Forfatter Emne: Terry Wahl's diæt  (Læst 83052 gange)

Offline bitte Mormor

• Sr. Member
    • Vis profil
    • PODMORMORs tænkeTank
Sv: Terry Wahl's diæt
« Svar #105 Dato: 15 ſeptember 2014, 10:10:45 »
Den tekniske beskrivelse af Terry Wahls forskningsforsøg:

http://www.clinicaltrials.gov/ct2/show/record/NCT01381354?term=Nutrition%2C+Neuromuscular+Electrical+Stimulation+%28NMES%29+and+Secondary+Progressive+Multiple+Sclerosis+%28SPMS%29Nutrition%2C+Neuromuscular+Electrical+Stimulation+%28NMES%29+and+Secondary+Progressive+Multiple+Sclerosis+%28SPMS%29&rank=1

Det er interessant. Jeg tager dog ikke alle de piller, tager pt. kun magnesium, d-vit og omnimin.

Udpluk fra ovenstående link:

Liste over de kosttilskud/vitaminer patienterne i forsøget skal tage, inklusiv mængde:

1-Dietary Supplement: Omega 3 fatty acids: 4 grams daily by mouth. (Other Name: Pinnaclife Omega 3 fatty acids)
2-Dietary Supplement: Full Spectrum vitamin: Two capsules daily. (Other Name: Pinnaclife)
3-Dietary Supplement: Essential – hydroxytyrosol: Two capsules twice daily. (Other Name: Pinnaclife Essential)
4-Dietary Supplement: Maltodextrin fiber supplement: One scoop daily. (Other Name: Pinnaclife Cleanse)
5-Dietary Supplement: Mineral boost (magnesium): Two capsules daily (Other Name: Pinnaclife Mineral Boost.)
6-Dietary Supplement: Niacinamide: 500 mg daily
7-Dietary Supplement: Methyl B12: Methyl B12 1000 mcg daily
8-Dietary Supplement: Taurine: one gram daily
9-Dietary Supplement: creatine: one teaspoon daily
10-Dietary Supplement: thiamine: 100 mg daily
11-Dietary Supplement: riboflavin: 200 mg daily
12-Dietary Supplement: N acetylcysteine: 1 gram daily
13-Dietary Supplement: alpha lipoic acid : 300 mg twice daily
14-Dietary Supplement: L acetyl carnitine :500 mg twice daily.
15-Dietary Supplement: methyl folate:1000 mcg one pill four times a week
16-Dietary Supplement: coenzyme Q: 100 mg daily

Citerer lige s1974 igen. TW har vist en mulig vej ud af sclerosens favntag, så der kan leves et næsten normalt liv. Jeg kan ikke selv følge hendes kostråd, men gør dem alligevel lidt på min egen måde. Nu har jeg igen kikket nøje på hendes tilskudsliste, og det er ikke småting.... Forstår så bedre, at mange kan få stort udbytte af at følge hende.

Dette opslag er også for at pointere overfor mig selv: Kost alene kommer ikke langt, der må mange sammensætninger, tid og ro til.
I mit tidligere opslag nævnte jeg B3 som niacinamide. Nu 'tilskyder' jeg også B2 riboflavin i større dosis, samt fuldt B-komplex og C-vitamin med flavonoider.
Birte
64 år, SPMS 2003, selvhjulpen på 'helsekost',  CCSVI-Indien hold 7a, 16. aug. 2011
Lad os finde 'det stakkels bæst', og lodse det ud.

Offline per west

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #106 Dato: 18 ſeptember 2014, 17:32:58 »
Hvor er synderen?

Idag stod jeg op kl. 07.00, efter en nat med zapperen tændt, indstillet på Lyme/Borreliose. Det var en dejlig morgen, hvor jeg følte mig godt i balance, og jeg greb mig i gå rundt i mit hjem uden at foretage de sædvanlige vægkorrektioner for at støtte og holde retning og balance.

Så indtog jeg den sædvanlige portion af vitaminer, 1000 mg C, En Vita max som svarer til 1/8 af hvad jeg tog da jeg gik til EDTA, men stadig en solid portion af alle nødvendige vitaminer, yderligere toppes op med det som guruerne skriver at MS-patienter har for lidt af, MG, Selen, Zink, B12 og 5.000 IU D3.

Morgenmaden står på havregryn og cornflakes, blandet med æbler, gulerødder, appelsiner og rødbeder sammen med valnødder, pistacienødder, mandler, dadler og abrikoser hældt over med alm. vand.

Og så varer det ikke længe forinden sclerosen banker på, og der er pludselig sport i at færdes op og ned i mit hjem.

Kan det mon være for sundt, det man spiser, mon? Eller har lobbyister fra medicinalbranchen mon presset EFSA til at forbyde det organiske, så at Vitaminerne er blevet for syntetiske til at ens organisme evner at genkende og optage de syntetiske fremstillede og derfor ukendte molekylesammensætninger?

