Forfatter Emne: Jesob - Jessie CCSVI-opereret i Indien 20/4-11  (Læst 19723 gange)

Offline Jesob

• Hero Member
  • Jessie og Jacob
    • Vis profil
Jesob - Jessie CCSVI-opereret i Indien 20/4-11
« Dato: 05 Maj 2011, 13:29:43 »
Hej alle!
Det er gået super godt!! Her langt om længe en samlet beretning om mit forløb på Medanta, New Delhi i påsken:)
Min mand, Jacob, og jeg ankom tidligt mandag morgen til Delhi og blev afhentet i lufthavnen af personale fra sygehuset. Derefter blev vi begge indlagt og så væltede det ind med søde små sygeplejersker, rengøringspersonale, læger og andre der bare lige vil sige goddag og velkommen. Meget hyggeligt:) Vi gik i gang med dagens undersøgelsert... Fik talt med, i hvert fald, 4-5 læger, blevet røntenfotograferet, målt puls og blodtryk, fået taget ekg, fik lavet en MRI med kontrast og blev skannet på halsen samt undersøgt af en fysioterapeut og snakkede med en diætist om vores mad på hospitalet! Jo jo, de havde styr på det:)
Lige før midnat kom en sygeplejersken ind og sagde, at jeg skulle faste om morgenen og opereres! Vi var begge meget spændte og forventningsfulde, da det jo var hele formålet med rejsen!
Dagen efter fastede jeg fra morgenen og tiden gik... Dr. Gupta kom omkring halv elleve og sagde, at han godt ville kunne nå at opererer mig om aftenen, han ville dog gerne vente til onsdag morgen, hvis det var i orden med mig. Selvfølgelig var det ok, jeg var jo bare glad for at operationen overhovedet ville kunne lykkes:D Han fortalte at undersøgelserne viste, at min venstre halsvene var stort set helt lukket og højre var også meget forsnævret og havde desuden tilbageløb/refluks... Så jeg ville have god gavn af operationen:D
Onsdag morgen blev jeg kørt på operationsstuen og fik lagt en lokalbedøvelse i lysken, hvorefter han gik i gang. Men det gjorde lidt ondt og han "lagde mig i søvn" da mine vener åbenbart bøjer lidt anderledes end andres... Jo jo, typisk nok for mig... Vågnede kort da han arbejde med ballonudvidelsen i venstre halsvene. Fik en helt fantastisk oplevelse, hvor jeg mærkede at der nærmest blev "åbnet for sluserne" og blodet fossede ud gennem mine arme! En helt vild oplevelse:D
Efter operation og opvågning blev jeg kørt tilbage til en ventende Jacob. Jeg var meget træt og sov det meste af eftermiddagen. Jeg måtte ikke røre mig, skulle ligge helt stille for, at få hullet i lysken til at lukke igen.
Torsdag og fredag blev jeg tilset mange gange af læger, sygeplejersker og fysioterapeuter. Inden jeg/vi blev udskrevet blev der lavet en ny skanning af min hals, som viste at der nu er hul igennem i begge halsvener! Det er jo helt fantastisk! Dr. Gupta kom og viste os billederne af mine meget forsnævrede halsvener. Han fortalte, at det var en lidt vanskelig procedure, da mine vener bøjer meget. Min højre vene er blevet åbnet helt. Den venstre har han måtte arbejde meget med, brugte først en ballon, men måtte skifte den ud til en større og brugte det højeste pres i ballonen som han turde. Venen er blevet åbnet tilfredsstillende og han håber det vil holde. Alt i alt var han meget tilfreds, men kan ikke garantere noget, da venerne var meget snørklede.
Vi blev udskrevet fredag middag og fik alle billeder, beskrivelser af undersøgelser, operation og forløb med hjem. Derefter blev vi afhentet og indlogeret på et skønt hotel, hvor vi straks fandt pool'en på toppen af hotellet:o) Super dejligt bare at ligge og nyde solen - vel omkring 35-38 grader! Pyha:o)
Om lørdagen var vi på sightseeing i Delhi med guide og fik set en hel masse - og ja, havde også et tæppe med hjem i kufferte;) Søndag blev vi kørt til Agra, 250 km fra Delhi, hvor en af mine drømme gik i opfyldelse og vi så Taj Mahal! Et utroligt masolæum i hvidt marmor med ædelstene som dekoration og fantastisk symmetri:) Vi så også Agra fort, som var en lige så fantastisk oplevelse:D
De sidste par dage brugte vi ved poolen fra formiddagen og sidst på eftermiddagen tog vi ud for at shoppe, så vi kunne få fyldt kufferterne op;o)
Rejsen hjem fra Inden gik nogenlunde. Havde dog en mærkelig oplevelse i flyet hjem, både ved nedstigningen og da vi lettede igen under mellemlandingen i Helsinki. Jeg havde trykkede i halsen, fik hjertebanken og hyperventilerede... Har aldrig oplevet det før og jeg har rejst rigtig meget gennem årene... Der var dog intet da vi lettede fra Delhi eller da vi landede i København - mærkeligt...
Alt i alt har det været en FANTASTISK oplevelse!! Har fået varme i hænder og fødder, min konstante hovedpine er væk, er mindre svimmel og har fået mere energi:D Tågen er lettet og I going back to life!!
Kærlige hilsner fra en glad Jessie
« Senest Redigeret: 01 April 2012, 22:22:58 af Jesob »
Jessie: MS diagnose jan. 11, har nok haft MS i mange år... og Fibromyalgi.
Liberatet på Medanta i Delhi, Indien d. 20.4.11
Tungmetalforgiftning, EDTA og Demoval behandling.
Jacob: Jessie´s mand, rask.

