Forfatter Emne: Dropfod...  (Læst 10769 gange)

Offline Leif

• Hero Member
    • Vis profil
Dropfod...
« Dato: 06 Juni 2011, 20:49:18 »
Hej alle.....

Faldte lige over denne lille film, ser spændende ud, er der nogen der kender til denne skinne ? Evt. forhandler og pris ? Tænker på om den fjedrende virkning ikke nemt kommer til at starte uvildige spasmer.... Hmm. Ellers ser den vild spændende ud og skal næsten prøves...... :-)

http://www.youtube.com/watch?v=xYeUhBSvzsg&NR=1

Leif....
spms. diagnose i 92. Rimelig mobil og arbejder..

Offline Leif

• Hero Member
    • Vis profil
Sv: Dropfod...
« Svar #1 Dato: 09 December 2011, 18:27:31 »
Ser spændende ud...... Og så er den fra Ålborg   :_)

Offline John

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: 09 December 2011, 22:47:37 »
hvordan har du fundet ud af at den er fra Ålborg, ??
Har du nogle link eller ligende til forhandler..
Den ser helt klart spændende ud, det er værd at overveje om man skulle prøve noget i den retning.
Det er jo nærmest et mirakel hvis man ser filmen, så kunne man pludselig løbe en tur i skoven hver dag.. ha ha..
Nå men måske det kunne hjælpe de dage man skal præstere noget ekstra.

mvh John

;D
SPMS

Offline Leif

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: 10 December 2011, 06:33:48 »
Hej John....

Firmaet hedder Neurodan a/s og har eksisteret siden midt 90 og er fra Ålborg tlf 70272297, mener også de har den på Vejle fjord rehabiliteringscenter, ja det ser spændende ud og kunne absolut være sjovt at prøve, men mon ikke de har en model der er forbundet med en ledning, så vi ´har en chanse for at prøve om den har en funktioen inden vi får en ledning i benet..... :-) Men jeg har ikke kun problem med dropfod, også kan jeg ikke løfte selve benet/låret mere end et par cm. fra gulvet, hvis den også hjælper på det skal jeg bare have "so ein ding" lad endelig høre hvis du tager kontakt med dem....... :-)

Hilsen Leif....

Offline olesloth

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: 10 December 2011, 10:56:26 »
Hej Leif, ser interessant ud med den skinne, har selv en lettere dropfod, dog ikke sclerose relateret.
Dit problem med at løfte benene, kender jeg udmærket. Før jeg blev "liberated" måtte jeg en gang i mellem tage fat i bukserne, når jeg skulle gå op ad trapper eller træde på koblingen i bilen. Nu fungerer det igen, og har endda prøvet at tage to trin ad gangen på trappen.
51 år. Sclerose siden 1990 - Diagnose 2001. Atakvis sclerose med tendens til SPMS. Liberated i Belgien 17-8-2011

Offline John

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: 10 December 2011, 11:49:37 »
Hey Leif.
Jeg må mangle et eller andet info, for den skinne jeg tænker på er den du har lagt et link til højere oppe og der er da ikke nogen ledning på den, så vidt jeg kan se , eller ???
Hvilken en tænker du på ??

http://www.youtube.com/watch?v=xYeUhBSvzsg&NR=1

mvh john
SPMS

Offline Leif

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: 10 December 2011, 12:18:20 »
Griner.... John jeg forstår din forvirring, jeg glemte at vedhæfte et link...... http://www.neurodan.com/A1_Animation.asp  Prøv at hente den lille film der er der en ledning...... :-) DEn føres under huden fra lige under knæet til hoften..... Waueev... :-)

Hvor fedt for dig Ole at din liberatioen hjalp dig, desværre ingen virkning for mig..... :-(

Hilsen Leif....

Offline aw

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: 12 December 2011, 20:30:04 »
Nogen der ved, hvem der kan foretage målinger ift dropfod? Scleroseklinikken i Aarhus har sagt til min veninde at hun kan få en stimulator og at fys, skal lave måling af hvor den skal sidde. Fys siger at det har han aldrig hørt om??????????? Nogen der ved noget?

K
aw
Mit navn er Anne-Wiebke. Jeg har ikke MS, men det har min veninde. Jeg vil gerne vide alt der er værd at vide om sygdommen, så jeg kan være en god støtte. Dette her forum er bare bedst til det. Min veninde er i nov 2010 blevet ccsvi - opereret på CCSVI-Center i Frankfurt med et rigtig godt resultat.

Offline Leif

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: 12 December 2011, 20:48:43 »
Jeg er sikker på at de tilbyder en stimulator på Vejle fjord centeret, men om ¨det er den bedste man kan få har jeg ingen viden om.... http://www.vejlefjord.dk/Dropfodsstimulation-4475.aspx  Der er så vidt mig bekendt en dygtig fyr med noget erfaring...                                                                                                                 
Men ellers er der jo den danske fra Ålborg http://www.neurodan.com/A1_Animation.asp
Hilsen Leif.....

Offline aw

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: 12 December 2011, 21:22:43 »
Tak Leif.
Mit navn er Anne-Wiebke. Jeg har ikke MS, men det har min veninde. Jeg vil gerne vide alt der er værd at vide om sygdommen, så jeg kan være en god støtte. Dette her forum er bare bedst til det. Min veninde er i nov 2010 blevet ccsvi - opereret på CCSVI-Center i Frankfurt med et rigtig godt resultat.