Forfatter Emne: EDTA-behandling ved MS  (Læst 56890 gange)

Offline Leif

• Hero Member
    • Vis profil
Sv: EDTA-behandling ved MS
« Svar #30 Dato: 14 Maj 2011, 11:23:31 »
Hejsa Helle....

Glemte helt at skrive at jeg ikke et sekund er i tvivl om at min sclerose og min kviksølvforgiftning hænger sammen..... Grrrr...

Jo der er flere steder i Dk hvor du kan få det undersøgt, prøv at finde og læs debbatten herinde hvor der står en del om emnet, for et års tid siden, bla. er der links til div. skræmmende hjemmesider...... Prøv at se den der hedder den rygende tand..... Hmmmm....

Mener du er fra Jylland ikke ??  DEr er læge Bruce Phillip Kyle i Stavtrup ved Århus som jeg varmt kan anbefale....

Hilsen Leif....
spms. diagnose i 92. Rimelig mobil og arbejder..

Offline helleho

• Sr. Member
  • Lærer nyt hver eneste dag
    • Vis profil
« Svar #31 Dato: 14 Maj 2011, 13:56:16 »
Hej Leif - jo, jeg er jyde  :)

- Mange tak for hjælpen. Må jeg igang med.

Uha, det er dyrt at være syg...

MSRR - EDSS 5,5 (Riget maj 14)

Offline Vibeke

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #32 Dato: 14 Maj 2011, 19:58:05 »
Hej Helle
Jeg skrev tidligere, at jeg havde fået edta behandlinger for udrensning af tungmetaller. Det var ikke helt rigtigt. Jeg fik intravenøs behandling med c vitaminer hos Bruce Kyle i Århus. Jeg kan også kun varmt anbefale ham, hans personale og hans klinik . Behandlingen tager ca. tre timer, men du sidder i hyggeligt selskab,så tiden flyver af sted.
Hilsen Vibeke
SPMS, diagnostiseret 2004, selvbedømt EDSS 5,5 , liberated 12 august 2010, godt resultat

Lis

• Gæst
« Svar #33 Dato: 25 Maj 2011, 13:22:01 »
Kære alle!

Så kommer der en opdatering af mit behandlingsforløb.

Jeg har nu fået 6 EDTA-behandlinger, - og kan allerede mærke en betydelig ændring i bl.a. min gangfunktion. Jeg kan gå længere, og behøver ikke holde små pauser uafbrudt, som jeg ellers har været nød til pga. smerter i højre ben og hofte. Min rollator holder også pause i øjeblikket, - jeg behøver den ikke.

Det murrer i min højre hjernehalvdel, - det føles som et puslespil, der har ligget i en rodebunke, men nu er ved at blive lagt på rette pladser. Det murrer også i min læg på det ben med det dårlige tryk, - og jeg har det i øvrigt rigtigt godt, og med en utrolig masse energi også.

Når jeg kommer hjem fra behandling, så er jeg noget "speedet" - men det må jeg sige er godt for mine omgivelser, - ovnen, emhætten og køleskabet får lige en ordenlig omgang, bilen bliver støvsuget, ryddet op i depotrummet, strygetøjet bliver strøget, badeværelset afkalket, - alt sammen ting, jeg normalt skal "tage mig meget sammen" for at få gjort, eller bliver nød til at betale mig fra.

Jeg fik i mandags prøvesvar tilbage på Fødemiddel Intolerans- og Allergitest, som blev sendt til Tyskland. Testen dækker 300 almindelige fødemidler, hvoraf jeg ikke skal have 33 fødeemner.

Nogle af dem vidste jeg i forvejen, mens andre er helt nye for mig. Og som jeg godt vidste, så skal jeg hverken have mælkeprodukter eller gluten. Så det vil jeg holde mig fra fremover.

Jeg blev også testet for Candida, som jeg heldigvis ikke har.

Testen var i topkvalitet, der følger 3 bøger med prøvesvarene, bl.a. en kogebog specielt udformet til mig, hvor mit navn står på mange af siderne. Der er også rotationsskemaer med i pakken.

Der er nu atter indkøbt glutenfrie fødevarer og mandelmælk, - så er problemet bare Indien, - jeg kan ikke få de ting dernede, og tro mig, jeg har prøvet i 3 måneder, - men det har de altså ikke i butikkerne. Heller ikke økologiske fødevarer, som jeg lever af 100% på hjemmefronten.

Alt i alt må jeg sige, at jeg er overordenlig glad for, jeg gennemgår hele denne proces for at rense ud i mit system, og få det ophobede jern skyllet ud af hjernen.

Måske bliver det slet ikke nødvendigt for mig at overveje stamceller, fordi EDTA-behandlingen gør arbejdet for mig.

Lad os se, hvad der sker!

Jeg kommer med mere update, når der sker noget nyt.