Offline Vibeke

• Full Member
    • Vis profil
Sv: Jesob - CCSVI-opereret i Indien 20/4-11
« Svar #1 Dato: 05 Maj 2011, 22:58:31 »
Hej Jessie
Stort tillykke med en veloverstået operation. Nu ved jeg ikke hvor dårlig du var før behandling, men det er da nogle flotte forbedringer, du har opnået allerede.
Jeg blev selv opereret i Indien for snart 9 måneder siden, og har haft en rigtig stor gevinst ud af det.
Jeg mener, at det danske sundhedssystem kunne lære rigtig meget af det Indiske. Man kan kun sige ,at på Medanta er der virkelig styr på tingene, og jeg tror ikke, der er mange bakterier, der får lov til at overleve der.
Kh Vibeke
SPMS, diagnostiseret 2004, selvbedømt EDSS 5,5 , liberated 12 august 2010, godt resultat

Offline sheri

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: 06 Maj 2011, 20:58:38 »
Hej Jessie

Tillykke med din operation og fremmedskridt. Det var rigtigt dejligt at læse dit brev. Jeg fik selv behandling i Polen. Er også meget tilfreds med min behandling og resultaten :)
Kh  Sheri
40 år, Diagnose 1996, attakvis ms. kan gå uden hjælp 300m. Blæreproblemer og træthed er min største problem med MS..Skal til Amed den 9. dec.

Offline helleho

• Sr. Member
  • Lærer nyt hver eneste dag
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: 07 Maj 2011, 17:36:38 »
Hej Jessie - også et stort tillykke fra mig - skønt du mærker forbedringerne så hurtigt. Jeg blev liberated for 7 mdr. siden, og selvom jeg har været i narkose 2x siden og har haft lændeproblemer i 6 uger, har jeg det stadig meget bedre end inden  ;D - og ingen attack - tør slet ikke tænke på, hvordan jeg ville have haft det uden indgrebet... Held og lykke med det! Vh Helle
MSRR - EDSS 5,5 (Riget maj 14)

Offline TinaB

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: 08 Maj 2011, 15:55:04 »
Hej Jessie

Tillykke  :) Hvor dejligt at læse om din oplevelse og forbedringer.
Ser frem til at det snart bliver min tur (Frankfurt).

