Forfatter Emne: Jesob - Jessie CCSVI-opereret i Indien 20/4-11  (Læst 19753 gange)

Offline Bjarne Fonnesbech

• Hero Member
    • Vis profil
Sv: Jesob - CCSVI-opereret i Indien 20/4-11
« Svar #15 Dato: 27 ſeptember 2011, 15:49:16 »
Hey Jessie,

Og tak for sidst. Det er rigtig god læsning det her  :).

Håber du får brugt alle taskerne - incl. den smarte til premierer  ;).

Keep us informed.

Knus Bjarne
ms-diagnose i 2002. SPMS / PPMS ? Liberated 13.1.2011 i Indien. F/U i Indien d. 11.9.11.
HSCT behandling i Mexico juni/juli 2016.

Offline TinaB

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #16 Dato: 28 ſeptember 2011, 15:12:21 »
Hej Jessie

Hvor dejligt, at læse det du skriver  :) :)

Zumba kan helt klart anbefales  ;)

Mvh
Tina

Offline Jesob

• Hero Member
  • Jessie og Jacob
    • Vis profil
« Svar #17 Dato: 26 November 2011, 21:38:48 »
Sikke tiden flyver afsted! Lige om lidt er det jul og den store jule-pynte-kasse skal findes frem i morgen ::)
Det er nu godt 7 mdr. siden jeg blev opereret og det går stadig godt. Jeg kan fortsat en hel masse, min energi er meget bedre, min hovedpine er fortsat væk, min svimmelhed aftaget, mine smerter er blevet meget mindre og alt i alt er det jo bare fantastisk! Jeg er dog ved at finde en gylden middelvej for, hvor meget min krop vil eller ikke vil. Når energien er i top vil og kan jeg jo en hel masse, men har efterhånden lært, at det duer ikke - for det koster nogle dage på langs bagefter... Og det er kedeligt :(
Er jo også i gang med udrensning af tungmetaller og det er en lidt hård process, som ind imellem er lidt trættende - men hvad gør man ikke for et bedre helbred ::)
I torsdags havde jeg besøg af en journalist fra Fyns Amts Avis. Han har skrevet en artikel om mig og min operation i Inden. Den kommer i i morgen! Det er godt nok spændende :o  Syntes det er vigtigt at vi får råbt op, så vi kan få operationen til Danmark. Hvis vi er mange der giver os til kende, med gode eller mindre gode historier, jo mere tror jeg der bliver lyttet... Eller håber ;)
De bedste hilsner
Jessie
Jessie: MS diagnose jan. 11, har nok haft MS i mange år... og Fibromyalgi.
Liberatet på Medanta i Delhi, Indien d. 20.4.11
Tungmetalforgiftning, EDTA og Demoval behandling.
Jacob: Jessie´s mand, rask.

Offline Bjarne Fonnesbech

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #18 Dato: 29 November 2011, 12:55:31 »
Hej Jessie alias Gertrud Sand  :D

Spændende med den store kasse med julepynt. Har du lånt den fra "The Julekalender" ???

Godt det går fremad med dig  :).

Helt enig i, at det er nødvendigt med omtale for at presse på. Men det er desværre nok ikke tilstrækkeligt, vi skal have nogle politikere på banen og de lytter til Per Soelberg, som - i hvert fald indtil videre - er inkarneret modstander af ccsvi.

Men ja, mere omtale - desto bedre helt enig.

Mange hilsner
Bjarne

PS! Håber ikke du var ombord på Ærø-færgen forleden ...  ;)
ms-diagnose i 2002. SPMS / PPMS ? Liberated 13.1.2011 i Indien. F/U i Indien d. 11.9.11.
HSCT behandling i Mexico juni/juli 2016.

Offline Jesob

• Hero Member
  • Jessie og Jacob
    • Vis profil
Sv: Jesob - Jessie CCSVI-opereret i Indien 20/4-11
« Svar #19 Dato: 01 April 2012, 21:47:40 »
Sikke tiden flyver af sted! Den anden aften lå jeg og roterede i min seng, fordi jeg ikke kunne sove... Kom pludselig i tanke om alle de ting jeg ikke kunne for snart 1 år siden! Husker jeg konstant gik rundt med min mobil, havde den sågar med i seng - for hvad nu hvis benene ikke virkede om morgenen og jeg ikke kunne stå op med vores datter! (Skal lige tilføjes, at Jacob står meget, meget tidligt op, så han er ikke hjemme, når vi står op i hverdagene). Kunne ikke overkomme ret meget, lå det meste af tiden på sofaen, havde konstant hovedpine, var svimmel osv. osv. og puha, hvor var det en træls tid!  :o

Jeg er simpelthen så lykkelig for, at jeg kom af sted til Indien og blev opereret og fik mit liv tilbage! Tak til Lis for al hendes hjælp i den forbindelse!! Hun er simpelthen en engel ;) Nu er jeg så i gang med udrensning af tungmetaller og i morgen skal jeg af sted til den sidste behandling for denne gang, som nu har stået på siden august. Det bliver spændende at se, hvordan jeg egentlig har det - for det har også været en hård omgang med al den udrensning.

