Forfatter Emne: Alternativ behandling??  (Læst 9511 gange)

Offline Tut

• Full Member
  • ..og så siger man, at jeg har pip i kasketten !
    • Vis profil
Alternativ behandling??
« Dato: 12 April 2014, 14:27:09 »
Har nogen af jer forsøgt jer med homøopati og/eller akupunktur?

Jeg har søgt som en gal på nettet, men har ikke fundet nogen udtalelser fra ’patienterne’.
Der ligger jo et forsøg fra scleroseforeningen i 2010, men der skal man købe en bog til 200 kr. for at se resultatet…og kan man bruge resultatet?

Min egen fysioterapeut kender til den homøopat, der var tilknyttet forsøget, men han var vist meget lidt tilfreds med den måde man kørte det på, fordi man behandlede den samme patient med flere alternative ting lige efter hinanden, så man ikke kunne se, hvad der var hvad i resultatlisten.
Så nu er spørgsmålet om nogen herinde har prøvet nogen af disse ting? Mod hvad? Virkede det og hvordan virkede/virkede det ikke?

Tænker, at det er bedst at høre det fra 'hestens egen mund'. ;)

Jeg kan regne ud, at der er en del passive læsere med på denne hjemmeside, og jeg håber da, at de vil oprette sig, hvis de har noget at byde ind med….enten til dette emne eller noget af det andet på siden.

- - - GØR DET NU - - - MELD DIG TIL - - - VÆR AKTIV - - -  :D
42 år. MS i 12 år. SPMS de seneste 5-6 år. EDSS 6,5. Er frivilligt stoppet halvvejs i Novantrone-forløb. Liberated hos AMEDS i December 2010.

Offline helleho

• Sr. Member
  • Lærer nyt hver eneste dag
    • Vis profil
Sv: Alternativ behandling??
« Svar #1 Dato: 13 April 2014, 11:49:55 »
Hej tut  :) ... Her er mine erfaringer med et par alternative behandlingsformer;

Jeg har prøvet akupunktur og zoneterapi, begge dele virker smertestillende og beroligende på min krop, men er efter min opfattelse ikke helbredende. Gik til zoneterapi i tre år.

Rødkløver te virker ikke på mig.

Hologram armbånd virker ikke på mig.

Højdosis præparater fra Bruce i Århus virker ikke på mig.

Healing afstresser, men virker ikke helbredende på mig.

Ridning styrker ikke min balance, det gør gør en sejltur derimod.

Skrå seng gør, at jeg føler mig mere vågen fra morgenstunden og ingen tryk har i hovedet, det kan dog også være CCSVI, da jeg startede samtidig .. I 2010.

Føler positiv effekt fra kosttilskud; D-vitamin og Mega B Stress fra Matas.

Tror på stamcellernes effekt bliver bevist, det må vi se  ;)

... Tror det var alt, har hørt nogen har stort udbytte af kolloid sølv og også Canabis olie.., ... Er spændt på, om der kommer nogen vise sten på tråden her  ;D

Kh Helle
MSRR - EDSS 5,5 (Riget maj 14)

Offline bitte Mormor

• Sr. Member
    • Vis profil
    • PODMORMORs tænkeTank
« Svar #2 Dato: 13 April 2014, 14:21:43 »
Kære Tut.
Ærgerligt at høre, at det går ned ad bakke, ligegyldigt hvad. Du må ikke miste hverken håb eller mod.
Som jeg skrev i anden tråd:
Denne video har jeg taget fra et indlæg på FB:  http://www.tvsyd.dk/artikel/158957:Kaffe-med-Kurt---Hun-ville-ikke-se-sin-mand-doe
Synes den er fantastisk.
Har bestilt kvikgræsrod-te hos Helsebixen.dk, og købt urteblanding hos VetCur leverandør.
29 forskellige tørrede, pulveriserede urter, Alle De Herlige Dyrs Blanding, AdhD.  Vil prøve om det kan hjælpe på uroen fysisk som psykisk.
Birte
Her er urteblandingen, som jeg er vildt begejstret for: Denne brochure side 17: AdhD- Alle de Herlige Dyrs tilskudsfoder.
http://vetcur-biotec.com/Products_files/VetCur%20brochure%20UK_web.pdf
Jeg er startet langsomt, og nu har kroppen indstillet sig på at få en 'snaps' eller 2 hver dag, 1/2 teske rørt op i vand.
Birte
« Senest Redigeret: 13 April 2014, 14:27:53 af bitte Mormor »
64 år, SPMS 2003, selvhjulpen på 'helsekost',  CCSVI-Indien hold 7a, 16. aug. 2011
Lad os finde 'det stakkels bæst', og lodse det ud.

