Forfatter Emne: Magnesium  (Læst 8324 gange)

Offline Jesob

• Jessie og Jacob
    • Vis profil
Magnesium
« Dato: 17 December 2012, 09:43:51 »
Fra Mercola.com

Story at-a-glance
Up to 80 percent of Americans are deficient in magnesium, which is very difficult to measure with a blood test

Magnesium guides a large number of important physiological functions, including creation of ATP, the pumping of your heart, proper bone and tooth formation, relaxation of your blood vessels, and proper bowel function

Magnesium has been shown to benefit your blood pressure and help prevent sudden cardiac arrest, heart attack, and stroke

One of the best ways to optimize your magnesium level is by consuming plenty of organic green leafy vegetables, nuts and seeds. Foods with exceptionally high magnesium content include seaweed, coriander, pumpkin seeds, unsweetened cocoa powder, and almond butter

If you take a magnesium supplement, you also need to pay attention to your ratios of calcium, vitamin K2 and vitamin D, as these nutrients work together synergistically

http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2012/12/17/magnesium-benefits.aspx?e_cid=20121217_DNL_art_1

Jacob
Jessie: MS diagnose jan. 11, har nok haft MS i mange år... og Fibromyalgi.
Liberatet på Medanta i Delhi, Indien d. 20.4.11
Tungmetalforgiftning, EDTA og Demoval behandling.
Jacob: Jessie´s mand, rask.

Offline Jesob

• Jessie og Jacob
    • Vis profil
Sv: Magnesium
« Svar #1 Dato: 11 Februar 2013, 21:32:33 »
The Magic of Magnesium, by Dr. Diana Driscoll

Dr. Collins writes an excellent paper on the importance of magnesium in our diet. This is especially important for those of us with connective tissue disorders such as Ehlers-Danlos syndrome. Dr. Diana summarizes key points in her paper and offers her thoughts. A MUST SEE! http://prettyill.com/downloads/Magnesium_and_EDS_by_Heidi_Collins,_MD.pdf

http://www.youtube.com/watch?v=o9WUkJ5d9eM&feature=youtu.be

Jacob

Offline Jesob

• Jessie og Jacob
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: 11 April 2013, 20:37:53 »
MAGNESIUM CHLORIDE

for Health & Rejuvenation
by Walter Last

Magnesium is nothing short of a miracle mineral in its healing effect on a wide range of diseases as well as in its ability to rejuvenate the aging body. We know that it is essential for many enzyme reactions, especially in regard to cellular energy production, for the health of the brain and nervous system and also for healthy teeth and bones. However, it may come as a surprise that in the form of magnesium chloride it is also an impressive infection fighter.

The first prominent researcher to investigate and promote the antibiotic effects of magnesium was a French surgeon, Prof. Pierre Delbet MD. In 1915 he was looking for a solution to cleanse wounds of soldiers, because he found that traditionally used antiseptics actually damaged tissues and encouraged infections instead of preventing them. In all his tests magnesium chloride solution was by far the best. Not only was it harmless for tissues, but it also greatly increased leucocyte activity and phagocytosis, the destruction of microbes.

Later Prof. Delbet also performed experiments with the internal applications of magnesium chloride and found it to be a powerful immune-stimulant. In his experiments phagocytosis increased by up to 333%. This means after magnesium chloride intake the same number of white blood cells destroyed up to three times more microbes than beforehand.

http://www.health-science-spirit.com/magnesiumchloride.html

Jacob

Offline Lisa.T

• Global Moderator
  • I'm not perfect, but my dog loves me!
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: 11 April 2013, 21:20:33 »
Hvis man tager magnesium, bør man være opmærksom på, at der er flere slags. De har ikka helt samme egenskaber. Google for at lære mere.

Recommended types include magnesium citrate, magnesium gluconate, and magnesium lactate, all of which are more easily absorbed into the body than other forms.

http://www.umm.edu/altmed/articles/magnesium-000313.htm

http://www.livestrong.com/article/494499-laxative-effects-of-magnesium-citrate/

http://www.netdoktor.dk/vitaminer/magnesium.htm

http://www.webmd.com/vitamins-supplements/ingredientmono-998-MAGNESIUM.aspx?activeIngredientId=998&activeIngredientName=MAGNESIUM

SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Siden 1.1.2012 på TW's diæt - 100%. 1. juni 2013 startet D-vit. kur.

Offline Jesob

• Jessie og Jacob
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: 11 August 2013, 15:22:11 »
Magnesium’s Importance Far Greater Than Previously Imagined

Calcium deficiency is a common nutritional concern, but how many folks consider the vital importance of magnesium in human health and disease?

New research published in the journal BMC Bioinformatics indicates that magnesium’s role in human health and disease is far more significant and complicated than previously imagined.

While it is well known that all living things require magnesium, and that it is found in over 300 enzymes in the human body, including those enzymes utilizing or synthesizing ATP (the molecular unit of currency for energy transfer), the new studied titled, “3,751 magnesium binding sites have been detected on human proteins,” indicates that a deficiency of magnesium may profoundly affect a far wider range of biological structures than previously understood.

