Forfatter Emne: Epigenetik og sclerose  (Læst 17080 gange)

Offline Jesob

• Hero Member
  • Jessie og Jacob
    • Vis profil
Sv: Epigenetik og sclerose
« Svar #15 Dato: 13 December 2013, 22:30:18 »
Spændende interview med Bruce Lipton
+ video om Tapping

http://www.thetappingsolution.com/screening/int-lipton.html

Jacob
Jessie: MS diagnose jan. 11, har nok haft MS i mange år... og Fibromyalgi.
Liberatet på Medanta i Delhi, Indien d. 20.4.11
Tungmetalforgiftning, EDTA og Demoval behandling.
Jacob: Jessie´s mand, rask.

Offline bitte Mormor

• Sr. Member
    • Vis profil
    • PODMORMORs tænkeTank
« Svar #16 Dato: 14 December 2013, 12:05:59 »
Fantastisk godt interview med Bruce Lipton. Tak for det.
Pas på oxidativt stress hos dig selv, slap så af.  Du er altid midt i usynlig 'magnetic field'. Det fik jeg bl.a. ud af det.
Birte
64 år, SPMS 2003, selvhjulpen på 'helsekost',  CCSVI-Indien hold 7a, 16. aug. 2011
Lad os finde 'det stakkels bæst', og lodse det ud.

Offline Jesob

• Hero Member
  • Jessie og Jacob
    • Vis profil
« Svar #17 Dato: 14 December 2013, 22:46:33 »
Hej Birte

Tag dig tid til at se "The Tapping Solution" i samme link. Den er virkelig god med mange gode råd.
Du kan roligt give din mail adresse videre for at få lov til at se filmen, det er en sikker side.

EFT, otherwise known as Emotional Freedom Techniques, is a type of Meridian Tapping that combines ancient Chinese acupressure and modern psychology with startling results.

From pain relief, to healing childhood traumas, to clearing limiting financial beliefs, to weight loss, body image and food cravings, to fears and phobias, Tapping is proving to be a powerful, well-researched and easy to learn and apply technique.

Tapping utilizes the body’s energy meridian points by stimulating them with your fingertips – literally tapping into your body’s own energy and healing power.

Your body is more powerful than you can imagine… filled with life, energy, and a compelling ability for self-healing. With Tapping, you can take control of that power.

In this movie, you’ll meet 10 people from around the country with a variety of challenges, such as PTSD, chronic back pain, fear of public speaking, Fibromyalgia, abundance blocks, weight loss, smoking, grief and more.

You’ll follow their journey as they learn EFT Tapping (and you do as well) and then dive deeper into the keys to changing your life. You’ll discover how to release physical pain, how our emotions affect our body, how to release trauma, how our childhood is affecting us today, how to clear limiting beliefs, and much more! - See more at: http://www.thetappingsolution.com/screening/int-lipton.html#sthash.OHI1J3ZS.dpuf

Jacob
« Senest Redigeret: 14 December 2013, 22:51:31 af Jesob »

Offline Jesob

• Hero Member
  • Jessie og Jacob
    • Vis profil
« Svar #18 Dato: 04 Marts 2014, 22:33:05 »
Lissa Rankin´s side om Mind over Medicine http://lissarankin.com/

Jacob

Offline Jesob

• Hero Member
  • Jessie og Jacob
    • Vis profil
« Svar #19 Dato: 05 April 2014, 22:46:51 »
Kan varmt anbefale denne bog af Lissa Rankin
Let læst og med mange gode tips :-)

Din selvhelbredende kraft
Videnskabeligt bevis for at du kan helbrede dig selv

Den bedste medicin er dit eget sind

Hvis du helbreder dine tanker, helbreder du din krop. Dette er ikke blot en påstand, men et videnskabeligt faktum, som bliver sat under lup i Din selvhelbredende kraft. Resultaterne er forbløffende og peger på en radikal ny sundhedsmodel, som anerkender vores evne til at helbrede os selv og forblive sunde.

