Afstemning

Sover du i skrå seng?

Ja - og jeg synes det virker!
23 (54.8%)
Ja - kan ikke mærke forskel endnu
10 (23.8%)
Nej - har prøvet det, og det var ikke godt
2 (4.8%)
Nej - men jeg overvejer det
7 (16.7%)
Nej - det er noget pjat!
0 (0%)

Totale antal stemmeafgivende: 40

Forfatter Emne: Skrå seng - afstemning  (Læst 11647 gange)

Offline hag

• Administrator
  • Hero Member
    • Vis profil
Skrå seng - afstemning
« Dato: 21 December 2009, 09:42:00 »
Hej alle.

Her er lige en afstemning om at sove i skrå seng (inclined bed som de siger over-there).

« Senest Redigeret: 22 Juni 2010, 20:18:50 af hag »
47 år, attakvis Sklerose, diagnose juni 2009. Liberation hos Ameds i Polen.
FMT behandling hos Taymount i England.
Nu på Gilenya.

per west

• Gæst
Sv: Skrå seng - afstemning
« Svar #1 Dato: 21 Juni 2010, 09:36:46 »
Jeg blev træt af at glide ned i fodenden, og sænkede igen til ca. 11 cm, så virkede det stadig, og jeg havde ikke længere ondt i ryggen når jeg vågnede.

x

Offline Sønderjyde

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: 21 Juni 2010, 10:11:10 »
Har sovet i skrå seng siden nytår men har ikke rigtig mærket de store forandinger, så den er kommet ned igen..
Lidt træls at jeg ikke mærkede den store effekt da der er mange andre der gør.. :(
Lige lidt info om mig..:-) Jeg er 28 år og fra det Sønderjyske.. Fik konstateret ms i 2002 og har været på rebief og er nu på tysabri og det har hjulpet og har bremset det.. Er blevet undersøgt for ccsvi og har ca 40 % forsnærving på højre side og ca 70% på venstre side.

Offline Nina Ansbjørn

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: 23 August 2010, 13:45:24 »
Jeg har overvejet skrå seng mange gange, men det er ikke rigtig blevet til noget, men her i weekenden, hvor mit hoved simpelthen var ved at eksplodere drønede jeg sengen op til omkring de 15 cm (med mit præcise øjemål  ::)) og så forsvandt hovedpinen derefter.

Så enten var det den skrå seng, eller den enorme mængde smertestillende, der var skyld i det. Jeg hælder dog mest til den skrå seng - tror jeg er blevet immun overfor Ibumetin  :D

Tro kan flytte bjerge :)
CCSVI procedure 11/11-10 i Indien ~ follow up rejse i august 2011

Offline Lotte

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: 24 August 2010, 11:52:06 »
Hej allesammen... så vil jeg lige give min tilbagemelding på "skrå seng" som jeg nu har haft i position i ca. 3 uger.....
min mands søvn apnø og snorken er (næsten) væk  ;D og med hensyn til mig selv kan jeg sige at jeg ikke længere har så ondt i hoften og mine fødder er betydeligt varmere end før - derudover har mine spasmer aftaget.. :D Jeg var en tur i Italien på seminar med mit arbejde i sidste uge og lå derfor i vandret seng i 2 nætter - og det var klart at jeg bare skulle hjem og i min egen seng i en hurtig fart :-) - så for mig (os) har det virket!! mange hilsner Lotte
Attakvis sklerose - Liberated 29/9-10 ved Ameds, Polen (edss score før: 2,5 - 3 - efter: 1) - diagnose 2007 - arbejder i fleksjob :-)

Offline hag

• Administrator
  • Hero Member
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: 24 August 2010, 17:31:16 »
Hej Lotte

Tillykke med resultatet. Bliv ved med at ligge i skrå seng er mit råd - det bliver kun bedre herfra! (forhåbentligt)

christian
Nu på Gilenya.

Offline hag

• Administrator
  • Hero Member
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: 27 Oktober 2010, 21:06:22 »
Hej - jeg håber at alle der sover i skrå seng, eller bare overvejer det kommer ind og afgiver en stemme. Det er også muligt at ændre sin stemme, hvis man fx er gået fra "overvejer" til at gøre det (eller hvis man er holdt op igen).

Christian
Nu på Gilenya.