Forfatter Emne: Vogls undersøgelse  (Læst 9682 gange)

Offline s1974

• Full Member
    • Vis profil
Vogls undersøgelse
« Dato: 21 Marts 2013, 13:03:17 »
Hej helleho - det her er en kommentar til det du skriver om Vogls manglende undersøgelse i tråden om ’salt og sclerose’
http://www.msforum.dk/index.php/topic,752.msg15226/topicseen.html#msg15226

Hans spørgeskema hvor vi selv skulle bedømme vores edss kunne vel ikke blive til en seriøs undersøgelse? Jeg var meget på glatis med hvor jeg skulle sætte kryds. Har aldrig forholdt mig til edss, har hun hørt det omtalt hos Vogl, som sagde jeg var 4.
Jeg tror mest spørgeskemaerne var en måde at følge patienterne. Vi spredes jo for alle vinde når vi går ud af døren. Og det må være utilfredsstillende ikke at vide om det er godt, dårligt eller ligegyldigt det man laver. Det er en tynd snor han har i patienterne på den måde, som kan bruges til at vurdere hvor han skal bruge kræfterne. I øvrigt tror jeg han er mere engageret i cancerpatienter end i ms’ere. Mødte en dernede som følte han havde reddet hendes liv året før (= ekstraordinær kundetilfredshed).
Han sagde at mange patienter glemte at sende spørgeskemaerne tilbage efter 3 måneder, her roste han danskerne for at være gode til at huske det.
Men ja, hvis han havde fået bunker af virkelig gode resultater ind med posten, så havde han nok allerede fulgt op på det nu.
Hilsen Signe
RRMS dx 2002.
Vogl, oktober 2010
Ameds, marts 2012
'Terry Wahls Diæt' siden 3. april 2012
'Terry Wahls Paleo Diæt' siden 1. oktober 2012

Offline helleho

• Sr. Member
  • Lærer nyt hver eneste dag
    • Vis profil
Sv: Vogls undersøgelse
« Svar #1 Dato: 21 Marts 2013, 15:32:11 »
Hej Signe  :) ja, mon ikke, en skam... der er jo noget om snakken, når indgrebet hjælper nogen - og også i årevis...
MSRR - EDSS 5,5 (Riget maj 14)