Forfatter Emne: Brug for lidt råd / input  (Læst 4398 gange)

Offline statman

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Brug for lidt råd / input
« Dato: 22 Januar 2013, 20:01:08 »
Hej alle på forummet

Jeg har brug lidt råd eller måske bare lidt input fra andre.

I dag blev jeg på mit arbejde tilbudt at skifte over i et andet fagforbund. Jeg er offentlig ansat i en større statslig institution. I dag er jeg medlem af HK og har nået tæt på grænsen af lønloftet. Mit daglige arbejde er meget programmering og Prosa har tilbudt, at jeg kan komme i deres fagforbund. Det vil betyde at lønloftet bliver rykket betragteligt og at jeg formentlig kan se frem til pæne lønstigninger fremadrettet.

Umiddelbart tænkte jeg først, "Juhhhuuuu hvor skal jeg skrive under?" - men så kom jeg til at tænke på pension. Det er selvfølgelig et andet pensionsselskab end det jeg har nu. Ved et skifte, kan jeg kun forestille mig at det nye pensionsselskab vil indhente helbredsoplysninger. Sclerose er nok ikke den mest populære diagnose at have og slet ikke med hensyn til forsikringer.

Jeg har fået udbetalt kritisk sygdomsforsikring så den del er alligevel ude. Men jeg har jo stadig en forsikring mod tab af erhvervsevne. Hvis det skulle blive aktuelt, er det jo trods alt meget rart at have i baghånden.

Så hvad bør jeg vægte højest? Muligheden for at kunne stige mere i løn end nu eller at have denne forsikring?

Som jeg har det i dag, kan jeg ikke forestille mig at denne forsikring bliver aktuel. Men jeg må selvfølgelig også lige klappe hesten og erkende, at jeg trods alt kun har haft diagnosen i halvandet år. Hvor er jeg om 5 - 10 eller 20 år.

Jeg tager min medicin, dyrker masser af motion og har været attakfri i snart 2 år.

Håber på at høre andres syn på dette for mig lidt svære valg ...

Mange hilsner

Jesper
Attakvis sklerose. Diagnose 2011. Startet på avonex november 2011 med kun få bivirkninger i dag. Gift og har 2 dejlige drenge på 3 og 8 år. Arbejder fuld tid og har forholdsvis få gener af sygdommen i det daglige (indtil videre). Har endnu ikke taget beslutning om CCSVI operation.

Offline per west

• Hero Member
    • Vis profil
Sv: Brug for lidt råd / input
« Svar #1 Dato: 22 Januar 2013, 20:25:16 »
Sådan som der prækes lige pt. så vil lønniveauet vel nærmest være mere eller mindre incitament til at outsource ens arbejdsopgave til Indien, eller som det gøres lige pt. til Italien.
RR/SP ? Synsnervebet. 2001, diagnose 2009. Ballonudvidelse 2010. Ingen medicin. EDDS 2010 3. 1 år efter Vogl - 2,5 uden medicin, 2 år efter Indien 4,5! Kan medicin være placebo, og kan det være farligt at lade sig CCSVI behandle efter FDA har lukket ned?

Offline Leif

• Hero Member
    • Vis profil
Sv: Brug for lidt råd / input
« Svar #2 Dato: 23 Januar 2013, 19:42:32 »
Hej Jesper....

Nu kender jeg ikke dit forbund du er medlem af idag, men de vil vel ikke stoppe dig i at få mere i løn ?

For du kan sikkert godt glemme alt om at tegne en tab af erhvers forsikring men en ms diagnose....

Jeg håber du aldrig mere kommer til at mærke nyt til din ms, men tror at det er de færreste der helt slipper, og heldigvis er udviklingen jo med os selv om det går lidt trægt.......

Ellers er der måske alternative måder til en løn stigning......   Godt det ikke er mig der skal træffe det valg, forsikringen ville klart vægte meget her..... :-)

Hilsen Leif...
spms. diagnose i 92. Rimelig mobil og arbejder..