Forfatter Emne: Nyheder om medicin  (Læst 32556 gange)

Offline per west

• Hero Member
    • Vis profil
Sv: Nyheder om medicin
« Svar #15 Dato: 21 Oktober 2012, 09:43:19 »
Tak for analysen Søren34
Jeg satte denne meget biassede undersøgelse, formidlet af neurologer ind, for at høre din reaktion.
Og fik så biasniveauet testet her på siden.

Hvor mange patienter som er blevet CCSVI behandlet i Canada, er ikke kendt, fordi patienterne langt hen ad vejen er blevet kraftigt frarådet af få foretaget indgrebet af de behandlere som har tiltaget sig monopol på at måtte behandle, så alene her foregår der en sorteringsproces, hvor patienter som har rapporteret har gjort det på trods af, og ud fra hvilket resultat de har kunnet fremvise, som passede ind i behandlerverdenens virkelighedsoversættelse. Og dog er der tendens på et positivt udfald.

Af andre undersøgelser som også bliver serveret som afgørende for vurderingen af CCSVI, er det Italienske CoSMo studie, hvorom man kan finde disse bemærkninger på TIMS:

http://www.thisisms.com/forum/chronic-cerebrospinal-venous-insufficiency-ccsvi-f40/topic21027.html

Hvor ville det dog være spændende, såfremt man kunne kommunikere om CCSVI som det CCSVI er. En behandlingsmulighed som har potentiale til at afhjælpe nogle af de gener som en infektion kan afstedkomme når den rammer nogle mennesker.

Utroligt at intelligente væsener, ikke føler sig forpligtet til at udforske dette, men hellere vil promovere indtagelse af kemikalier, hvis virkning de knap kan overskue konsekvenserne af, på længere sigt.

Om der testes for Glyphtosat vha. 2 mdrs forsøg på rotter, eller Gilenya på Sclerosepatienter over et par år, så foregår det efterhånden på samme måde, at forsøg og godkendelse finder sted, forinden alvorlige følgevirkninger kan nå at vise sig.

Succes måles ud fra opnået profit i patientens levetid på produktet, og afsluttes brugen, og attakkerne igen indfinder sig på grund af immunforsvarets hang til at rydde op, så er det ikke medicinens skyld, men sclerosens. Sygdommen som ikke må udryddes.

Uden tvivl ville det mest fornuftige og moralsk ansvarlige være, at begynde at samarbejde inden for lægestanden, istedet for som nu, hvor samarbejde anses som en overskridelse af reglerne for god lægepraksis, hvor den enes hånd vasker den andens, og der deles i porten sammen med medicinalindustrien.

Egentlig er det jo interessant at Neurologerne nu har fundet frem til, at progressive patienter har inficeret blod, og enkelte neurologer også har erkendt CCSVI og forsnævringer i vener.

Der er nok ingen tvivl om at en længevarende antibiotikakur sammen med PTA-behandling for CCSVI vil være det bedste bud på endelig også at kunne tilbyde PPMS-ere behandling. Lige som det sikkert også ville hjælpe på RR og SP.

Desværre vil det skulle foregå "under the radar" for big brother is watching de 15 bill $ som der skal tjenes på MS, hvert eneste år....
RR/SP ? Synsnervebet. 2001, diagnose 2009. Ballonudvidelse 2010. Ingen medicin. EDDS 2010 3. 1 år efter Vogl - 2,5 uden medicin, 2 år efter Indien 4,5! Kan medicin være placebo, og kan det være farligt at lade sig CCSVI behandle efter FDA har lukket ned?

Offline per west

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #16 Dato: 21 Oktober 2012, 10:44:44 »
RR/SP ? Synsnervebet. 2001, diagnose 2009. Ballonudvidelse 2010. Ingen medicin. EDDS 2010 3. 1 år efter Vogl - 2,5 uden medicin, 2 år efter Indien 4,5! Kan medicin være placebo, og kan det være farligt at lade sig CCSVI behandle efter FDA har lukket ned?

