Forfatter Emne: Der er virkelig noget galt, hjælp  (Læst 12540 gange)

Offline candy

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Der er virkelig noget galt, hjælp
« Dato: 21 Oktober 2012, 23:30:30 »
hej jeg tror jeg har sclerose, er der andre der kender til de her symptomer? jeg har i mange år lidt af rystende ben og min kæbe bevæger sig frem og tilbage alt dette sker i min søvn. min partner har fortalt mig det og kan til tider godt selv huke det men kan ikke vågne op når det sker men fornemmer det ligesom. for 2mdr blev det værre om natten og om dagen begyndte jeg at føle en slags stød ned i arme og ben. så  begyndte en slags muskler eller nerver at hopper rundt på min krop det rykker sig fra ben så til arme ansigt mave ryg osv. og mine fingre eller tær er begyndt ufrivilligt at bevæge sig under disse "angreb" så er der kommet en følelse af nåle der stikker mig over alt. det har stået på i 3 fucking uger >:( så har det bredt sig til jeg har smerter i mine fødder der stråler ud i tærne, der er blevet værre og har bredt sig helt op til mine knæ og nu er min ene arm også ramt. nogle dage kan jeg dårligt gå er super følsom under fodsålen og en dag sov fødderne i 15timer i træk. har ikke de samme kræfter mere i arme og ben. under indsovning til søvn for jeg jag/chok i kroppen og ufrivillige bevægelser efter fulgt af nålestik. og lyde f.eks uden for mit vundue eller mine børns grin, under indsovning lyder meget højre end de i virkeligheden er, og gir mig en slags chok og jag i hjernen. nogle dage er symptomerne rigtig slemme og andre dage er de ikke så slemme. så har jeg en mærkelig følelse i min hals, det føles som en bule/drøblen der er forstørret og hopper/titter frem følese som der bliver trykket lidt ind på min drøbel, nogle dage er den følese der konstant og andre dage titter den frem flere gange dagligt og i hele venstre side af munden og næsen klør det vildt . jeg har været til ørelæge men han kunne intet forstørret se. på 4uger har jeg haft ondt i nakken, i en uge i træk af 2 gange, det ikke noget jeg plejer at lide af. jeg er blevet sendt til mr. scanning kun af ryg søjlen men tvivler på dette er nok? neologen sagde jeg ingen reflekser har i arme og ben men det er normalt hos mange? jeg har fået fortaget blodprøver af b-d vitamin levertal nyretal bellorobin stofskifte de så ok ud. jeg har i 9år været i medicinsk beh. for lavtstofskifte og det er stabilt. jeg har for 2 år siden fået cøliaki,og refluk samt inflamation i tarmen og mavesækken..... tror i det er sclerose ?????                                                                                                                                                                                                          ps  kom gerne med gode råd til hvad prøver der der er gode til at stille diagnosen og eller udelukke det er den! har så dårlig erfaring med det offentlige system så vil gerne være godt klædt på....... mvh. katja 29år
« Senest Redigeret: 22 Oktober 2012, 00:48:29 af candy »

Offline Lisa.T

• Global Moderator
  • Hero Member
  • I'm not perfect, but my dog loves me!
    • Vis profil
Sv: Der er virkelig noget galt, hjælp
« Svar #1 Dato: 22 Oktober 2012, 12:55:06 »
Hej Candy. Og velkommen til forum.

Du spørger om du har ms. Det er der vist ingen herinde, der kan svare på. Vi er kun lægfolk herinde, og har ingen fagfolk.

Det er meget svært at udtale sig om dine symptomer. Det kan være både det ene og det andet. Det vil jeg absolut ikke gøre mig klog på. Du må omkring en læge, og undersøges grundigt, der er vist ikke andet at gøre. En MR skanning er vist ikke til at komme uden om. Den kan vist give et ret godt fingerpeg.

Ked af at jeg ikke kan svare bedre, og jeg håber på det bedste for dig. Der er ikke 2 ms patienter der er ens, så det er svært at sige noget om.

Prøv at læse så meget du kan om sygdommen, og hold kontakten. Vil gerne vide, hvordan det går.
SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Siden 1.1.2012 på TW's diæt - 100%. 1. juni 2013 startet D-vit. kur.

Offline Jesob

• Hero Member
  • Jessie og Jacob
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: 23 Oktober 2012, 20:17:18 »
Hej Candy

Velkommen også herfra :)

Jeg er helt ening med Lisa.
Hvis du er kørt fast i det offentlige system kan jeg varmt anbefale at gå til en holistisk læge, de vil se på dig med helt andre øjne. Der er desværre ikke så mange af dem men dem der er, er super dygtige.

