Forfatter Emne: Ny pille på vej: BG-12  (Læst 52129 gange)

Offline wagner

• Full Member
    • Vis profil
« Senest Redigeret: 09 Marts 2012, 06:40:41 af hag »
SPMS Diagnose 2005. Nu: Medicinfri efter fuldt Novantrone forløb.
EDSS, blanding mellem 5,5 - 7,5. Kan fuldt udhvilet gå 100 meter, uden hjælpe midler. Det meste af tiden, 10-20 meter, mest mindre. Balance, og dropfod på grund af spasticitet i lægmusklen.

Offline Bjarne Fonnesbech

• Hero Member
    • Vis profil
Sv: Ny pille på vej:
« Svar #1 Dato: 08 Marts 2012, 15:09:47 »
Hej Bent,

Jeg flyttede lige dit input, da det jo er en "ny" pille, der er tale om og altså ikke Gilenya... Men ved du / nogen andre om det er noget, der også er på vej - eller allerede er igangsat - her i Dannevang ?

Hilsen Bjarne
ms-diagnose i 2002. SPMS / PPMS ? Liberated 13.1.2011 i Indien. F/U i Indien d. 11.9.11.
HSCT behandling i Mexico juni/juli 2016.

Offline Anders

• Hero Member
    • Vis profil
Sv: Ny pille på vej:
« Svar #2 Dato: 08 Marts 2012, 21:28:15 »
ta og kald tråden BG-12 . . det er uden tvivl noget vi vil høre meget mere om.. jeg ved ik helt om det er det der er nogle danskere der har fundet .. lyder lidt som det samme
ms type : ved ikke ::: diagnose juni 2007. EDSS ca 4 (måske) har fået liberation operation

Offline wagner

• Full Member
    • Vis profil
Sv: Ny pille på vej: BG-12
« Svar #3 Dato: 10 Marts 2012, 09:33:57 »
Der står en masse her.
http://www.msrc.co.uk/index.cfm/fuseaction/show/pageid/1679

Nu ikke for at være negativ, men alligevel :o)
Novartis har Gilenya, så Biogen må se at få et lign. produkt, da det er en stærk konkurrence til deres Avonex og Tysabri.
De får kun fingeren ud når de bliver truet på pengepungen, så længe de kan gøre patienter afhængige af deres medicin, så går det jo vældig godt.
Se bare på Novo Nordisk med deres diabetes medicin. jeg tror ikke deres mål er at finde en kur, men at finde et middel, der lige akkurat gør folk afhængige af deres medicin.

"Høreværns effekten". hvis jeg kommer for at reparere en vaskemaskine der larmer, så der ikke er til at være i huset når man vasker. og giver kunden et høreværn, og siger: så er det fixet.
Problemet er løst, men maskinen ikke repareret. Det er sådan den meste medicin til MS virker. Det er "høreværns medicin".
(jeg kommer lige til at tænke på det billede, med de 3 aber, der holder sig henholdsvis for munden, ørerne og øjnene)

Jeg er sikker på at "menneskeheden" kunne være nået meget længere, hvis det ikke var fordi det var "grådighed" der styrede.
Vi kunne f.eks sikkert have biler der kørte 100 Km literen, hvis det ikke var fordi at benzinselskaberne holdt  igen.
Vi kunne sikkert også have elpærer, der hold i 20 år, hvis ikke producenterne holdt lidt igen. Og så videre, og så videre.
SPMS Diagnose 2005. Nu: Medicinfri efter fuldt Novantrone forløb.
EDSS, blanding mellem 5,5 - 7,5. Kan fuldt udhvilet gå 100 meter, uden hjælpe midler. Det meste af tiden, 10-20 meter, mest mindre. Balance, og dropfod på grund af spasticitet i lægmusklen.

