Forfatter Emne: Birtes CCSVI-procedure 18. august 2011, ved Dr. Gupta, Indien.  (Læst 16717 gange)

Offline bitte Mormor

• Sr. Member
    • Vis profil
    • PODMORMORs tænkeTank
Hej Alle
Jeg er lige kommet hjem efter CCSVI-proceduren på Medanta/New Delhi.
Kredsløbet er bedre fungerende, og hjerte/hjerne har nu mulighed for at gøre deres arbejde med at få næringen rundt i kroppen. Jeg går bedre, har bedre balance og bliver hurtigere varm.
Havde indsnævriger på over 50%, præcist hvor meget er ikke procedure ved Dr. Gupta. Følte selv at venstre side var mest belastet.
Først nu forstår jeg, da jeg læser om sonden, der føres gennem hjertet, hvordan ballonen kan udvides i begge sider, selvom indgrebet foretages kun fra højre lyske.
Jeg var glad over at mærke udvidelsen i venstre side af halsen, som gav et enormt tryk i bryst og skulder. Der var ingen brusen ved øret, som jeg ellers havde glædet mig til.
Jeg vil kikke noget mere på mine 'billeder' og cd'er, så jeg forstår.
Jeg føler mig mere robust, også til at ta' smertestillende medicin, hvis jeg behøver.
Havde en hård flyvetur på vej ud, da jeg slet ikke kunne finde ro og ikke lukkede et øje. Ville ikke 'dope' mig selv før behandlingen.
På hjemturen tog jeg lidt af hvert, også vin, og fik en velfortjent lur.
Birte
« Senest Redigeret: 26 August 2011, 14:50:00 af hag »
64 år, SPMS 2003, selvhjulpen på 'helsekost',  CCSVI-Indien hold 7a, 16. aug. 2011
Lad os finde 'det stakkels bæst', og lodse det ud.

Offline bitte Mormor

• Sr. Member
    • Vis profil
    • PODMORMORs tænkeTank
Sv: Birtes CCSVI-procedure 18. august 2011, ved Dr. Gupta, Indien.
« Svar #1 Dato: 26 August 2011, 11:22:57 »
Hej Christian webmaster.
Jeg sku' vel ha' skrevet mit indlæg i en ny tråd, Birtes CCSVI-procedure 18. august 2011, ved Dr. Gupta, Indien.
Vil du flytte det, tak. Må være jetlag.
Birte
« Senest Redigeret: 26 August 2011, 11:25:30 af bitte Mormor »
64 år, SPMS 2003, selvhjulpen på 'helsekost',  CCSVI-Indien hold 7a, 16. aug. 2011

Offline Lisa.T

• Global Moderator
  • Hero Member
  • I'm not perfect, but my dog loves me!
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: 26 August 2011, 11:26:47 »
Hej Mormor.

Tillykke med at du nu er ordnet!!! Håber det går fremad for dig.

Ja, en slurk vin (eller to) er god når man skal sove. Skål!
SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Siden 1.1.2012 på TW's diæt - 100%. 1. juni 2013 startet D-vit. kur.

Offline hag

• Administrator
  • Hero Member
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: 26 August 2011, 14:52:16 »
Hej mormor - tillykke med resultatet! Jeg håber for dig at du får fortsat og vedvarende fremgang.

Som du kan se har webmosteren flyttet dit indlæg, som ønsket  :)

Christian
47 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. Liberation hos Ameds i Polen.
FMT behandling hos Taymount i England.
Nu på Gilenya.

Offline helleho

• Sr. Member
  • Lærer nyt hver eneste dag
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: 26 August 2011, 16:12:43 »
Hej Birte - velkommen hjem :)

Stort tillykke med liberationen og de allerede opnåede resultater ;) skønt

vh Helle
MSRR - EDSS 5,5 (Riget maj 14)

Offline bitte Mormor

• Sr. Member
    • Vis profil
    • PODMORMORs tænkeTank
« Svar #5 Dato: 26 August 2011, 23:32:40 »
Tak til webmoster Christian
og tak for 'hilsner'.
Vil du flytte de næste 2 indlæg fra Sørens tråd også? Så er Mormor tilfreds, og Lisa også.
Sejt at ha' sin egen liberation-tråd. Glæder mig til at skrive mere.
Birte
« Senest Redigeret: 26 August 2011, 23:37:31 af bitte Mormor »

Offline Jesob

• Hero Member
  • Jessie og Jacob
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: 27 August 2011, 21:22:00 »
Kære Birte :)
Stort TILLYKKE med din vellykkede operation! Helt fantastisk at du allerede har så fine resultater  Der er kun én vej og den er du netop drejet ind ad - vejen frem mod bedre livskvalitet og overskud på energi-kontoen   ;D
Glæder mig på dine vegne  :D
De bedste hilsner
Jessie
Jessie: MS diagnose jan. 11, har nok haft MS i mange år... og Fibromyalgi.
Liberatet på Medanta i Delhi, Indien d. 20.4.11
Tungmetalforgiftning, EDTA og Demoval behandling.
Jacob: Jessie´s mand, rask.

