Forfatter Emne: Tisse-piller.  (Læst 16170 gange)

Offline Bjarne Fonnesbech

• Hero Member
    • Vis profil
Sv: Tisse-piller.
« Svar #15 Dato: 14 Februar 2013, 12:58:08 »
Nu har jeg efterhånden prøvet Toviaz i over 2 måneder.

Mine erfaringer er at Toviaz, hvad enten det er 4 mg eller 8 mg giver en bedre nattesøvn; altså at man ikke er oppe på potten så mange gange  ;).

Det er 8 mg, som virker bedst, ulempen er dog, at det er noget sværere at komme af med vandet. Mht. 4 mg, så er jeg næsten altid på toilet 1 x om natten, når jeg tager den dosis. Men det er nok et meget individuelt valg, hvad man vil.

Jeg kan bidrage med flg. oplevelse: Til Julefrokost på mit arbejde, hvor der var fri bar aftenen igennem, ja, der tog jeg en 8 mg pille om eftermiddagen. Var dog en del på toilet under selve Julefrokosten, men altså ikke sådan, at jeg drak mig i hegnet - det kan jeg slet ikke holde til mere, men jeg fik da nok en 6-7 genstande. Senere på natten var jeg slet ikke på toilet ! Og da jeg skulle i seng på hotellet, så tog jeg en sovepille og kombinationen med Toviaz gav mig en god søvn langt op af næste formiddag !

Jeg har også prøvet at halvere pillerne, men som du sagde Søren, så virker det ikke pga. det er depottabletter.

God torsdag.

Mvh Bjarne
ms-diagnose i 2002. SPMS / PPMS ? Liberated 13.1.2011 i Indien. F/U i Indien d. 11.9.11.
HSCT behandling i Mexico juni/juli 2016.

Offline per west

• Hero Member
    • Vis profil
Sv: Tisse-piller.
« Svar #16 Dato: 22 August 2015, 08:01:41 »
Apropos tissepiller. Hvorfor ikke kombinere med en gang remyelisation? Solifenacin,  an anti-muscarinic drug that currently is approved and marketed to treat overactive bladder.

http://womenfitness.net/news-flash/new-drug-multiple-sclerosis/

Der er nok mange udbydere af dette produkt, så mon ikke det kan findes billigere end her:

http://www.121doc.dk/vesicare.html

Noget dyrt, på trods af at patentet er udløbet.
RR/SP ? Synsnervebet. 2001, diagnose 2009. Ballonudvidelse 2010. Ingen medicin. EDDS 2010 3. 1 år efter Vogl - 2,5 uden medicin, 2 år efter Indien 4,5! Kan medicin være placebo, og kan det være farligt at lade sig CCSVI behandle efter FDA har lukket ned?