Offline bitte Mormor

• Sr. Member
    • Vis profil
    • PODMORMORs tænkeTank
« Svar #17 Dato: 21 Oktober 2012, 12:46:13 »
Hej Per.
Som vi erfarer hele tiden, skal der gås langsomt frem med nye teorier.  Morten Blinkenberg har dog fået spørgsmål jan. 2012 ang. Lyme og MS:
http://scleroseforeningen.dk/netraadgivningen/kan-borellia-v%C3%A6re-%C3%A5rsag-til-ms
Lægerne har tid på at vente på kliniske prøver, vi andre har af gode grunde ikke.
Birte
64 år, SPMS 2003, selvhjulpen på 'helsekost',  CCSVI-Indien hold 7a, 16. aug. 2011
Lad os finde 'det stakkels bæst', og lodse det ud.

Offline Soeren34

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #18 Dato: 21 Oktober 2012, 15:02:38 »
Hej alle

Jeg vil godt udrydde et par misforståelser, som ser ud til at trives her på siden:
Betændelse er ikke nødvendigvis det samme som infektion. Man kan sagtens have en betændelse uden at årsagen er bakterier eller virus. I scleroseforeningens blad taler de tydeligt om at man også finder betændelsesforandringer hos progressive patienter. Der er dog ikke nogen meldinger om, at det skulle være en infektion der var årsagen. Noget andet er at nogle norske læger har fundet spirochæter (en bakterietype) i cerebrospinalvæsken hos sclerosepatienter. Det er helt uden sammenhæng med det andet, men er selvfølgelig interessant og åbner nogle behandlingsmuligheder, hvis undersøgelsen kan bekræftes. Hvis den kan det, er det dog ikke sikkert at en kur er så simpel, idet bakterierne er fundet på den "forkerte" side af blod-hjerne barrieren og derfor ikke er så lette at ramme med antibiotika, også selv om blod-hjerne barrieren ikke er hvad den skulle være hos sclerosepatienter.

Mens vi snakker om blod-hjerne barrieren skal jeg lige minde om, at nogle anser defekter i blod-hjerne barrieren som årsag til sclerose (immunsystemets celler kan derfor krydse blod-hjernebarrieren og lave skade på myelinet og nervecellerne, hvad de normalt ikke kan). Samtidig er der nogen, der siger at skaderne ved CCSVI blandt andet skyldes ophobning af jern i hjernen. I virkeligheden er sclerose måske en sygdom i blodkarrene og scleroseforandringerne er måske sekundære til karskaderne. Det er dog stadig immunsystemet, som laver skaderne, så behandlingsmæssigt ændrer det nok ikke så meget.

Jeg har tidligere skrevet om alfa lipoin syre (ALA) og nogle af de gavnlige ting ved ALA er, at det styrker blod-hjerne barrieren (øger sammenhængskraften mellem de celler som udgør barrieren) og at det desuden virker som chelator for jern (binder jern, så kroppen lettere kan udskille det, vist specielt interessant for CCSVI sympatisører)

For mit eget vedkommende har jeg taget ALA efter samme dosis, som i de kliniske forsøg i USA, i 2 år (1200 mg/dag, ikke noget medicinalfirma blandet ind) og har faktisk ikke mærket nogen forværring i de to år (men heller ingen forbedring). Selvfølgelig kan jeg ikke afgøre om sygdommen ville være gået i stå alligevel, men der er da et vist håb om, at det har en positiv virkning. En afklaring af, om det virker, kommer forhåbentlig, når de kliniske afprøvninger afsluttes om 3-4 år :-\.

MvhS
SPMS nu, RRMS diagnose i 2007, selvbedømt EDSS 4-4,5
At have sclerose behøver ikke at betyde et dårligere liv, kun et anderledes liv..

Offline per west

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #19 Dato: 21 Oktober 2012, 20:27:37 »
Tak for informationen, Søren. Meget rart at få viden man ikke har. Især synes jeg det er svært at overskue hvorvidt antibiotika kan komme ind og virke i hjernen, men da PML kan behandles, så vidt jeg kan følge med til på nettet,  burde antibiotika vel kunne komme ind og sænke "bakterietrykket??" Yderligere mærker jeg direkte, at hjernebarrieren er permeabel hver gang jeg går til EDTA, som indsprøjtes i venerne, og så gerne skulle transportere metaller ud, hvilket bla. resulterer i en prikkende følelse i alle lemmer hvor blodomløbet er i funktion, herunder også hjernen, kan jeg næsten fysisk mærke. Også et par dage med Metronidazol kan virke klarende på hjernen, men desværre kræves der nok en længerevarende kur, hvilket kan være lidt besværligt at få afprøvet i Forbudsdanmark.

