Forfatter Emne: Smerter Hjælp  (Læst 13422 gange)

Offline Jesob

• Hero Member
  • Jessie og Jacob
    • Vis profil
Sv: Smerter Hjælp
« Svar #15 Dato: 11 Marts 2014, 21:17:03 »
Mere inspiration

Project 101010 Pill or Perception
Strategies, Science and Stories for Wellness

Fantastisk øjenåbner fra New Zealand... med bl. andre Bruce Lipton.
Forklarer helt enkelt, hvordan og hvorfor ændret kost, livsstil og tanker kan ændre ens liv totalt  og hvorfor konventionel medicin har så dårlige resultater.
300.000 mennesker dør om året i USA, af bivirkninger fra deres medicin! (nok også af dårlig livsstil, det ene udelukker sikkert ikke det andet).

http://project101010film.com/

Project 101010 Pill or Perception - Full Length Documentary
http://www.youtube.com/watch?v=2xpSGgk5588&feature=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=2xpSGgk5588

Se den og bliv meget klogere på livet... og få nogle tips til hvordan man kan finde en vej til at heale naturligt.

Konklusionen på filmen og udtalelserne i den må være, at den konventionelle medicin aldrig finder en kur til alle de store sygdomme, bevidst eller ej, når man behandler symptomer istedet for den reele årsag. Det er det vel egentligt ikke noget nyt i, men filmen forklarer rigtig godt, hvordan tingene ifølge den nye biologi hænger sammen.

Jacob
« Senest Redigeret: 31 Januar 2016, 09:26:28 af Jesob »
Jessie: MS diagnose jan. 11, har nok haft MS i mange år... og Fibromyalgi.
Liberatet på Medanta i Delhi, Indien d. 20.4.11
Tungmetalforgiftning, EDTA og Demoval behandling.
Jacob: Jessie´s mand, rask.

Offline Kolpakova

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #16 Dato: 18 Marts 2014, 08:44:05 »
hej så er jeg tilbage igen :D
Jeg har fået svar på mine skanninger alle var fine, der var intet nyt og der var intet i min ryg, det er jo fantastisk.
Jeg har tænkt meget over mine muligheder og jeg tænker på om disse anfaldssmerter under ribben og højre skulderblad om det kan være galdestensanfald.
er det et helt langt ude bud, inden  jeg går til min læge ?  :-\

Offline Jesob

• Hero Member
  • Jessie og Jacob
    • Vis profil
« Svar #17 Dato: 19 Marts 2014, 22:48:33 »
Hej Emma

Dejligt at høre :D.
Når der ikke er noget "galt" tyder meget på at det kan være "forgiftnings" symptomer! Som tidligere nævnt er der mange muligheder for at der nogle eller mange ting du ikke kan tåle... Listen er desværre lang så her vil det også være en stor fordel at søge professionel hjælp.
Har du overvejet at holde en pause med din MS medicin for at se om det ændre noget?
Du skrev at du fik HPV-vaccinen imens du fik CIS, men den kan jo stadig være med til at forvære dine symptomer.
Det kan også være flere forskellige ting, der trigger dine smerter.

Jacob

Offline Jesob

• Hero Member
  • Jessie og Jacob
    • Vis profil
« Svar #18 Dato: 20 Marts 2014, 11:07:13 »
Hej Emma

Har lige kigget på netdoktor vedr. Avonex og der står at det i sjældne tilfælde kan give smerter i brystet...

Sakset fra netdoktor:
Anvendelse
Avonex® anvendes ved visse stadier af multipel sklerose, idet det ikke er klarlagt, om midlet har en gunstig virkning på alle stadier.

Behandlingen er ikke helbredende, men kan reducere antallet og sværhedsgraden af anfald samt forsinke sygdomsudviklingen.

Må kun udleveres fra sygehus.

Dosering
Findes som injektionsvæske og pulver til injektionsvæske, der efter opløsning indgives i en muskel.

Voksne. Sædvanligvis 30 mikrogram 1 gang ugentlig.

