Forfatter Emne: Birtes CCSVI-procedure 18. august 2011, ved Dr. Gupta, Indien.  (Læst 16718 gange)

Offline bitte Mormor

• Sr. Member
    • Vis profil
    • PODMORMORs tænkeTank
Sv: Birtes CCSVI-procedure 18. august 2011, ved Dr. Gupta, Indien.
« Svar #15 Dato: 11 November 2012, 15:56:55 »
Hej Bjarne
Jeg kan se, at jeg aldrig fik påskønnet dit svar i min liberation-tråd.
Men du skal ha' vendt den koalisations-kurs, du er inde i, så bare bliv ved på din måde. Du skal nok komme til at løbe igen.
Puslespillet på 1000 brikker går op på mange måder, så jo hurtigere, der handles efter diagnose, må vel snart være åbenbar.
Jeg er for det meste holdt op med at brokke mig, og prøver i stedet at flyde ovenpå.
Først, når der virkelig er noget at vise frem, kan jeg håbe på lidt større opmærksomhed.
Birte
« Senest Redigeret: 11 November 2012, 17:17:37 af bitte Mormor »
64 år, SPMS 2003, selvhjulpen på 'helsekost',  CCSVI-Indien hold 7a, 16. aug. 2011
Lad os finde 'det stakkels bæst', og lodse det ud.

Offline bitte Mormor

• Sr. Member
    • Vis profil
    • PODMORMORs tænkeTank
« Svar #16 Dato: 11 November 2012, 17:04:45 »
Ca. 18 mdr. efter CCSVI procedure, så mange mdr. er der gået.
CCSVI er en af flere milepæle i mit forløb. At gå igang med tungmetaludrensning er også et MUST. Ligeså at ændre livsstil, hvor ro prioteres og dyrkes.
Så skal der også fyldes på med varieret kost, vitaminer, mineraler og mange forskellige kosttilskud.
Jeg har det sidste års tid suppleret med antibiotika, både syntetisk og naturligt. Ekstrakter af hvidløg og tranebær, blandet med urte-pencil i perioder, har  gjort sit. Ubiquinol Q10 200-300 mg. daglig fører også til små mirakler, og meget andet.

Set fra min optik får jeg det bedre, jo mere jeg bløder op i hjerne og krop.
Jeg tror faktisk, at mit immunforsvar er ok, og gør hvad det kan, for at holde sygdommen på afstand.
Stopklodsen, forsnævringerne, sidder i 'væske-kanalerne', i centralnervesystemet og karkredsløbet.

Set i bakspejlet går jeg efter Wheldons kombination-antibiotika-kur, og er super glad for denne rettesnor. Men jeg gør den hurtigt til min egen, for den personlige hjertefornemmelse, må jeg ha' med.
I august 2011 havde min læge skrevet Ciprofloxacin Actavis 500 mg ud til mig, i tilfælde af, at jeg fik diaré på min CCSVI- tur til Indien. Det fik jeg ikke, så jeg tog 10 dage med 2 tabletter daglig, da jeg kom hjem. Jeg havde det godt, som jeg husker, i hele forløbet. Ingen reaktioner, men perioder af skarphed i min hjerne, som tidligere i mit liv. Jeg kunne pludselig koncentrere mig i længere perioder, og fra at i mange år ikke at kunne se TV, læse, høre radio uden at få uro, så var der pludselig noget der virkede.
Dette var en milepæl. Timingen var perfekt, da jeg lige havde forbedret mit kredsløb fra hjerne til hjerte, via mit indgreb i halsvenerne. Yderligere havde jeg sikret mig at ta' Doxycycline med hjem fra rejsen, så jeg var sikret en god kur.