Jeg har forhørt mig hos en gammel ven omkring David Wheldons film, og fået følgende info vedr. infektion og Sclerose.:

Det er velkendt at flere infektiøse agens (dvs flere vira og bakterier) er involveret i MS, dvs det er ikke kun EBV, men også andre herpes-vira (virus fra herpes-familien) samt visse bakterier såsom Chlamydia pneumoniae (en bakterie der giver ´papegøjesyge´ som er en luftvejslidelse).
Chlamydia pneumoniae har således intet med klamydia-bakterien (dvs kønssygdommen) at gøre. Det er en luftvejssygdom.

Som behandling vil man typisk vælge et makrolid-antibiotikum, såsom erythromycin eller et andet /nyere makrolid, som skal gives i lang tid, jvf også det de fortæller på filmen.

Bemærk at alm.penicillin ikke kan bruges til Chlamydia pneumoniae (eller til andre Chlamydia-bakterier), fordi disse lejrer sig inde i vores celler, hvorfor der skal bruges et antibiotikum, som penetrerer cellerne. Dette gør makrolid-gruppen, som er egnet til Chlamydia-bakterier og især er det egnet til luftvejslidelser.

Til sidst, så er det korrekt at Lymes findes hos næsten alle MS patienter, men det gør herpes-familien, EBV, m.fl. også.....

Det gør det jo egentlig ikke meget bedre, at Lymes har selskab af diverse andre kammersjukker som sikkert har travlt med at hive energi ud af vores ATP, som vi egentlig selv skal bruge til at overvinde skadevirkningerne fra MS og få vores tidsur til at gå synkront og rigtigt.. |c|~

Nå. Lidt et sidespring fra Gilenya...

« Senest Redigeret: 21 Oktober 2012, 23:19:35 af per west »

Offline Soeren34

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #20 Dato: 22 Oktober 2012, 15:16:05 »
Nja, for lige at træde lidt i det:
Der er mange chlamydia-bakterier, og det er rigtig nok at blandt "menneske-læger" kaldes alle chlamydia-infektioner for papegøjesyge. Men helt strikte hedder papegøjesygens bakterier Chlamydia psittaci og smitter typisk fra papegøjer til mennesker (i Danmark ofte fra papegøjer i dyrehandler til kunderne), nogle andefugle og gæs kan også huse Chlamydia psittaci.  Derfor får slagteriarbejdere, der slagter ænder og gæs og til jul ofte papegøjesyge. Bakterien giver typisk ret alvorlige influenza og lungesymptomer og behandles typisk med tetracyklinpræparater (også papegøjen). En typisk zoonose, altså en sygdom, som smitter fra dyr til menneske.

Chlamydia pneumonia giver, som navnet fortæller typisk lungesymptomer ligesom Chlamydia trachomatis. Begge smitter til og fra mennesker og er ikke zoonoser (smitter ikke fra dyr til mennesker)
At have sclerose behøver ikke at betyde et dårligere liv, kun et anderledes liv..

Offline Soeren34

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #21 Dato: 22 Oktober 2012, 20:56:59 »
Lige for at undgå misforståelser, så har Chlamydia psittaci skiftet navn (hvad bakterier ofte gør), så nu hedder den Chlamydophila psittaci.

Angående PML, så er det en virusinfektion i hjernen, som skyldes at immunforsvaret ikke fungerer så godt. Virus kan ikke slåes ihjel med antibiotika, så behandling af PML består i at fjerne det medicin, som har forårsaget PML, så immunforsvaret selv kan bekæmpe virus. Man prøver blandt andet at udskifte patientens blodplasma. Ved sclerosepatienter er det som regel Tysabri, som skal fjernes. Også AIDS-patienter kan få PML. Her prøver man at bruge Retrovir eller anden medicin med virkning på HIV-virus, så immunforsvaret får et boost en tid.