F.eks. skrives der i Sund-forskning.dk vedr. Crom. Et problem med chrom er at kroppen har relativt svært ved at optage stoffet. Man blev særligt opmærksom på chroms lave biotilgængelighed, da EU's fødevaremyndighed EFSA for omtrent 5 år siden besluttede kun at tillade uorganiske eller syntetiske chromformer i kosttilskud. Det tvang alle producenter til kun at bruge chrom piccolinat eller chrom-klorid, som begge er chrområvarer med særdeles ringe optagelighed, (ca. 1 – 2 %) Med så lav optagelighed kan man ikke forvente at opnå en blodsukkerregulerende virkning.

For en ikke biokemiker kan man fundere over hvor mange af de tilskud der sælges, som i lighed med Chrom er blevet saboteret af EFSA?

« Senest Redigeret: 19 ſeptember 2014, 09:06:49 af per west »
RR/SP ? Synsnervebet. 2001, diagnose 2009. Ballonudvidelse 2010. Ingen medicin. EDDS 2010 3. 1 år efter Vogl - 2,5 uden medicin, 2 år efter Indien 4,5! Kan medicin være placebo, og kan det være farligt at lade sig CCSVI behandle efter FDA har lukket ned?

Offline bitte Mormor

• Sr. Member
    • Vis profil
    • PODMORMORs tænkeTank
« Svar #107 Dato: 19 ſeptember 2014, 08:46:06 »
Hej Per.
Kan sagtens følge dig. Også, når jeg har indtaget og spist alt det tilsyneladende gode, så brokker kroppen sig.
Har tænkt på, om det kan være mangel på magnesium, som hindrer, at insulinen lukker op ind til cellerne, så glucosen ikke kan komme til udtryk i øget energi og velvære?
Magnesium er så svært at optage, og hvis kroppen har manglet det i mange år, burde vi måske tilføre det flere gange om dagen. Igår tog jeg noget mere magnesium, end jeg tidligere har gjort, så jeg prøver det lige af, ved at tage det hver 3.-4. time til masser af vand/væske. http://helsenyt.com/frame.cfm/cms/id=3101/sprog=1/grp=9/menu=6/
Birte
64 år, SPMS 2003, selvhjulpen på 'helsekost',  CCSVI-Indien hold 7a, 16. aug. 2011

Offline per west

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #108 Dato: 19 ſeptember 2014, 09:16:08 »
Birthe. Jeg har lige tilføjet noget om Chrom, som såvidt jeg kan læse, også har en stor indflydelse på kroppens evne til blodsukkerregulering. Magnesium tager jeg. Forhåbentlig i en letoptagelig naturlig form.

Er det kun på min skærm, at skrivefeltet er så bredt, at det skal justeres under skrivning, for løser jeg problemet med Ctrl -, så bliver bogstaverne så små, at de ikke nemt kan læses?
RR/SP ? Synsnervebet. 2001, diagnose 2009. Ballonudvidelse 2010. Ingen medicin. EDDS 2010 3. 1 år efter Vogl - 2,5 uden medicin, 2 år efter Indien 4,5! Kan medicin være placebo, og kan det være farligt at lade sig CCSVI behandle efter FDA har lukket ned?

Offline bitte Mormor

• Sr. Member
    • Vis profil
    • PODMORMORs tænkeTank
« Svar #109 Dato: 19 ſeptember 2014, 10:26:16 »
Skrivefeltet er også bredt hos mig.
Så godt Per, at du tog Mg, tænkte bare, om det var nok? Og ja, chrom er også med i blodsukkerreguleringen. Vi må prøve os frem, indtil der kommer bedre balance, så næringen kan udnyttes i cellerne. Så længe sclerosen raser, så er der manglende harmoni i systemet, og vi er helt sikkert bedst til selv at rette op på det.
Har lige selv, siddende, praktiseret 20 min.s ro i krop og sjæl. Generelt har jeg for stor fart på, til at de gode ting kan lagre sig.
Birte

Offline Lisa.T

• Global Moderator
  • Hero Member
  • I'm not perfect, but my dog loves me!
    • Vis profil
« Svar #110 Dato: 01 Juni 2016, 14:40:41 »
SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Siden 1.1.2012 på TW's diæt - 100%. 1. juni 2013 startet D-vit. kur.

Offline Lisa.T

• Global Moderator
  • Hero Member
  • I'm not perfect, but my dog loves me!
    • Vis profil
« Svar #111 Dato: 01 Juni 2016, 14:57:14 »
Jeg har prøvet at kigge rundt, og har googler 'fast-mimicking-diet'. Hvis man har mod på at prøve en fastekuruden fuldstændig at gå uden mad, så er her en del links at læse:

https://www.google.dk/search?q=fasting+mimicking+diet&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b&gws_rd=cr&ei=RtlOV6e_CMOD6QTDiJnoBQ

Og her links til hvis man vil 'water Fasting':

https://www.google.dk/search?q=water+fasting&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b&gws_rd=cr&ei=3dpOV9mpIcSd6ATbw7zgAw

Og her til 'almindelig' faste:

https://www.google.dk/search?q=+fasting&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b&gws_rd=cr&ei=O9tOV__wC-u96ASElZ2gBQ

Alle råder til at gøre det i samarbejde med lægen, hvis man går i gang.
SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Siden 1.1.2012 på TW's diæt - 100%. 1. juni 2013 startet D-vit. kur.