Hvor meget har du kigget dig omkring herinde på forummet? Der er rigtig meget info at hente, det kan dog være svært at overskue, hvor man skal starte.
I min optik er de fleste kroniske sygdomme et spejl af ens liv og tanker (underbevisthed) og går helt tilbage til dine forældre, altså før du blev født (din kemiske arv).
Det vil sige miljøbelasting, ny som gammel. Tungmetaller, kost, kunstige sødemidler, sprøjtemidler m.m. listen er desværre lang...

Se bla. følgende tråde:
http://www.msforum.dk/index.php/topic,693.0.html
http://www.msforum.dk/index.php/topic,659.0.html

Under Our Skin: The Untold Story of Lyme Disease (Borrelia)
http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2012/10/13/under-our-skin-documentary.aspx?e_cid=20121013_DNL_art_1

Lidt om refluks:
http://radiodoktoren.dk/radiodoktoren/2011/10/26/garefluks

Håber du kan finde vej gennem junglen...
De bedste hilsner
Jacob
« Senest Redigeret: 18 Oktober 2014, 21:54:32 af Jesob »
Jessie: MS diagnose jan. 11, har nok haft MS i mange år... og Fibromyalgi.
Liberatet på Medanta i Delhi, Indien d. 20.4.11
Tungmetalforgiftning, EDTA og Demoval behandling.
Jacob: Jessie´s mand, rask.

Offline Jesob

• Hero Member
  • Jessie og Jacob
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: 23 Oktober 2012, 20:41:00 »
Project 101010 Pill or Perception
Strategies, Science and Stories for Wellness

Fantastisk øjenåbner fra New Zealand... med bl. andre Bruce Lipton.
Forklarer helt enkelt, hvordan og hvorfor ændret kost, livsstil og tanker kan ændre ens liv totalt  og hvorfor konventionel medicin har så dårlige resultater.
300.000 mennesker dør om året i USA, af bivirkninger fra deres medicin! (nok også af dårlig livsstil, det ene udelukker sikkert ikke det andet).

http://project101010film.com/

Project 101010 Pill or Perception - Full Length Documentary
http://www.youtube.com/watch?v=2xpSGgk5588&feature=youtu.be

Se den og bliv meget klogere på livet... og få nogle tips til hvordan man kan finde en vej til at heale naturligt.

Konklusionen på filmen og udtalelserne i den må være, at den konventionelle medicin aldrig finder en kur til alle de store sygdomme, bevidst eller ej, når man behandler symptomer istedet for den reele årsag. Det er det vel egentligt ikke noget nyt i, men filmen forklarer rigtig godt, hvordan tingene ifølge den nye biologi hænger sammen.

Jacob

Offline candy

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: 23 Oktober 2012, 21:59:50 »
hej tak for svar :D har kigget lidt rundt men ja alle de indlæg tager tid at gemmense. håber der er nogle der kan svare på om de har lign. symptomer? og om en mr-scanning kun af ryg søjlen har påvist deres sclerose, og hvis ikke hvordan blev det så påvist? er der nogle der før deres diagnose har fået diagnosen restless legss?

Offline Lisa.T

• Global Moderator
  • Hero Member
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: 23 Oktober 2012, 22:35:28 »
Hej igen Candy.

Jeg prøver at svare igen. Ja, jeg kan godt genkende en del af dine symptomer. Men de kan sagtens være noget andet.

Ved en MR skanning kan neurologen se, om der er de såkaldte plaks (hvide pletter) i hjernen. Det er MS. Så vidt jeg ved, kan der også være plak i rygraden. Jeg hører dårligt, så den med den forøgede lyd-volumen kan jeg ikke genkende.

Jeg vil mene, at det vigtigste for dig vil være at komme til en undersøgelse hurtigst muligt, da usikkerheden må være urimelig hård.

Og så vil jeg lige for egen regning føje til, at hvis 'det værste' skulle ske, og du får diagnosen ms, så er livet ikke slut. Livet bliver anderledes end man havde regnet med, ja, men det er stadig et liv. Jeg har haft diagnosen nu siden '97 oh sikkert sygdommen meget længere, og jeg føler bestemt ikke at livet er slut. Anderledes og mere besværligt, ja, men værd at leve.

Håber på det bedste for dig.
SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.

Offline Lisa.T

• Global Moderator
  • Hero Member
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: 23 Oktober 2012, 23:21:25 »
PS

Candy, jeg håber du har læst på S-foreningens hjemmeside om symptomer?

http://scleroseforeningen.dk/symptomer

Der er videre links forneden i de blå/grønne/røde felter.