Offline Tut

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: 14 April 2014, 23:48:28 »
Hej Helle

Mange tak for svaret, og du har da godt nok prøvet meget ? Super!

Der er nok ingenting, der virker helbredende, desværre – men bare man kan få en lindring af nogle af de problemer man render rundt med.

Akupunktur har jeg overvejet i flere år, men jeg har været bange for, at der skal ’rodes’ i nervebanerne, da det jo kan gå grueligt galt. Men hvis flere MS’ere rapporterer om bedring ved akupunktur, så må jeg overveje det kraftig igen.

Zoneterapi har jeg selv prøvet, men uden virkning.

Ridning var godt for mig. Jeg har haft egen hest/pony siden jeg var 6 år. Senere måtte jeg sælge pga. manglende overskud, og startede efter nogle års pause på alm. Rideskole, hvilket gik ok, men min MS og min ryg slog alligevel nogle slag med halen, så jeg fandt en rideskole med lift, men hesten var frygtelig og jeg fik det meget dårligere af at skulle bakse sådan med den for at få den til bare at skridte. Har aldrig redet SÅ dovent et dyr før.

Skrå seng hjalp mig af med hævede ankler, men den står lige igen, da min ryg ikke er glad for at skulle sidde skævt på sengekanten om morgenen, hvor jeg skal sidde i længere tid for at få gang i kadaveret, og om aftenen.

D-vitamin (2*35mcg) har jeg også stor glæde af, og det fik jeg afprøvet en sommer, hvor jeg trappede ned på 1 tablet, fordi jeg nok fik sol nok ved siden af. Men, men, men da jeg lider af Anhidrose (manglende evne til at svede) så opholder jeg mig ikke i solen af risiko for hedeslag. Efter noget tid fik jeg det dumt og stramt i benene, og jeg måtte i gang med at tænke over, hvornår jeg havde det sådan sidst, og kom i tanke om D-vit’en. Det forsvandt efter noget tid på fuld dosis igen.

B-vit med ekstra B12 tager jeg også, men kan ikke mærke virkningen så tydeligt.

Jeg tror også på stamcellerne, det har det jo vist i Sveriges forsøg i 2008 (tror jeg). Jeg er bare ikke en egnet kandidat, da jeg ikke er rask nok til Rigets forsøg.

Jeg har selv prøvet en Immunolog i Holte, der efter alverdens undersøgelser af blod, spyt og urin, gav mig hormoner. Det var Progesteroncreme. Progesteroner danner østrogener, og min østrogenniveau, var lavt. Og det VIRKEDE. Min nabo kunne se det tydeligt, og jeg kunne selvfølgelig selv mærke de gode forandringer.
MEN så gik immunologen videre med Alfa-keto-glutar-syre som ’fuckede’ benene op, og et tredje produkt kom på banen. Det skulle nedbryde mine proteinkæder, og det havde også en meget uheldig virkning. Jeg har voldsomme problemer ned at nedbryde proteiner, så jeg må finde på mad uden ret mange proteiner, selv her mange år efter.  Progesteronet gav ingen gavn mere, og jeg stoppede hele det cirkus.

Det var vist alt.

Kh. Tut

Hej Bitte

Tak for dit svar også og for opmuntringen.
God video.

Hvad er det blandingen Alle de Herlige Dyrs Blanding gør for dig?

Jeg kan se, at jeg kan hjælpes på flere måder, bl.a. har jeg et enormt vægttab, men jeg lugter ikke dårligt…tror jeg *GG*
Dårlig tarmflora kan jeg også sætte checkmærke ved. Jeg får ofte diarré, når jeg spiser løg, porrer mm.

Hvad er prisen for en bøtte?

Tror i øvrigt, at dosen på ½ tsk. må være ok, da ’man’ jo ikke er på størrelse med en hest på 3-400 kg ;D Hvordan 'turde' du egentlig at gå i gang med dette produkt - videoen siger vist mest om Kvikgræssen.

Kh. Tut
42 år. MS i 12 år. SPMS de seneste 5-6 år. EDSS 6,5. Er frivilligt stoppet halvvejs i Novantrone-forløb. Liberated hos AMEDS i December 2010.

