Forfatter Emne: Jesob - Jessie CCSVI-opereret i Indien 20/4-11  (Læst 19239 gange)

Offline Lisa.T

• Global Moderator
  • Hero Member
  • I'm not perfect, but my dog loves me!
    • Vis profil
Sv: Jesob - Jessie CCSVI-opereret i Indien 20/4-11
« Svar #30 Dato: 12 Juli 2012, 13:44:01 »
Ja, tillykke Jessie!

Underligt. Hver gang jeg er herinde, søger jeg efter "like" knappen, når jeg ser et indlæg, der er positivt. Knappen mangler. Christian, kan du ikke lige fixe det og sætte en ind????

:D :D :D
SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Siden 1.1.2012 på TW's diæt - 100%. 1. juni 2013 startet D-vit. kur.

Offline hag

• Administrator
  • Hero Member
    • Vis profil
« Svar #31 Dato: 12 Juli 2012, 14:43:05 »
Hmm der er ikke nogen "Like" knap desværre - men der er noget der hedder "Karma".

Karma er dog ikke super godt, da man så har en karma-konto hvor andre kan addere 1 eller fratrække 1. På den måde kan man se hvem som er populære, men også hvem der er upopulære - og det mener jeg ikke er smart - det er ikke MSForum's opgave at udstille folk.

Christian
47 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. Liberation hos Ameds i Polen.
FMT behandling hos Taymount i England.
Nu på Gilenya.

Offline Jesob

• Hero Member
  • Jessie og Jacob
    • Vis profil
« Svar #32 Dato: 24 Juli 2013, 23:22:08 »
2 ÅR, 3 MÅNEDER OG 4 DAGE siden jeg blev opereret i Indien!! Og det går stadig rigtig godt :D
CCSVI-operationen har givet mig livet tilbage. Før magtede jeg ikke ret meget, lå på sofaen med en knaldende hovedpine og var ulidelig træt. Havde altid kolde fingre og fødder. Var begyndt at halte og kunne ikke ramme tasterne på tastaturet. Vores dengang lille datter på 1½ år var en uoverskuelig opgave... 
I september sidste år fik jeg min førtidspension. Det gav en dejlig ro i sjælen. At kunne gå her hjemme og passe det der betyder mest for mig - vores datter og Jacob, mit helbred, vores to katte og dejlige hund samt vores hus! Har fundet ud af, at livet ikke behøver dreje sig om at arbejde... Alt det der betyder mest er én selv og familien :)
Sidste vinter gennemførte jeg en lang udrensning for tungmetaller, som oven i operationen sikkert kun har gjort sit til, at venerne forbliver åbne og arbejder som de skal. Der er normalt flow i kroppen og har et blodtryk som en 20-årig  ;D Vi spiser stadig økologisk og forsøger at juice så tit som muligt. Jacob har igen i år lavet en kæmpe køkkenhave, som vi nyder godt af :) Har været til nogle vildt spændende foredrag med Bruce Lipton og Gregg Braden!
Det bedste af det hele er, at i august sidste år blev jeg planlagt gravid og for 3 mdr. siden blev vi forældre til endnu en lille lækker pige :D Så ja, CCSVI har givet mig livet tilbage! Kan kun anbefale, at få det gjort så hurtigt som muligt!!
Mange varme sommerhilsner
Jessie
Jessie: MS diagnose jan. 11, har nok haft MS i mange år... og Fibromyalgi.
Liberatet på Medanta i Delhi, Indien d. 20.4.11
Tungmetalforgiftning, EDTA og Demoval behandling.
Jacob: Jessie´s mand, rask.

Offline Skipper

• Full Member
  • Skipper og Lisbeth
    • Vis profil
    • Bog, Multipel Sclerose Helvede/Retur, Yes You Can!
« Svar #33 Dato: 03 ſeptember 2013, 07:13:37 »
Sensommerhilsen fra Skippers kone.
Jessie, jeg fik lyst til at lægge en kommentar ind til dit fine indlæg. Vi er helt på linie:
Det er nu 3 ½ år siden, jeg fik foretaget CCSVI-indgrebet. Mange spørger, om jeg stadigvæk har det godt. Underforstået: Kan det virkeligt passe? Jo, tak. Jeg har det fint. Faktisk bedre end i rigtig mange år. Skipper og jeg har nydt sommeren i vor nye bolig med stor have og skov. Vi har bakset meget i haven og begge haft travlt i vor lille forlagsvirksomhed. Skipper planlægger udgivelse af endnu en bog, og jeg selv har netop afsluttet manuskriptet til en børnebog, ”Børnenes pindsvinebog”. Bogen forventes udgivet her i efteråret . Derudover bruger jeg en del timer ugentlig på kontoret hos en god ven, som er ejendomsmægler med campingpladser som speciale. Det passer mig fint, og jeg er taknemmelig over, at sclerosens hyppige ”tågetilstand” er borte. Det er jeg lidt stolt over.
Det er lykken for mig at arbejde i hus og have. Vi bor i en skøn natur med et helt fantastisk fugleliv. Vi har en lille hønsegård, og vore høns lægger fine brune æg med orange blommer. Vi er omgivet af marker, og rådyr aflægger jævnligt besøg her.
Indrømmet. Kræfterne og balancen er ikke i top, men det er vist ikke usædvanligt, når man har en lidt brugt dåbsattest. Mange kærlige sensommerhilsner fra Skipper og konen
September 2013. Lisbeth Andersen-Farmer
Skipper. Gift med Lisbeth, der er RRMS patient og liberated 9. marts 2010 hos professor T. Vogl som første dansker nogensinde. Still going strong uden bivirkninger. Ingen medicin siden indgrebet. Se evt. hendes historie via vor hjemmeside på:  http://www.andersen-farmer.dk