De bedste hilsner
Lis
« Senest Redigeret: 25 Maj 2011, 21:35:05 af Lis »

Offline helleho

• Sr. Member
  • Lærer nyt hver eneste dag
    • Vis profil
« Svar #34 Dato: 25 Maj 2011, 21:43:48 »
Hej Lis!
Tak for din tilbagemelding - resultat efter kun 6 behandlinger. Spændende :D

Jeg har bestilt tid ved Bruce Kyle for at blive testet, skal op til ham den 9. juni. Som du skriver, så må vi se, hvad der sker.

Ser frem til at følge din udvikling og høre om dine erfaringer hen af vejen ;) Vh Helle
MSRR - EDSS 5,5 (Riget maj 14)

Offline bitte Mormor

• Sr. Member
    • Vis profil
    • PODMORMORs tænkeTank
« Svar #35 Dato: 15 Juni 2011, 20:28:37 »
Hej Alle
Så kom dagen, hvor jeg skulle til Orthomolekylær instituttet i Lyngby hos Ole Købke og have svar på test af tungmetaller.
I prøven, hvor jeg havde 'hjulpet til' med Atamir, var der mere bly og kobber end ved første test uden medicin.
Bly var næsten 3-doblet, og kobber 5-6 doblet. Dvs. at jeg kan drive tungmetaller ud, der belaster mit system.
Jeg har ikke kviksølvbelastning:  Saneret for amalgam for 20 år siden uden beskyttelse over et par gange uden at der føltes nogen form for bivirkning på det tidspunkt. Det var mange fyldninger.  Mine symptomer i hoved og krop har ifølge denne test ikke noget at gøre med kviksølv.
Jeg skal nu forsøge en uddrivning af bly og kobber med Atamir og i første omgang 6 EDTA behandlinger. Det meste inden Indien-turen i august.
Jeg fik en recept på Atamir og betalte 500 kr. for en god konsultation.
1. EDTA behandling er om 14 dage.
Så langt så godt.......
Birte

« Senest Redigeret: 15 Juni 2011, 21:31:41 af bitte Mormor »
64 år, SPMS 2003, selvhjulpen på 'helsekost',  CCSVI-Indien hold 7a, 16. aug. 2011
Lad os finde 'det stakkels bæst', og lodse det ud.

Offline John

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #36 Dato: 28 Juni 2011, 16:33:05 »
Hvor er det i tyskland og hvem er det der tester.??

Mvh John

Hej Birte.

Så vidt jeg har forstårt på det jeg har fået tilsendt fra dem i tyskland kan det godt sendes.. Men det skal være i deres hænder inde for 48 timer efter blodprøve er taget for at de kan bruge det.. Så det skal være planlagt lidt for at det kan lykkes..
Men har snakket med dem på det lægehus hvor jeg er om de kunne hjælpe mig med at få dem tagte og sendt.. jeg får en pakke tilsendt med rør og det hele i fra tyskland, som så skal sendes afsted igen..

Mvh Søren

SPMS

Offline bitte Mormor

• Sr. Member
    • Vis profil
    • PODMORMORs tænkeTank
« Svar #37 Dato: 28 Juni 2011, 17:24:58 »
Hej John
Du skal ha' fat i Søren. Han skulle testes for borrelia i Tyskland, fordi de gør det på en anden/bedre måde end her i Danmark.
Jeg har fået tungmetaltest, som via Nordic Lab sendes til Tyskland for analyse. Kontakten til Nordic Lab gik via Hancke i Lyngby. Man kan godt købe testen uden en læge-kontakt, men så vil der være moms på, og det er rart med en kontakt, som kan vejlede og fortolke resultatet, selvom det også koster .
Birte
« Senest Redigeret: 28 Juni 2011, 18:46:56 af bitte Mormor »
64 år, SPMS 2003, selvhjulpen på 'helsekost',  CCSVI-Indien hold 7a, 16. aug. 2011

Offline bitte Mormor

• Sr. Member
    • Vis profil
    • PODMORMORs tænkeTank
« Svar #38 Dato: 02 Juli 2011, 08:33:41 »
Hej
Jeg har nu fået min første og pt. sidste EDTA behandling. Her på 3.dagen efter droppet er jeg stadig ikke mig selv, mindre glad, mangler energi, sover ultra dårligt, irriteret, let hovedpine m.m.   Den 'afkalkning' vil jeg leve uden og ta' udrensningen i mildere form over længere tid.
Jeg er meget mere glad for tabletterne til udrensning af tungmetaller, Atamir, de passer mig. Her beholder jeg umiddelbart min styrke og glæde, og jeg kan mærke at der sker noget positivt i koppen. Efter min Indiens-tur vil jeg starte på dem igen.
Der er nu 1½ måned til CCSVI, så jeg holder lav profil, og forsøger at opbygge i stedet for at nedbryde.
Birte
« Senest Redigeret: 26 Juli 2011, 14:52:01 af bitte Mormor »

Offline Lisa.T

• Global Moderator
  • Hero Member
  • I'm not perfect, but my dog loves me!
    • Vis profil
« Svar #39 Dato: 02 Juli 2011, 13:08:53 »
Hej Mormor.

Jeg er forvirret. Du skriver "Atavir". Det har jeg søgt på, og fundet, at det er til HIV-positive.

http://www.atavir.com/

Kan/vil du fortælle hvordan det hænger sammen med udrensning? Er det en bi-effekt?
SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Siden 1.1.2012 på TW's diæt - 100%. 1. juni 2013 startet D-vit. kur.