Offline bitte Mormor

• Sr. Member
    • Vis profil
    • PODMORMORs tænkeTank
« Svar #4 Dato: 15 April 2014, 09:58:40 »
Kære Tut.
Prisen for en bøtte urteblanding er 198 kr.
Jeg tænker sjældent 'tør jeg?'. Ikke at prøve er mere riski end at gå igang. Jeg stoler på, at kroppen siger fra. Selvfølgelig kan min mave være mere sart end de herlige dyrs, men så tager jeg bare mindre. Jeg tror på urters kraft. De har været anvendt hele vejen op gennem historien. Det er bare nu vi ikke er vant til urter, fordi medicinalindustriens tabletter tilbedes mere end naturen, og i den proces er vi blevet hjernevasket.
Kvikgræsrod-teen drikkes et par gange om dagen, og det samme med urterne. Jeg føler mig kvikkere og har mere energi. Vender tilbage med nyt senere.
Kvikgræsrod står som blodrensende hos urteforsker Tabita Wullf:  http://www.tabitawulff.dk/
Men vores scleroser kan være lettere eller værre at gå til, så kæmp med individuel og personlig styrke.
Birte
« Senest Redigeret: 15 April 2014, 11:34:26 af bitte Mormor »
64 år, SPMS 2003, selvhjulpen på 'helsekost',  CCSVI-Indien hold 7a, 16. aug. 2011
Lad os finde 'det stakkels bæst', og lodse det ud.

Offline helleho

• Sr. Member
  • Lærer nyt hver eneste dag
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: 15 April 2014, 19:57:09 »
Hej igen  :) så har du da også prøver meget Tut!

Øv, at det ikke blev ved at gå fremad ved immunologen  :( ... Træls, når det ikke bliver bedre...

Tænkte... HVIS stamcellerne har effekt, må det komme til os alle. Sålænge det er på forskningsstadiet vil der naturligt være begrænsninger. Synes der er håb.

Hørte der skulle komme noget i 22 nyhederne i aften om et nyt gennembrud ift. MS .... Er spændt på, hvad det er.

Ønsker fremgang og at du får positiv effekt af det, du vælger at sætte ind med  ;D

Kh Helle

MSRR - EDSS 5,5 (Riget maj 14)

Offline Tut

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: 16 April 2014, 23:19:36 »
Kære Bitte Mormor.

Tak for svaret.
Grunden til at jeg spørger, hvordan du ’tør’ er, at stort set hver gang jeg har prøvet noget nyt og det er gået dårligt, så har jeg ikke restitueret mig tilbage til udgangspunktet igen. Det er selvfølgelig også derfor, at jeg kan være ret så forsigtig med at gå i gang med noget nyt, fordi jeg har ikke ret meget af min gangfunktion at give af mere.
Hvis jeg altid gik tilbage til statussen før forsøgene, så ville jeg vist også have prøvet endnu mere.

Jeg tror også, at urters kraft er bedre end de raffinerede tabletter, men jeg har nu aldrig gjort noget ved det, og min omgangskreds gør sig heller i ikke noget så ’tosset’ som urter.  ;D Mine forældre er akademikere plus flere familiemedlemmer er i sundhedsvæsenet, og de har bestemt ikke den store tiltro til det alternative, og man bliver jo præget af sine omgivelser i en rimelig høj grad i mange år….men det kan der rettes op på.

Jeg vil nok tage mod til mig og bestille AdHD hjem, og hvis det går galt, kan jeg aflevere det på den lokale rideskole eller sende det til dig ? :D

Glæder mig til dine nyheder senere…..

Vh. Tut

Hej Helle    :)
Ja, det er jo noget nedbrydende, når man må ned ad bakken igen og igen.

Jeg har bestemt håb om, at stamcellerne kan komme til at hjælpe, men tror ikke, at nulevende SPMS’ere får gavn af det i deres/vores levetid.
Det gør jeg ikke, fordi vi allerede nu bliver valgt fra til mange behandlinger, fordi vi ikke har attakker mere. Og hvis vi ikke har attakker, så kan de ikke måle evt. forbedringer, og hvis de ikke kan måle forbedringer, så ’spilder’ de ikke penge og tid på os. Hvis man så heller ikke kan gå, har man meget lidt mulighed for at genoptræne muskelmassen igen, - så ingen hjælp fra sundhedssystemet. Brutalt, men sådan er det desværre.

Men hvis de kommer så langt i min levetid, at det bliver standardbehandling, OG de tilbyder stamceller til SPMS’ere, der går ufatteligt kort eller sidder i kørestol,  - så vil jeg da helt klart sige ’ja,tak!’

Men lad os nu se, hvordan det hele går…..Du er stadig i attakvis zone, så der er stadig håb om, at der kommer en løsning. Og jeg håber virkelig, at de ’får fingeren’ ud med deres forsøg og godkendelser.   >:(

Jeg håber, at der kommer flere med akupunkturerfaringer. Bor du på øen? (Sjælland) og vil du anbefale din behandler? …. bare i tilfælde af, at jeg gør noget ved det uden flere erfaringer fra andre brugere.