Kh

Tina

Offline Jesob

• Hero Member
  • Jessie og Jacob
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: 20 Maj 2011, 22:08:59 »
 :D  :D  :D  1 måned :D  :D  :D
Mange tak for alle jeres søde svar! Det er nu 1 måned siden jeg blev opereret af Dr. Gupta i Indien! Det er vildt som tiden bare er fløjet afsted for mig - på den gode måde ;D  Der er så mange ting jeg pludselig kan og vil og skal have indhentet! 

Har stadig varme i hænder og fødder, den konstante hovedpine er væk og jeg er mindre svimmel - alt sammen giver mere energi på kontoen og jeg nyder det!! Min balance er blevet bedre og der er kommet lidt mere fut i fødderne, så får gået nogen gode ture med vores golden retriver. Vores datter på 21 mdr. nyder, at moar er frisk til at lege, smile og har overskud til hende - min sorte samvittighed er blevet meget bedre ::)   Nu cykler vi ture på den nyindkøbte elcykel sammen mens hun snakker og griner ;D

Mine ben summer og prikker stadig og minder mig om, at det hele ikke er helt ok endnu. Kan stadig blive træt, men sover dog sjældent til middag mere  Mine neurogene smerter er der stadig, men har en svag idé om, at de er aftagene..!

Sidste weekend holdt vi min 35 års fødselsdag/ccsvi-fest, hvor jeg ugen op til fik bagt brød og kager samt købt ind i store tasker. Maden kom dog udefra, så jeg ikke sku stå i køkkenet hele tiden  Hvor har jeg dog vente længe på en god fest og det blev det - alle hyggede sig og ikke mindst mig! Det var så dejligt at deltage i en fest, hvor jeg kunne overskue flere end én person ad gangen. De sidste gæster gik kl 5, så der blev ikke sovet meget... Utroligt nok, havde jeg det forholdsvis godt dagen efter, lidt træt jo, men det tror pokker! Vildt dejligt at have overskud til en fest, at kunne føre en samtale uden at tabe "den røde tråd" og i det hele taget bare nyde livet  ;D

Det er svært at få armene ned, når folk omkring mig kommer med søde bemærkninger om at jeg ser bedre ud, at jeg stråler, at de kan se min energi :D  Så ja, jeg nyder livet, min datter og Jacob, vores liv sammen, huset, haven som blomstre og den kommende sommer!
Mange knus fra Jessie

Offline helleho

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: 21 Maj 2011, 10:59:31 »
Kære Jessie -  ;) skøn læsning - dejlig livsbekræftende! Tillykke med fremgangen, ønsker dig meget mere af det  :D

Offline Jesob

• Hero Member
  • Jessie og Jacob
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: 22 Maj 2011, 09:54:41 »
Tak, Helle :D Ja, det er bare så skønt ;D

Offline Jesob

• Hero Member
  • Jessie og Jacob
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: 25 Maj 2011, 12:40:31 »
Tak Vibeke :) Har ledt højt og lavt igennem 10-15 år efter en diagnose for, at udelukke at jeg ikke bare var hypokonder :o Fik først stillet diagnosen fibromyalgi i 2005, men i vinteres begyndte jeg så at halte og tabe ting ud af hænderne og blev sendt til neurolog på mistanke om sclerose. Før operationen lå jeg på sofaen stort set hele tiden, kunne ikke overskue noget som helst og måtte virkelig tage mig sammen for, at få hverdagens opgaver til at fungere. Vi havde rengøringskone en gang om ugen til det værste, da min mand arbejder meget. Har mange smerter, summen og prikken i benene. At kommunikere, opfange beskeder eller bare se en vejrudsigt og huske det - var fuldstændig håbløst :-[
Det har vist sig, at jeg har multiple plaques (over 25) med Dawsons fingre, så ikke noget at sige til at verden så lidt sort ud...
Så CCSVI-operationen har hjulpet mig på mange områder! Anbefaler det klart til alle :D
Mange hilsner Jessie