Dødeligheden ved PML er høj, 30-50 % og dem, som overlever har ofte store hjerneskader.  :'(

Offline per west

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #22 Dato: 23 Oktober 2012, 17:15:13 »
Jeg bliver lidt klogere hvergang du skriver Søren, så jeg må hellere fortsætte med at lægge noget ind.

http://www.frylabs.com/

dette link er spændende, så hvis ellers facebook giver adgang

https://www.facebook.com/note.php?note_id=10151918909540713

Handler om Stephen Fry som bla. har fundet dette: Dr Stephen Fry MD has isolated a ‘new ‘organism which he has named PROTOMYXZOA RHEUMATICA, he explains the name as: “Protomyxoa is Greek for “slime forming protozoan. And we call it protomyxoa rheumatica because we think it is associated with the autoimmune or rheumatic disorders.” The slime that this protozoa produces might have consequences for the circulation. Described as a biofilm which protects the organism from the immune system, they are seen in different parts of the body such as the mouth and the bladder and in Morgellons disease where people’s blood contains filaments. The protozoa can import nutrients and export metabolic by-products through the biofilm but the host’s immune system cannot see it, so cannot destroy it. The biofilm also excludes drugs such as most antibiotics. There are some antibiotics that can affect the organism but they have to be used with caution as when the organism dies it releases toxins that induce an inflammatory reaction (called Jarisch-Herxheimer) which often makes the patient feel worse and causes a flare up of the disease.

Two of the antibiotics used are doxycyxline and minocycline which are also antimalarial drugs. However not everyone might have the same strain of organism and some drugs might work for some and not for others.

Appropos biofilm i blodkredsløbet og behovet for antibiotika. Kan vira og bakterier co-eksistere eller udvikles i en slags symbiose med hinanden?

Mener jeg at have læst i virvaret af informationer.
« Senest Redigeret: 23 Oktober 2012, 17:27:37 af per west »

Offline Soeren34

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #23 Dato: 23 Oktober 2012, 22:11:17 »
Hej Per

Håber da at du bliver klogere, men nu er vi snart helt ude på det teoretiske overdrev.

Nogle af de sygdomme, som de nævner på Fry laboratories, er tropiske sygdome, som f.eks. plasmodium, som er den parasit, som giver malaria. Jeg bliver dog lidt mistænksom, når jeg læser om Q-fever og Babesia divergens. Q-fever troede vi ikke at vi havde i Danmark, selv om de jævnligt fandt tilfælde i Sverige. Så skiftede vi diagnostik herhjemme og pludselig fandt vi en masse tilfælde af Q-fever (eller Q-feber). Måske husker du postyret for nogle år tilbage. Babesia siger vi også at vi ikke har herhjemme, men de har fundet 30 tilfælde i Sverige over de sidste 40 år, så mon ikke....

Mange af de sygdomme som Fry laboratories arejder med er sygdomme, som findes hos dyr (f.eks. kvæg) og det passer ikke så godt med sclerosens epidemiologi, hvor man finder de fleste tilfælde i de nordlige lande, men landmænd er mig bekendt ikke specielt udsat for sclerose.

Hvis vi søger så bredt, som du gør her er vi næsten nødt til at tage mange flere faktorer med, som f.eks. endotoxiner fra gramnegative bakterier, som kan findes mange steder, mælk, tarmen, affald  m.m.. Endotoxiner er dele fra døde bakterier, som kan påvirke immunsystemet og var egentlig et godt bud på en mulig årsag til sclerose. Læs mere om endotoxiner her: http://www.biostrategics.com/kpmgendo.pdf

Efterhånden er vi kommet langt omkring, men eftersom ingen kender årsagen til sclerose er der frit slag på alle hylder.

