Forfatter Emne: Mig igen:-) Håber du vil bruge 30 sekunder på at svare mig. Især folk svs.  (Læst 4499 gange)

Offline SanneHansen

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Så fik jeg min mr. scanning overstået imorges kl 7.45. Mine spørgsmål drejer sig også herom.

Min scanning tog ca 30 min. Jeg fik scannet hovede og nakke. Er det et godt tegn, at den ikke tog så lang tid? Eller er det meget standard og tager det ligesom samme tid at tage de billeder, der skal tages, uanset hvad billederne viser?

Hvordan fik du efterfølgende svar pr. indkaldelse med brev til samtale, indkaldelse til samtale pr. telefon eller svar pr. telefon? ( Jeg er tilknyttet syd/vestjysk sygehus, Esbjerg) Nogle der ved, om man altid får svar på samme måde eks indkaldelse pr. brev, eller de eks bare ringer, hvis scanningen vidste alt normalt? ( altså kan jeg udlede, at scanningen vidste noget, hvis jeg bliver indkaldt pr. brev, eller kan jeg regne med, at alt er ok, hvis jeg kan se, at telefonen ringer med et nummer fra dem?)

Sagde hende/ham, der scannede jer, noget der indikerede udfaldet af scanningen?

Alt ved min neurologiske undersøgelse vidnede om sclerose. Og jeg er egentlig ok omkring, hvis det viser sig at være det.

Ps: Tak for rådet med skrå seng. Kan jo lige så godt bruge ventetiden til noget fornuftigt og fik sengen klodsede de 15 cm op. Og om jeg bilder mig det ind eller ej, så følte jeg allerede efter første nat, at jeg var knap så træt. Så fedt og enkelt:-)

Offline jru

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Min første skanning tog ca. 45 min. Jeg skulle have skannet hoved og nakke... men de valgte at skanne ryggen med, da de syntes noget var galt. Min anden skanning som var både hoved, nakke og ryg, tog ca. 1 time og 15 min. Dette var på et andet sygehus.

De fortæller ikke noget om resultatet under skanningen. Du bliver sandsynligvis indkaldt til møde, ligegyldigt om resultatet er negativt eller positivt. Om det er pr. brev eller telefonisk aftale afhænger af hvad de gør på det sted du er tilknyttet. Jeg har prøvet begge dele. Kender desværre ikke til Esbjergs måde at gøre tingene på. Jeg er fra Sjælland.

Pøj pøj med det  :)

Offline Nina Ansbjørn

• Full Member
    • Vis profil
Hej Sanne,

De 30 minutter er vist meget normalt. Jeg tror første scanning tog 30 minutter, den næste 45 minutter. Alle undtagen en scanning (den sidste jeg fik foretaget ved kontrol i Indien) tog 1 ½ time, men det var også fordi de scannede helt ned af rygsøjlen, så det tog enormt lang tid.

Ved alle mine scanninger fik jeg intet af vide af dem der scannede mig. Du får først svar, når du snakker med lægen, og jeg tror, at du bliver indkaldt til møde. Men ellers kan du jo prøve at ringe til sygeplejersekn og spørge hvad det næste step er.

Håber du snart for klarhed.

Mvh Nina.
CCSVI procedure 11/11-10 i Indien ~ follow up rejse i august 2011