Sammenlagt har jeg sikkert været på syntetisk antibiotikakur halvdelen af tiden. Jeg holder flere og flere dage fri, for jeg vil ikke belaste mit system ud over, hvad min fornemmelse i hjertet fortæller mig. Min læge tror ikke på det, men han kan se, det går fremad, og skriver medicinen ud off-label, som er betegnelsen, når produktet ikke umiddelbart er godkendt til din sygdom.
Min hjerne åbner stadig op til gemte funktioner, gad vide, hvad det skal ende med. Jeg tror jeg har de fleste sclerose-symptomer stadigvæk. Når jeg er træt bliver jeg tricket af hvad som helst. Det brænder, smerter og spasmer. Der er føleforstyrrelser, og jeg kan ikke koncentrere mig om noget som helst, bliver asocial og vil være alene.
Mit forløb med antibiotikaen og NAC skriver jeg om i medicin-tråden.
Jeg går bedre, men jeg kan ikke råbe hurra for det endnu. Jeg gik lidt bedre efter CCSVI, men det er ikke noget tydeligt spor. Og medicinen hjælper i første omgang på min cognitive side. Jeg vil tro at jeg i EDDS tidl. blev testet som 4,5, og er ikke testet siden. Ligger vel 2-3 nu.
Nok for nu, øjnene er meget trætte.
Birte
« Senest Redigeret: 11 November 2012, 17:20:18 af bitte Mormor »
64 år, SPMS 2003, selvhjulpen på 'helsekost',  CCSVI-Indien hold 7a, 16. aug. 2011

Offline s1974

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #17 Dato: 11 November 2012, 17:54:51 »
Hej Birte

Dejligt at læse om din fremgang i edss fra 4,5 til 2-3, det er da virkelig godt, selvom det kan bølge lidt frem og tilbage :)

Hilsen Signe

RRMS dx 2002.
Vogl, oktober 2010
Ameds, marts 2012
'Terry Wahls Diæt' siden 3. april 2012
'Terry Wahls Paleo Diæt' siden 1. oktober 2012

Offline bitte Mormor

• Sr. Member
    • Vis profil
    • PODMORMORs tænkeTank
« Svar #18 Dato: 11 November 2012, 19:36:59 »
Tak Signe.
Nåhhh, det var sådan det staves, den EDSS. Hvis jeg bliver målt næste gang til kontrol på Rigshospitalet, og den er mindre end 3, så er jeg mega glad.
Som min sagsbehandler på Socialcenter Kbh. udtrykte det (har været heldig at få den samme 2 gange i træk): Jeg kan se Birte, du har taget 'Dit Liv'
tilbage. Den bemærkning trak næsten tårer.

Jeg kan ikke skrive nok, vi har sygdommen med de tusind ansigter. Hvad den ene kan, må den anden gøre på en anden måde.
Vi har medicin, der kan slå sygdommen ned, tænk på Medrol, Kemo og Antibiotika. Men afgørende er, den base du har for at den ikke kommer igen, kan ikke skabes med medicin, kun med ændret livsstil.
Dette er min tanke. Slå mikroben, der har taget over, ned med et middel, der ikke ødelægger mere end det gavner, og sørg for at nære din krop og psyke, så det er dig, der vinder i længden.
Birte
« Senest Redigeret: 11 November 2012, 21:44:43 af bitte Mormor »

Offline Bjarne Fonnesbech

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #19 Dato: 16 November 2012, 12:51:18 »
Kære Birte,

Dejligt at høre det går godt med dig :). Og har været så heldig at få en genganger i form af en sagsbehandler ...  ;)

Enig i, at vi skal prøve at få bugt med "bæstet" i os, men også at det er op ad bakke, da sygdommen er forskellig fra person fra person. Der er dog ikke så meget andet at gøre imo end at kæmpe imod med alle kræfter, men ja, det kræver en god psyke og en stor pengepung.

God week-end.

Kh Bjarne
ms-diagnose i 2002. SPMS / PPMS ? Liberated 13.1.2011 i Indien. F/U i Indien d. 11.9.11.
HSCT behandling i Mexico juni/juli 2016.

Offline bitte Mormor

• Sr. Member
    • Vis profil
    • PODMORMORs tænkeTank
« Svar #20 Dato: 19 November 2012, 14:15:22 »
Hej Bjarne
Ja mange ligheder, og alligevel sikkert flere forskelligheder.
Din CCSVI hjalp, men det holdt ikke. Der må jo være rørt ved noget, siden du fik det så godt for en kort tid.
Jeg tror ikke det har været forgæves for dig.
Hurra for at du kan løbe endnu, bliv ved med det.

