Forfatter Emne: Terry Wahl's diæt  (Læst 85367 gange)

Offline s1974

• Full Member
    • Vis profil
Sv: Terry Wahl's diæt
« Svar #30 Dato: 18 Juni 2012, 17:16:09 »
Hej Lisa
Det er omkring minut 23:30 at dimsen kommer op af lommen.
Bare kopier priserne over...
Signe
RRMS dx 2002.
Vogl, oktober 2010
Ameds, marts 2012
'Terry Wahls Diæt' siden 3. april 2012
'Terry Wahls Paleo Diæt' siden 1. oktober 2012

Offline s1974

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #31 Dato: 19 Juni 2012, 11:59:01 »
Jeg kom til at tænke på - har nogen hørt Terry Wahls udtale sig om ccsvi?
Umiddelbart lader hun til at undgå at blive fanget i en direkte udtalelse om emnet, selvom hun eksempelvis deltog med et oplæg ved Hubbard Foundations seminar i maj 2012. Ved den lejlighed bad hun eksplicit om ikke at blive filmet. Måske prøver hun at undgå de mange kontroverser omkring ccsvi?
Det kunne være spændende, at høre hvad hun mener om sagen..

RRMS dx 2002.
Vogl, oktober 2010
Ameds, marts 2012

Offline Lisa.T

• Global Moderator
  • Hero Member
  • I'm not perfect, but my dog loves me!
    • Vis profil
« Svar #32 Dato: 19 Juni 2012, 12:19:32 »
Nej, jeg har ikke set eller hørt hende udtale sig - jeg tror hun koncentrerer sig om diæten og få bøger solgt. Hun er dog "ven" med fler ccsvi grupper på FB som jeg også selv er, men det behøver jo ikke betyde noget. Og hvad skulle hun også bruge ccsvi til, hun har jo "kureret" sig selv og har ikke brug for behandlingen.

Om hun støtter eller ej, ved jeg ikke.
SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Siden 1.1.2012 på TW's diæt - 100%. 1. juni 2013 startet D-vit. kur.

Offline s1974

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #33 Dato: 19 Juni 2012, 16:39:05 »
Jeg er gået i gang med at lave mælkesyregærede grøntsager!

I lørdags snittede jeg nogle grøntsager. Jeg havde desværre ikke noget kål, men det blev rødbede, porre, gulerødder og squash. Jeg fulgte anvisningen og masserede dem med salt, kom dem i glas og tilføjede lidt vand og salt, så de var helt dækket. Låget kom på uden at skrue til og ind i et skab. Og der har de to glas stået i 3 dage nu. I aften skal jeg skrue lågene helt til og så skal de blive stående 3 dage mere. Derpå skal de i køleskab – og så kan de spises.

Det er undervejs i processen gået op for mig, at det er et kemisk forsøg! De to glas er begge løbet over, så jeg har måttet rengøre skabet og stille dem på en avis. Jeg kan høre dem småsnakke i køkkenet, når jeg skal sove om aftnen.

Min første tanke var, om de mon kan sprænge i luften, og om sådan noget virkelig hører hjemme i mit lille køkken. Ifølge pålidelig kilde kan der ikke ske nogen ulykker, men jeg er lidt spændt på, om resultatet er appetitligt, selvom det næsten er hyggeligt med alt det liv i glassene.

RRMS dx 2002.
Vogl, oktober 2010
Ameds, marts 2012

Offline Lisa.T

• Global Moderator
  • Hero Member
    • Vis profil
« Svar #34 Dato: 19 Juni 2012, 17:12:50 »
Det lyder rigtig hygsomt med snakkende grøntsager. Jeg er meget spændt på, hvordan forsøget videre forløber. Og jeg håber at du vil prøve at beskrive smagen.

Flere steder står der, at hvis der er lidt mug for oven, så skal man bare skrabe det af - resten kan spises! Yummy.
SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.

Offline s1974

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #35 Dato: 19 Juni 2012, 20:42:08 »
Yummi yummi  :D :-X :D :o

Jeg skal nok vende tilbage med en anmeldelse af resultatet.
Det kan tidligst blive på lørdag
RRMS dx 2002.
Vogl, oktober 2010
Ameds, marts 2012

Offline maja

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #36 Dato: 20 Juni 2012, 10:26:53 »
Hej,

Jeg har spist mælkesyregærede grøntsager i en måneds tid nu og jeg laver kefir, som også skulle indeholde gode mælkesyrebakterier. Kefiren smager skønt og det gør de sure grøntsager også. Jeg er blevet fuldstændig afhængig af både kefir og surkål, og kan mærke på min mave og se på min hud, at der sker lutter gode ting i systemet. Havde jeg bare vidst det for 15 år siden, da min IBS begyndte...Nå men det vigtigste er at jeg nu har fundet frem til disse vidunderlige grøntsager, som ovenikøbet er en billig løsning i forhold til alle de piller og helseprodukter, jeg har konsumeret i årenes løb.

