Forfatter Emne: Glædelig jul!  (Læst 8257 gange)

Offline hag

• Administrator
  • Hero Member
    • Vis profil
Sv: Glædelig jul!
« Svar #15 Dato: 24 December 2013, 11:54:29 »
Glædelig jul fra mig også!

Jeg håber at I får en fredfyldt jul og et godt nytår  :)

Christian
47 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. Liberation hos Ameds i Polen.
FMT behandling hos Taymount i England.
Nu på Gilenya.

Offline Bjarne Fonnesbech

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #16 Dato: 25 December 2013, 19:22:14 »
Glædelig Jul og godt Nytår 2014 herfra  :) :)
ms-diagnose i 2002. SPMS / PPMS ? Liberated 13.1.2011 i Indien. F/U i Indien d. 11.9.11.
HSCT behandling i Mexico juni/juli 2016.

Offline helleho

• Sr. Member
  • Lærer nyt hver eneste dag
    • Vis profil
« Svar #17 Dato: 25 December 2013, 22:20:14 »
Glædelig jul allesammen!

Jeg vil ønske Jer alle et sundt og lykkebringende 2014. Må det bringe os helse og ny viden, nye hjælpemidler, ny medicin, og vigtigst af alt, gennembrud i forskningen.

Personligt tror jeg på stamceller som kommende effektiv behandling, der går nok mange år inden årsagerne til MS er kortlagt, men en behandling tror jeg er indenfor rækkevidde. Ccsvi oplever jeg som værende mangelfuld, den afhjælper, men vi er få med blivende effekt, gamle skader forbliver, og mange mærker ingen forskel.

Så lad os håbe på fremskridt og god vind på alle fronter, når det gælder behandling og forskning af MS.

Happy Newyear  ;D
MSRR - EDSS 5,5 (Riget maj 14)

Offline Bjarne Fonnesbech

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #18 Dato: 22 December 2014, 15:00:15 »
Så er det tid til, at der skal ønskes en glædelig jul og et godt Nytår 2015 :-)

Det er lidt "skægt" at kigge tilbage, vi håber og håber, men det gode spørgsmål er om, der sker noget virkelig revolutionerende ift MS i 2015 ??? Håbet lever dog altid.

Kh Bjarne
ms-diagnose i 2002. SPMS / PPMS ? Liberated 13.1.2011 i Indien. F/U i Indien d. 11.9.11.
HSCT behandling i Mexico juni/juli 2016.

Offline per west

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #19 Dato: 22 December 2014, 16:20:20 »
Ja. Glædelig jul. Lad os håbe miraklernes tid ikke er slut.  :)
RR/SP ? Synsnervebet. 2001, diagnose 2009. Ballonudvidelse 2010. Ingen medicin. EDDS 2010 3. 1 år efter Vogl - 2,5 uden medicin, 2 år efter Indien 4,5! Kan medicin være placebo, og kan det være farligt at lade sig CCSVI behandle efter FDA har lukket ned?

Offline helleho

• Sr. Member
  • Lærer nyt hver eneste dag
    • Vis profil
« Svar #20 Dato: 22 December 2014, 16:49:25 »
Glædelig jul allesammen - og et lykkebringende nytår  :D

Per, er bange for at miraklernes tid er forbi og at alt efterhånden kan forklares - men pyt, bare det snart lykkes - og det gør det  ;D

MSRR - EDSS 5,5 (Riget maj 14)

Offline HD4ever

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #21 Dato: 22 December 2014, 19:26:09 »
Hej alle
En glædelig Jul og et godt Nytår
fra de Fynske land

Offline Lisa.T

• Global Moderator
  • Hero Member
  • I'm not perfect, but my dog loves me!
    • Vis profil
« Svar #22 Dato: 23 December 2014, 09:47:41 »
Jeg skynder mig at slutte op om koret, og ønsker alle her en rigtig dejlig jul, og et rigtigt godt og sundt Nyt År!

SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Siden 1.1.2012 på TW's diæt - 100%. 1. juni 2013 startet D-vit. kur.

Offline hag

• Administrator
  • Hero Member
    • Vis profil
« Svar #23 Dato: 23 December 2014, 12:10:02 »
Glædelig jul og godt nytår til alle herfra !

Jeg er helt sikker på at miraklernes tid ikke er forbi -2015 bliver året!

Kærlige hilsner
Christian
47 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. Liberation hos Ameds i Polen.
FMT behandling hos Taymount i England.
Nu på Gilenya.

Offline Anders

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #24 Dato: 23 December 2014, 12:33:48 »
Hej alle
Jeg ønsker også jer alle en rigtig god jul og et godt nytår og helst med så lidt stress som muligt og så meget sne som i ønsker.. Måske hvis vi er heldige vil der være flere i det nye år som arrangere sig i vores og evt deres egen sygdom så vi kan få lavet de forsøg som vi har så meget brug.. Og Novo nordisk skal nok også sætte kapløbet et gear op
ms type : ved ikke ::: diagnose juni 2007. EDSS ca 4 (måske) har fået liberation operation

Offline Lisa.T

• Global Moderator
  • Hero Member
  • I'm not perfect, but my dog loves me!
    • Vis profil
« Svar #25 Dato: 24 December 2014, 08:45:23 »
Det er vist bragt før, men måske er her vores allesammens julegave?

http://www.gizmag.com/indazole-chloride-reverses-multiple-sclerosis-symptoms-ms/35020/
SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Siden 1.1.2012 på TW's diæt - 100%. 1. juni 2013 startet D-vit. kur.

