Forfatter Emne: Handicapparkering  (Læst 4037 gange)

Offline Leif

• Hero Member
    • Vis profil
Handicapparkering
« Dato: 02 Marts 2014, 19:37:30 »
Hejsa… Nu har jeg snart i alt for mange år prøvet på at planlægge min rute fra bilen til mine bestemmelses steder, så de har været så korte som mulige, det være sig en strøgtur, teater, indkøb og det værste større begivenheder der ofte ender med en taxa, men nu prøver jeg at søge en handicapparkering tilladelse, jeg skal udfylde hvor lang min gang distance er, vel og mærke under tro og love, men det er jo en svær størrelse, er det en god dag, er det om morgenen eller efter 8 timer på job, er det i hurtig gang eller med pauser…. Hmm… Nogen af jer der har erfaringer ???   Er 100 meter meget……. Det er jo ingenting for en rask person, men for en gangbesværet kan det jo føles som mange kilometer …

Hilsen Leif..
spms. diagnose i 92. Rimelig mobil og arbejder..

Offline Lisa.T

• Global Moderator
  • Hero Member
  • I'm not perfect, but my dog loves me!
    • Vis profil
Sv: Handicapparkering
« Svar #1 Dato: 03 Marts 2014, 08:08:57 »
Hej Leif.

Hvis jeg var dig, ville jeg (på tro og love) skrive den absolut korteste gangdistance, for du risikerer jo at skulle parkere en dag, hvor kræfterne er væk og benene driller  maksimalt. Og, ikke for at være negativ, men kortet skal du have i mange år, og du kan jo over en periode blive dårligere. Du skal tænke på dig selv i denne sag.
SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Siden 1.1.2012 på TW's diæt - 100%. 1. juni 2013 startet D-vit. kur.

Offline helleho

• Sr. Member
  • Lærer nyt hver eneste dag
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: 03 Marts 2014, 16:47:03 »
Enig med Lisa  :) det er din dårligste dag, du skal gå ud fra. Husk også turen rundt i butikken, bæreposer osv... Det er sgu hårdt nok at være MSer i forvejen Leif.

Jeg udfyldte min blanket sammen med min læge  ;) mener vi skrev max 100 m på den dengang.

Kh Helle
MSRR - EDSS 5,5 (Riget maj 14)

Offline Bjarne Fonnesbech

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: 05 Marts 2014, 16:22:34 »
Hej Leif,

Du skal så absolut tage "worst case scenario". Selv fik jeg mit handicap p-skilt fornyet for en måneds tid siden. Ansøgningen (fornyelsen) blev udfyldt sammen med min læge og også underskrevet af ham.

Der blev skrevet max. 100 m i gangdistance. Nogen gange kan jeg da godt gå mere, i andre tilfælde er det mindre, ja faktisk helt ned på 0-meter (!).
Sclerosesygdommen har jo gode og dårlige dage. Det er det, der er så svært at forklare.

Og så koster kortet forresten 250 kr + du skal have taget et pasfoto til kortet.

PS! Det er faktisk ikke så ofte jeg bruger kortet, da jeg tænker, der er nogen der har mere brug for en handicap p-plads end mig. (Silly me). Dog er jeg virkelig glad for, at jeg har et, pga. da jeg skiftede arbejde for et halvt års tid siden til DSV, Horsens, ja, det er jo en stor arbejdsplads med over 550 medarbejdere, så er det altså en fordel af holde næsten foran døren. Ellers skulle jeg holde langt væk, og det er træls at komme træt på arbejdet bare fordi man lige har gået et par hundrede meter. (Ja, det er en stor p-plads vi har  :D).

Bruger også kortet, når jeg er til fodboldkampe og koncerter - ellers er der også så langt at gå. Tror helt sikkert du vil opleve en fordel der. Det er surt at komme træt og udmattet ind til noget, der gerne skulle være en god oplevelse...

Good luck med det  ;)

Hilsen Bjarne
ms-diagnose i 2002. SPMS / PPMS ? Liberated 13.1.2011 i Indien. F/U i Indien d. 11.9.11.
HSCT behandling i Mexico juni/juli 2016.

Offline Leif

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: 05 Marts 2014, 20:15:14 »
Tak for svar alle :-)

Jeg vil følge jeres råd :-)

Hvad pokker bjarne DSV, der er jeg da forbi af og til i er jo kunder i det firma jeg arbejder for…… :-)  Du er da slet ikke fra disse kanter vel ?

Hilsen Leif..

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: 04 April 2014, 22:02:05 »
Hej Leif,

Nu ved jeg slet ikke hvilket firma du arbejder for, Leif  ;) ?

Men nej, jeg er fra Herning. Men i sommers blev min tidl. arbejdsplads (Ontime Logistics) købt af DSV og så var jeg så privilegeret, at de godt ville beholde mig. (Det var jo egentligt en kærkommen lejlighed til at slippe af med mig  ;) - eller omvendt jeg tænkte skam også på at stoppe med at arbejde).

Heldigvis er jeg da fortsat, selvom jeg er "ny i klassen" på alle parametre. Jeg har faktisk fået en rigtig god modtagelse, ja alle mine forbehold og al min skepsis er blevet gjort til skamme.

Har du fået søgt om handicap-skiltet ???
ms-diagnose i 2002. SPMS / PPMS ? Liberated 13.1.2011 i Indien. F/U i Indien d. 11.9.11.

Offline Leif

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: 05 April 2014, 14:03:04 »
Hey Bjarne…..

Jeg arbejder for Horsens vand……..

Og nej har ikke fået søgt om det skilt, selvom jeg godt kunne bruge det i sommerferien når jeg normalt er kørt til Italien…. :-)

Hilsen Leif...

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: 13 April 2014, 23:46:37 »
Hej Leif,

OK - kig ud en dag, så byder jeg på en DSV-kildevand  :D. (Vi har kildevand med eget logo).

Ja, hvis jeg var dig, så søgte jeg nu om skiltet - tilladelsen gælder i 10 år. Den er god at have i de situationer, hvor man virkelig har brug for den. Selv holder jeg sjældent på en handicap p-plads - bortset fra på arbejde - men når og hvis man lige har brug for det en dag, så er det altså rart at have i baghånden så at sige ...

Hilsen Bjarne