at du allerede dengang 'ikke var bleg' for at lægge så mange penge på det.
Hørte lige i dag om en standhaftig sclerosepatient diagnosticeret i 1984. Hun accepterede ikke sin diagnose, var glad for sin pension, sad i rullestol, måske efter attac, men mente absolut hun havde kviksølvforgiftning. Hun fik fjernet alle plomber efter de 'rigtige' forskrifter, og blev uden symptomer.  Har faktisk hørt flere tilfælde om dette, men glemt det igen, da min håranalyse ikke viste noget. Jeg håber, urinprøve-testen for tungmetaller, jeg nu er i gang med,  er mere dybdegående.
Jeg bliver lige nødt til at rette på de priser jeg oplyste i tidl. indlæg. Enten har jeg misforstået eller indformationen har været forkert.
Hver prøvetest kst. 850 kr. +200 kr. for test af kobber, så jeg har overført 2100 kr. til Nordic Lab, som så sender testen videre til Tyskland. 'Tungmetalsvar' ca. 3 uger efter hos Læge Ole Købke kst. 500 kr. for ½ time.  Startkonsultationen kostede som jeg skrev 1200 kr.  Ja, livet er lettere, hvis man har penge, ingen tvivl om det.
Helt enig med Helle, det her er så kompliceret, så de fleste må benytte synergi-effekten fra forskellige behandlingsmuligheder.

Birte
« Senest Redigeret: 13 Maj 2011, 23:15:26 af bitte Mormor »