Offline Jesob

• Hero Member
  • Jessie og Jacob
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: 28 Juni 2011, 21:15:37 »
Her en lille update fra mig... Jeg blev jo opereret i Indien i påsken, den 20/4 med strålende resultat og mange forbedringer. Det er næsten som at vinde i lotteriet (tror jeg ;)) Tænk at et så lille indgreb kan have så stort indvirkning på ens livskvalitet...
Fik lov at have det super godt i 2 hele måneder. Den sidste uges tid er der så kommet en lille fornemmelse af, at der måske er noget der er klappet sammen... Fik jo åbnet begge mine vener, hvor af den ene var helt lukket og den anden med refluks/tilbageløb. Nu har jeg fået en lille bitte smule sitren, prikkende fornemmelse i mit højre ben, føleforstyrrelser af mine fingerspidser på min ene hånd og når jeg har haft hovedet ned ad, føles hovedet "tungt" igen :-\ Tror ikke det er begge vener der er klappet sammen, da jeg stadig har meget energi til dagligdagen her hjemme med mand, barn, vovse og katte :)
Har besluttet mig for at tage med Lis tilbage til Indien til september for at blive tjekket op. Hvis der er noget der er galt, bliver jeg så opereret med det samme :)
Og så har jeg været i Horsens ved tandlæge og fik fjernet det sidste amalgam for et par uger siden. Virkelig nogle søde piger de har dér på Klinikken for tandsundhed :)
Desuden har jeg fået foretaget en tungmetaltest, hvor jeg afventer svar og så skal jeg nok i gang med EDTA-behandling. Nu ser vi hvor slemt det ser ud ;)
Alt i alt syntes jeg faktisk det går rigtig godt og er så glad for, at have taget "skeen i egen hånd" og selv vælger, hvad jeg vil udsætte min krop for af gode/dårlige ting :) Har heldigvis aldrig fået sclerose-medicin og jeg er meget glad for, at være sluppet for div. bivirkninger fra den front!
Det var alt for denne gang :)
Bedste hilsner
Jessie

Offline Vibeke

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: 06 Juli 2011, 13:15:52 »
Hej Jessie
Jeg har selv fået fjernet alt min amalgan, og det var meget. Jeg var til tandlæge en gang ugentligt i to og en halv måned ikke spor sjovt :-[og har siden fået at vide, at  det gik alt for stærkt, med at få kviksølvet fjernet. Jeg blev også rigtig dårlig i den periode. Efterfølgende fik jeg intravenøs c vitamin behandling, og dernæst lavet en test , der viste et kviksølvniveau på nul.
Selv om du føler, at der er ting, der måske er blevet dårligere, kan det sagtens være en periode, der går over igen. Sådan har jeg også selv haft det.
Jeg selv er lige kommet hjem fra en super skøn ferie i Spanien i 14 dage. Vi kørte 1200 km om dagen i vores autocamper, idet vi havde lejet et hus til hele familien. Det vil sige 3 børn 2 svigerbørn og 5 børnebørn i alderen 4 tll 9 år. Så der var larm fest og ballade. :D.
Alt dette ville have været fuldstændigt utænkeligt før jeg blev opereret. Det eneste der lader vente på sig, er at jeg kunne ønske mig, at min gangdistance udviklede sig lidt hurtigere, men man skal jo også passe på, man ikke ender som konen i muddergrøften.
Kh Vibeke
SPMS, diagnostiseret 2004, selvbedømt EDSS 5,5 , liberated 12 august 2010, godt resultat