Da lægen og forfatteren Lissa Rankin blev syg, og behandlingen, hun fik, ikke alene var virkningsløs, men gjorde det hele meget værre, gik det op for hende, at den lægevidenskab, hun havde lært og praktiserede, manglede noget helt essentielt. Nemlig en anerkendelse af, at kroppen er i stand til at helbrede sig selv, og at det er muligt at aktivere denne selvhelbredende kraft. Hun begyndte at undersøge fænomenet nærmere og fandt, at lægevidenskaben de sidste 50 år faktisk har dokumenteret denne evne grundigt - den er bare blevet kaldt placeboeffekt!

Kroppens intelligens
 I Din selvhelbredende kraft fremlægger hun på én gang slående beviser for, at vi mennesker er langt mere end blot en samling kemiske stoffer og elektriske signaler, OG for, at bevidstheden er den absolut bedste medicin, der findes.

Hun præsenterer en række ekstraordinære tilfælde af spontan helbredelse og går i dybden med, hvordan tanker, følelser og overbevisninger kan ændre kroppens fysiologi. Hun fremlægger de videnskabelige data, der beviser, hvordan fx ensomhed, pessimisme, depression, angst og frygt ødelægger kroppen, mens tætte relationer, taknemmelighed, meditation osv. tænder for kroppens selvhelbredende kraft.

Rankin instruerer os i at lytte til kroppens stille beskeder, inden de bliver til livstruende råb. Og hun viser, hvordan vi selv kan diagnosticere ubalancer og aktivere kroppens iboende healingsevne, bl.a. ved hjælp af seks konkrete trin til selvhelbredelse.

En pioner
Din selvhelbredende kraft er en sand øjenåbner! Med humor, varme og overbevisende research tager Lissa Rankin fat på at heale vor tids mest kritiske brud - nemlig bruddet mellem vores krop, sind og sjæl. Hun bærer faklen fra store spirituelle lærere og vejledere som fx Deepak Chopra, Jon Kabat-Zinn og Bernie Siegel videre og er en ledende stemme blandt den nye tids læger, der insisterer på vigtigheden af at se på det hele menneske.

Ud over at bogen er tankevækkende, er den også fantastisk inspirerende, let læst og fyldt med cases og praktiske råd. Den henvender sig til alle, der interesserer sig for, hvordan tanker, følelser og bevidsthed har afgørende betydning for vores sundhed og helbred - og kan med fordel læses, uanset om du er rask eller syg, døjer med småskavanker, der nedsætter livskvaliteten, eller blot ønsker at optimere din energi og vitalitet. Bogen er også yderst relevant for alternative behandlere og alle, der arbejder med andre mennesker.

Den guddommelige gnist
 Lissa Rankin er en fantastisk repræsentant for det nye sundhedsparadigme, som i disse år vinder mere og mere indpas - et paradigme, som anerkender kroppens iboende intelligens og bevidsthedens centrale rolle i forhold til vores sundhed.

Hun har et vigtigt budskab: Sindet kan gøre os syge, og det kan gøre os raske igen. Vores følelser og holdninger påvirker hver eneste af vores celler. Det betyder noget, hvordan vi taler til os selv, og om vi giver udtryk for kærlighed eller ej. Den guddommelige gnist findes i os alle, og den kan vise os vejen mod større sundhed, spirituel rigdom og varig lykke.

http://www.psykeogsjael.dk/shop/liv/rankin--lissa-din-selvhelbredende-kraft
http://www.youtube.com/watch?v=WEW865iXRNo&feature=player_embedded
http://lissarankin.com/
http://www.youtube.com/watch?v=hOPNeiQl070&feature=player_embedded

Jacob
« Senest Redigeret: 05 April 2014, 22:52:06 af Jesob »

Offline Jesob

• Hero Member
  • Jessie og Jacob
    • Vis profil
« Svar #20 Dato: 05 April 2014, 23:06:55 »
Good Life Project

We Asked 29 Change-Makers One Simple Question. Their Answers Would Transform the Way We Live Our Lives. Here's What They Told Us…

http://www.goodlifeproject.com/
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=I0osD1AhNNQ

Jacob

Offline mchlbk

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #21 Dato: 14 April 2014, 19:07:08 »
Min BS-alarm kimer, når jeg googler Mr Lipton.