Vores diskussion passer mig egentlig meget godt, for jeg har spekuleret meget på, hvor jeg har fået sclerose fra og diskussionen gør mig lidt mere afklaret efterhånden som vi kommer rundt i alle hjørnerne. Jeg må sige at jeg egentlig, efter vores CCSVI-diskussion hælder mest til at sclerose egentlig er en betændelsessygdom i blodkarrene, som pletvis laver skade på blod-hjernebarrieren og derved giver immunsystemet lejlighed til at angribe nervesystemet. Desuden giver sygdommen i blodkarrene anledning til de skader på blodkarrene, som man finder ved CCSVI. Ballonudvidelse er for så vidt kun en symptombehandling, hvilket egentlig passer meget godt resultaterne af behandlingen. Den mest effektive behandling efter denne teori skulle så stadig være immunomodulation, hvor man begrænser skaderne på blodkarrene. Hvad den egentlige årsag til sclerosen er ikke godt at vide  ???

Offline Lisa.T

• Global Moderator
  • Hero Member
  • I'm not perfect, but my dog loves me!
    • Vis profil
« Svar #24 Dato: 23 Oktober 2012, 22:43:14 »
Søren, når du skriver 'at sclerose egentlig er en betændelsessygdom i blodkarrene' mener du så en bakteriel betændelse, altså noget der kan bekæmpes med antibiotika? Jeres diskussion er spændende.

Har læst en del om epigenetik, men det er mig for højtravende, for man kan ikke selv bestemme, hvilke gener, der skal 'tændes' eller, hvilke, der skal 'slukkes'.
SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Siden 1.1.2012 på TW's diæt - 100%. 1. juni 2013 startet D-vit. kur.

Offline bitte Mormor

• Sr. Member
    • Vis profil
    • PODMORMORs tænkeTank
« Svar #25 Dato: 24 Oktober 2012, 15:11:02 »
Jeg ser ikke Dr. Fry's forskning, som et overdrev. Bla. a. hans oplysning om, at disse mikroorganismer elsker fedt. Jeg tror helt klart, at en fedtfattig diæt hjælper os i at leve bedre på trods af sygdommen. Vi har mange herinde, der har været inde på, at vores sygdom sidder mere i karsystemet end i immunforsvaret.
Som min bedring skrider, om end langsomt frem, så føler jeg, at mit immunsystem faktisk gør, hvad det skal, men der er andre ting, der hindrer. Den unormale forkalkning, der er kommet i hele brystregionen, skuldre og nakke, det er mit hårdeste problem at knække. Jeg forestiller mig, uden at vide noget eksakt om det, men alle har jo ret til at gisne. Der er nogen, lad os kalde dem mikrober, der i kamp på overlevelse, udskiller slim, signalstoffer, hvad ved jeg, som 'hærder mine kar', forgifter mig, så min krop til gengæld holder væske tilbage for at beskytte sig selv.
Grunden til at jeg går dårligt sidder lige så meget i overkroppen som i benene.
Igår talte jeg med en sclerosepatient ppms, der er med i forsøg med medrol 3 dg./månedlig. Tror det er ok. jeg fortæller, for det er jo et offentligt forsøg. Hun har haft EDSS  på 4, og nu havde jeg svært ved at se noget gangproblem. Forsøget er nu på 3. år.
Det får mig til at konkludere, at de der har det godt med medrol, har en mulighed der. Medrol slår betændelsestilstanden ned, hvad end det er, som de med attak også oplever. Spørgsmålet er vel så, hvad der sker ved brug af et så kraftigt middel? Kan kroppen klare sig selv på et tidspunkt.
Infektion ser jeg som forårsaget af noget udefra, inflammation som en overbelastning indefra.
Nå, jeg kom fra den i mit vedkommende, alt for omfangsrige forkalkning. Hvad skal der til, for at mit stofskifte kan nære min krop og ikke danne disse belægninger? Er det kalkomsætningen, glukoseindexet, forholdet ml. lysin og arginin, tungmetalbelastning, forgiftning fra mikroorganismer?
Idag har jeg taget stor dosis af probiotic, for at lade disse bakterier gøre arbejdet.
Birte
64 år, SPMS 2003, selvhjulpen på 'helsekost',  CCSVI-Indien hold 7a, 16. aug. 2011

Offline Soeren34

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #26 Dato: 24 Oktober 2012, 15:52:30 »
Hej Birte
For at gøre forvirringen komplet, så kan betændelse både forårsages af en udefrakommende infektion og af, at  immunforsvaret reagerer mod et eller andet i kroppen, f.eks. kroppens egne celler (autoimmun sygdom, leddegigt, sclerose og mange andre).