Offline bitte Mormor

• Sr. Member
    • Vis profil
    • PODMORMORs tænkeTank
« Svar #7 Dato: 28 August 2011, 00:07:33 »
Tak for alle hilsner om velkommen på den anden side af CCSVI.
Indser nu, at det er svært at komme udenom dette indgreb, det rykker bare det største skridt, af hvad jeg har gjort indtil dato, for at lette mine symptomer.
Jeg har været så frisk i hovedet i dag, så billeder og cd'er er gennemset.
Kør autorun.exe eller kør GoACOMPC.EXE, så åbnes MRI-scanning og Operations-videoer.
Doppler-scanning fra 20.08, efter CCSVI, indeholder kun filer, ingen 'kør', så enten er noget glemt eller min viden for lille på dette program-område.

Offline Bjarne Fonnesbech

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: 30 August 2011, 15:16:18 »
Hej Birte,

Tillykke med din operation - dejligt du allerede har fremgang  :)

Hilsen
Bjarne
ms-diagnose i 2002. SPMS / PPMS ? Liberated 13.1.2011 i Indien. F/U i Indien d. 11.9.11.
HSCT behandling i Mexico juni/juli 2016.

Offline TinaB

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: 31 August 2011, 16:08:18 »
Hej Birte

Tillykke med din liberation og de gode resultater

Kh
Tina

Offline bitte Mormor

• Sr. Member
    • Vis profil
    • PODMORMORs tænkeTank
« Svar #10 Dato: 18 ſeptember 2011, 23:01:43 »
Hej Alle problemløsende MS-medlemmer.
Idag er det præcis 1 måned siden, at jeg fik lavet ballon-udvidelsen.
Nu kan jeg få bedre greb 'i jorden' med mine fødder, sådan føles det. Mine knæ er stærkere og mere fleksible.
Jeg bruger enhver lejlighed til at vise, at jeg går mere stabilt, og at det går fremad.
Det er ikke det store mirakel at se udadtil, men indeni bobler jeg over den forsvundne energi, der er kommet tilbage.
Batteriet holder længere, selvom sclerose-bæstet stadig kæmper for at sætte SIN dagsorden.
Får sommerfugle i maven ved tanken om 1 års status.

Offline helleho

• Sr. Member
  • Lærer nyt hver eneste dag
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: 19 ſeptember 2011, 16:32:47 »
Hjertelig tillykke med månedsdagen  :D skønt, du mærker så god fremgang. Vh Helle
MSRR - EDSS 5,5 (Riget maj 14)

Offline bitte Mormor

• Sr. Member
    • Vis profil
    • PODMORMORs tænkeTank
« Svar #12 Dato: 03 Oktober 2011, 18:02:53 »
Dette indlæg fik jeg lyst til at skrive efter læsning i MSforum i dag.
Som nyopereret CCSVI-patient bliver jeg langsomt bedre. Men jeg synes det går for langsomt, og bl.a. er min forstoppelse ikke blevet mindre 'påtrængende'.
Stort tillykke til De, der har skrevet om hurtig bedring i mave-tarm funktionen.
Jeg blev glad over at læse Majas indlæg i 'maven og ms': http://natmednews.posterous.com/faecal-transplant-eases-symptoms-of-parkinson , hvilket jeg absolut må gå videre med, da jeg allerede er startet fysisk og psykisk.
Min læge gav mig bredspektret antibiotica med på Indiens-turen i tilfælde af dårlig mave, og disse tabletter fik jeg startet på ved et lille tilfælde af maveinfektion, efter min hjemkomst. Maven blev bedre, og mine sclerosesymptomer også, udover det jeg kunne forvente mig af min ballonudvidelse. Nu er det bare at konsultere en alternativ læge, som kan forstå mig, så jeg kan prøve en længere-varende kur. Jeg har desuden hørt om andre sclerosepatienter, der utilsigtet har følt bedring ved sådan behandling.
På helsekost-området hjælper jeg til med Urte-pencil, Hvidløgskapsler med ekstra Allicin, Muno Colostrum, C-vitamin, Flavonoider og div. antioxidanter.
Disse nano-partikler, der tror de kan sætte dagsorden for fremtiden vil ikke få en chance, for at overleve.
UHYRE SPÆNDENDE OM DETTE ER BÆREDYGTIGT.
Lidt af en smøre, men jeg har masser af energi og er meget mere klar i hovedet.

