Forfatter Emne: Medrolkur, tabletter.  (Læst 3395 gange)

Offline Tania

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
Medrolkur, tabletter.
« Dato: 20 Marts 2014, 12:27:42 »
Hejsa. Håber der er nogle derude der kan gi mig et hurtigt svar. Indtil videre har jeg kun fået attakbehandling med solu- medrol ved attakker i benene, men grundet graviditet har jeg denne gang fået tabletbehandling. Det har typisk været sådan at jeg har kunne mærke effekt af behandlingen i drop allerede efter 1. Infusion. Er der nogen der har bud på hvor hurtigt man kan forvente at få effekt fra tabletterne? Har nu taget 2 doser ud af 5, og håber meget snart på bedring.
Venlig hilsen Tania

Offline HD4ever

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
Sv: Medrolkur, tabletter.
« Svar #1 Dato: 20 Marts 2014, 19:34:58 »
Hej Tania
Effekten ved tabletbehandling syntes ikke at være så god som ved infusion,jeg har ikke selv prøvet
da det er min bedre halvdel der er ramt,men jeg er jo med på sidelinien.
Jeg synes at effekten måske kommer langsommere,men vi er jo ikke
ens,så håber du kommer dig hurtigt.
« Senest Redigeret: 20 Marts 2014, 19:46:54 af HD4ever »

Offline helleho

• Sr. Member
  • Lærer nyt hver eneste dag
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: 20 Marts 2014, 19:36:28 »
Hej Tania  :)
Hos mig hjalp de hurtigt, 2.-3. dag tror jeg, og bedring fortsatte en tid efter også. Håber effekten snart kommer og ønsker god bedring!
Hilsen Helle
MSRR - EDSS 5,5 (Riget maj 14)

Offline Tania

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: 20 Marts 2014, 19:46:22 »
1000 tak for jeres svar:) jeg har googlet og googlet og har i ikke kunne finde noget som helst. Begynder så småt  at få et lille håb om at de måske kommer til at hjælpe, men det er dog ikke helt godt endnu. Måske 3. Dagen bliver bedre og at det går fremad lige som hos dig Helle :D

HD4ever: kan også godt mærke at det ikke helt er samme hurtige effekt som i droppet desværre, og selvom slutresultaten måske ( her krydses virkelig fingre) så ville jeg dog også helt klart foretrække drop i 3 dage i stedet, men jeg må jo antage at neurologerne har truffet den rette beslutning både for mig og baby :D

Offline Bjarne Fonnesbech

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: 21 Marts 2014, 16:27:51 »
Hej Tania,

Først og fremmest tillykke med graviditeten. Har hørt at en graviditet nogen gange fører til "stilstand" i sygdommen, da fostret bliver beskyttet. (Har dog ikke selv erfaringer jeg kan bidrage med i så henseende  :D  ).

Nå, men ang. medrol, så synes jeg ikke der er den store forskel om man får det i drop eller i pilleform. Det er vist individuelt vil jeg mene, men overordnet set er en infusion direkte i blodbanerne selvfølgelig hurtigst virkende, da den ikke skal igennem kroppens "affalds-system" så at sige.

Good luck med det.

Hilsen Bjarne
ms-diagnose i 2002. SPMS / PPMS ? Liberated 13.1.2011 i Indien. F/U i Indien d. 11.9.11.
HSCT behandling i Mexico juni/juli 2016.

Offline Tania

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: 21 Marts 2014, 19:21:40 »
Hej Bjarne. Tusind tak for dit svar:) det er nu min 2. Graviditet inden for de sidste 2 år, og begge gange desværre med rigtigt rigtigt mange attakker- ca. Hver anden uge. Dog nogle større end andre selvfølgelig:) men havde også rigtigt mange inden graviditeterne. Jeg er vist bare lidt atypisk:) hehe. Begynder nu at mærke en svag forbedring, men hold da op hvor jeg man godt blive lidt utålmodig når jeg ved hvor hurtigt det plejer at gå:) men sådan er det jo bare. Glæder mig i hvert fald bsre rigtigt meget til jeg forhåbentligt snart kan smide rollatoren igen. Men vil det sige at slutresultatet har været det samme for dig på pillerne, bare med den forskel at det har taget længere end ellers?

Offline Bjarne Fonnesbech

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: 24 Marts 2014, 18:02:26 »
Hej Tania,

Jeg synes ikke jeg har mærket den store forskel - rent virkningsmæssigt. Det har været det samme. Men en ting, jeg altid har af bivirkning - (som dog er ret banal sammenlignet med alle de andre, der er mht. Medrol) - det er smagen af jern ! Skal skylles ned med rigeligt med Coca Cola  :)).

Jeg deltog i det forsøg, der var med medrol 3 x hver måned i 16 mdr. (Se under tråden "Medicinske forsøg i DK"), men desværre går det bare jævnt tilbage for mig rent helbredsmæssigt - det er nok "bare" sygdommens progression  :-\

Træls med de attakker, det burde da være et minimum, når du er gravid ... det er da noget øv, når du er i lykkelige omstændigheder  :)

Håber rollatoren allerede er smidt  ;)

Hilsen Bjarne
ms-diagnose i 2002. SPMS / PPMS ? Liberated 13.1.2011 i Indien. F/U i Indien d. 11.9.11.
HSCT behandling i Mexico juni/juli 2016.