Forfatter Emne: Influenzavaccination  (Læst 13544 gange)

Offline Bjarne Fonnesbech

• Hero Member
    • Vis profil
Sv: Influenzavaccination
« Svar #15 Dato: 07 December 2013, 09:55:43 »
Er tidligere blevet vaccineret hver vintersæson mod influenza. (Fra 2008 til 2012). Men i år har jeg valgt ikke at blive det.

For man er godtnok i en risikogruppe, men gør vaccinationen også MS`en værre på sigt ???

Tidligere var det jo således fat, at kroppen så at sige reparerede sig selv efter en sygdom, danner anti-stoffer mod bakterier osv. Den behøvede ikke hjælp ...

Nu er det kommet frem, at tuberkulose-vaccination kan hjælpe mod MS (Se Lisa´s link under CCSVI - nyheder).

Og så tænker jeg i samme ombæring på, de vaccinationer man fik som barn, mon de så har haft en finger med i spillet i MS ? Ved godt man ikke kan bruge det til så meget nu.

Mvh Bjarne
ms-diagnose i 2002. SPMS / PPMS ? Liberated 13.1.2011 i Indien. F/U i Indien d. 11.9.11.
HSCT behandling i Mexico juni/juli 2016.

Offline Jesob

• Hero Member
  • Jessie og Jacob
    • Vis profil
« Svar #16 Dato: 07 December 2013, 20:16:53 »
Hej Bjarne,

Det var da en fornuftig beslutning :-)
Nu fremgår det ikke så tydeligt i min forrige post i denne tråd eller er det måske postet under D-vitamin? Hvor man har fundet ud af D-vitamin tilskud er 8 gange mere effektivt mod influenza end vaccinen... :o Dertil kommer den gavnlige effekt af D-vit. på MS som bonus.

Desuden er der aluminium og meget andet skidt i de vacciner og det er absolut ikke sundt for en MS-patient eller for os andre for den sags skyld ;-)

Vacciner fra barndommen kan ikke udelukkes at være en tricker til MS eller med en kombination af andre faktorer. Her spiller Kviksølv (thiromisal), der tidligere var i vaccinerne en stor rolle sammen med de kviksølv (amalgam) plomber du formentligt har haft eller stadig har?

Mange hilsner
Jacob
Jessie: MS diagnose jan. 11, har nok haft MS i mange år... og Fibromyalgi.
Liberatet på Medanta i Delhi, Indien d. 20.4.11
Tungmetalforgiftning, EDTA og Demoval behandling.
Jacob: Jessie´s mand, rask.

Offline Bjarne Fonnesbech

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #17 Dato: 15 December 2013, 22:45:57 »
Hej Jacob,

Jo tak, håber da også det er fornuftigt på sigt  ;)

De vaccinationer jeg tænkte på man fik som barn (i hvert fald dem man fik da jeg var barn for en menneskealder siden), det var mod calmette og så fik man også en koppe-vaccination. Vistnok mod skoldkopper vil jeg mene ...

Mht. kviksølvplomper, så har jeg ikke nogen tilbage  ;). Af metal i munden har jeg "kun" en krone af guld. Den er vist ikke sådan at fjerne.

Tror heller ikke det er sundt med metal i tænderne, og kviksølv er helt sikkert en af de værste, hvis ikke den værste.

Mvh Bjarne

Med venlig hilsen / Best regards

Bjarne Fonnesbech
Claim
Terminal / Distribution
ms-diagnose i 2002. SPMS / PPMS ? Liberated 13.1.2011 i Indien. F/U i Indien d. 11.9.11.
HSCT behandling i Mexico juni/juli 2016.

Offline mchlbk

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #18 Dato: 14 April 2014, 18:13:57 »
Jeg skal da love for at der gik konspirationsteori i denne tråd med links fra notorisk utroværdige naturalnews, toomuchmag, mercola mm.

Skulle vi nu ikke lige finde jordforbindelsen igen?

Vaccinationsskræk er et velkendt fænomen blandt konspirationsteoretikere. Bør vi ikke tilstræbe et minimum af lødighed fra vore kilder? Pseudovidenskab gavner ingen.

Min neurolog opfordrer konkret mig til at blive vaccineret, da mit konkrete immunforsvar erfaringsvis reagerer med attak efter influenza. Det er derfor vigtigt, at mit immunforsvar holdes i ro. Det giver mening og derfor siger jeg ja tak. Hvad andre gør må bero på konkrete vurderinger fra deres egne neurologer.

Sammenhængen mellem d-vitamin og influenza hos sclerosepatienter kender jeg ikke, men det burde være indlysende for alle, at man ikke behøver at stoppe med at tage vitaminpiller hvis man får en vaccination. Der er ikke tale om enten/eller.

Hvis man er vaccineforskrækket er det uhyre simpelt at spørge lægen om en liste over hvilke stoffer der er i influenzavaccinen. Som jeg skrev tidligere bruges der ikke længere kvivksølv.

Der er bivirkninger ved alting - for mit vedkommende tager jeg gerne en vaccination for at undgå at miste flere hjerneceller end højst nødvendigt. Hvis andre ikke ønsker vaccination er det fint for mig. Men baser dog ikke beslutninger om noget som helst på de mildest talt tvivlsomme kilder nævnt i de tidligere indlæg.
RRMS. Første attak '95. Dx '00. Rebif 7 år. Tysabri 5 år. Gilenya siden nov. 12. Påbegynder Tecfidera snart.