Forfatter Emne: Stamcelleforsøg i DK:  (Læst 98489 gange)

Offline Leif

• Hero Member
    • Vis profil
Sv: Stamcelleforsøg i DK:
« Svar #75 Dato: 05 Oktober 2013, 11:41:33 »
Hej Helle... :-)

Jeg er vildt begejstret..... Har hele tiden forventet at stamceller var vejen frem, men har også været bevist om at det sikkert ville blive aktuelt alt for sent for mig...... Men med den hastighed der nu sker noget har jeg da lov at håbe..... :-)  :-) :-)

Hilsen Leif...
spms. diagnose i 92. Rimelig mobil og arbejder..

Offline bitte Mormor

• Sr. Member
    • Vis profil
    • PODMORMORs tænkeTank
« Svar #76 Dato: 05 Oktober 2013, 13:03:37 »
Selvfølgelig skal vi være begejstrede, bl.a. også for kommende generationer. Dog ved vi stadig kun, at det er den 'skrappe' stamcellekur, der virkelig rykker.
Jeg husker bare stadig, at nogle har stoppet deres MS med CCSVI.  Soeren34 har tidl. skrevet, at han mener hans MS er gået i stå ved brug af Alpha Lipoic Acid (ALA). Der er eksempler på enorm bedring efter kost, måske helbredelse. Jeg har vendt min sclerose med bl.a. antibiotika, og det er længe siden, at progressionen er gået i stå. Hvis lægerne begejstret undersøgte disse sager til bunds, så ville der officielt være flere veje til at få et godt liv, på trods af at være blevet ramt af sclerose.
Hvis der blev gået i dybden med at gi' CIS-patienter, hvor der er mistanke om MS, en stor dosis D vitamin og nærende kost, så kunne vi snakke om begejstring for en nemmere og billigere form for hjælp.
Mine øjne ser på udviklingen udfra en tidl. progressiv sclerose.
Birte
« Senest Redigeret: 05 Oktober 2013, 13:30:44 af bitte Mormor »
64 år, SPMS 2003, selvhjulpen på 'helsekost',  CCSVI-Indien hold 7a, 16. aug. 2011
Lad os finde 'det stakkels bæst', og lodse det ud.

Offline per west

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #77 Dato: 05 Oktober 2013, 13:17:16 »
Det som burde kunne give håb, er muligheden for at få udskiftet de såkaldte autoimmune T-celler ved at give kemo.
Med den hastighed man idag har på kortlægning af et menneskes genetiske sammensætning, burde man jo kunne finde frem til hvilke gener som så ikke mere er hos den "nyrensede" og nu raske patient, som pludselig har fået et normalt immunforsvar..

Desværre vil, i fald sclerosen skyldes veneforsnævringer eller manglende fungerende veneklapper, patienten sikkert igen udvikle sclerosen over tid.

Ved den mesenkymale behandling, vil det sikkert blive en skrue uden ende med dyr medicin ved siden af.

For mig er det spændende at se hvordan Lis's indiske stamcelleprojekt udvikler sig.
RR/SP ? Synsnervebet. 2001, diagnose 2009. Ballonudvidelse 2010. Ingen medicin. EDDS 2010 3. 1 år efter Vogl - 2,5 uden medicin, 2 år efter Indien 4,5! Kan medicin være placebo, og kan det være farligt at lade sig CCSVI behandle efter FDA har lukket ned?

Offline Lisa.T

• Global Moderator
  • Hero Member
  • I'm not perfect, but my dog loves me!
    • Vis profil
« Svar #78 Dato: 05 Oktober 2013, 15:04:27 »
Jeg har fået lov til af Lis at oplyse om, at hun til januar vil fortælle mere om det stamcelle-projekt, hun er i gang med. Både om priser, fremgangsmåde og hvad der ellers er.
SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Siden 1.1.2012 på TW's diæt - 100%. 1. juni 2013 startet D-vit. kur.

Offline per west

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #79 Dato: 05 Oktober 2013, 22:59:49 »
Det lyder godt, Lisa.

Bedst ville det være, såfremt hun intog en portion selv, så potentielle kunder så kan bedømme hendes fornyede kvalitet..... :P
RR/SP ? Synsnervebet. 2001, diagnose 2009. Ballonudvidelse 2010. Ingen medicin. EDDS 2010 3. 1 år efter Vogl - 2,5 uden medicin, 2 år efter Indien 4,5! Kan medicin være placebo, og kan det være farligt at lade sig CCSVI behandle efter FDA har lukket ned?

Offline Anders

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #80 Dato: 26 Oktober 2013, 13:56:59 »
Per. Den mesenkymale stamceller behandling er ikke og har ikke noget at gøre med medicin.. Den har en seriøs god mulighed for at kunne blive de vi alle har ventet på og den koster virkelig lidt... Som før nævne så er prisen for at tage celler ud og dyrke ca 5000 "uden lægens løn" og så skal de ind igen... Og når først de er ude kan det bare køre derud af... Tænk hvis vi istedet for at få dyr og dårlig medicin kunne komme op 1 gang om måneden og fået skud celler... Smuk tanke..... Er i øvrigt helt enig i at et godt tilskud af d vitamin og sund kost giver meget... Og så lige et skud b12 hver 14 dag
ms type : ved ikke ::: diagnose juni 2007. EDSS ca 4 (måske) har fået liberation operation

Offline per west

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #81 Dato: 26 Oktober 2013, 15:02:10 »
Hej Anders
Det jeg mener med medicin ved siden af, er det faktum, at intet tyder på at neurologer eller medicinalindustri ønsker at nå så langt i kuren, at omsætningen til medicinforbruget går ned.