Højt.

Umiddelbart er der vist mere tale om banale almindeligheder krydret med lidt tro, end med videnskab. Men hvis tro er det man leder efter er det sikkert fint nok.
RRMS. Første attak '95. Dx '00. Rebif 7 år. Tysabri 5 år. Gilenya siden nov. 12. Påbegynder Tecfidera snart.

Offline per west

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #22 Dato: 14 April 2014, 19:32:52 »
Michael. Du lyder som en der har fundet de vises sten hvad angår sclerose, vaccinationer osv. så måske er du ikke længere sick and tired af at være sick and tired, hvilket jeg da kan ønske dig tillykke med.

Hvad har du gjort for at komme så langt? 
RR/SP ? Synsnervebet. 2001, diagnose 2009. Ballonudvidelse 2010. Ingen medicin. EDDS 2010 3. 1 år efter Vogl - 2,5 uden medicin, 2 år efter Indien 4,5! Kan medicin være placebo, og kan det være farligt at lade sig CCSVI behandle efter FDA har lukket ned?

Offline mchlbk

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #23 Dato: 14 April 2014, 19:37:08 »
Michael. Du lyder som en der har fundet de vises sten hvad angår sclerose, vaccinationer osv. så måske er du ikke længere sick and tired af at være sick and tired, hvilket jeg da kan ønske dig tillykke med.

Hvad har du gjort for at komme så langt?  

Ikke forstået. Og hvilken relevans har dit indlæg i forhold til mit indlæg?
« Senest Redigeret: 14 April 2014, 19:39:06 af Michael B. »
RRMS. Første attak '95. Dx '00. Rebif 7 år. Tysabri 5 år. Gilenya siden nov. 12. Påbegynder Tecfidera snart.

Offline per west

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #24 Dato: 14 April 2014, 19:51:17 »
Mit indlæg forholder sig til, at du udtaler dig så sikkert om det vigtige af at tage vacciner og meget nedladende om flere andre links, samtidig med at du så har/havde nævnte sætning stående på din profil. Hvilket du så netop har slettet..

Er det Gilenya der har ændret på det? Eller får du ikke influenza efter du tager vaccinen?

Det er relevansen.. Nysgerrighed.
RR/SP ? Synsnervebet. 2001, diagnose 2009. Ballonudvidelse 2010. Ingen medicin. EDDS 2010 3. 1 år efter Vogl - 2,5 uden medicin, 2 år efter Indien 4,5! Kan medicin være placebo, og kan det være farligt at lade sig CCSVI behandle efter FDA har lukket ned?

Offline mchlbk

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #25 Dato: 14 April 2014, 20:54:11 »
Mit indlæg forholder sig til, at du udtaler dig så sikkert om det vigtige af at tage vacciner og meget nedladende om flere andre links, samtidig med at du så har/havde nævnte sætning stående på din profil. Hvilket du så netop har slettet..

Er det Gilenya der har ændret på det? Eller får du ikke influenza efter du tager vaccinen?

Det er relevansen.. Nysgerrighed.

På mig virker Gilenya ok, men ikke helt så godt som Tysabri. De seneste to vintre har jeg undgået influenza med efterfølgende attak. Om det skyldes vaccination, d-vitamin eller held ved ingen.

I nævnte tråd (om vacciner) henviste jeg til et antal hjemmesider, som i debatten blev tillagt videnskabelig værdi. Disse hjemmesider er kendte 'crackpot'-hjemmesider. Samlingssteder for konspirationsteoretikere, som i ramme alvor tror på chemtrails og tilsvarende vås, sider som befinder sig langt ude over, hvad man sædvanligvis definerer som pseudovidenskabeligt vrøvl.