Offline bitte Mormor

• Sr. Member
    • Vis profil
    • PODMORMORs tænkeTank
« Svar #26 Dato: 24 December 2014, 10:56:18 »
Også glædelig jul fra mig.

Da jeg så Lisa's påmindelse, forrige link, om 'indazole chloride', en østrogen receptor, så tænkte jeg, at det er godt, at jeg er startet på at ta' en lille teske af 'den bedste olivenolie, jeg kan opdrive, hver morgen på tom mave. Tager det flere gange om dagen, men ved ikke om det behøves.
Jeg har på fornemmelsen, at det er noget af det samme, der sker, som ved komponenten indazole chloride. Når kvinder er gravide, får sclerosen mindre 'rum'. Er det fordi de endotele celler igen er smidige grundet de aktive hormoner?
Olivenolie fra vise gamle træer har fantastiske ting at give. Den bløder op i de endotele celler, så giftstoffer og andre aflejringer langsomt forsvinder. Set i bakspejlets klare lys, så er det mit bedste overlevelsesmiddel p.t. Læs om det her, der er noget om snakken:    http://www.news-medical.net/news/20091119/Experts-to-study-how-olive-oil-lowers-the-level-of-cytotoxicity-in-endothelial-cells.aspx 
Olivenolie er ikke kun en 'female' ting, naturen virker også på 'male'.     
Birte                 
64 år, SPMS 2003, selvhjulpen på 'helsekost',  CCSVI-Indien hold 7a, 16. aug. 2011
Lad os finde 'det stakkels bæst', og lodse det ud.

Offline Jesob

• Hero Member
  • Jessie og Jacob
    • Vis profil
« Svar #27 Dato: 26 December 2014, 10:28:44 »
Et forsinket glædelig jul og ønsket om et godt nytår herfra :)

Kærlige hilsner
Jacob
Jessie: MS diagnose jan. 11, har nok haft MS i mange år... og Fibromyalgi.
Liberatet på Medanta i Delhi, Indien d. 20.4.11
Tungmetalforgiftning, EDTA og Demoval behandling.
Jacob: Jessie´s mand, rask.

Offline per west

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #28 Dato: 27 December 2014, 12:05:52 »
Også et lidt forsinket glædelig jul, herfra. Og så årets malurt fra Scleroselægerne.

Jeg har fået et nytårssvar fra Morten Blinkenbjerg, omkring noget forskning, med potentiale til at blive en slags diskountstamcelleterapi, med stort potentiale for alle sclerosepatienter.

Det ville være en stor nytårsgave, såfremt forskerne ville rette opmærksomheden imod stoffet chondroitin sulfat proteoglycan (CSPG) som er et stof som tilsyneladende kan manipuleres til at få liv i vores gamle plaks i hjernen, og manipuleres til dannelsen af nye nerveforbindelser.

Desværre er autoreaktionen fra en hver neurolog, at den slags forsøg foretages bedst på mus frem for mænd. De kunne jo vise sig at virke lidt for godt, de der CSPG forsøg, så desværre ikke et emne for førsteprioritetering..

Her svaret fra Rådgivningspanelet:

Kære Per
Jeg er helt enig i, at der er spændende perspektiver i et stof som chondroitin sulfat proteoglycan (CSPG) og at det må afprøves i forbindelse med MS. Det er dog sådan, at et stof som CSPG primært skal afprøves i et forskermiljø, der laver de indledende dyreforsøg med en MS sygdomsmodel og tolker de komplekse resultater. Denne proces er i gang og vi følger udviklingen nøje. Som forskningsaktive MS læger, har vi en forskningsplan og må prioritere vores ressourcer og kan derfor ikke undersøge alt hvad der måtte blive omtalt, selvom det selvfølgelig ville være ideelt.

Med venlig hilsen
Morten Blinkenberg, MD, PHD

-----Oprindelig meddelelse-----
Fra: info@scleroseforeningen.dk [mailto:info@scleroseforeningen.dk]
Sendt: 10. december 2014 16:33
Til: rådgivningspanel
Emne: Nyt spørgsmål oprettet 11896

Bliver der forsket i
http://en.wikipedia.org/wiki/Chondroitin_sulfate_proteoglycan som forhindrer genetablering af nervebaner, og i givet fald i ikke gør, hvorfor ikke???

At forhindrer eller resette dette stofs effekt, burde vel være første prioritet, hvis hjerners plaks skulle kunne bringes til at hele op, og milliarder til medicin skulle kunne spares.

http://ing.dk/artikel/helt-nyt-stof-kan-faa-nerver-til-spire-og-give-foerligheden-tilbage-172814?utm_source=nyhedsbrev&utm_medium=email&utm_campaign=daglig

Per

Godt nytår.  :)
RR/SP ? Synsnervebet. 2001, diagnose 2009. Ballonudvidelse 2010. Ingen medicin. EDDS 2010 3. 1 år efter Vogl - 2,5 uden medicin, 2 år efter Indien 4,5! Kan medicin være placebo, og kan det være farligt at lade sig CCSVI behandle efter FDA har lukket ned?

Offline Jesob

• Hero Member
  • Jessie og Jacob
    • Vis profil
« Svar #29 Dato: 28 December 2015, 13:32:14 »
Glædelig bagjul og ønsker om et godt nytår :-)

Mange hilsner
Jacob
Jessie: MS diagnose jan. 11, har nok haft MS i mange år... og Fibromyalgi.
Liberatet på Medanta i Delhi, Indien d. 20.4.11
Tungmetalforgiftning, EDTA og Demoval behandling.
Jacob: Jessie´s mand, rask.