Så hellere køre med de mesenkymale som til forskel fra de blodgivende, ikke "sletter" fejlkodningen af blodets T-celler, men blot sætter sygdommens udvikling tilbage, hvorefter sygdommen så igen progredderer når T-cellerne gør som de plejer og påny angriber vores myelin hvis ikke der tages medicin.

Jeg håber jeg tar fejl, men jeg synes ikke at der er noget der tyder på dette, desværre. Jeg regner neurologerne ud fra deres modstand imod CCSVI, som betænkeligt tæt på typen af læger man konfronteredes med under 2. verdenskrig.

En afart af mennesket, totalt uden empati for andre end sig selv.

Offline Anders

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #82 Dato: 28 Oktober 2013, 18:04:09 »
Jeg tænker bare hvis et skud celler hver 3/4/5/6 måned kan gøre at vi ikke har brug for medicin så er vi da i gang... Men jeg kan forstå at du gerne vil ha mere fokus på blod stamceller.. .. Nu sidder jeg lige og tænker over da jeg i starten af min sygdom for ca 6-7 år siden ikke kunne forstå at tiden stod total stille i ms forskerne lab. Til nu hvor man må sige at der såsmåt begynder at ske lidt... På samme tid få jeg næsten kvalme af at tænke på at det her stamceller forsøger køre lige nu er støttet af sklerose foreningen med "hele" 3 mill og jeg siger "hele" ikke for at nedgøre men for at sætte tankerne igang.. 3 mill som måske kan gøre noget rigtigt godt.. Nordea fonden deler hvert år ca 300 mill ud til forskning i sund aldring...??? Hvad sker der lige for fordelingen af midler i vores verden...
ms type : ved ikke ::: diagnose juni 2007. EDSS ca 4 (måske) har fået liberation operation

Offline per west

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #83 Dato: 29 Oktober 2013, 00:08:33 »
Man har jo lov at håbe, Anders. Jeg har ingen ide om hvorvidt neurologerne vil give adgang til ens egne stamceller efter patientens behov. Jeg tror det nu ikke, desværre.

Stadig håber jeg på, at der vil bleve skredet ind, politisk over for overgrebene på sclerosepatienterne, lægestandens humane universalforsøgsmodel.

Ligegyldigt hvor man klikker ind på emnet CCSVI, så bliver man afledt til andre sclerosesider som enten er koncentreret om neurologernes forsøg som modbeviser at CCSVI overhovedet eksisterer, eller også til sider som blot handler om sclerose, generelt.

Lobbyismen så bastant at det til fulde beviser at CCSVI er et utroligt vigtigt område at få undersøgt af de rette eksperter, hvilket, det har de selv bevist, i hvertfald ikke er neurologerne.

Neurologerne må ikke foretage sig noget som kan påvirke omsætningen inden for sclerosemedicin, negativt, så hvis ikke stamcellebehandlingen kan koste tilsvarende eller mere, end medicinen der bruges idag, så vil stamcellebehandlingen ikke blive tilbudt bredt.

Så vil også Nordea gå imod, for at beskytte deres investeringer i farma-aktier og forskning i sund aldring, utvivlsomt i sammenhæng med et stigende forbrug af alderdomsafhjælpende medicinske produkter.

Men det bliver nu spændende at følge med i dit stamcelleforsøg, uanset hvad, Anders.

Offline Bjarne Fonnesbech

• Moderator
  • Hero Member
    • Vis profil
« Svar #84 Dato: 05 November 2013, 16:44:56 »
Hej Anders,

Ja, det er mega spændende at følge med i, som Per W. siger.

;)

Hvad er status nu ???

Mvh Bjarne
ms-diagnose i 2002. SPMS / PPMS ? Liberated 13.1.2011 i Indien. F/U i Indien d. 11.9.11.
HSCT behandling i Mexico juni/juli 2016.

Offline Anders

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #85 Dato: 06 November 2013, 12:37:24 »
status er at jeg har fået sprøjte 2 af 2 så nu ved jeg at jeg har fået stamceller .. jeg træner så meget jeg nu engang kan og prøver at spise så fornuftigt som jeg kan.. og det virker vist meget godt

Offline Bjarne Fonnesbech

• Moderator
  • Hero Member
    • Vis profil
« Svar #86 Dato: 06 November 2013, 18:00:14 »
Glæder mig at høre  ;)
Hæng i med træningen.

Men kan du f.eks. mærke du kan gå længere distancer eller balancen er bedre ??? Eller er det for tidligt at sige det ?

Hilsen Bjarne
ms-diagnose i 2002. SPMS / PPMS ? Liberated 13.1.2011 i Indien. F/U i Indien d. 11.9.11.
HSCT behandling i Mexico juni/juli 2016.

Offline per west

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #87 Dato: 04 Februar 2015, 21:10:23 »
Her lidt om stamcelleforsøgene, set med canadiske øjne. Det er Mark Freedman der spøger igen, og har fået 4,2 mill. $ til forsøg. https://www.youtube.com/watch?v=LXbGqN154i8&feature=youtu.be&list=PL2rqY0xxHmw05wReYNyn6b6cASFMSV8xI&utm_source=Facebook&utm_medium=MESCAMS%20FAQ&utm_campaign=Teaser