Jeg fik skrevet nogle personlige betragtninger i antibiotika-tråden under medicin, de hører faktisk hjemme her.
Så jeg citerer: 

Lige en update om min pause med antibiotika.
Jeg har svært ved at komme til hægterne igen. Næsten alle tilskud synes at nedbryde mere end de gavner. Med det mener jeg, at jeg er klar, men træt.
Jeg tror ikke at Chlamydia Pneumoniae bacillen fylder ret meget i min sclerose, det må være en blanding af mange ting. Nu har jeg fjernet en stor del af infektionen i kroppen, og f.eks. er al caries væk fra mine tænder, hvilket også har været et problem. - ja, jeg har fået lavet alle huller, og antibiotikabehandlingen hjælper til at holde rent.
F.eks. tror jeg forkalkningsdelen vejer, hvad kom først, infektion eller belægningen i kredsløbet. Jeg krakelerer hver dag mere op, så hovedet føles lettere at dreje. Det har knaget og braget fra før jeg blev syg, så min umiddelbare teori går på, at en unormal forkalkningstilstand opstod først. Evt. grundet utallige forkølelser/bihule- og hals infektioner, som blev nedkæmpet hen ad vejen.
K1 vitamin, som hjælper på at kalken sætter sig i knoglerne og ikke i led, muskler og kar, er jeg blevet fan af, og håber begejstringen holder.
Jeg holder altså fri for antibiotika m.m. og venter på at komme til en MR scanning af hjernen, som min læge har forespurgt om på scleroseafdelingen på Riget. Jeg håber at det kan bevilges, så jeg undgår privathospitalet. Jeg forventer det bedste, og må gøre mig klar til at tale for min sag.
Jeg er kognitivt blevet langt bedre, også bevægelsesmæssigt, men uro, smerter og spasmer er mere markante, når energien er brugt. Det bliver spændende at se, hvordan progressionen er forandret, og om der stadig er betændelsesaktivitet i hjernen.
Her er en historie om et mildt forløb for en nydiagnosticeret, hentet fra patienthistorier. http://www.cpnhelp.org/?q=a_case_of_very_early_trea
Så det kan gøres let, set i bakspejlet.
Birte

Mine øjne er meget trætte, og jeg skal ta' mig sammen til at bruge dem ved TV, computer, læsning.
Den gule plet bagerst på nethinden, hvor koncentrationen sker som mest, må være påvirket. Jeg håber på, at den er under reparation.
Min krop og hoved føles stadig tung/t. Når jeg har det bedre glemmer jeg at hvile, så det er også derfor.

Offline bitte Mormor

• Sr. Member
    • Vis profil
    • PODMORMORs tænkeTank
« Svar #21 Dato: 07 December 2012, 05:00:37 »
Hej Allesammen.
Update herfra:  Svaret på, om jeg kunne få en scanning indenfor behandlingssystemet på Rigshospitalet af min hjerne, var desværre Nej. Har spurgt tidl. ved det årlige check, hvor jeg selv spurgte på en opfølgning af scanningen fra 2003. Det hjalp altså ikke noget, at min læge forespurgte denne gang. Svaret er stadig det samme. Der er ikke kapacitet til det, da jeg er blevet bedre, og derfor ingen grund til opfølgning.
Jeg har nu fået tilsendt CD-ROM af MR-billederne fra 2003 og kopi af journal. Dette tager jeg med til udredning på Privathospitalet Hamlet den 13. dec., hvor jeg har bestilt tid for egen regning, med efterfølgende scanning, forhåbentlig inden jul.

Jeg citerer lige Søren fra Antibiotika-tråden:
3. Og er det overhovedet bakterier, som er årsagen? Nogle forskere har haft virus fremme, som mistænkte og her især herpesvirus, som har det med at angribe nerverne og som kan inficere nerverne i flere år. Herpesvirus er en af de få vira, som man har medicin imod, f.eks. acyclovir, et antiviralt middel (ikke et antibiotika). Faktisk har man forsøgt at behandle sclerosepatienter med acyclovir. Det havde tilsyneladende nogen effekt, men ikke mere end at det færre antal attakker man konstaterede, kunne skyldes tilfældigheder i udvælgelsen af dem, som fik acyclovir og dem, som fik placebo. Konklusionen i det forsøg, som jeg har læst om, var at mere forskning på området er nødvendigt.......