The proteome, or entire set of proteins expressed by the human genome, contains well over 100,000 distinct protein structures, despite the fact that there are believed to be only 20,300 protein-coding genes in the human genome.

The discovery of the “magneseome,” as its being called, adds additional complexity to the picture, indicating that the presence or absence of adequate levels of this basic mineral may epigenetically alter the expression and behavior of the proteins in our body, thereby altering the course of both health and disease.

Indeed, modern medicine and nutrition fixates primarily on calcium deficiency (due, in part, to the WHO’s highly unscientific definition of osteoporosis), even in the face of accumulating peer-reviewed research indicating that excess calcium consumption can greatly increase cardiac morbidity and mortality.

http://wakeup-world.com/2013/01/04/magnesiums-importance-far-greater-than-previously-imagined/

Jacob

Offline per west

• Vis profil
« Svar #5 Dato: 11 August 2013, 19:45:23 »
Det er nærmest en neverending story med alle de livsnødvendige indtag for at overleve.

Her kommer så K2 vitamin på banen: If you take a calcium supplement, it’s important to maintain the proper balance between calcium, vitamin K2, vitamin D, and magnesium. Lack of balance between these nutrients is why calcium supplements have become associated with increased risk of heart attack and stroke.

Bemærkninger fra tidlige indlæg her i MSForum, tror jeg nok.

http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2012/12/16/vitamin-k2.aspx?e_cid=20121216_SNL_Art_1

RR/SP ? Synsnervebet. 2001, diagnose 2009. Ballonudvidelse 2010. Ingen medicin. EDDS 2010 3. 1 år efter Vogl - 2,5 uden medicin, 2 år efter Indien 4,5! Kan medicin være placebo, og kan det være farligt at lade sig CCSVI behandle efter FDA har lukket ned?

Offline bitte Mormor

• Vis profil
    • PODMORMORs tænkeTank
« Svar #6 Dato: 20 ſeptember 2014, 16:02:54 »
MAGNESIUM CHLORIDE

for Health & Rejuvenation
by Walter Last

Magnesium is nothing short of a miracle mineral in its healing effect on a wide range of diseases as well as in its ability to rejuvenate the aging body. We know that it is essential for many enzyme reactions, especially in regard to cellular energy production, for the health of the brain and nervous system and also for healthy teeth and bones. However, it may come as a surprise that in the form of magnesium chloride it is also an impressive infection fighter.

The first prominent researcher to investigate and promote the antibiotic effects of magnesium was a French surgeon, Prof. Pierre Delbet MD. In 1915 he was looking for a solution to cleanse wounds of soldiers, because he found that traditionally used antiseptics actually damaged tissues and encouraged infections instead of preventing them. In all his tests magnesium chloride solution was by far the best. Not only was it harmless for tissues, but it also greatly increased leucocyte activity and phagocytosis, the destruction of microbes.

Later Prof. Delbet also performed experiments with the internal applications of magnesium chloride and found it to be a powerful immune-stimulant. In his experiments phagocytosis increased by up to 333%. This means after magnesium chloride intake the same number of white blood cells destroyed up to three times more microbes than beforehand.

http://www.health-science-spirit.com/magnesiumchloride.html

Jacob

Jeg citerer Jacob, da magnesium bl.a. stimulerer til phagocytosis, hvor uønskede mikrober bliver ædt og derved forsvinder. Det er da lige det, jeg behøver:  https://www.youtube.com/watch?v=7VQU28itVVw

Jeg har de sidste 2 dage taget forskelligt magnesium, støttet med c vitamin, også i forskellige udgaver. Jeg har taget så meget, så tarmsystemet er gået i diarré. Dette føles dog godt, og der er mere ro i krop og hjerne.
Eftersom 70% af immunsystemet siges at arbejde i tarmsystemet, kan jeg vel mene, at jeg på denne simple måde forsøger at nulstille mit forsvar. Gad vide, om det virker a lá kemo, bare uden kritiske bivirkninger?
Birte
64 år, SPMS 2003, selvhjulpen på 'helsekost',  CCSVI-Indien hold 7a, 16. aug. 2011
Lad os finde 'det stakkels bæst', og lodse det ud.

Offline Betty

• Vis profil
« Svar #7 Dato: 20 ſeptember 2014, 20:16:40 »
Jeg har fået at vide at jeg skal bruge det magnesium som hedder Citrate, det meste andet indeholder meget afføringsmiddel.
SPMS. diagnose i 2004. Liberated hos Euromedic Poland (Dr. Simka) 12. maj 2010
Tungmetaller udrenset med EDTA efterår 2011
På TW diæt fra 1-1-2012

Offline Jesob

• Jessie og Jacob
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: 07 Juni 2015, 21:08:38 »
Low Magnesium Hardens Arteries [and Veins]

"...Magnesium is critical for the human body. It is essential for proper function of the heart and cardiovascular system, the muscles and nervous system, and every other tissue and organ in the body. And while the medical elite may overlook the importance of magnesium, you shouldn’t...."

http://www.newsmax.com/health/russellblaylockmd/magnesium-atherosclerosis-insulin-diabetes/2015/04/01/id/635869/