Mulige bivirkninger
Meget almindelige (over 10%)   
Influenzalignende symptomer (inkl. led- og muskelsmerter).
Almindelige (1-10%)   
Reaktioner og ubehag på indstiksstedet.
Ikke almindelige (0,1-1%)   
Kvalme, opkastning.
Forhøjet blodtryk.
Blodmangel, øget tendens til blødning pga. fald i antallet af blodplader.
Depression.
Nældefeber, hårtab.
Sjældne (0,01-0,1%)   
Påvirkning af leverens funktion, leverbetændelse.
Sygdom i hjertemuskulaturen, hjertebanken.
Muskelkramper, brystsmerter.
Konfusion, angst, selvmordstanker.
Allergiske reaktioner.
Menstruationsforstyrrelser.
Der er rapporteret tilfælde af ændring i hudens følesans, nethindeforandringer, blodpropper, autoimmun leverbetændelse eller dårligt fungerende lever, allergisk hævelse i ansigtet, mundhulen og strubehovedet, alvorlig hudreaktion og alvorlig bindevævssygdom (systemisk lupus erythematosus (SLE)), men hyppigheden er ikke kendt.

Bør ikke anvendes
Bør ikke anvendes ved overfølsomhed over for interferoner eller hvis man tidligere har haft en alvorlig depression.

Bør indtil videre ikke anvendes til børn, da erfaring savnes.

Graviditet
Bør ikke anvendes pga. manglende viden. Der er forskel mellem anbefalingerne i medicin.dk og indlægssedlen.

Amning
Bør ikke anvendes pga. manglende viden.

Trafik
Ingen advarsel.

Bloddonor
Må ikke tappes.

Virkning
Virker ved at påvirke immunsystemet, men virkemåden er ikke klarlagt.

Lægemiddelformer
Injektionsvæske, opløsning. 1 pen eller 1 sprøjte indeholder 30 mikrogram (6 mill. IE) interferon-beta-1a,
pulver og solvens til injektionsvæske, opløsning. 1 hætteglas indeholder 30 mikrogram (6 mill. IE) interferon-beta-1a.

Særlige advarsler
Da erfaringerne med præparatet endnu er sparsomme, bør man regelmæssigt gå til kontrol under behandlingen.

Avonex® skal anvendes med forsigtighed ved krampeanfald, ved dårligt kontrolleret epilepsi, depressive symptomer, stofskifteforstyrrelser pga. sygdomme i skjoldbruskkirtlen, hjertesygdomme samt ved meget dårligt fungerende nyrer eller lever.

Avonex® kan virke lokalirriterende, og det er derfor vigtigt at anvende skiftende indsprøjtningssteder.

Offline Kolpakova

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #19 Dato: 21 Marts 2014, 09:21:29 »
hmm :-\ problemer er bare at jeg også havde det inden jeg begyndte på avonex. men det er sgu blevet lidt værre. jeg havde smerterne igår aftes  omring 24 tiden.
det hjælp med et meget varmt bad, tror snart at min varmeregning eksploderer :D jeg ringede til min læge og han sagde at det tydede på muskelsmerter, synes bare at det er så nemt at sige, men jeg vil jo nødig blive hyprokonder !
selvom jeg snart føler mig som en. jeg tænkte måske det kunne være galdestensanfald ? hmm men jacob ihvertfald tak for dit input

Offline Jesob

• Hero Member
  • Jessie og Jacob
    • Vis profil
« Svar #20 Dato: 21 Marts 2014, 20:28:02 »
Hypokonder eller ej, der er jo noget galt...
Om det er galdestensanfald skal jeg ikke kunne sige, spurgte du lægen? Og hvorfor tror du det er det?
Umiddelbart ville jeg ikke mene der kunne ske noget ved at prøve at holde en pause med Avonex. Men der må du følge din egen intuition og din læges råd.
Du er så ung, så et halvt eller helt år uden gør nok ikke den store forskel...? Og du er i din gode ret til at træffe dit eget valg.

I det hele taget prøv at skær så meget væk som muligt, det gælder både kost, livsstil, medicin, alkohol, sukker m.m. helt ned til en sund enkel økologisk kost.
Så kan du altid vende tilbage og se hvad du kan tåle.
Dog skal du være meget forsigtig, hvis du tager nogen form for antidepressiv medicin, da man her skal trappe meget langsomt ud. 