Det er nu 2. gang indenfor et par måneder, at jeg har fået et lille herpes-udbrud på min læbe. Denne gang reagerede jeg, og har nu fået Aciclovir på recept hos lægen. Jeg skal ta' 200 mg. 5 gange om dagen, for at være heldig at ramme 'muldvarpen' i dens gange. Nu vågnede jeg tidligt, havde den sædvanlige uro, krible-krable, gående ud fra centralnervesystemet i ryggen, og tog således 1. Aciclovir i dag. Sammen med lidt mad, folsyre og K1-vitamin underbyggede jeg, at nerverne kunne få mulighed for reparation. Selvom jeg på dette tidspunkt sidder her ved computeren, så har jeg faktisk haft mindre uro i nat end jeg plejer. Forskning med Aciclovir omtales her:  http://www.springerlink.com/content/lj2ghw5635524711/     
På Scleroseforeningens hjemmeside er Aciclovir også nævnt:   http://scleroseforeningen.dk/netraadgivningen/interferon-og-infektioner  

Hvis nogen har mulighed for at afprøve denne medicin, så kom endelig igang, hvis muligheden viser sig.
Birte
« Senest Redigeret: 07 December 2012, 09:43:57 af bitte Mormor »

Offline bitte Mormor

• Sr. Member
    • Vis profil
    • PODMORMORs tænkeTank
« Svar #22 Dato: 14 December 2012, 09:26:23 »
Hej
Jeg var til samtale på Hamlet i går hos neurolog Jens Feilberg. Jeg har bestilt denne konsultation, således at jeg får god tid til at give et billede af min situation. Det blev en meget behagelig samtale, hvor vi forsøgte at lytte til hinanden, da vi er uenige i, hvordan denne sygdom grundlæggende skal gribes an. Herefter har jeg tænkt: Findes der dokumentation på, at man har set immunforsvaret spise myelinet, som jeg har set det spise bakterier m.m.? Ku' det ikke tænkes, at det er gliacellerne, der ikke producerer eller formidler nok 'lim', så processerne fungerer korrekt? Gliacellerne har man i forvejen kik på i forbindelse med  migræne og skitzofreni.
Jeg fik en god indføring i, hvad det er neurologerne vil med sclerosemedicinerne, og jeg fik fortalt mine tanker om antibiotika og antiviral medicin.
Jeg får besked om dato for scanning om ca. en uge. Jeg har valgt scanning af hjernen og nakken (inc. kontrast), som så senere vil blive sammenlignet med scanningerne fra 2003.
Birte

Offline bitte Mormor

• Sr. Member
    • Vis profil
    • PODMORMORs tænkeTank
« Svar #23 Dato: 27 Februar 2013, 13:41:15 »
Det er et stykke tid siden, at jeg har været til opfølgende samtale på min scanning. Men nu er jeg mere klar på, hvad det egentlig handler om. . Jeg synes selv, jeg har fået det bedre, og er efterhånden sikker
på, at jeg har fat i det rigtige for mig.  
Rigshospitalets Scleroseafdeling, mit kontrolsted, kunne ikke bevilge en opfølgning på MR scanning af hjernen
fra 2003, så jeg har nu været til scanning på Hamlet Privathospital.
Konklusionen lyder: Regression af venstresidig læsion i cerebellare pedunkel. Let progression af supratentorielle hvid substans læsioner.
Formentlig status quo af intramedullære cervikale læsioner.
Jeg er fantastisk glad for regressionen i området mellem hjernestammen og lillehjernen. Her sidder så meget der påvirker motorik og koncentration.
At der er tilkommet ekstra hvide pletter, ser jeg ikke som et problem, grundet min alder. Det er først de
sidste 2 år, jeg rigtigt har mærket bedringen. Progressionen er vel fra de første år efter diagnosen.
Jeg har set forskellen på scanningsbillederne 2003 contra 2013, og kan se, at jeg må gå imod lysere tider.
Samtidig ved jeg godt, der er lang vej igen. Stivhed, smerter, uro og
manglende koncentration er stadig dagligdag, men de gode øjeblikke bliver
længere og længere.
« Senest Redigeret: 27 Februar 2013, 14:00:23 af bitte Mormor »