Jacob

Offline bitte Mormor

• Vis profil
    • PODMORMORs tænkeTank
« Svar #9 Dato: 22 Juni 2015, 11:14:40 »
Så er jeg kommet over i magnesium tråden igen, og måtte lige læse forfra.
Så mange artikler om nødvendigheden af magnesium.
Som jeg forstår det, så kan det være nøglen til at kunne slappe mere af.
Jeg drikker kogt vand og tynd kaffe, for at undgå forkalkning fra vandet. Visse områder har mere kalk i vandet end andre, og her i Kbh.s området afsætter kalken hurtigt synlige spor på vandkaraflen.
Har nu fundet ud af at ta' de store magnesium citrat tabletter med lidt æbleeddike i vandet. Det skulle lette optagelsen.
Endelig er der muligheden i magnesium-lotion/olie, som vil gå direkte til min forhøjede smertegenkendelse eller rettere neuropati i hud og slimhinder. Mistænker denne overfølsomhed som værende en del af uro/smerte tilstanden.
Skriver dette, først og fremmest for at få mine egne tanker på plads, men måske kan det også inspirere andre til bedre indsigt.
Birte
64 år, SPMS 2003, selvhjulpen på 'helsekost',  CCSVI-Indien hold 7a, 16. aug. 2011

Offline Lisa.T

• Global Moderator
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: 23 Juni 2015, 08:32:00 »
Hej Birthe.

Jeg er, og har altid været, dybt benovet over din finfølelse i forhold til din krop. Du kan mærke når du mangler noget, og når du skal holde pause med noget. Jeg er dybt imponeret. Jeg mærker intet, og tager alt på slump.

Nå, men det jeg ville var, at anbefale dig en drik. Så du ikke behøver nøjes med kogt vand  og tynd kaffe.

I gennem et stykke tid nu, har jeg lavet vandkefir. Det smager dejligt. Det er forholdsvist nemt at have med at gøre. Det er super sundt. Det er probiotika pur, på den naturlige måde - ikke pulver/piller.

Det er en dejlig, let syrlig, perlende drik. Det kan laves med mange smagsvarianter, man kan putte (øko) frugt i.

Den fodres med sukkervand. Jeg koger vandet (kalk ud), og opløser sukkeret (øko rørsukker) i det varme vand. Når det er afkølet til ca. 30-35 grader hældes det over kefirgrynene i et stort glas (1 - 2 l). Så står det og passer sig selv i 4-5-6 dage, indtil væsken hældes fra, og der startes forfra med ny sukkervand. Jo længere det står, jo mere syrligt. Hvis det smager sødt, er den ikke færdig med 'at spise', og skal stå et par dage mere.

Så jeg vil anbefale kefir som alternativ til tynd kaffe og kogt vand. Google 'vandkefir' så kan  man finde alle oplysninger. 

SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.

Offline bitte Mormor

• Vis profil
    • PODMORMORs tænkeTank
« Svar #11 Dato: 23 Juni 2015, 13:57:37 »
Tak Lisa.
Vandkefir, det har jeg slet ikke hørt om.
Absolut noget, der bør prøves.
Det der med at 'føle ind til', det er tanker, der kommer af sig selv. Så snart, jeg er ved at havne i en eller anden grøft, kommer der nye forslag fra hjernens tankemylder.  Ind i mellem er det skiftet, der får sclerosen til at rykke i positiv retning.
Birte
« Senest Redigeret: 23 Juni 2015, 14:05:15 af bitte Mormor »

Offline Betty

• Vis profil
« Svar #12 Dato: 24 Juni 2015, 08:26:11 »
Jeg gør anderledes med min kefir.
Jeg fodrer den også med rørsukker og vand men når det har stået 2 dages sier jeg det. Kefiren bliver fodret igen med sukker og vand og det vand jeg har siet fra står yderligere 2 dage inden jeg drikker det. I disse to dage kan jeg tilsætte jordbær, ingefær, appelsin, ja hvad jeg har lyst til og lade det trække med i længere eller kortere tid. Jeg drikker det som er glas vand eller blander det med saft eller kommer det i smoothies,
Hvis du sætter kefiren i køleskabet stopper gæringen og den kan stå et par uger her i sommerferiedvale.

Betty
SPMS. diagnose i 2004. Liberated hos Euromedic Poland (Dr. Simka) 12. maj 2010
Tungmetaller udrenset med EDTA efterår 2011
På TW diæt fra 1-1-2012

Offline bitte Mormor

• Vis profil
    • PODMORMORs tænkeTank
« Svar #13 Dato: 24 Juni 2015, 09:47:04 »
Tak for gode råd Betty, så er det lettere at gå i gang med, når tid er.
I øjeblikket har jeg svært ved alt gæret, og det eneste jeg tager er 1/2 teske daglig af æbleedike. Føler der i forvejen er for meget gæringsproces i gang i min krop, som er svær at stoppe.
Glæder mig til den dag, hvor jeg igen kan nyde et glas godt vin.
Birte

Offline Lisa.T

• Global Moderator
    • Vis profil