Offline Anders

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: 10 Marts 2012, 23:31:06 »
det problem vi har med ms er at det ikke er en prestige sygdom.. der er mange der helst vil arbejde med kræft eller virkelig sjældende sygdomme.. ms er bare ikke hverken stor nok.. eller lille nok.. men jeg vil også sige at det er tydligt at der er flere og flere læger der begynder at se på ms.. og det er jo super.. nu skal dee så også bare begynde at snakke lidt sammen så de ikke opfinder den samme dybe tallerken igen og igen.. se evt link

http://www.information.dk/289891

p.s
vi har pt biler der ken kláre små 63 kml .. chevrolet volt.. fin bil
ms type : ved ikke ::: diagnose juni 2007. EDSS ca 4 (måske) har fået liberation operation

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: 12 Marts 2012, 21:51:33 »
Hej,

Er der nogen der ved noget om nogen som er med i et forsøg ang. BG-12 pillen her i DK ?

Så hører vi gerne  :).

Vil give Anders ret i, at der ikke er så meget prestige i ms. Og dog, der er mere prestige i det end penge vil jeg tro !

Chevrolet Volt 63 km/ltr. Uha - det var langt. Godt man ikke er forpagter af en tankstation.

Så lever den streamer jeg har i bagruden op til teksten:
"Jeg bruger det brændstof du sparer"  ;).

Mvh Bjarne
ms-diagnose i 2002. SPMS / PPMS ? Liberated 13.1.2011 i Indien. F/U i Indien d. 11.9.11.

Offline Anders

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: 31 Marts 2012, 10:23:07 »
awareness of Biogen Idec’s BG-12 has increased significantly compared to Q411 with 90 percent of neurologists mentioning the product as a top-of-mind DMA in development. Approximately one-quarter of neurologists believe that BG-12, Sanofi / Genzyme’s Aubagio, or Teva’s laquinimod, if successfully launched, would be most likely to replace Gilenya.

Offline Soeren34

• Full Member
    • Vis profil
BG-12, et billigt stof
« Svar #7 Dato: 08 Juni 2012, 15:35:36 »
Der var en her i forummet, som skrev lidt om medicinalselskabernes trang til at tjene penge.

BG-12 eller dimethylfumarat, som det også hedder er egentlig et billigt stof. Egentlig så billigt at kineserne på et tidspunkt fyldte det i små poser og bruges det som skimmelhæmmende middel i eksporterede lædersofaer. Desværre viste det sig, at dem, som sad i sofaerne fik røde knopper af stoffet  :-\ og det hele endte med at stoffet blev forbudt i EU. Hvad det så betyder medicinsk kan jeg ikke finde ud af (der har ikke været meldinger om allergiske reaktioner ved de kliniske afprøvninger af stoffet, som medicin), eller om Biogen har gjort noget ved dimethylfumarat/BG-12, så de kan tage en højere pris er jeg næppe klar over. Det er nok temmelig sikkert at BG-12/dimethylfumarat til sclerose bliver uhyggeligt meget dyrere end dimethylfumarat til lædersofaer.

Stoffet har dog været på bedding til sclerose længe og der findes nogle gamle artikler om sclerose og dimethylfumarate (frit tilgængelige på internettet), som tyder på en effekt. Måske er Biogen bare den første, som har taget ideen op og ofret de nødvendige penge på kliniske undersøgelser. Noget, som de nok tager sig godt betalt for.

Mvh. Søren
SPMS nu, RRMS diagnose i 2007, selvbedømt EDSS 4-4,5
At have sclerose behøver ikke at betyde et dårligere liv, kun et anderledes liv..

Offline s1974

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: 08 Juni 2012, 18:33:33 »
Har I bemærket Joan Beals note om BG12?

Hun forklarer noget om hvad det består af, samt at det ikke er pengene værd, for man kan opnå den samme effekt ved at spise/leve rigtigt, sådan cirka.
Et meget interessant oplæg med mange kommentarer:

Keep asking the big questions....like, why is oxidative stress a problem in MS in the first place?
Why did Biogen decide to pursue this area of research, instead of continuing to pursue immune ablation?