Offline Derhansi

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #24 Dato: 27 Februar 2013, 22:48:46 »
Hej Birthe

Hvor er det opløftende at læse  ;D
At der overhovedet kan være tale om regression er jo ret fantastisk, uanset hvad det skyldes. Tilsyneladende har din krop jo fået nogen ro til at reparere sig selv. Tillykke med det  ;D

Der Hansi
Ægtefælle til Tina, der blev diagnosticeret MS i 1997. De seneste 10 år med SPMS. EDSS 8,0. Tina blev liberated hos Dr. Vogl den 04.08.10

Offline Bjarne Fonnesbech

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #25 Dato: 28 Februar 2013, 15:56:42 »
Yeps, det lyder da rigtig godt Birte. Thumps up !

Men troede egenligt ikke de måtte scanne her i DK mht. CCSVI ? Kan se du er scannet på Hamlet ? Måske det kun er en "alm. hjernescanning" ???

Uanset hvad, så er det da helt vildt dårligt, at det offentlige sygehusvæsen ikke vil tilbyde dig en alm. scanning, hvis det altså er det du har fået ? Det skal de sq da gøre 1 x årligt mener jeg. For at se, hvordan sygdommen udvikler sig.
Gør alle Sclerroseklinikker / Neurologiske Afdelinger ikke det ?

Mod lysere tider går det - ja, det er jo heldigvis forår imorgen  ;).

Kh Bjarne
ms-diagnose i 2002. SPMS / PPMS ? Liberated 13.1.2011 i Indien. F/U i Indien d. 11.9.11.
HSCT behandling i Mexico juni/juli 2016.

Offline helleho

• Sr. Member
  • Lærer nyt hver eneste dag
    • Vis profil
« Svar #26 Dato: 28 Februar 2013, 17:10:39 »
Dejlig læsning Birthe  :D skønt, tillykke må være det rette ordvalg. Kh Helle
MSRR - EDSS 5,5 (Riget maj 14)

Offline bitte Mormor

• Sr. Member
    • Vis profil
    • PODMORMORs tænkeTank
« Svar #27 Dato: 01 Marts 2013, 10:31:22 »
Hej Alle
Tak for feedback, det varmer med dialog.
Til Bjarne, jo, det var 2 MR scanninger, af hjerne og nakke.  Ikke noget med CCSVI. Ved godt at overskriften på tråden handler om det, men jeg skriver  om mit videre forløb i samme tråd. -Og jeg håber og tror, at CCSVI indgrebet hjælper mig for altid.
Der er ikke opfølgning af scanninger på Sekundær Progressive MS'ere på Rigshospitalet. Kun hvis patienten har fået det værre. Har spurgt 2 gange, den sidste forespørgsel stod min læge for. Derfor syntes jeg selv, jeg ville bruge penge på opfølgning, da vished, sort på hvidt, sementerer en følelse af fremgang til det bedre. Når jeg her i foråret skal til den årlige kontrol, vil jeg håbe, jeg kan få en EDSS udmåling. Journal og scanning fra jan. 2013 er sendt til rigshospitalet, så det kan være med i næste møde med scleroselægen, hvem det nu bliver.
Der Hansi, du har helt ret, kroppen må på en eller anden måde ha' fået tid, ro, vilje, overskud til at gøre det, den er god til.
Svært at sige, hvor meget roen betyder? Der skal nok være harmoni mellem ro og bevægelse.
Birte