Offline Jesob

• Hero Member
  • Jessie og Jacob
    • Vis profil
« Svar #34 Dato: 27 Oktober 2014, 14:27:56 »
Up-date efter 3 1/ år  ;D
Sidder her og kigger ud på vores have, hvor bladene daler og ligger i alverdens kulører på den grønne plæne. Der er nu gået 3 1/2 siden jeg blev opereret og det går stadig godt.
Jeg har så travlt i hverdagen, at (indrømmet) det er meget sjældent jeg når, at komme her forbi MSforum... Men jeg holdes opdateret af Jacob, min mand, som kommer med gode råd og opslag om alverdens ting herinde, og som vi følger tæt her i huset.
Jeg har det rigtig godt. Går til styrketræning 3 gange om ugen á 2 timer, basic gymnastik og zumba. Det giver en helt fantastisk energi, så nu klarer jeg selv al rengøring og almindelig husholding. Jeg har stadig en minimal svimmelhed, lidt smerter og kan udtrættes, hvis jeg overgør tingene - hvilket sker, når man glemmer, at man er syg  ;)  :P  ::)
Vi har nu 2 fantastiske piger, en på 5 og en på 1 1/2, så der er nok at se til. De giver liv og glæde og kræver selvfølgelig også noget fra energi-kontoen.
Jeg har i mit sygdomsforløb mistet nogen veninder, det har kostet meget på energikontoen…  Igennem de sidste par år er der kommet nye, rigtig søde piger til, som tager mig som dén jeg er, ikke som dén jeg var engang. Det er sjovt, hvad der sker igennem tiden. Vil ikke hænge mig i detaljer, men det er igennem kriser, man finder ud af, hvem man kan regne med  :o  ;)
Vi har igen i år haft en kæmpe køkkenhave, som Jacob har passet og jeg har høstet salat, squash, kartofler, jordbær o.m.m. fra. Vi lever så vidt muligt økologisk, ude E-numre og så sundt som muligt. Dertil spiser jeg vitaminpiller, D-vit., C-vit., rosenrod, magnesium, zink og hømopatisk medicin. Jeg går til kraniosakralterapi 1-2 gange i måneden, hvor jeg lige bliver "ladet op"  ;) Bruger "positiv tænkning" og visualisering. Tror på, at jeg kan arbejde mig selv ”så godt som rask”. Er i hvert fald på vej den rigtige vej  ;)
Glæder mig hver dag over mine piger og Jacob, min familie, min hverdag, mine veninder og livet  :D
Mange efterårshilsner på en solskinsdag
Jessie

Offline Skipper

• Full Member
  • Skipper og Lisbeth
    • Vis profil
    • Bog, Multipel Sclerose Helvede/Retur, Yes You Can!
« Svar #35 Dato: 28 Oktober 2014, 13:31:58 »
Jessie. Hilsen fra Lisbeth
Din update har vi læst med stor interesse. Den ligner næsten til forveksling min egen, med mit nu snart 5-årige forløb som baggrund. Svimmelheden er dog fremdeles et problem, som jeg kæmper med at løse. Du er en del mere fysisk aktiv end jeg. Jeg er begyndt med Pilates, og døjer en del med at følge med holdet, på grund af svimmelheden. Jeg håber, at scleroseramte, der får foretaget indgreb fremover, vil være opmærksomme på behovet for genoptræning uniddelbart efter indgrebet. Dette fik jeg ikke, da systemet undlod at interessere sig for en tosse, som gik sine egne veje dengang. Først året efter – hos kontrolundersøgelsen hos Vogl - gjorde han opmærksom på behovet for genoptræning. Han var, stiltiende, meget forundret over dette svigt. Det var jeg nu ikke selv. Efter en kort visit hos en overlæge på Århus Universitetshospital i 2010 har jeg ikke siden haft forbindelse til den scleroseomfattede del af den danske lægestand.
En tanke, dog: Jeg har i hele mit liv haft et ekstremt lavt blodtryk. Det har givet sig udtryk i at jeg må rejse mig meget langsomt, for ikke at dratte om. Jeg bliver ligeledes nemt søsyg. Nu viser de blodtryk, som Skipper foretager på mig med jævne mellemrum, at blodtrykket er tæt på det normale for min alder, nemlig ca. 110 over 70. Udvidelsen af den ene – halvt indsnævrede – jugularisvene i 2010, samt konstatering af, at den anden vene (der da var tillukket, og derfor blev opgivet af Vogl) af sig selv var åbnet året efter. Dette kan måske være årsagen til det nu højere blodtryk.
Vi gør os ingen forestillinger om, at en sådan oplysning vil kunne være interessant for neurologerne. De har jo så travlt med af forske…
Lisbeth
Skipper. Gift med Lisbeth, der er RRMS patient og liberated 9. marts 2010 hos professor T. Vogl som første dansker nogensinde. Still going strong uden bivirkninger. Ingen medicin siden indgrebet. Se evt. hendes historie via vor hjemmeside på:  http://www.andersen-farmer.dk

