Forfatter Emne: tidsforbrug i forbindelse med CCSVI operation  (Læst 5049 gange)

Offline orm

• Newbie
  • *
    • Vis profil
tidsforbrug i forbindelse med CCSVI operation
« Dato: 02 Oktober 2011, 19:40:47 »
Hej,

Jeg overvejer at få udført CCSVI-operationen :)
Jeg er i fuldtidsarbejder og skal derfor orientere min arbejdsgiver om, hvor lang jeg skal bruge inden og efter operationen(som formentlig vil blive udført i Polen).

Ole
ormen med de lange ben

Offline hag

• Administrator
  • Hero Member
    • Vis profil
Sv: tidsforbrug i forbindelse med CCSVI operation
« Svar #1 Dato: 02 Oktober 2011, 22:43:38 »
Hej Ole

I Polen - hos Ameds - bruger man 3 dage, altså man udskrives på dag 3.

Derefter er det nok en god ide at forholde sig i ro i et par uger - en anbefaling man ofte hører.

Christian
47 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. Liberation hos Ameds i Polen.
FMT behandling hos Taymount i England.
Nu på Gilenya.

Offline Den lange

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: 20 Oktober 2011, 09:56:11 »
Hej Ole

I Polen - hos Ameds - bruger man 3 dage, altså man udskrives på dag 3.

Derefter er det nok en god ide at forholde sig i ro i et par uger - en anbefaling man ofte hører.

Christian

Tage det med ro, vil det sige jeg kan arbejde på kontor?
never give up.
Sklerose siden 2001

Offline Nina Ansbjørn

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: 20 Oktober 2011, 10:43:07 »
Hej Ole,

Jeg tog en uges ferie efter min CCSVI operation. Jeg arbejder også fuld tid.

Men det er jo fuldstændig forskelligt fra person til person, hvor meget tid man har behov for, til at "komme til sig selv". 1 uge var fint for mig. Så gik jeg heller ikke hele tiden og tænkte på, at venerne måske kunne klappe sammen bare jeg rejste mig fra sofaen  ::) og i det hele taget fordøje hele oplevelsen (jeg blev opereret i Indien).

Men som Christian skriver, så er det nok en god idé at holde sig i ro i et par uger (og ikke at lave de store sportsudføjelser lige efter en operation  ;) )

Kh Nina
CCSVI procedure 11/11-10 i Indien ~ follow up rejse i august 2011

Offline Bjarne Fonnesbech

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: 20 Oktober 2011, 16:39:24 »
Hej Ole,

Begyndte at arbejde igen efter en uges tid (er i flex-job), og begyndte også at dyrke sport igen for hurtigt. Set i bagklogskabens klareste lys, så var det nok fornuftigt for mig at have holdt et par ugers hvile ...

Så jeg vil også klart anbefale dig at tage et par uger med fred og ro. Er det en god arbejdsgiver, så vil han garanteret have forståelse for det.

Good luck. ;)

Hilsen Bjarne
ms-diagnose i 2002. SPMS / PPMS ? Liberated 13.1.2011 i Indien. F/U i Indien d. 11.9.11.
HSCT behandling i Mexico juni/juli 2016.

Offline helleho

• Sr. Member
  • Lærer nyt hver eneste dag
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: 20 Oktober 2011, 20:20:09 »
Hej Ole - også lige en tredje mening  ;)

Jeg forsøgte at fortsætte min dagligdag hurtigst muligt. Dvs. kontorarbejde efter 4 dage også min hverdag fra inden indgrebet. Jeg har aldrig trænet særligt meget, har lyttet til min krop, så det blev ca. 15 min. hver dag, ingen konditræning. Det holdt da et år uden attak, og jeg har fortsat glæde af indgrebet, for jeg er tilbage på det gode niveau igen. . .. allerede.

- og jeg har nu fået energi til hårdere træning, min krop fortæller mig den er klar og det næste nye er nok konditræningen  :)

Ole, det jeg tror er det vigtige er, at du skal LYTTE TIL DIN KROP! Træf afgørelserne undervejs. Held og lykke med det.

Vh Helle
MSRR - EDSS 5,5 (Riget maj 14)