Offline bitte Mormor

• Sr. Member
    • Vis profil
    • PODMORMORs tænkeTank
« Svar #28 Dato: 27 August 2014, 18:06:57 »
Så er der gået 3 år siden mit CCSVI-indgreb. Set i bakspejlet, som tiden går, har det sikkert hverken hjulpet eller gjort tingerne værre. Jeg er dog enormt glad for at have været med i processen. Oplevelser og erfaringer har absolut været givende og også med til at bedre min sygdom. Jeg ved nu, at der var forsnævringer, og at de nu formentlig er skubbet væk. Den egentlige rod ligger stadig hen i det uvisse, og jeg arbejder på afkrydsninglisten over, hvad det ikke er. Samværet her i forum er meget givende, da alle er dedikeret på at handle selv. Jeg er helt klar over, at jeg blander mange ting sammen, men føler, jeg har styr på det. Der er sikkert flere sammenfaldende dråber, der har fået vandet/sygdommen til at flyde over.                               
Det største problem for mig at løse, er den calcificeringsproces, der er sat utidigt igang i krop og hjerne. Hvorfor sætter kalken sig i muskler og led, når den hører hjemme i knoglerne? Jeg har forsøgt med store doser D3, sideløbende med K2, ekstra magnesium, homeopatiske komplexer osv. Nu er turen kommet til vitamin B3, også kaldet niacinsyre. B-vitamin kompleks har ikke virket, og mange af de andre B vitaminer er også prøvet. Jeg har været omkring B3 tidligere, men ikke seriøst, som nu. Jeg kom på det igen, ved at læse om en af Tecfideras bivirkninger, rødme i huden. B3 giver også kortvarig varme og blussen. Selv i øjets nethinde, kan jeg mærke en reaktion. Mangel på B3 giver Pellegra, eksemagtig, tør og skællende hud, hvilket jeg ikke kan sige, at jeg har. Dog har jeg om vinteren tør og eksemagtig hud på de fleste knoer på hænderne. Vi får se, om det vender tilbage i år?
Ved ligeledes at læse om en anden sclerosemedicin, nemlig Copaxone, har jeg også set en mulighed. Medicinen er opbygget på 4 aminosyrer:  L-glutaminsyre, L-alanin, L-tyrosin og L-lysin. L-Lysine har jeg taget længe som hjælp mod herpes og andre mikroorganismer, hvilket jeg absolut synes har hjulpet. I dag har jeg tilført de tre andre, alle købt hjem på nettet. Hvorfor har producenten Teva netop udvalgt disse 4 aminosyrer, når der er ca. 22 at vælge imellem? Er spændt på, om de vil sætte gang i signalstofferne i min hjerne, så mit energiforråd kommer i positiv.
Samtidig tager jeg Alpha Lipoic Acid, stærk antioxidant, som kan krydse blod/hjernebarrieren, og som støtter B-vitaminoptagelsen.  Godt nok mange ting, men til gengæld er de tidligere gængse tilskud lagt på hylden.
Derudover selvfølgelig masser af næringsrig mad og drikke - meget vigtigt.
Jeg har tidligere været inde på Cordiceps Sinensis, en kinesisk svamp, der skulle øge energiomsætningen. Den siges, at være en af komponenterne i sclerosemedicinen Gilenya. De første gange, jeg tog den, kunne jeg godt mærke et boost, men syntes virkningen ikke holdt ved, kroppen vænnede sig for hurtigt. Jeg har stadig et par bøtter stående, og når maven kan klare mere, prøver jeg igen.
Ved så mange tilskud drikker jeg selvfølgelig rigeligt. Mine tilskud kommer aldrig op på de mængder mange ældre mennesker må sluge hver dag, og det på recept fra lægen.
Min EDSS er for 4 år siden målt på Riget til 4,5. Mener nu, jeg kan sige efter eget syn, at den er 2,5.
Har ikke mere brug for antibiotika og reparerer min tarmflora hver dag med Bio Gaia Reuteri-dråber.
Spiser desuden meget antiseptisk rapshonning, økologisk fløde og italiensk bresaula, lufttørret oksekød. Mindsker i øjeblikket grønsagerne, da jeg ønsker at tage på.
Dette var min opdatering
Birte
« Senest Redigeret: 27 August 2014, 18:13:24 af bitte Mormor »