Kh. Tut

Offline Tut

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: 16 April 2014, 23:27:23 »
Hov, Helle!

Jeg glemte at spørge om, hvad nyhederne gav for informationer?

Kh. Tut

Offline Lisa.T

• Global Moderator
  • Hero Member
  • I'm not perfect, but my dog loves me!
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: 17 April 2014, 06:41:12 »
Jeg ville også godt høre, hvad de sagde i nyhederne - jeg fik ikke set udsendelsen?
SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Siden 1.1.2012 på TW's diæt - 100%. 1. juni 2013 startet D-vit. kur.

Offline Jesob

• Hero Member
  • Jessie og Jacob
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: 17 April 2014, 21:25:27 »
Husk magnesium! Ved mangel på magnesium optages D-vit. ikke ordenligt. Se tråden om  D-vitamin

Jacob
Jessie: MS diagnose jan. 11, har nok haft MS i mange år... og Fibromyalgi.
Liberatet på Medanta i Delhi, Indien d. 20.4.11
Tungmetalforgiftning, EDTA og Demoval behandling.
Jacob: Jessie´s mand, rask.

Offline Jesob

• Hero Member
  • Jessie og Jacob
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: 17 April 2014, 21:34:02 »
Kan varmt anbefale disse bøger, der frit kan downloades fra Maydays side
http://www.mayday-info.dk/kirchheiners-helseboeger.aspx

Jacob
Jessie: MS diagnose jan. 11, har nok haft MS i mange år... og Fibromyalgi.
Liberatet på Medanta i Delhi, Indien d. 20.4.11
Tungmetalforgiftning, EDTA og Demoval behandling.
Jacob: Jessie´s mand, rask.

Offline Anders

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: 25 April 2014, 14:39:10 »
Ang. Aku. Man skal forvente at der går ca 2 år før man kan mærke nogen effekt af aku. Jeg syntes selv at det har hjulpet mig men det er altid rigtig svært og noget man skal mærke selv..
ms type : ved ikke ::: diagnose juni 2007. EDSS ca 4 (måske) har fået liberation operation

Offline Tut

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #12 Dato: 27 April 2014, 19:53:54 »
Hej Jakob.
Tak for inputtet.
Jeg har altid taget magnesium sammen med mine D-vit., men det har mere været et tilfælde end viden, - den viden er åbenbart kommet efter, at jeg huserede her sidst.

Hej Anders.
Også tak til dig. 2 år!!!! Det er godt nok lang tid at vente på en effekt.

Efter at have fundet nogle gamle notater frem om mit vitamin- og mineralindtag, overvejede jeg at starte op igen. Og da jeg læste om tungmetalforgiftninger på:
http://www.kronisktraethedssyndrom.dk/kost%20&%20tungmetaller.htm
(langt nede står noget om de enkelte vitaminer og mineraler)
…ja, så var jeg helt sikker på, at jeg skal starte det gamle vitaminregime op.

I 2002 mødte jeg en MS-kvinde, der var patient hos Birgitta Brunes. Hun gav mig en generel plan over BB’s anbefalede vitaminer og mineraler til MS’ere.

Jeg startede op med et hav af vitaminer og fortsatte i 4-5 år. Jeg synes ikke, at jeg kunne mærke det store, og da det er hundedyrt med så mange produkter, begyndte jeg at skære ned. Ingen forskel.
Så jeg endte med at tage: B, C, D- vitaminer, magnesium og fiskeolie.
Hmmm, de andre produkter hjalp måske alligevel? Det gik i hvert fald ned af bakke et par år efter nedtrapningen.

Nu er jeg i gang med de udeladte 7 produkter, samt en optimering af B-vitaminerne, startende med Ginkgo Biloba. Jeg følger en tilhørende optrapningsplan, og er nu 1000 kr. fattigere, hvor jeg stadig mangler 2 præparater.   :o

Når jeg har kørt alle produkterne ind igen om en god måned, og har kørt en måned mere, så vil jeg afprøve Progesteroncremen igen, for at se om den har den fantastiske virkning igen, og om den bare druknede i forværringer fra de andre ting, der blev afprøvet hos immunologen.
I den forbindelse vil jeg lige sige, at jeg på INGEN måde anbefaler andre at gå i gang med den creme før hormontallene er blevet målt først. Men jeg KAN anbefale at få målt sit hormonniveau. Og det er vist både mænd og kvinder, der kan have glæde af en analyse og evt. efterfølgende behandling.
Målingen sker ikke detaljeret nok hos den praktiserende læge, men derimod hos en immunolog…..og vær beredt på, at det kan koste et par tusinde kroner…plus konsultationen. Jow jow, man skal være rig for at være syg.