Jeg må lige understrege at teorien om, at sclerose er en sygdom i blodkarrene er helt min egen teori, men der findes faktisk en hel række sygdomme forårsaget af betændelse i blodkarrene. Fælles for dem er, at man ikke kender årsagen og at de regnes til de autoimmune sygdomme, ligesom sclerose. Der er altså ikke tale om infektion, som årsag, men der er dog nogle årebetændelser, som skyldes infektion (ja, nemt skal det ikke være).

Flere af sygdommene giver misdannede kar. Efter fundnene med misdannede kar ved CCSVI og da nogle forskere mener at sclerose skyldes en dårligt fungerende blod-hjerne barriere, mener jeg der er god basis for at søge sclerosens årsag i en betændelse i blodkarrene frem for en betændelse i nervesystemet. Der skal dog flere fund til for at bekræfte teorien, f.eks. obduktionsfund og betændelsesindikatorer hos sclerosepatienter, men det er nok svært at komme igennem med ideen til de rigtige forskere.

Offline per west

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #27 Dato: 24 Oktober 2012, 17:58:33 »
Ideen med post mortem undersøgelser ser ud til at være hørt hos en rigtig forsker, men de andre rigtige forskere ser ikke ud til at ændre på taktikken for behandling, umiddelbart. Som f.eks. at tillade CCSVI behandling for MS-patienter. http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=oxDLU3WfcnA

Flere tilfælde af vævsfortykkelse og ventildefekter blev fundet
hos MS-patienter end hos raske. 9 anormaliteter i 7 patienter og kun 2 hos 6 raske.

Gad vide om mangel på ilt kan kaldes autoimmunitet? Fra David Wheldons skrift om Clamydiabekæmpelse:

The brain has extraordinary powers of repair, but must be provided with the building-blocks by which to do it.
This infection is intracellular; the organism interferes with mitochondria, the cells' powerhouses. Many of the
symptoms of the disease - particularly the fatigue - may be due to mitochondrial exhaustion. Toxins known as
free radicals are released as various synthetic pathways are disrupted. If this oxidative stress continues
unchecked for too long irreversible mitochondrial damage may occur. A combined dietary supplementation of
antioxidants is strongly recommended. (See Syburra C, Passi S. Oxidative stress in patients with multiple
sclerosis. Ukr Biokhim Zh. 1999 May-Jun;71(3):112-5.)

http://www.davidwheldon.co.uk/ms-treatment.html
« Senest Redigeret: 25 Oktober 2012, 09:22:56 af per west »

Offline bitte Mormor

• Sr. Member
    • Vis profil
    • PODMORMORs tænkeTank
« Svar #28 Dato: 25 Oktober 2012, 22:04:46 »
Hej Alle.
Det var et godt og informativt møde i Hovedstadsregionen ang. Nyeste forskning i går onsdag.
Finn Sellebjerg fortalte på sin 'tryllebindende', behagelige måde, og der blev også tid til spørgsmål. Jeg synes, det er som om, der er en åbning ud mod os patienter, der lyttes lidt mere.
CCSVI var naturligvis også oppe at vende, både for og imod. Finn Sellebjergs mening kender vi, men det er godt, det bliver nævnt.

Jeg spurgte til de 'betændelsesceller', som er den nye banebrydende viden, at de også eksisterer hos de progressive.
Der er ikke fundet bakterier eller andre mikroorganismer, men som Finn Sellebjerg udtrykte det: Han vidste ikke hvad fremtiden gav, om der kunne vise sig samme fænomen, som med mavesårsbakterien, Helicobacter Pylori.
Det var et udmærket svar for mig, i at gå videre med tanken om, at det hjælper med min antibakterielle kur.
Birte
« Senest Redigeret: 25 Oktober 2012, 22:06:26 af bitte Mormor »

Offline per west

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #29 Dato: 26 Oktober 2012, 08:05:38 »
Du skulle have prøvet at nyse på ham, Birthe, for at foretage en test om han så udvikler sclerose i løbet af et par år?  :)