Offline bitte Mormor

• Sr. Member
    • Vis profil
    • PODMORMORs tænkeTank
« Svar #36 Dato: 28 Oktober 2014, 18:18:52 »
Så dejligt at høre, at I, Jessie og Lisbeth, har det godt. Interesse fra neurologernes side, kikker de fleste af os forgæves efter. Bare vi har det bedre, det er det vigtigste.
Birte
64 år, SPMS 2003, selvhjulpen på 'helsekost',  CCSVI-Indien hold 7a, 16. aug. 2011
Lad os finde 'det stakkels bæst', og lodse det ud.

Offline Jesob

• Hero Member
  • Jessie og Jacob
    • Vis profil
« Svar #37 Dato: 30 Oktober 2014, 20:47:31 »
Tak Lisbeth og Birte. Dejligt at høre, Lisbeth, at du stadig har det godt. Det giver håb  ;D  Jeg begyndte som sådan ikke med genoptræning lige efter, men legede med vores datter (dengang 1,5 år), dansede og gik små ture med barnevogn og hund. Gennemførte en længerevarende EDTA-behandling, som jeg er sikker på har været medvirkende til at holde venerne åbne. Dette er dog en ret dyr behandling i det private, men som burde prioriteres af det alminelige sygehusvæsen.  Er sikker på det ville forhindre mange blodpropper og amputationer, men det er endnu en kamp mod Lægemiddelindustrien, da patienterne ville blive raske og så ikke behøver tage deres blodfortyndende m.m…
Ja, neurologerne er en klasse for sig ;) Har lige fået foretaget en ny MR-skanning, som jeg snart skal ind og have svar på. Første siden CCSVI-operationen, så det bliver spændende. Håber Claus Madsen er helt forundret og vil fortælle mig, at der er forsvundet nogle plaques…. ;)

Offline Jesob

• Hero Member
  • Jessie og Jacob
    • Vis profil
« Svar #38 Dato: 06 November 2014, 21:13:05 »
Yes!! Har i dag været til kontrol og svar på min MR-skanning ved Claus Madsen, OUH. Han viste mig skanningsbillederne og fortalte, at alt ser ganske roligt ud og der ikke er nogen aktivitet  :D Stadig medicinfri og kontrol igen om et år :)
Det er altså bare super dejligt, at gå hjem med sådan en besked! Specielt, når jeg tænker 4 år tilbage disse dage, hvor jeg begyndte at halte, snøvle, havde konstant hovedpine, ikke ku huske fra næse til mund, ikke kunne ramme tasterne, begrænset gangdistance, skulle holde godt fast i gelænderet ved trappegang o.m.m.
Så er svært tilfreds med det jeg oplever for tiden, hvor jeg faktisk har det rigtig godt  :D Gangdistance normal, småløb op af trappen uden fatning om gelænder, snakker uden snøvlen, ingen hovedpine, mindre smerter m.m. Har stadig prikken og snurren i ben og nogle kognitive begrænsninger (som Jacob ikke har bemærket ;)
Jubler og tænker positive tanker  :D  ;D

Offline per west

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #39 Dato: 08 November 2014, 12:22:59 »
Dejlig positiv overblik, undtagen lige det med prikken og snurren, selv om jeg i begyndelsen jeg mærkede den slags, forestillede mig at det var følelsen af de små proteiner der arbejde og reparerede.

Gad vide hvor mange som har så lidt gener af MS, og bare fungerer fint på konventionel ekstremt dyr medicin, så de ikke ønsker sig andet?

Ellers burde et indlæg som dette jo give anledning til et "folkekrav" for adgang til en behandling for restituering af ens blodomløb.

Desværre har PSS med licens to kill, lukket for læger som kunne have lyst til at engagere sig i dette, for MS-folket er udpeget som den befolkningsgruppe som ikke kan/må ha glæde af et tilfredsstillende blodomløb, og evt. følte forbedringer er blot at hårdnakket anfald af placebo!
RR/SP ? Synsnervebet. 2001, diagnose 2009. Ballonudvidelse 2010. Ingen medicin. EDDS 2010 3. 1 år efter Vogl - 2,5 uden medicin, 2 år efter Indien 4,5! Kan medicin være placebo, og kan det være farligt at lade sig CCSVI behandle efter FDA har lukket ned?