Offline Jesob

• Hero Member
  • Jessie og Jacob
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: 05 ſeptember 2011, 21:14:37 »
En lille hilsen med up-date herfra, hvor alt faktsk går fantastisk godt :D Det er 4-5 måneder siden jeg fik foretaget CCSVI-operationen i Indien. Jeg har stadig meget mere energi på kontoen, mine smerter er blevet mindre, min svimmelhed er næsten væk og hovedpinen er væk! FANTASTISK ;D Dog må jeg erkende, at jeg har en lille fornemmelse om, at min ene vene (tror kun det er den venstre) der måske er klappet sammen... Det er specielt når jeg skal samle ting op fra gulvet, børste hunden, snøre sko og hovedet vender ned for derefter at komme op i opretstående stilling -  pyha  :o
Her i august fik jeg svar på min tungmetaltest. Denne viste at jeg har tin, bly, kobber og kviksølv-forgiftning! Derfor er jeg gået i gang med EDTA-udrensning i Odense. Har været afsted 5 gange nu og det går fint. Har fået endnu mere energi, kan mærke det "kribler" under huden engang imellem og det føles rigtigt   :D
På søndag tager jeg afsted til Indien, alene, sammen med en gruppe (7D) - og så Lis til at holde i hånden ;) Glæder mig til at komme ned og blive kontrolleret og få vished for om der er noget der skal rettes op på - for så bliver det med det samme!
Alt det bedste herfra
Knus Jessie

Offline Lisa.T

• Global Moderator
  • Hero Member
  • I'm not perfect, but my dog loves me!
    • Vis profil
« Svar #12 Dato: 05 ſeptember 2011, 21:52:33 »
Godt at høre at det går godt. Pøj pøj med turen, hils dernede.
SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Siden 1.1.2012 på TW's diæt - 100%. 1. juni 2013 startet D-vit. kur.

Offline Jesob

• Hero Member
  • Jessie og Jacob
    • Vis profil
« Svar #13 Dato: 23 ſeptember 2011, 22:09:58 »
Tilbage efter follow-up i Indien!
Blev indlagt forrige mandag på Medanta og blev hurtigt sat under lup :)  Det myldrede af sygeplejersker, rengøringspersonale, diætist, avisbude, læger og fysioterapeuter. Blev røntgenfotograferet, dobblerskannet på halsen og fik lavet MRI med kontrast. Fik taget puls og blodtryk samt lavet ekg.
Alt ser fint ud :D  Mine vener står på vid gab ;D  Og der er helt normalt flow, som der skal være  ;D
Jeg behøver ikke komme til kontrol mere og det er jo bare super dejligt! Blev udskrevet onsdag formiddag og så kunne jeg ellers dase i solen, shoppe og nyde livet i Delhi! Var afsted med en masse søde mennesker, så det var rigtig hyggeligt  :)
Et eller andet sted havde jeg måske håbet lidt, at jeg skulle opereres... Men kun fordi jeg så håbede, at det lige kunne tage de sidste gener... Har det jo faktisk rigtig godt! Kan overskue mit liv med vores datter, min mand, vores hus og hund. Kan deltage i arrangementer uden at tabe tråden. Har øget min gangdistance fra ca. 1 km til nu 4-5 km, kan cykle med min datter, gør selv rent nu og ordner tusindevis af småting. Overordnet går det rigtig godt :D  Satser på at begynde til zumba næste uge, så håber jeg benene kan følge med  ::)
Håber det naturlige flow i venerne vil få kroppen regenereret, måske bliver plaques'ene "vasket" ud med tiden!  Kan jo have lov at håbe ;)  Ellers håber jeg også EDTA'en vil gøre sit for, at det skal ske :)   
Alt det bedste om et sundt liv til alle!
Kærlig hilsen
Jessie

Offline helleho

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #14 Dato: 24 ſeptember 2011, 10:51:25 »
Hej Jessie!

Stort tillykke  :D hvor er det dejlig læsning!

Du kan jo faktisk alt, der skal til, for at have en hel normal hverdag, en hverdag uden bekymringer om de alm. fysiske ting. Det glæder mig for dig. Fantastisk med Zumbaen, god fornøjelse ;D - jeg er misundelig - men på den gode måde  ;) ;)

Kh Helle