Prøv at kig længere tilbage, om der er noget der ellers kan have startet din sygdom?
Hvad med dine tænder, hvor mange sølvplomber har du eller har haft?
Anden medicin?
Tatoveringer?
Piercinger?
Flåtbid? Det behøver bare at have være lidt rødmen,, hvor du er blevet bidt, måske har du slet ikke opdaget det. Er du blevet testet for borelia?

Prøv at kigge på lidt på denne side, hun er super dygtig...
http://www.stjernebroen.dk/brobygning/ny-sundhedsforstaelse

Se i øvrigt Kirchheiners helsebøger, der er rigtigt meget info at hente.
http://www.mayday-info.dk/kirchheiners-helseboeger.aspx

og Radiodoktoren for den sags skyld
http://radiodoktoren.dk/radiodoktoren/

Nå, så blev der en hel del mere læsestof, det er ikke nemt at være syg ;-)
Jo mere du graver i sagen, des større er chancen for at du finder en udvej.

Jacob

Offline Soeren34

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #21 Dato: 23 Marts 2014, 18:06:58 »
Fra Multiple sclerosis International Federation, lidt mere læsestof:

Pain is a common symptom in MS, with up to two-thirds of people withMS reporting pain in worldwide studies. Those who experience pain may find it effects their daily life activities, such as workand recreation, and their mood and enjoyment of life.
Why does pain occur in MS and what are the common types?

Steady and achy types of pain in MS may be a result of muscles become fatigued and stretched when they are used to compensate for musclesthat have been weakened by MS. People with MS may also experience more stabbing type pain which results from faulty nerve signals emanating from the nerves due to MS lesions in the brain and spinal cord.

The most common pain syndromes experienced by people with MS include:

headache (seen more in MS than the general population)
    continuous burning pain in the extremities
    back pain
    painful tonic spasms (a cramping, pulling pain)

Experts usually describe pain caused by MS as either musculoskeletal pain, paroxysmal pain or chronic neurogenic pain.

Musculoskeletal pain can be due to muscular weakness, spasticityand imbalance. It is most often seen in the hips, legs and arms and particularly when muscles, tendons and ligaments remain immobile for some time. Back pain may occur due to improper seating or incorrect posture while walking. Contractures associated with weakness andspasticity can be painful. Muscular spasms or cramps (called flexorspasms) can be severe and discomfiting. Leg spasms, for example, often occur during sleep.

Paroxysmal pains are seen in 5-10% of people with MS. The most characteristic is the facial pain of trigeminal neuralgia, which usually responds to carbamazepine. Lhermittes sign is a stabbing,electric-shock-like sensation running from the back of the head down thespin brought on by bending the neck forward. Medication is of little use because this pain is instantaneous and brief.

Neurogenic pain is the most common and distressing of the pain syndromes in MS. This pain is described as constant, boring, burning or tingling intensely. It often occurs in the legs. Paraesthesia typesinclude pins and needles, tingling, shivering, burning pains, feelings of pressure, and areas of skin with heightened sensitivity to touch. The pains associated with these can be aching, throbbing, stabbing, shooting, gnawing, tingling, tightness and numbness. Dysesthesia types include burning, aching or girdling around the body. These are neurologic in origin and are sometimes treated with antidepressants.

Optic Neuritis (ON) is a common first symptom of MS. Pain commonlyoccurs or is made worse with eye movement. The pain with ON usually resolves in 7-10 days.
Treatment of pain in MS
Exercise and physical therapy may help to decrease spasticity andsoreness of muscles. Regular stretching exercises can help flexorspasms.Relaxation techniques such as progressive relaxation, meditation anddeep breathing can contribute to the management of chronic pain.

Other techniques which may help pain include massage, ultrasound,chiropractic treatments, hydrotherapy, acupuncture, transcutaneous nervestimulation (TENS), moist heat and ice.

Pain from damage to the nerves in the central nervous system in MS isnormally not relieved by the usual analgesics (such as aspirin). Drugsthat treat seizures (for example carbamazepine) and antidepressants(such as amitriptyline) are often effective in these cases. Treatmentfor spasms can include baclofen, tizanidine and ibuprofen.

Conclusion
Pain is MS is a hidden symptom, but one which can be persistent. Pain can cause long-term distress and impact severely on quality of life.Self-help may play an important role in pain control; people who stay active and maintain positive attitudes seem more able to reduce the impact of pain on their quality of life.

Further information
Read more about MS pain in MS in focus - pain.