Jeg er nu i gang med at søge om førtidspension. Ja, der sku godt nok lige sluges nogle kameler, før jeg erkendte, at det ikke kunne være anderledes. I øjeblikket går det jo egentlig meget godt... Hele vinteren har jeg gået til mor/barn-gymnastik med vores datter, men har dog måtte droppe zumba'en, da det lå sammen dag som gym. Jeg er blevet husmor, laver mad, ordner vasketøj, holder vores hus - har dog stadig rengøringshjælpe 2 timer om ugen til det grove. Jeg kan cykle og gå ture med hunden :) Så egentlig går det meget godt, så længe jeg husker at få mine hvil og ikke overanstrenger mig, hvilket jeg kommer til ind imellem... Specielt når man har en super dejlig dag, fuglene synger og energien er høj - så kaster jeg mig ud i mange (for mange) projekter, og så må jeg bøde for det dagen/dagene derefter... Man skal vel lære så længe man lever!

Desuden er Jacob og jeg i gang med, at ændre vores liv helt og aldeles. På knap et år har vi gennemlæst en hel masse, for os nyt materiale, som vælter op og ned på hverdagen. Det betyder at vi stort set er gået helt over i den grønne grøft, lever meget økologisk og prøver på at undgå alle tilsætningsstoffer, aspertam, fluor, MSG osv. Men hold nu op, hvor er der meget l... til i vores verden! Utroligt, hvad producenterne kan tillade sig at komme i vores føde :o Den opmærksomme bruger af sitet, har nok bemærket, at Jacob er en flittig skribent og det er bare super dejligt, at han er så engageret i vores nye liv ;) Håber også i andre får læst noget af alle de gode ting, han ligger ud til jer...

Vi er lige kommet hjem fra en forlænget weekend i Grenå, Dr. ferieby - sclerosehytterne :) Dejligt :) Vi nåede både Kattegatcenteret, svømmehallen, var ude at spise, var på hoppepuden og klippede gækkebreve til bedsterne :D Alt i alt en dejlig weekend!

De bedste hilsner og håbet om et dejligt forår til alle! God påske ;D
Jessie
« Senest Redigeret: 29 Oktober 2012, 22:08:01 af Jesob »

Offline bitte Mormor

• Sr. Member
    • Vis profil
    • PODMORMORs tænkeTank
« Svar #20 Dato: 04 April 2012, 09:05:33 »
Kære Jessie
Din glæde smitter, det er så dejligt at høre, hvor godt det går dig og dit liv i familien.
Jeg blev selv opereret af Dr. Gupta, med Lis ved min side, og vil resten af livet have gavn af dette.
Vi har virkelig været heldige, at disse verdensborgere findes , så det var let at tage beslutningen til CCSVI.
Jeg har også lige været i Dr. Ferieby, dog på kursus, og kan lige se jeres lille familie hygge sig med gækkebrevene.
Hilsen Birte
64 år, SPMS 2003, selvhjulpen på 'helsekost',  CCSVI-Indien hold 7a, 16. aug. 2011
Lad os finde 'det stakkels bæst', og lodse det ud.

Offline Jesob

• Hero Member
  • Jessie og Jacob
    • Vis profil
« Svar #21 Dato: 22 April 2012, 09:58:05 »
1 år!!!!!! :D
I fredags var det 1 år siden jeg fik en operation for CCSVI ;D Og hvordan går det så? Ja, faktisk går det helt godt. Mit liv er blevet markant forbedret siden ballonudvidelsen sidste år. Fra stort set kun at kunne ligge på sofaen, ikke kunne overskue noget som helst, ikke kunne lege med min datter eller gå tur med hunden... Vi havde rengøringsdame et par timer hver uge. Jeg var stakåndet, havde trykken for brystet, svimmel og havde mange smerter.  Min gangdistance var på ca. 1000 m på de gode dage med pustepauser under vejs. På vej op ad trapper måtte jeg holde godt fast i gelænderet og også holde pauser under vejs... I badet måtte jeg virkelig koncentrere mig og holde godt fast, når jeg skulle dreje rundt. Jeg haltede og kunne ikke ramme tasterne (katastrofe som lægesekretær!) Min korttidshukommelse var næsten lig nul. Det værste var dog, at jeg næsten ikke overskue vores datter...  :'(

