Forfatter Emne: Mitraxantron / Novantrone:  (Læst 3970 gange)

Offline Bjarne Fonnesbech

• Hero Member
    • Vis profil
Mitraxantron / Novantrone:
« Dato: 27 Januar 2014, 01:06:21 »
Hej alle

Nogen som har erfaring med disse præparater ? (kemo)

Mvh Bjarne
ms-diagnose i 2002. SPMS / PPMS ? Liberated 13.1.2011 i Indien. F/U i Indien d. 11.9.11.
HSCT behandling i Mexico juni/juli 2016.

Offline Kåre

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Sv: Mitraxantron / Novantrone:
« Svar #1 Dato: 27 Januar 2014, 18:17:10 »
Jeg fik Mitoxantron for nogle år siden og stoppede efter de godt 2 år, man må få det. Så vidt jeg ved, indebærer behandlingen, at man ikke på et senere tidspunkt kan få Tysabri, da der er større risiko for PML hos patienter, der har fået Mitoxantron. Om det stadig er sådan, er jeg i tvivl om, men det kan du selvfølgelig få oplyst af neurologen.

Jeg havde ingen bivirkninger af behandlingen, som vel primært udsætter sygdomsprogressionen. En egentlig effekt er svær at vurdere, men jeg fik det ikke værre i behandlingsperioden. Det samme kan jeg ikke sige om tiden derefter, så noget godt må det nok have gjort.

Der er i øvrigt en tråd her: http://www.msforum.dk/index.php/topic,291.0.html

Venlig hilsen
Kåre

SPMS - diagnose 2001

Offline Bjarne Fonnesbech

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: 01 Februar 2014, 17:07:22 »
Hej Kåre,

Tak for svaret - og tak for linket.

Det tyder jo på, at denne behandling ikke tilbydes mere, og så får man jo straks den mistanke, at "patentet er udløbet"  ???

Håber dog det er fordi der er en bedre medicin at tilbyde.

Mvh Bjarne
ms-diagnose i 2002. SPMS / PPMS ? Liberated 13.1.2011 i Indien. F/U i Indien d. 11.9.11.
HSCT behandling i Mexico juni/juli 2016.

Offline Kåre

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: 03 Februar 2014, 13:36:41 »
Hej Bjarne

Jeg tror nu nok, behandlingen tilbydes endnu, men pga. risiko for alvorlige bivirkninger får man kun et vist antal benhandlinger - vistnok 10. Og indtil videre er der ikke noget bedre at tilbyde os SPMS'ere, når det handler om at forsinke progressionen.

Venlig hilsen
Kåre
SPMS - diagnose 2001