Akupunktur og urter må lige vente lidt…..

Bjarne: Måske skal du lige læse lidt om Magnesium og Ginkgo Biloba (under linket jeg har sat ind) før du farer til lægen efter de der ’selvmordspiller’ mod uro i benene, som jeg læste under Nyheder.
Jeg ved, at Magnesium hjælper på mit uro og Ginkgo Bilobaen viser nok også sit værd, når jeg er kørt helt ind i planen. Allerede nu er min højre fod lidt mindre rød pga. dårligt blodomløb. Så jeg er ret spændt på, hvad resten optrapningen gør.

Per: Du skal måske læse lidt om E-vitamin, som hjælper på at få ’luftet’ hjernen lidt.  ;)
BB anbefaler 135mg dagligt. Måske er du allerede i gang?
Min plan indeholder også E-vit, og de kommer forhåbentligt med posten snart.

Vh. Tut

Offline per west

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #13 Dato: 28 April 2014, 12:38:01 »
Tut.. Jeg forsøger at finde ind til de vises sten hvad angår vitaminer, men meldingerne er mange, og det er ikke nemt at finde ind til sin egen sandhed?
http://www.birkums-zoneterapi.dk/artikel/anbefalet-daglig-tilforelse-er-et-helt-foraeldet-begreb.aspx
http://www.drweil.com/drw/u/QAA401380/Can-You-Overdose-on-Vitamin-and-Mineral-Supplements.html
http://www.vitalraadet.dk/164.0.html
http://videnskab.dk/krop-sundhed/meget-d-vitamin-er-en-draeber

Når man så har læst alle linksne, så må man så igang med at finde sin egen sandhed, for den skal justeres til de fakta som ligger for en.

Jeg har netop købt det næste halve års planlagte forbrug til godt 3000 kr. De store indkøb er resterne efter mit EDTA projekt, hvor jeg lidt naivt troede at jeg kunne rense ud for Arsenik, kviksølv og bly, hvilket blot lykkedes delvist, fordi der samtidig med at noget gik væk kom andre metaller ind, så skruen uden ende og 40.000 kr. fattigere.

Jeg har kraftig reduceret i forbindelse med at jeg ikke længere får EDTA, og tager nu kun 1-2/8 af hvad EDTA-lægen anbefalede, men til gengæld er der så andre stoffer man ikke kan overleve uden, såsom 4000 IU D3, B12, Mg, Selen, Zink, Q10 og så lidt hampolie og Livets olie som gerne skulle indeholde 4 andre uundværlige fedtstoffer som en skrumpende sclerosehjerne absolut ikke kan undvære, for slet ikke at tale om kalk, som jo kun finder hen hvor det skal bruges, såfremt det får D3 og Mg i den rette dosis, hvilket ikke vides forinden ens læge acceptere at få mig testet for antallet af mmol/ltr. blod!

En ret uengageret læge som mest re fokuseret på at holde omkostningen nede for hans kroniske patienter, for det har kommunen anbefalet lægerne i Horsens kommune at gøre!
RR/SP ? Synsnervebet. 2001, diagnose 2009. Ballonudvidelse 2010. Ingen medicin. EDDS 2010 3. 1 år efter Vogl - 2,5 uden medicin, 2 år efter Indien 4,5! Kan medicin være placebo, og kan det være farligt at lade sig CCSVI behandle efter FDA har lukket ned?

Offline Lisa.T

• Global Moderator
  • Hero Member
  • I'm not perfect, but my dog loves me!
    • Vis profil
« Svar #14 Dato: 29 April 2014, 07:41:38 »
Per, i hele dit 'vitamin-apotek' nævner du ikke magnesium. Det håber jeg er en forglemmelse.

Ude magnesium optager man ikke D3 og kalk ordentligt, og M er meget vigtigt. Et eller andet sted har jeg en artikel om vigtigheden af M, kan ikke lige finde den. Jeg har læst flere steder om det samme. Så husk magnesium!!!! Og det er ikke ligegyldigt hvilken slags, så gør dit hjemmearbejde!
SPMS'er, dx 1997, kørestolsfræser. Har aldrig fået medicin. Selvbedømt EDSS 7. Liberated i Indien d. 8.11.2010 - små bitte forbedringer.
Siden 1.1.2012 på TW's diæt - 100%. 1. juni 2013 startet D-vit. kur.