Det er muligt at der er negative effekter ved vaccination, men intet i de nævnte links har rationel relevans for at afgøre det spørgsmål. Det var pointen.

Mht. Mr Lipton befinder hans teorier sig tilsyneladende i et tilsvarende intellektuelt vakuum. Det baserer jeg på en hurtig gennemgang af links fra Google. Jeg kan tage fejl, i så fald ser jeg frem til uddybende fakta. Indtil da er han - i mine øjne - blot endnu en snake oil-sælger.

Jeg opdaterede ganske rigtigt min profil tidligere på aftenen, idet flere forhold har ændret sig. Bl.a hører jeg ikke længere Anastacia, hvorfra citatet var taget. Det nye citat har jeg valgt fordi jeg finder det morsomt.

Offline Jesob

• Hero Member
  • Jessie og Jacob
    • Vis profil
« Svar #26 Dato: 14 April 2014, 22:10:06 »
Michael når du nu så varmt taler for videnskabelige fakta, burde du nok selv være mere seriøs i din såkaldte Google søgning på Lipton, inden du sviner manden til.
Hvad er dine egne kilder til at han ikke skulle være eller nærmere har været en seriøs forsker?
Lipton var blandt de første i verden til at forske i gener og cellers egenskaber. Det han siger om gener og epigenetik er langt hen af vejen peer-reviewed videnskabelige fakta.
Ja, det han siger er kontroversielt og vender op og ned på mange ting.
Gør dig selv den tjeneste at søg lidt mere seriøst på hans arbejde (ikke kun e-troldenes kritik) ellers er du ikke spor anderledes end alle os andre crack-heads ;-)

Jacob

Offline per west

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #27 Dato: 14 April 2014, 22:20:16 »
Tak for uddybelse. Lidt i samme båd som du, men med modsat fortegn. Ingen medicin, ingen vacciner og tilsyneladende heller ingen influenza eller attacks. -Som jeg kan spore, for der er ingen umiddelbar neurologisk kontrol af MS-patienter som ingen medicin tager, tilsyneladende. Måske fordi de ikke i samme grad er udsat for kemi som sagkundskaben knap kan overskue hvorfor egentlig virker?

Hvad angår seriøst eller useriøst kan det siges, at der er altid to parter i en sag, som har en tendens til at beklikke hinandens syn på virkeligheden.

http://nyinjeksjon.wordpress.com/2012/07/05/er-uvaksinerte-barn-friskere/  :)

Offline bitte Mormor

• Sr. Member
    • Vis profil
    • PODMORMORs tænkeTank
« Svar #28 Dato: 15 April 2014, 10:44:56 »
Har svært ved at følge denne meningsudveksling, men fin bemærkning Per: 
Hvad angår seriøst eller useriøst kan det siges, at der er altid to parter i en sag, som har en tendens til at beklikke hinandens syn på virkeligheden.
Det handler ikke om at overbevise hinanden, men udveksle erfaringer. Tendensen at undgå at dømme andre kan være en træningssag, som vi alle mere eller mindre må igennem.
Birte
64 år, SPMS 2003, selvhjulpen på 'helsekost',  CCSVI-Indien hold 7a, 16. aug. 2011
Lad os finde 'det stakkels bæst', og lodse det ud.

Offline Jesob

• Hero Member
  • Jessie og Jacob
    • Vis profil
« Svar #29 Dato: 22 April 2014, 21:50:10 »
Mere Lipton...
Bruce Lipton, Ph.D. Epigenetics: The science of Human Empowerment

Through the research of Dr. Lipton and other leading-edge scientists, stunning new discoveries have been made about the interaction between your mind and body and the processes by which cells receive information. It shows that genes and DNA do not control our biology, that instead DNA is controlled by signals from outside the cell, including the energetic messages emanating from our thoughts. He demonstrates how the new science of Epigenetics is revolutionizing our understanding of the link between mind and matter and the profound effects it has on our personal lives and the collective life of our species.

https://www.youtube.com/watch?v=kqG5TagD0uU

Jacob