Forfatter Emne: Minocykline?  (Læst 323805 gange)

Offline Emil

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Minocykline?
« Dato: 18 Oktober 2011, 08:55:43 »
Er jeg den totalt uvidende, eller er jeg bare tiltrukket af konspirationsteorier, der kan ligestilles med påstanden om at vi aldrig har været på månen.
Til orientering er jeg absolut ikke konspirations dyrker
Jeg har aldrig hørt om dette her  www.owndoc.com/lyme/multiple-sclerosis-is-lyme-disease-anatomy-of-a-cover-up/ nogensinde .
Er der nogen herinde der kan/vil kommentere på det. Selv bloggen på CCSVI Locator, hvor jeg så det, er tavs som graven. Ingen ynes at vill kommentere på det.
Vi ved jo alle at pengene driver alt medicin, men det hav af publikationer der kommer frem på nævnte site, er for mig en gåde hvis det altsammen
er forbigået i tavshed.
57 år. diagn. 2007 har få, milde men tilbagevendende gener. Er i fuld arbejde som selvstændig. Hører til de absolut "heldige". Ved ikke hvor på skalaen jeg ligger. Har fuld førlighed. Får Copaxone på 3 år uden gener.

Offline Lisa.T

• Global Moderator
  • Hero Member
  • I'm not perfect, but my dog loves me!
    • Vis profil
Sv: Minocykline?
« Svar #1 Dato: 18 Oktober 2011, 16:31:23 »
Øøøøøøøhh, den er svær. Jeg har ikke læst det hele, men skimmet det. Det lyder, for mig, ikke rigtigt. Så dårligt tror jeg trods alt ikke om lægerne.

Hvis MS skyldes borrelia, og dermed er en bakterie infektion, så ville det være forholdsvist nemt at gøre os alle raske med antibiotika. Og helt ærligt, så tror jeg ikke alle læger er så kyniske, at de lader os lide for sjov og for penge. Og da der ovenikøbet er adskillige læger med MS, så tror jeg lynhurtigt de ville tage en penecillin-sprøjte, hvis det gjorde dem raske i et snuptag. 

Jeg tror ikke på det, men vil gerne modbevises,for  så er der håb i en sprøjte antibiotika.
SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Siden 1.1.2012 på TW's diæt - 100%. 1. juni 2013 startet D-vit. kur.

Offline bitte Mormor

• Sr. Member
    • Vis profil
    • PODMORMORs tænkeTank
« Svar #2 Dato: 19 Oktober 2011, 05:16:59 »
Hej Emil
Det er en meget udførlig artikel, du henviser til om disse teorier bag MS.
Jeg synes bare ikke man kommer nogen vegne med at slå modstanderen oven i hovedet. Vi må være kreative og geniale, og vise at MS kan kureres.
Jeg kan sagtens følge tanken, for jeg mærker også positiv effekt på sclerosen ved antibiotika-kur. Specielt tror jeg, at Minocykline eller doxycycline er godt efter et CCSVI-indgreb, hvor kredsløbet igen kan arbejde mere effektivt, og selv hjælpe til med at bekæmpe disse spirochetes. Problemet er bare, hvor længe, du kan tåle en sådan antibiotika-kur uden det går ud over noget andet. Hvis det er livslangt, er det også symptombehandling, men for nogen, sikkert det eneste virkningsfulde.
Jeg er i gang med at skaffe noget doxycycline, og supplerer allerede med bakterie-nedsættende kosttilskud.
Ser ud som om de fleste oplysninger er flere år gamle (kan ikke umiddelbart se en dato), og så er de bredspektrede antibiotika, makrolider, måske ikke med. Hælder selv mest til, uden at vide, doxycycline, som jeg har læst et sted, er semisynthetic, hvad det så end er?
Jeg synes, at der her i forum, er skrevet en del om borrellia og MS. Søren har f.eks. fået test i Tyskland, hvor testen er mere udførlig end den danske.
Men gå i gang, og find ud af, hvordan det nogenlunde hænger sammen for dig.
Hjernekosten, er jeg også helt enig i, er nødvendig, så kroppen har mulighed for at beholde en bedring.
Birte
« Senest Redigeret: 19 Oktober 2011, 05:55:25 af bitte Mormor »
64 år, SPMS 2003, selvhjulpen på 'helsekost',  CCSVI-Indien hold 7a, 16. aug. 2011
Lad os finde 'det stakkels bæst', og lodse det ud.