Nu er vores verden blevet vendt på hovedet. Jeg går markant bedre, dvs. ingen halten og en gangdistance på 3-4 km hver eller hveranden dag (i vinters dog kun et par gange om ugen). Nu kan jeg gå op af trappen uden at holde ved - nogen gange i et let hoppende/løbende tempo! Min svimmelhed er aftaget, ikke væk, men klart aftaget :)
Nu nyder jeg at lege med vores dejlige datter ;D Også selv om hun af og til sætter en på prøve - selvstændighedsalderen og snart 3 år!!  :o
Vi har stadig rengøringsdame til det grove så som badeværelse, støvsugning og gulvvask. Har fået en robotstøvsuger i julegave, som er en stor hjælp i det daglige, men den kommer jo ikke ind i hjørnerne ;)
Min hukommelse er måske forbedret en lille smule... Da trykket og den konstante hovedpine forsvandt, lettede det helt sikkert min hukommelse eller evne til at overskue tingene. Men en direkte forbedring er svært at sige... Mine multiple plaques (over 25) har gjort deres for at destruerer hukommelsen... :-\
Mine smerter er aftaget, dog ikke væk, men aftagende! Har været til massør og fysioterapeuter gennem mange år, som har opgivet mig... Efter operation for ccsvi og udrensning af tungmetaller, er min fysioterapeut kommet markant længere end nogensinde før! Med både hypermobile led, fibromyalgi og sclerose har der været nok at se til. Tror min krop har været "syret" helt til, bla. pga. dårligt blodomløb og til dels pga. dårlig ernæring... :-[

Så ja, her i familien er der sket meget nyt. Nu laver vi grøntsagsjuice og smoothies, spiser økologisk og undgår så vidt muligt gluten og sukker. Har indkøbt gode bøger som "Kernesund familie sådan", "High on juice" osv. osv. Utroligt, hvad vi har proppet i vores krop tidligere af dårlige ting... Mente jo ikke vi levede helt usundt, fik da grøntsager eller salat til maden. Men indrømmet så fik vi også dårlig Knorr-sovs til maden, som nogen gang var stegt i margarine(!)
Jacob læser og finder utrolige mængder af spændende ting på nettet! Er glad for at han er så engageret omkring vores "nye liv"! Må indrømme det ikke er altid jeg får læst alt det han finder, men så fortæller han entusiatisk omkring det ved middagsbordet ;)
Jo, alt i alt går det meget bedre og vi er til stadighed i gang med at forbedre vores liv på mange måder ;D

De bedste hilsner
Jessie
« Senest Redigeret: 22 April 2012, 10:26:50 af Jesob »

Offline bitte Mormor

• Sr. Member
    • Vis profil
    • PODMORMORs tænkeTank
« Svar #22 Dato: 22 April 2012, 11:49:03 »
Hej Jessie.
Tak for update, det er bare fantastisk dejligt at læse. Specielt det, at du og din datter kan hygge jer meget bedre sammen nu.
Birte
« Senest Redigeret: 22 April 2012, 11:56:40 af bitte Mormor »
64 år, SPMS 2003, selvhjulpen på 'helsekost',  CCSVI-Indien hold 7a, 16. aug. 2011

Offline Jesob

• Hero Member
  • Jessie og Jacob
    • Vis profil
« Svar #23 Dato: 28 April 2012, 23:19:27 »
Tak for de søde ord, Birthe, de varmer:)
De bedste hilsner
Jessie

Offline Jesob

• Hero Member
  • Jessie og Jacob
    • Vis profil
« Svar #24 Dato: 10 Juli 2012, 23:12:49 »
Kære alle  :)