Link til Joan Beals note om BG12:
https://www.facebook.com/#!/notes/ccsvi-in-multiple-sclerosis/whats-bg-12-whats-protandim-and-whats-an-nrf2-activator/10150674812867211
« Senest Redigeret: 08 Juni 2012, 20:40:25 af hag »
RRMS dx 2002.
Vogl, oktober 2010
Ameds, marts 2012
'Terry Wahls Diæt' siden 3. april 2012
'Terry Wahls Paleo Diæt' siden 1. oktober 2012

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: 26 Juni 2012, 16:24:01 »
Hej s1974,

Kunne du kopiere det over fra FB ? Det er jo ikke alle som er på den site ...  :)

Mvh Bjarne

Offline s1974

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: 26 Juni 2012, 19:19:52 »
Hej Bjarne

Det er lidt nemmere at overskue noten på Facebook, men jeg har lavet et worddokument med det hele :)

Jeg er glad for ikke at skulle redegøre for indholdet, men det lader til at være ret spændende.

hilsen Signe

- jeg har lidt problemer med at vedhæfte filen, men håber det nu er lykkedes..

« Senest Redigeret: 26 Juni 2012, 20:00:56 af s1974 »
RRMS dx 2002.
Vogl, oktober 2010
Ameds, marts 2012

Offline Lisa.T

• Global Moderator
  • Hero Member
  • I'm not perfect, but my dog loves me!
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: 26 Juni 2012, 22:02:33 »
Spændende skriv, med interessante oplysninger. Jeg må hellere komme ud og undersøge urte-markedet, hvis det næsten er det samme som BG12. Eller i det mindste har lidt af samme virkning.

Jeg prøver også så vidt muligt at undgå at tage piller, så hvis urterne kan klare det, så er vejen klar.

Joan Beal er en ildsjæl - hun gør en kæmpe indsats.
SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Siden 1.1.2012 på TW's diæt - 100%. 1. juni 2013 startet D-vit. kur.

Offline Anders

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #12 Dato: 27 Juni 2012, 12:38:13 »
og til dem af jer som læser det vedhæftede fra s1974 og falder over noget som hedder protandim fra Montel WIlliams så kan det købes i england på vedhæftede link.. lidt om Montel WIlliams.. Talk show vært fra usa , god ven af oprah...har selv ms.. har også startede en fond op som forsker i netop ms.. og har fået fortaget en ccsvi opr.

http://protandimuk.co.uk/

Offline Lisa.T

• Global Moderator
  • Hero Member
  • I'm not perfect, but my dog loves me!
    • Vis profil
« Svar #13 Dato: 27 Juni 2012, 14:43:43 »
Kender ikke produktet, men fandt dette:

http://www.lazymanandmoney.com/lifevantage-protandim-scam/

Jeg er ikke til sinds at købe  det.
SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Siden 1.1.2012 på TW's diæt - 100%. 1. juni 2013 startet D-vit. kur.

Offline s1974

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #14 Dato: 27 Juni 2012, 17:15:51 »
Det er mit indtryk, at Montel Williams bruger sin status som kendt talkshowvært til at tjene penge. Han blev behandlet hos Hubbard Foundation (siger rygtet). Han har jo undladt at udtale sig om sit ccsvi-indgreb, bortset fra én gang, hvilket han havde lovet forud for indgrebet. Her fremgik det at han havde klare forbedringer. Der har været linket til det dr. Oz-interview herinde flere gange.

Siden har han tilsyneladende brugt sin bedre fysiske tilstand til at sælge endnu flere af de produkter han sælger for at komme ms til livs – helt uden at nævne noget om ccsvi-indgrebet i den sammenhæng. Han giver vistnok sine egne produkter æren.

Ikke noget respekt til Montel fra mig desværre. Det var ellers en ret fantastisk mulighed på grund af hans gode platform. Desværre slukker tv-stationerne for kameraet når han begynder at promovere ccsvi, sådan hænger det vist desværre sammen. Money talks. Det kan ikke betale sig for ham at være helt ærlig.

Link til klippet med Montel Williams (vi har set det før herinde, men det er ret godt):
http://www.youtube.com/watch?v=-cqZJ7o1-VM

RRMS dx 2002.
Vogl, oktober 2010
Ameds, marts 2012