Offline candy

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: 06 December 2012, 20:19:31 »
PS

Candy, jeg håber du har læst på S-foreningens hjemmeside om symptomer?

http://scleroseforeningen.dk/symptomer

Der er videre links forneden i de blå/grønne/røde felter.

hej nu har jeg fået svar fra min mr scanning i ryggen og den viste intet men er så skuffet over neologen, hun fejede mig bare af og mente jeg intet fejler øhhhh er hun på en anden planet har det a hhhhht. jeg har ikke længere nålestik og kløe og de symptomer jeg havde er gået fra at være 100% ubehaglige og generende til at være der dagligt men kun 40% men det nye er så efter alt dette kan jeg kun gå hurtig i 5min og derefter føles det som jeg har spasseret en marton. og mine fingre er begyndt at spænde helt ud, nået jeg pludselig bemærker. ifølge neologen elisabeth så passede de beskrivelser jeg kommer med ikke på nogle sygdomme hun kender, heler ikke sclerose??????? derudover ville hun afprøve parkinson medicin på mig OMG find dog ud af hvad jeg fejler istedet for at behandle symptomer. håber i alle vil hjælpe mig herinde og skrive tilbage, oplever i det samme som mig? er lægerne/neologerne gode til at finde ud af hvad man fejler? og kan i anbefale en god neolog?? og fif til hvad undersøgelser i mener er gode til en afklaring af det jeg fejler, få noget er der sku galt :(........................

Offline bitte Mormor

• Sr. Member
    • Vis profil
    • PODMORMORs tænkeTank
« Svar #8 Dato: 06 December 2012, 22:42:49 »
Hej Candy
Som ny i den her sygdomsjungle, så forstår jeg hvor svært det er for dig.
Vi ved ikke om der er en specifik sygdom, der er sclerose. Det kan lige så godt være symptomer, resultater af det du tidl. har fortalt at lide af.
Det er i hverttilfælde min holdning. Sclerose er den kasse, neurologerne placerer dig, hvis der ikke er noget andet, der passer.
Men vi håber vist allesammen, at sclerose-bæstet bliver fundet og analyseret. Det er svært, for vi er forskellige, og har selv svært ved at finde en sammenhæng.
Din neurolog burde indberettes, der er ingen indfølingsevne eller lydhørhed overhovedet. Hvis ikke man får brugt de rigtige udtryk til at beskrive sine symptomer med, forstår éen, der ikke vil forstå, det slet ikke.
Hvis man agerer mere lydhør selv, så synes jeg, at man får bedre respons, og så må man desværre være tilfreds med en halv løsning.
Birte
64 år, SPMS 2003, selvhjulpen på 'helsekost',  CCSVI-Indien hold 7a, 16. aug. 2011
Lad os finde 'det stakkels bæst', og lodse det ud.

Offline per west

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: 06 December 2012, 22:57:25 »
Det lyder meget mystisk. Kan du være blevet inficeret af en skovflåt? Flåter kan give nogle mærkelige symptomer?
RR/SP ? Synsnervebet. 2001, diagnose 2009. Ballonudvidelse 2010. Ingen medicin. EDDS 2010 3. 1 år efter Vogl - 2,5 uden medicin, 2 år efter Indien 4,5! Kan medicin være placebo, og kan det være farligt at lade sig CCSVI behandle efter FDA har lukket ned?

Offline Jesob

• Hero Member
  • Jessie og Jacob
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: 07 December 2012, 16:09:04 »
Hej Katja

Vejen til diagnose kan være meget meget lang... Det tror jeg de fleste herinde kan bevidne.
Jeg vil stadig kraftigt anbefale dig, at opsøge en holistisk læge, da de måske kan hjælpe dig på vej til et svar.

Ellers er der kun den hårde vej, at blive klogere på, hvad der kan ligge bag de forskellige symptomer, for din krop fortæller dig der er noget helt galt.
Forvent ikke at systemmet kæmper alt hvad de kan, for at finde ud af hvad du fejler.
Især når du ikke har en diagnose, så er man lidt i ingenmandsland medmindre man gør noget aktivt selv.

Sclerose symptomer er også lig med mange forgiftnings- og mangel symptomer.
Aspartam- og tungmetalforgiftning giver de samme symptomer som MS, men det beskæftiger lægerne desværre ikke sig med... (de holisteske gør heldigvis)
Det første jeg ville kigge på er tungmetalbelastning (forgiftning), Borelia, Aspartam (kunstige sødemidler), MSG (smagsforstærkere) og Fluor.
CCSVI er jo selvfølgelig også en mulighed, da meget tyder på det ikke kun er MSere, der kan have det men også andre grupper.
Din kost er under alle omstængheder yderst vigtigt. Gå evt. igang med at juice frugt og grønt.
Gamle ubehandlede traumer kan også give mærkelige symptomer.

Prøv at se tilbage på dit liv, om der er noget der har trigget det?
Men igen kan det også være mange års langsom belastning med et eller andet og så er man jo lige vidt.

Se også filmene Food Matters og Hungry for Change (det er ikke så dyrt at se dem online)
www.FoodMatters.tv
www.HungryForChange.tv

De bedste hilsner
Jacob
« Senest Redigeret: 02 August 2014, 21:22:16 af Jesob »

Offline Jesob

• Hero Member
  • Jessie og Jacob
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: 11 December 2012, 20:19:30 »