I dag har været en spændende dag. Jeg har været til kontrol på OUH ved overlægen. Jeg skulle have været derinde til et-års-kontrol i januar, men de havde glemt at indkalde mig og jeg kontaktede dem i april for en tid.
Inden da havde jeg pakket mine 2 x journaler, alle mine billeder og CD-rom fra Indien ned. Jeg havde også (ligesom Helle) gennemlæst min sygehistorie og fundet mange punkter som er blevet forbedret. Forsvundet er den konstante "osteklokke"-hovedpine, er mindre svimmel, har øget min gangdistance, forbedret trappegang, aftagende neurogene smerter og har nemmere ved at følge den "røde tråd" i samtaler :D
Alt dette fortalte jeg overlægen, som virkede interesseret, lyttende og mest af alt var han - ikke afvisende... Om det var et forsøg på at snakke mig efter munden tror jeg dog ikke helt ;) Vi snakkede om den globale interesse omkring CCSVI og udviklingen, der formentlig nok ville udvikle sig gennem årene... Han kiggede i min journal fra Indien og mente, at den da var rigtig grundig og vel dokumenteret. (Altså der var ikke noget at klage over! ;) )
Vi kom ikke ind på min udrensning med EDTA - den kan han få næste gang  ;) Ellers snakkede vi om vores kostomlægning, vitaminer og medicin. Han spurgte om jeg var interesseret i at få medicin, hvilket jeg svarede NEJ tak til! Det kunne han godt forstå, når nu jeg heller ikke havde haft nogen atakker siden sidste kontrol for 1½ år siden.
Han foreslog at jeg fik lavet en neurofysiologisk test for, at kortlægge de kognitive problemer jeg har. Det har jeg takket ja til. Og så ville han gerne have lov, at følge mig og jeg vil blive indkaldt igen på et senere tidspunkt.

Her sidst i august er jeg blevet indkaldt til Sclerosecenteret Ry til et 2 ugers MS-management-kursus. Har været indkaldt et par gange, men det har begge gange været i forbindelse med mine ture til Indien. Nu har jeg takket ja og jeg glæder mig til, at de hvad de har at tilbyde. Tror det bliver godt ;)

Mange sommerhilsner
Jessie
« Senest Redigeret: 11 Juli 2012, 06:40:57 af Jesob »

Offline helleho

• Sr. Member
  • Lærer nyt hver eneste dag
    • Vis profil
« Svar #25 Dato: 11 Juli 2012, 14:17:24 »
Hej igen, Jessie  ;)

Ja, det bliver helt sikkert godt. Jeg var på MS Managerforløbet sidste år, og det var både hyggeligt at være sammen med holdet og lærerigt. De er dygtige deroppe. Efterfølgende ved du alt, der er værd at vide om MS og kan tage styring af din hverdag og til dels symptomer. Glæd dig. (du behøver ikke svare på den anden tråd  ;) )

Dejligt at din neurolog var lidt åben overfor CCSVI m.v., ikke alle er det desværre.

Kh Helle
MSRR - EDSS 5,5 (Riget maj 14)

Offline bitte Mormor

• Sr. Member
    • Vis profil
    • PODMORMORs tænkeTank
« Svar #26 Dato: 11 Juli 2012, 14:44:49 »
Tillykke.
Dejligt at læse om den lydhørhed, du mødte hos lægen ved den årlige kontrol, eller rettere 15 mdr.s møde. Jeg har oplevet det samme, så er det godt at ringe.
Jeg tror også som årene går, at det vil gå op for lægerne, at der er flere måder, at håndtere sin sygdom på, og med bedre resultat.
Hilsen Birte

Offline s1974

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #27 Dato: 11 Juli 2012, 16:51:56 »
Skønt med gode nyheder Jessie!
 :)Signe
RRMS dx 2002.
Vogl, oktober 2010
Ameds, marts 2012
'Terry Wahls Diæt' siden 3. april 2012
'Terry Wahls Paleo Diæt' siden 1. oktober 2012

Offline hag

• Administrator
  • Hero Member
    • Vis profil
« Svar #28 Dato: 11 Juli 2012, 16:53:00 »
Også tillykke herfra Jessie!

Christian
47 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. Liberation hos Ameds i Polen.
FMT behandling hos Taymount i England.
Nu på Gilenya.

Offline Jesob

• Hero Member
  • Jessie og Jacob
    • Vis profil
« Svar #29 Dato: 11 Juli 2012, 22:10:17 »
Tusinde tak skal i have, hvor er i bare søde! Super dejligt med respons på det man skriver, men det ved i jo alt om   ;) Er desværre alt for sjældent herinde til, at jeg kan nå at følge med i den daglige kommunikation for tiden. Har så mange ting der skal ordnes og når man har det forholdsvis "godt", så går hverdagen jo bare der ud af :)
Ja, Birthe, tror også der er nogle af de fine læger, der ad åre kommer til at sluge nogle kameler ;D Er begyndt at læse om Metamedicin, som virkelig kan revulotionere Den Hvide Verden - på sigt! Lene Hansson er bla. stor fortaler for det lyder virkelig spændende!!
Helle, er sikker på det bliver et rigtig fedt kursus - bare programmet ser spændende ud! Så håber jeg også bare der dukker nogle søde kursister op ;)
Kh Jessie