Jeg har lidt svært ved at holde styr på hvad jeg har skrevet herinde, da jeg har forvildet mig ind på emner, hvor mit tema nok ikke hører hjemme. Jeg er også med i en anden ms gruppe, så det kan ske jeg gentager mig selv eller gentager ting, som er skrevet herinde, men som jeg tror, jeg har læst på den anden gruppes side. Men altså, der er vildt mange gode youtube klip om fermented veggies, men jeg synes specielt godt om dette klip: http://www.youtube.com/watch?v=6gObQR5Vm4M&feature=related - Enkelt og nemt.

Jeg har fået fat i en god kefir fra: http://vandkefir.dk/

Jeg synes også det er vildt hyggeligt med både de snakkende grøntsager og den boblende svamp  :)

hilsner, maja

Offline Betty

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #37 Dato: 20 Juni 2012, 12:06:03 »
Hej Maja

Der har jeg også bestilt kefir, og de har skrevet at den bliver sendt i dag. Herligt med en erfaren kefir-bruger, så ved jeg hvor jeg kan råbe om hjælp hvis jeg får problemer i den retning.  :)
Dejligt at høre at den smager godt, er meget spændt på den.

Betty
SPMS. diagnose i 2004. Liberated hos Euromedic Poland (Dr. Simka) 12. maj 2010
Tungmetaller udrenset med EDTA efterår 2011
På TW diæt fra 1-1-2012

Offline s1974

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #38 Dato: 20 Juni 2012, 13:13:08 »
Hej Maja

Tak for et spændende indlæg :)

Det er et godt link til, hvordan man går i gang med sauerkrauten. Der er lidt flere tips, end i den vejledning jeg brugte. (Og det fremgår også, at glasset faktisk godt kan springe…)

Den kefirsvamp ser spændende ud… bruger du vand og sukker til at dyrke den? Er det rigtigt forstået, at svampen omsætter sukkeret inden man drikker det, så man ikke ender med at spise sukker sammen med svampen?

Signe
RRMS dx 2002.
Vogl, oktober 2010
Ameds, marts 2012

Offline maja

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #39 Dato: 20 Juni 2012, 21:23:27 »
Hej Signe,

Ja jeg bruger bare brun sukker og vand - 1 dl sukker og 1 dl kefir til en L. vand. Kefiren spiser sukkeret og producerer kulsyre, mælkesyre og lidt alkohol. Så den skulle være ok at drikke selvom man har candida. Den skal dog stå i to døgn før sukkeret er nogenlunde spist. Det er tydeligt at smage, hvis kefiren ikke har stået længe nok, da den så er meget sød. Man kan putte alle mulige tørrede og friske frugter i som smagsgiver. Jeg bruger også tit ingefær i skiver. Når svampen er siet fra drikken kommer
jeg altid citronsaft i.

Go fornøjelse  :)

Offline Betty

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #40 Dato: 21 Juni 2012, 08:50:18 »
Tænkte om vi skal lave en kefir-tråd og flytte alt om kefir derover. Er der nogen som kan hjælpe med det?

Betty
På TW diæt fra 1-1-2012

Offline Lisa.T

• Global Moderator
  • Hero Member
    • Vis profil
« Svar #41 Dato: 21 Juni 2012, 10:10:27 »
Enhver kan starte en ny tråd, så du kan bare gå i gang  :D

Det er kun Christian, der kan flytte indlæg.

Offline s1974

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #42 Dato: 23 Juni 2012, 14:59:43 »
Så blev det endelig lørdag - og jeg har åbnet det første glas med mælkesyregærede grøntsager  :)

Grøntsagerne ser godt ud og smager også godt: friskt og lidt surt. Ingen spor af mug. Kan se at den væske, som dækkede grøntsagerne helt da de blev sat til gæring, er svundet lidt ind.

Dem kunne jeg godt blive afhængig af  :)

RRMS dx 2002.
Vogl, oktober 2010
Ameds, marts 2012

Offline Betty

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #43 Dato: 24 Juni 2012, 08:27:56 »
Grønkål - tip

Når jeg koger grønkål, bruger jeg spaghetti-indsatsen til min gryde. Når kålen er skyllet, river jeg den i mindre stykker og kommer den i indsatsen. Når vandet koger, sænker jeg indsatsen i det kogende vand og kan hurtigt tage den op igen når kålen er færdig. Jeg lader det stå lidt og køle af og så i blenderen.

Betty
På TW diæt fra 1-1-2012

Offline Betty

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #44 Dato: 28 Juni 2012, 14:39:47 »
Nøddekugler

Min datter så forleden denne opskrift i et ugeblad, skyndte sig at hive mobilen frem og sende et billede til mig

Ca 100 g blandede nødder
En spiseskefuld rå kakaopulver
Evt også lidt rå cacao nibs
En teskefuld vanilleessens
7-8 medool dadler
Evt en stor teskefuld kokosfedt så det hænger bedre sammen
Blend det hele sammen. Rul til kugler, evt i kokos og stil koldt.

Jeg har lige prøvet at lave en portion, den blev større end jeg regnede med. Har kun prøvesmagt på vej til køleskabet, men smagsprøven var bare super.

Vil også prøve med rosiner, abrikoser og lignende i stedet for dadler.

Kakaopulver, nibs og andet har jeg købt på rawandmore.dk en fantastisk butik hvor jeg hurtigt kunne bruge en formue, men holdt mig pænt

Betty
På TW diæt fra 1-1-2012