Snak med din neurolog om Sativex kan have en effekt, ellers må du en tur på Christiania, for at høre hvad de kan tilbyde(!) eller måske til en fysioterapeut (knapt så kriminelt og nok mere i overensstemmelse med ovenstående)
SPMS nu, RRMS diagnose i 2007, selvbedømt EDSS 4-4,5
At have sclerose behøver ikke at betyde et dårligere liv, kun et anderledes liv..

Offline Kolpakova

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #22 Dato: 24 Marts 2014, 21:06:58 »
I er simpelthen så kære !!
jeg har været en tur på christiania, og det hjælper, jeg bryder mig bare ikke om at være skæv, men nogle gange er det så slemt at der ikke er nogle alternativer.
jeg er én gang blevet bidt af en flåt, men det er nu rigtig mange år siden.
Jeg har talt rigtig meget med min ms læge om de her smerter, og jeg har "kun" to rigtig små pletter, hun mener ikke at mine smerter er nervesmerter, men det er jo igen den ting at det er svært at give svar på en tilstand man ikke kan se.
Grunden til at jeg mistænker galdesten er fordi at smerterne kommer i "anfald" og oftest om aftenen efter jeg har spist middag.
Jeg har prøvet at nævne det for min læge, men han mener at det er muskelsmerter og at jeg skal begynde at svømme, jo tak, men de bliver ligesom ved.
Jeg nævnte det også for min ms sygeplejerske og hun siger at det kunne være det. Jeg har bare læst at hvis man lider af galdesten, har man ofte også forhøjet leverta, dette er ikke tilfældet for mig.
Alle blodprøver er perfekte, og jeg er blevet mr scannet i hovedet, ryggen, bryskassen, hjertet, intet galt kun de to små prikker som er grunden til at jeg er på avonex plus en synsnervebetændelse.
 :-\jeg tror at i har ret i at jeg skal begynde at tænke rigtig meget over hvad jeg spiser.
Jeg stopper ikke på avonex da jeg ingen bivirkninger får overhovedet, jeg kan slet ikke mærke at jeg tager medicinen. Så jeg er en af de få heldige.
En anden ting jeg har tænkt over at jeg kan tydeligt mærke forskel på min krop nå jeg er under press, eller ikke er glad, så spasser den helt ud, med ondt i ryggen, og" elektriske" stød i min arm og samtidig også smerter i mit ben. Jeg kan bare ikke få dette til at hænge sammen, med at jeg kun er cis patient med to prikker.
hvordan spiser i ? dyrker i motion ? kh Emma

Offline Jesob

• Hero Member
  • Jessie og Jacob
    • Vis profil
« Svar #23 Dato: 26 Marts 2014, 00:00:45 »
Har du prøvet hamp olie? Ved ikke om man bliver skæv af den, men den har den medicinske virkning og er måske nemmere at dosere?

Fik du nogen behandling efter flåt bidet eller mærkede du noget dengang? Der kan gå meget længe før evt. symptomer viser sig.
Hvor lang tid siden er det, også i forhold til da du begyndte at blive syg? 

Vedr. når du er under pres m.m. så prøver din krop at fortælle dig noget... Eller sagt på en anden måde, overskrider du en grænse for, hvor meget du kan klare på nuværende tidspunkt.
Muligvis fordi din krop i forvejen er "forgiftet" på en eller anden måde og dermed skal der ikke så meget til før læsset vælter.
Prøv at vend din tankegang om, i stedet for at fokuserer på, hvordan din diagnose passer ind i billedet, så prøv at fokuser på, hvad du kan gøre for forhindre din krop spasser ud.

Igen vil jeg sige, prøv at kontakt en holistisk læge og brug lidt penge på en konsultation. Man får en hel times samtale, hvor der bliver gravet i ens sygdom, plus div. blodprøver.