Offline Lisa.T

• Global Moderator
  • Hero Member
  • I'm not perfect, but my dog loves me!
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: 19 Oktober 2011, 12:38:11 »
Birthe, vil du nærmere fortælle, hvad bakterie nedsættende kosttilskud er?
SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Siden 1.1.2012 på TW's diæt - 100%. 1. juni 2013 startet D-vit. kur.

Offline bitte Mormor

• Sr. Member
    • Vis profil
    • PODMORMORs tænkeTank
« Svar #4 Dato: 19 Oktober 2011, 19:25:31 »
Hej Lisa
Nok lidt uheldigt formuleret, men jeg forstår ved bakterie nedsættende kosttilskud, f.eks. c-vitamin, flavonoider (citrus-skaller), urte-pencil (naturens penicillin), muno colostrum (http://www.helsenyt.com/frame.cfm/cms/id=3574/sprog=1/grp=8/menu=3/),  garcin (hvidløgskapsler med allicin) og f.eks. alt, der bliver kaldt antioxcidanter. Det kan også være kolloid-sølv, du/I kender sikkert meget mere.
Håber du forstår det lidt bedre nu.
64 år, SPMS 2003, selvhjulpen på 'helsekost',  CCSVI-Indien hold 7a, 16. aug. 2011

Offline Emil

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: 19 Oktober 2011, 22:57:38 »
Tak til Lisa og Bitte for konstruktivt indlæg.
Nu hører jeg ikke til dem der dyrker hverken sygdommen eller kampen mod de lærde, men er af den opfattelse at alle kan tage fejl både jeg og eksperterne. Jeg kan næsten ikke tillade mig at sidestille mig med jer, der er påvirket af sygdommen i langt højere grad end jeg. Jeg er ikke særlig aktiv herinde, som det ses af min frekventering af siderne her, men da jeg faldt over denne "sag" synes jeg, at jeg ville bede dette forum om at hjælpe med at bedømme lødigheden af nævnte artikkel.
Sprogbruget kan man diskutere, og jeg er enig i at man ikke opnår noget ved at slå hinanden i hovedet med beskyldninger om usandheder og cencurering.
Det der undrede mig, var at de senere publiceringer(Normændene Brorson m.fl. fra 2001) som i min optik er ret så omfattende, både i omfang og dybde, at der ikke er nogen der har taget handsken op herfra.
Jeg forsker lidt mere i sagen når jeg finder tiden hertil. Så skal jeg nok byde ind med nyt, hvis der er noget ;)
Stor respekt til jer der "driver" dette værk.
Mange hilsener
Emil
57 år. diagn. 2007 har få, milde men tilbagevendende gener. Er i fuld arbejde som selvstændig. Hører til de absolut "heldige". Ved ikke hvor på skalaen jeg ligger. Har fuld førlighed. Får Copaxone på 3 år uden gener.

Offline bitte Mormor

• Sr. Member
    • Vis profil
    • PODMORMORs tænkeTank
« Svar #6 Dato: 20 Oktober 2011, 09:52:52 »
Hej Emil
Jeg synes som sagt også, at det er enormt interessant, og er glad for at du tog det op igen.
Publiceringer fra 2001, Brorson, hvad er det for noget, kan du skrive lidt mere?
Lime disease opfatter jeg nu næsten som infektion af spirochetes, og måske fra myg eller andet.
Mit 'bæst' ku' godt ligne sådanne spirocheter.
Linker lige til dette:  http://www.borreliainformation.se/bakterien.html
Er spændt på hvad vi alle finder ud af.
Birte
« Senest Redigeret: 20 Oktober 2011, 10:08:42 af bitte Mormor »

Offline Anders

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: 03 Februar 2012, 23:58:17 »
de bliver jo klogere og klogere.. det har også kun taget små 100 år...

http://www.scleroseforeningen.dk/Service/2011/ny-viden-om-hvor-sclerose-begynder.aspx
ms type : ved ikke ::: diagnose juni 2007. EDSS ca 4 (måske) har fået liberation operation