Offline bitte Mormor

• Sr. Member
    • Vis profil
    • PODMORMORs tænkeTank
« Svar #40 Dato: 02 Juli 2011, 23:04:51 »
Ja det må du nok sige, forvirret, det må jeg ha' været.
Jeg mente Atamir: http://www.netdoktor.dk/interactive/medicin/praeperatinfo.php?docid=praeparat_info&id=486 , en skånsom måde for mig at rense tungmetaller ud på.
Jeg har åbenbart renset så meget ud tidligere, så min hjerne og krop er blevet mega sart, og EDTA er således for skarpt for mig.
Det er muligvis godt/effektivt, men 'speedet og samtidig træt i nu 3 dage efter, det holder jeg ikke til.
Kom lige hjem fra fødselsdag 22.30 via Movia Flex, og København er bare kaos mange steder grundet regnskyllet.
Birte

Offline Sønderjyde

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #41 Dato: 26 Juli 2011, 08:49:16 »
Hej..

Ved godt det måske ikke høre hjemme i denne tråd.
Men som jeg nævnte tidliger i denne tråd var jeg ved at se om jge kunne få en blodprøve sendt til tyskland for at få testet for borrelia..
Denne blodprøve er nu sendt og nu er jeg så spændt på om de har fået den idag når jeg ringer til dem og om jeg har gjort det rigtig..
Og er det hele gået efter planen er jeg naturligvis spændt på om de finder noget..

Mvh Søren
Lige lidt info om mig..:-) Jeg er 28 år og fra det Sønderjyske.. Fik konstateret ms i 2002 og har været på rebief og er nu på tysabri og det har hjulpet og har bremset det.. Er blevet undersøgt for ccsvi og har ca 40 % forsnærving på højre side og ca 70% på venstre side.

Offline Betty

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #42 Dato: 30 Juli 2011, 09:36:31 »
Hej
så er jeg også med på "tungmetal-vognen". Jeg har lidt for meget kviksølv og kobber og MEGET bly for meget. Jeg er gået i gang med Atamir, jeg skal have 3 perioder af 8 uger og han (Ole Købke) mente at 8 - 10 måske 12 EDTA-behandlinger ville være godt. Der skal gå mindst 2uger mellem EDTA-behandlingerne.
Jeg vil lige nævne at Atamir er meget dyrt, jeg har ingen tilskud overhovedet, så jeg gav fuld pris, og heldigvis har jeg både Dankort og pokerfjæs, de kostede over 700 kr. !! Det var godt nok mere end jeg havde regnet med.

En anden ting jeg har tænkt på, mon man kan få foretaget en tungmetal-test eller en bly-test i det offentlige? Ved blyforgiftning behandles der her bl.a. med EDTA. Jeg har læst om blyforgiftning og der var da en hel del ting jeg kunne genkende, hvad med dropfod !!! bare for at nævne en enkelt

Betty
SPMS. diagnose i 2004. Liberated hos Euromedic Poland (Dr. Simka) 12. maj 2010
Tungmetaller udrenset med EDTA efterår 2011
På TW diæt fra 1-1-2012

Offline bitte Mormor

• Sr. Member
    • Vis profil
    • PODMORMORs tænkeTank
« Svar #43 Dato: 30 Juli 2011, 16:08:01 »
Hej Betty
Det er ikke billigt at være selvhjulpen, fik selv en overraskelse ved prisen på Atamir.  
Jeg håber du bliver glad for dem, og trap ned, hvis de virker for kraftigt.
Læs min beretning tidl. i denne tråd, om min erfaring med EDTA, for det blev så til gengæld ikke dyrt for mig.
Hvis din blyophobning er meget høj, er det da forsøget værd, at kæmpe for behandling indenfor det offentlige.
Så vidt jeg har læst, anerkendes kun akut forgiftning. Men jeg synes du skal nævne, at der nok er noget 'de' har overset.

-Og til Søren
Det bliver spændende at høre om dit pionér-arbejde med den tyske borrelia-test.
« Senest Redigeret: 30 Juli 2011, 16:16:37 af bitte Mormor »

Offline Betty

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #44 Dato: 05 August 2011, 09:57:16 »
Hej
Så har jeg taget Atamir i tre dage. De første to dage havde jeg det ret dårligt, meget ondt i hovedet, øm over det hele og træt, næsten doven og i det hele taget uoplagt, men i går var det heldigvis blevet bedre, jeg havde ingen ubehag, bare lidt mere træt end jeg nu har vænnet mig til at være. Håber det fortsætter sådan.
På mandag skal jeg have min første EDTA-behandling. Jeg glæder mig og alligevel er jeg lidt nervøs for hvad den gør ved mig.

mange hilsner
Betty
SPMS. diagnose i 2004. Liberated hos Euromedic Poland (Dr. Simka) 12. maj 2010
Tungmetaller udrenset med EDTA efterår 2011
På TW diæt fra 1-1-2012