Vi har lagt vores kost meget om, dog uden at være helt fanatisk. Dvs. der lidt huller hist og her, som langsomt bliver lukket.
Der er en proces , hvor man skal gå frem i sit eget tempo... og fjerne de værste ting først.
Vi spiser så meget økologisk som muligt og dyrker grøntsager i haven. Bruger helst så gode råvarer som muligt og så lidt færdigvarer som muligt.
Kunstige sødemidler er bandlyst. Sukker til dels også (det sukker vi bruger er økologisk rørsukker eller andre alternativer). Ingen slik eller sodavand (kun meget sjældent) ;-)
Sunde olier og fedtstoffer dvs. koldpressede jomfru olier og rigtig smør.
Ingen junkfood, dog kan det ske at der ryger en pizza på bordet.
Ingen madlavning i mikrobølgeovn.
Lidt mørk chokolade ryger der indenbords i ny og næ.
Ingen Fluor i tandpastaen.
Ingen aluminium i deodoranten.
Motion kniber det dog lidt med og få gjort nok ved.

En ting vi ikke har været rundt om er El overfølsomhed og stråling fra mobiltelefoner og trådløse netværk, hvilket også kan være medvirkende til at forværre dine symptomer.
Her kan ferier og rejser være en indikator for om man får det bedre i sådanne perioder. Her spiller stress faktoren dog også ind, da man forhåbentligt er mindre stresset under sin ferie.

KH. Jacob

Offline Jesob

• Hero Member
  • Jessie og Jacob
    • Vis profil
« Svar #24 Dato: 26 Marts 2014, 00:21:40 »
Tag dig tid til at se denne video og udskift ordet cancer med MS
http://trulyheal.com/blog/heal-your-life-to-heal-your-cancer/
I det hele taget er siden smækfyldt med gode råd og vejledning.

Kh. Jacob

Offline Jesob

• Hero Member
  • Jessie og Jacob
    • Vis profil
« Svar #25 Dato: 06 Maj 2014, 10:11:02 »
Hej Emma, denne bog kan varmt anbefales ;)

Rundt om sklerose
Ernæring, alternative behandlinger og sund håndtering af udfordringerne

Forfatter: Anne-Kirsten Brønserud
 Books on Demand
 Paperback, 612 sider
 328 kr. incl. moms
 ISBN 978-87-7114-443-7

Vi anvender i stigende grad alternativ behandling, og det er blevet almindeligt at sætte sig ind i sin sygdom og i, hvad man kan gøre ved den. Nu er der hjælp at hente for mennesker med sklerose i denne nyudkomne bog. På baggrund af forskning og den nyeste viden beskrives en kost, som også mennesker med andre sygdomme og mennesker, der ønsker at forebygge sygdom, kan have glæde af. Skleroseramte får redskaber til at bremse sygdommen med ernæring, kosttilskud, naturmedicin og alternative behandlinger samt hjælp til at skabe nye helbredsfremmende vaner.

Denne bog kommer hele vejen rundt om sklerose; omkring det fysiske og psykiske velbefindende samt de sociale aspekter af sundhed og sygdom. Her beskrives en række af de faktorer, som spiller en rolle ved sklerose, f. eks. mangel på sollys og dermed D-vitamin, en kost med mange mættede fedtstoffer fra kød og mælke-produkter, kviksølvbelastning fra amalgamfyldningerne i vores tænder, mangel på B12 vitamin, stress og påvirkning af det hav af kemikalier vi dagligt er udsat for. Desuden beskrives en række redskaber, man kan anvende for at bevare sine funktioner og sin førlighed. Et indledende kapitel beskæftiger sig med udfordringerne ved at tage ansvar for sit eget helbred og ved at benytte sig af alternativ behandling. Sluttelig får læseren inspiration til at arbejde sig igennem den krise, det er at få en så alvorlig diagnose. En vigtig forudsætning for sundhed og livsglæde er oplevelsen af mening med tilværelsen. Ved at se sklerose som en udfordring snarere end som en byrde kan man bedre håndtere de nye livsbetingelser, så sygdommen kan fungere som afsæt for personlig udvikling.

Både den officielle sundhedspolitik samt medicinal- og fødemiddelindustrien har massiv indflydelse på vores helbred. Hvad angår sklerose, har det store personlige og samfundsmæssige omkostninger, at konventionelle neurologer ignorerer alternativer til medicin.

Uanset om man har sklerose, er pårørende, arbejder i sundhedssektoren, er alternativ behandler eller interesserer sig for sundhedspolitik, er der viden og inspiration at hente i Rundt om sklerose og på hjemmesiden www.rundtom-sklerose.dk

Blog:
http://www.blog.rundtomsklerose.dk/#home

Jacob