Offline bitte Mormor

• Sr. Member
    • Vis profil
    • PODMORMORs tænkeTank
« Svar #13 Dato: 10 November 2011, 10:57:58 »
Det handler om meget andet end CCSVI og MS.

Jeg har fået udført indgrebet efter 8 års aktiv MS. Aktiv betyder i mit tilfælde en tiltagende jævn forværring i mine sclerosesymptomer, som jeg dog har formindsket ved alternativ behandling og ordineret vedligeholdelses terapi indenfor det offentlige system.
Jeg har været 3 gange på Montebello i Spanien, 2 gange på Haslev Sclerose Hospital, og i 8 år fået gratis fysioterapi hver eneste uge.
Sclerosen har igennem disse år alligevel fået godt tag, og er ikke sådan at ryste af.
Operationen har hjulpet mig til bedre kapacitet i mit kredsløb, som så igen bevirker, at jeg får lettere ved at leve med min sclerose.

Som jeg ser det, så burde 1. valg ved anerkendelse af et sygdomsforløb, være en angiografi, i dette tilfælde en indvendig undersøgelse af halsvenerne.
Jo længere tid, der går, inden du får et CCSVI-indgreb, hvis der er basis for det, efter 1. gang du går til læge, jo sværere bliver det for kroppen selv at gøre sig rask, som den sædvanligvis er den mest kompetente til. Vores Krop er så kompleks i sin indretning, at du gør bedst i at lade den selv vise vejen. Hjælp dit immunforsvar med en CCSVI-udredning, evt. operation, så du ikke automatisk ryger ind i sundhedssystemets syntetiske medicin-forbrug.
Aldous Huxleys fantastiske skildring i Favre nye verden fra 1932, hvor hele samfundet er 'dopet/sløvet' af Big Pharma, ligner snart vores daglige liv, også i DK.

Mange sygdomsforløb kan blive hjulpet af CCSVI-indgreb. Vores opretstående holdning kan let belastes, så du glemmer at løfte hovedet og rette ryggen.
Kroppen, specielt halsvenerne, får derved hurtigt aflejringer og obstructions, på en eller anden måde. Hele det psykosomatiske og parasomatiske system får problemer med at finde den rigtige vej. Du begynder at skrante, lægen kan ikke finde den rigtige diagnose, og tiden går.

Det handler i første omgang ikke om at bevise sammenhængen mellem MS og CCSVI, men om at komme den skrantende Homo sapiens til hjælp.

« Senest Redigeret: 10 November 2011, 11:22:54 af bitte Mormor »

Offline Bjarne Fonnesbech

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #14 Dato: 10 November 2011, 14:54:59 »
Hej Birte,

Er enig med dig næsten 100 pct  ;). Dog med den hage, at hvis ccsvi ikke hjælper (som i mit tilfælde) what so to do ? Men altså, ccsvi bør sgú være et tilbud til scleroseramte, før de kommer i behandlingsmøllen med medicin m.m. Der går dog nok en god del år før det scenarie er virkelighed her i DK. Tyvärr ...

Tænkte lige på, at det er da sjovt, at der er en del ligheder i vores "historier"; har f.eks. også været på Montebello 3 gange (senest i januar 2010), og nu kan sclerosepatienter åbenbart ikke komme derned med mindre de har en på vist forværring ift. tidligere. i 2010 nåede jeg dog et mål dernede jeg har haft ved tidligere indlæggelser, nemlig at cykle til Mijas og retur (!) Vistnok den første patient der har gjort det i hele stedets levetid (over 35 år mig bekendt !) - vil se om jeg kan få den artikel lagt ind her et relevant sted ...

Så har jeg også været på Sclerosehospitalet (dog i Ry - man er vel jyde  ;)), men faktisk hele 4 gange. Og som dig har jeg også fået vederlagsfri fys i 8 år.

Nope, sclerosen er ikke sådan at slippe af med, som jeg plejer at sige "jeg kan ikke løbe fra det længere". Får det også værre år for år, så ja, det er en tiltagende forværring.

Godt du har fået det bedre efter ccsvi  :).

Bedste hilsner
Bjarne
ms-diagnose i 2002. SPMS / PPMS ? Liberated 13.1.2011 i Indien. F/U i Indien d. 11.9.11.
HSCT behandling i Mexico juni/juli 2016.